Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21849)

Vierailija
21761/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä kysyi onko oikein vai väärin kustantaa kolmikymppisen tyttären ensiasunto. Mietin asiaa, arvelen ettei ole ok. Jokainen ostakoon itse asuntonsa.

Mitä mieltä?

Silmiäkään räpäyttämättä ostan heti lapsilleni asunnot, jos ja kun saan rahaa.

Miksi ihmeessä? Etkö halua opettaa lapsiasi pärjäämään omillaan, niinkuin kuuluukin?

Vierailija
21762/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pojan kanssa vanhaa äitiä tervehtimässä, siskonikin tuli sinne, oli mukavaa. Kotimatkalla hain pitsan, oli hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21763/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras uutinen: Vilukas-hieho palasi puolen vuoden karkureissun jälkeen kotiin vastasyntyneen vasikan kanssa. Nyt siis Vilukas-äitilehmä. Tapahtui Rovaniemellä, juttu löytyy Ylen nettisivuilta. Nyt itkettää ilosta 🥲

Kyllä. Ihme ettei etsijät keväällä sitä löytäneet vaikka isolla porukalla oli etitty. Muistan lapsena kun meidän lehmä karkasi aitauksesta sitä koko perhe etsi pitkin metsiä ja äiti meni niin pitkälle että tuli muutaman tunnin päästä lehmänsä kanssa onnellisena kotiin. Hän ei olisi saanut nukuttua ennen kuin ammu löytyy.

Vierailija
21764/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kynttilän jo keskiviikkona vanhempieni haudalle ja nyt laitoin kynttilöitä kotio sisälle ja myös kuistille tuomaan valoa pimeyteen. Nyt kahvit Vain elämää ja rakkaan puolison kanssa. Ihana ilta ja tunnelma.

Vierailija
21765/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistutti Ylen tv-uutiset tänään klo 20.30 kun näytti karmeita, likaisia kuvia s....klubilta. 

Vierailija
21766/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistutti Ylen tv-uutiset tänään klo 20.30 kun näytti karmeita, likaisia kuvia s....klubilta. 

Seppo, sokeva, suksi, side, siideri, spede, sukka, solu, selipaatti... mikä oli klubin nimi? On todella vaikeaa arvata yhden kirjaimen perusteella, anna edes toinen kirjain vihjeeksi, 

Vierailija
21767/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin pojan kanssa vanhaa äitiä tervehtimässä, siskonikin tuli sinne, oli mukavaa. Kotimatkalla hain pitsan, oli hyvää.

Mukavaa kun poika näki vanhaa äitiään, en ymmärrä miksi siskosi tuli sinne. Mihin jätit pojan kun hait pitsaa?

Vierailija
21768/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä kysyi onko oikein vai väärin kustantaa kolmikymppisen tyttären ensiasunto. Mietin asiaa, arvelen ettei ole ok. Jokainen ostakoon itse asuntonsa.

Mitä mieltä?

Miksi ihmeessä? Etkö halua opettaa lapsiasi pärjäämään omillaan, niinkuin kuuluukin?

Osaa ne varmaan pärjätä omillaan vaikka jonkin verran apua saisivatkin.. vai että niinkuin kuuluukin? Minusta lapsia kuuluu rakastaa eikä heille tarvitse olla kateellinen, jos lapset on kasvatettu hyvin niin he kyllä osaavat arvostaa sitä että tietä hieman kevennetään

Vierailija
21769/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävä kysyi onko oikein vai väärin kustantaa kolmikymppisen tyttären ensiasunto. Mietin asiaa, arvelen ettei ole ok. Jokainen ostakoon itse asuntonsa.

Mitä mieltä?"

Sivusta tähän itsekin kirjoitan. Olen monet kerrat saanut itsekin kuulla äitini sanovan, että hän ostaisi minulle asunnon, talon (minulle riittäisi tälläinen missä asun nyt, arvoltaan ehkä noin hieman yli 30 000 e) tms jos hänellä olisi mahdollisuus siihen. Kyllä me molemmat olemme maksaneet vuokraa jo tarpeeksi. Enempää en tästä kirjoita, mutta ei äitini aikoinaan saanut lainaa, kun kysyi tiettyihin asumiskuvioihin liittyen  ja ehkä hyvä niin.

Toisaalta oma kämppä toisaalta sitoo ihmistä tietyssä mielessä etenkin jos syrjäseudulta ostaa ja jälleenmyyntiarvoa ei ole. En tiedä sitten olisinko niin typerä, että ostaisin tämän kämpän nyt olisi mahdollista. Ehkä ostaisin, koska pidän tästä ja kunnoltaan ok kuitenkin jos unohdetaan miltä sisätilat yms näyttää. Toisaalta miksi sitoisin itseni tänne. Ehkä sekin olisi typerää. Samalla en ole koskaan ajatellut, että minun takiani pitäisi ostaa mitään. 

Vierailija
21770/21849 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä?

