Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Paikka auringossa, kotimaista musiikkia liki tunti. Tuo valoa ja iloa tihkusateeseen. Sen jälkeen vedän anorakin niskaan, vihreät kumpparit jalkaan ja painun metsään.
Mukavaa maanantaita kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
Paikka auringossa, kotimaista musiikkia liki tunti. Tuo valoa ja iloa tihkusateeseen. Sen jälkeen vedän anorakin niskaan, vihreät kumpparit jalkaan ja painun metsään.
On tainnut palkka nousta, sullon uusi takki päällä... uusi anorakkitakki, antaa sataa vaan...
J. Karjalainen: Anorakkitakki blues
Mukavaa maanantaita!
Meillä pitkä matka yhä kesään on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tainnut palkka nousta, sullon uusi takki päällä... uusi anorakkitakki, antaa sataa vaan...
Mukavaa maanantaita!
Uusi? Ikivanha, hihansuut ihan kuluneet puhki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa maanantaita!
Sopi vaan tuon laulun sanat anorakkitakkiin ja sadepäivään. Että tuommonen Anorakkitakki Blueskin on tehty.
Mukava ilma nurmikon haravoimiseen. Pensaitten alle lykin osan, osan mies ajaa ruohonleikkurilla silpuksi.
Olisiko nyt hyvä aika leikata hedelmäpuista pitkäksi kasvaneita latvaoksia? Marjapensaitakin pitäisi karsia.
Pakastimesta löytyi kaalilaatikkoa- sitä itse tekemääni joten päivän ruoka on siinä.
Tuota Paikka auringossa kuuntelemme usein automatkalla. Usein on kyllä musiikki pettymys, ei oikein iäkkäimmille mieluista. Muutenkin radio-ohjelmissa musiikki huutaa ja puheesta ei saa selvää.
Leppoisaa viikkoa kaikille!
Opettelen tässä hiljalleen isännän hommia vähän pakostakin. Sain korjattua autovian ja sitten kolistelin rautakauppaan kyselemään taas omituisia, kun en tiennyt pulttien vai muttereiden nimiä. Siellä aina katsovat silmät pyöreinä ja hieman virnuillen, mitähän se akka tälläkin kertaa kyselee. Pitää kait etsiä netistä tiedot etukäteen tarkemmin, ettei vaikuta joltain hupakolta. Ruoholeikkuri nyt korjattuna ja sitten laskuojaa raivaamaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Maanantaita! Heräsin jo puoli viisi. Koira ulkoilutettu, aamuteeveet katsottu ja nyt mietin, pitäskö tehdä jotain. Tai no olen mä viestitellyt ystävien kanssa. Pihalla on taas paljon puista pudonneita lehtiä, joten ehkä haravointi voisi olla paikallaan.
Vai ystävien kanssa? Tuolla eläkeläisten ketjussa sulla onkin paljon viestejä, et semmottisia ystäviä sulla.
Samaa kun näemmä viime vuona tähän aikaan olen kirjoittanut, katkonainen yöuni takana, yksin ei ketään eikä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Maanantaita! Heräsin jo puoli viisi. Koira ulkoilutettu, aamuteeveet katsottu ja nyt mietin, pitäskö tehdä jotain. Tai no olen mä viestitellyt ystävien kanssa. Pihalla on taas paljon puista pudonneita lehtiä, joten ehkä haravointi voisi olla paikallaan.
Vai ystävien kanssa? Tuolla eläkeläisten ketjussa sulla onkin paljon viestejä, et semmottisia ystäviä sulla.
Mietin hetken, viitsisinkö vastata sulle vai en. Mutta vastaan nyt kuitenkin. Kun mulla esim silloin kesällä 2023 sattui se vesivahinko ja oli vain viikko aikaa tyhjentää asunnon alakerta kokonaan, niin mistä mä sain apua? Mun pyörätuolissa oleva ystäväni valjasti poikansa, tyttärensä, vävynsä ja vielä pikkuveljensäkin mulle tänne avuksi. Mun oma suku - joka mukamas on aina o llut niiiiiiiin yhteisöllinen - hävisi poikaani lukuunottamatta kuin pierut Saharaan, kun olisi pitänyt tulla mulle avuksi. Ja silloin, kun olin aivan lopussa äidin muistisairauden kanssa, tämä samainen ystäväni jaksoi kuunnella ja kuunnella mua. Tukea silloin, kun taas koko mun suku - poikaani lukuunottamatta - katosivat kuin pierut Saharaan. Joten...mulla on ihan mielettömän hyviä ystäviä, varsinkin tämä yksi. Onko sulla?
Vierailija kirjoitti:
Mietin hetken, viitsisinkö vastata sulle vai en. Mutta vastaan nyt kuitenkin. Kun mulla esim silloin kesällä 2023 sattui se vesivahinko ja oli vain viikko aikaa tyhjentää asunnon alakerta kokonaan, niin mistä mä sain apua? Mun pyörätuolissa oleva ystäväni valjasti poikansa, tyttärensä, vävynsä ja vielä pikkuveljensäkin mulle tänne avuksi. Mun oma suku - joka mukamas on aina o llut niiiiiiiin yhteisöllinen - hävisi poik
Samaa mietin. Siis sinun asemessasi en varmaan olis viittiny noin törppöön viestiin vastata.
Varmaan tuon kirjoittaja pitää muita 'ketjulaisia' ystävinään. Jospa ei muita oo? Ihmeen tylyä tekstiä täällä tulee vastaan.
Mä laitoin ystävälle pitkän onnitteluviestin, täyttää 60v, mokomakin tytönhuitukka. Ollaan tunnettu pitkästi yli 40v. Tälläiset ystävät on kullanarvoisia. Postilaatikolla näin naapurin miehen, päivitettiin kuulumisia.
Kyllä maalla on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kun näemmä viime vuona tähän aikaan olen kirjoittanut, katkonainen yöuni takana, yksin ei ketään eikä mitään.
Luetko useinkin vanhoja? Joku kertoi pitävänsä tätä ketjua päiväkirjanaan. Mä lueskelen satunnaisesti alkuajan kommentteja jossain odotellessani, jossei ole kirja tai neuletyö mukana.
Mahtavaa marraskuuta Kaikille
Terveisin Doris
Millasiahan muutoksia tänne tulee? Ylläpitohan kyseli viime viikolla parannusehdotuksia palstalle.
Mietin vaan. Kunhan ei huononnuksia tulis ja saisvat lainauksen kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Millasiahan muutoksia tänne tulee? Ylläpitohan kyseli viime viikolla parannusehdotuksia palstalle.
Lainausten kuntoon laittaminen olisi aika kiva.
Vierailija kirjoitti:
Kirjautumispakkoa odotan. Jokainen vastatkoon viesteistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon jäin kirjoittajia pois. Hyvä/paha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon jäin kirjoittajia pois. Hyvä/paha?
Just näin. Mä en kannata kirjautumispakkoa. Hiljenee koko palsta sen jälkeen. Tai no jos palsta hiljenee, mäkin voisin mennä vaikka siivoamaan ulkovarastot :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa maanantaita!
Sopi vaan tuon laulun sanat anorakkitakkiin ja sadepäivään. Että tuommonen Anorakkitakki Blueskin on tehty.
Pakkanen paukkuu nurkissa, seinissä
Anorakissa tarkenee vaik heinissä. Jotenkin noin meni sanat, kävin kattoos lyrics.
Ja minä kun luulin tuntevani koko J.Karjalaisen tuotannon. Nuorena jo urheilusalin lattialla tuli istuttua keikkaa kattomassa.
Kuka muistaa Juicea: Hän häpeissään on eessä viinakaupan tiskin jne
Vickyn: Siinä mä istuin vaan, maistelin lasista ja aattelin, että onpas tylsät bileet. Sitten mä näin sut. Sä tulit viileesti sisään. Mä en tiedä, mikä minuun iski. Wow.
Vierailija kirjoitti:
Mietin hetken, viitsisinkö vastata sulle vai en. Mutta vastaan nyt kuitenkin. Kun mulla esim silloin kesällä 2023 sattui se vesivahinko ja oli vain viikko aikaa tyhjentää asunnon alakerta kokonaan, niin mistä mä sain apua? Mun pyörätuolissa oleva ystäväni valjasti poikansa, tyttärensä, vävynsä ja vielä pikkuveljensäkin mulle tänne avuksi. Mun oma suku - joka mukamas on aina o llut niiiiiiiin yhteisöllinen - hävisi poik
Seli, seli. Se koira ärähtää, johon kalikka kalahtaa.
Kaunis harakkaherra tuli pihaan ruokailemaan. Yhtenä päivänä olin kävelyllä ja näin harakan, niin aivan vaistomaisesti sanoin sille: Terrrrve kaveri! Terrrrve teillekin!