Sivusta tähän. Ehkä täällä Suomessa korostetaan liikaa tuota pärjäämistä ja itsenäisyyttä lähes kaikessa ja se taas näkyy sitten monissa jutuissa ja ihmiset eivät aina voi kovin hyvin etenkään nuoret. Sitten lukee lehdestä kuinka urheilua harrastava ja kilpaileva pohjoisesta muuttanut  nuori asuu jo ollessaan 16 v pääkaupunkiseudulla omassa kämpässä. Silloin mietin, että se ostakoon asuntoja jolla on varaa. Mitä se minulta on pois ja miksi tuomita. Toiset maksavat vuokraa vuosia tai vuosikymmeniä.

Ja kuka tästäkin voi määritellä miten täällä kuuluu pärjätä. Moni ei ehkä pärjää niin, että voisi kovinkaan mainita edes pärjäävänsä muutakin kuin itselleen, että on selvinnyt eteenpäin kaikista huolimatta. 

Vierailija
21771/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta ja Pyhäinpäivää kaikille.

Forecan säätietojen mukaan täällä on nyt täysin pilvistä ja +3 astetta. Kun katson ulos ikkunasta, täällä on täysin kirkas sininen taivas ja auringonpaistetta! Lähden aamupalan jälkeen ulos vikkelästi.

Vierailija
21772/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta ja Pyhäinpäivää kaikille.

Forecan säätietojen mukaan täällä on nyt täysin pilvistä ja +3 astetta. Kun katson ulos ikkunasta, täällä on täysin kirkas sininen taivas ja auringonpaistetta! Lähden aamupalan jälkeen ulos vikkelästi.

Meillä ennuste päivällä +4, yöllä +3, poutaa.

Vierailija
21773/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen tässä kentakialaisen kakun tekoa. Mietin, mikä ohjeista, joita olen netissä selannut olisi hyvä. Voi olla, että menee huomiseen kakun teko. En kovin usein leivo, mutta nyt haluan kokeilla muutakin, kuin pelkkää sitruuna-tai tiikerikakkua. Voikohan nuo mantelirouheet korvata kentakialaiseen hasselpähkinä rouheella?

Arabialainen maustekakku oli joskus bravuurini, mutta nyt en tiedä mikä siinnä on alkanut mennä metsään. Jää ikään kuin raa'aksi, muttei kuitenkaan raaka ole. Sellainen tummuneen 'banaanimoskan' näköinen sisältä.

Kävin jo aamulla pitkän lenkin ja vein kynttilät tuonpuoleisille.

Mukavaa pyhäpäivää!

Vierailija
21774/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa kun poika näki vanhaa äitiään, en ymmärrä miksi siskosi tuli sinne. Mihin jätit pojan kun hait pitsaa?

Siis minä kävin poikani kanssa tervehtimässä minun vanhaa äitiäni joka on palvelukodissa, siskoni tuli myös sinne. poika oli kuski, jäin kyydistä keskustassa jossa ostin pitseriasta pitsan ja menin bussilla kotiin kun pojalla oli vielä muuta menoa. Olemme aikuisia.

Vierailija
21775/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvinen päivä mutta mitä mukavin kävelyilma. Pitkä lenkki käveltiinkin.

Ehkä minun pitäisi vihdoin ostaa paremmat kengät, nykyisissä jalat kastuu. Nyt istun jalat lämpimässä vedessä kun vähän tuntuivat kylmiltä.

Sytytimme kuistille kynttilöitä kuolleitten omaisten muistoksi.

Täällä ei ole näkynyt keppostelijoita karkinkerjuussa.

Hyvää marraskuun alkua kaikille.

Vierailija
21776/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuhämärissä  kävimme viemässä kynttilät lähiomaisten ja muutaman ystävän haudalle.  Kotona sytytin vielä kynttilän palamaan, kun sain tietää hyvän ystäväni läheisen kuolemasta. On vähän surullinen olo minullakin tänään.

Hämärä, tihkusateinen päivä täällä tänään.

Vierailija
21777/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuhämärissä  kävimme viemässä kynttilät lähiomaisten ja muutaman ystävän haudalle.  Kotona sytytin vielä kynttilän palamaan, kun sain tietää hyvän ystäväni läheisen kuolemasta. On vähän surullinen olo minullakin tänään.

Hämärä, tihkusateinen päivä täällä tänään.

Minäkin muistelen tuonilmaisiin siirtyneitä läheisiä. Sain itsekin hyvän pyhäinpäivän toivotuksen, olenko vainaa?

Vierailija
21778/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu alkoi harmaana ja kosteena säänä. Rauhallinen Pyhäinpäivä. Ensi viikolla kuulemma lämpiää.

Vierailija
21779/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä ilma on, yksin olen, ei ole edes ketään ketä pyytöis baariin seuraks, sinne yksin kummajaiskeks taas norkkumaan, kait parempi pysyy kotona, en minä ketään seuraa kumminkaan saa, siis tarkoitan juttuseuraa.

Vierailija
21780/21849 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta alkaa kohta Yle 1 -kanavalla Pyhäinpäivän Sävel on vapaa -ohjelma. Saa kuunnella ihmisten puhetta ja soittaa itsekin ohjelmaan, jos haluaa. Kirkkomusiikkia ja hengellistä musiikkia saa toivoa tänään.

Hyvää Pyhäinpäivän iltaa jokaiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme