Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21849)

Vierailija
21821/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Juicen biisi, jota sinä edellä kommentoinut lainasit, on muuten tosi hyvä lyriikoiltaan eli biisi Hän sammuu. Jotenkin osuu niin hyvin tämänkin ajan ihmisten yksinäisyyteen ja kaipuuseen toisen ihmisen luo.

Hän juo ja juo kunnes juopuu ja taakastaan hetkeksi luopuu,

Hän juo kunnes silmissä kangastaa jo ystävyyden, toveruuden maa.

Vierailija
21822/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Maanantaita! Heräsin jo puoli viisi. Koira ulkoilutettu, aamuteeveet katsottu ja nyt mietin, pitäskö tehdä jotain. Tai no olen mä viestitellyt ystävien kanssa. Pihalla on taas paljon puista pudonneita lehtiä, joten ehkä haravointi voisi olla paikallaan. 

Vai ystävien kanssa? Tuolla eläkeläisten ketjussa sulla onkin paljon viestejä, et semmottisia ystäviä sulla.

Mietin hetken, viitsisinkö vastata sulle vai en. Mutta vastaan nyt kuitenkin. Kun mulla esim silloin kesällä 2023 sattui se vesivahinko ja oli vain viikko aikaa tyhjentää asunnon alakerta kokonaan, niin mistä mä sain apua? Mun pyörätuolissa oleva ystäväni valjasti poikansa, tyttärensä, vävynsä ja vielä pikkuveljensäkin mulle tänne avuksi. Mun oma suku

Kalise keskenäs, onpa tympeää viestiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21823/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasiahan muutoksia tänne tulee? Ylläpitohan kyseli viime viikolla parannusehdotuksia palstalle.

Mietin vaan. Kunhan ei huononnuksia tulis ja saisvat lainauksen kuntoon.

Kirjautumispakkoa odotan. Jokainen vastatkoon viesteistään.

Paljon jäin kirjoittajia pois. Hyvä/paha?

Hyvä, että ei voisi kirjoittaa toisen nimissä eikä olla monena eri persoonana. Häiriköt ja ilkeilijät paljastuisi ja vaan asialliset tosikirjoittajat jäisi. Olisi hyvä udistus. Nythän mihinkään ei voi luottaa. Paljon on feikkikirjoittajia ja monena esiintymistä ja häiriköintiä. Ei tarvitsisi enää huutaa trollia, kun nähtäisiin kuka kirjoittaa.

Vierailija
21824/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päivä.Tytön lapset oli kylässä,4 vee ja 4 viikkoa ikäiset.Leikittiin ja oltiin ulkona.On ne rakkaita.t.mummeli

Vierailija
21825/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava ilma nurmikon haravoimiseen. Pensaitten alle lykin osan, osan mies ajaa ruohonleikkurilla silpuksi.

Olisiko nyt hyvä aika leikata hedelmäpuista pitkäksi kasvaneita latvaoksia? Marjapensaitakin pitäisi karsia.

Pakastimesta löytyi kaalilaatikkoa- sitä itse tekemääni joten päivän ruoka on siinä.

Tuota Paikka auringossa kuuntelemme usein automatkalla. Usein on kyllä musiikki pettymys, ei oikein iäkkäimmille mieluista. Muutenkin radio-ohjelmissa musiikki huutaa ja puheesta ei saa selvää. 

Leppoisaa viikkoa kaikille!

Vastailen tohon leikkaushommaan:

Vaurioituneita oksia toki voi ja kannattaakin leikata, mutta terveitä oksia ei näin kostealla säällä suositella leikkaamaan. Haavat jäävät märiksi ja on otollista lahoamiselle, tuholaisille ja kasvitaudeille.

Suosituin puiden ja pensaiden leikkaus on noin  huhtikuulla, ennen silmujen puhkeamista. Sormea paksummat leikkauskohdat on silloinkin syytä suojata haavanhoitoaineella tai vahalla.

Puutarhuri

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasiahan muutoksia tänne tulee? Ylläpitohan kyseli viime viikolla parannusehdotuksia palstalle.

Mietin vaan. Kunhan ei huononnuksia tulis ja saisvat lainauksen kuntoon.

Kirjautumispakkoa odotan. Jokainen vastatkoon viesteistään.

Paljon jäin kirjoittajia pois. Hyvä/paha?

Hyvä, että ei voisi kirjoittaa toisen nimissä eikä olla monena eri persoonana. Häiriköt ja ilkeilijät paljastuisi ja vaan asialliset tosikirjoittajat jäisi. Olisi hyvä udistus. Nythän mihinkään ei voi luottaa. Paljon on feikkikirjoittajia ja monena esiintymistä ja häiriköintiä. Ei tarvitsisi enää huutaa trollia, kun nähtäisiin kuka kirjoittaa.

Toisen nimissä ei toki voisi kirjoittaa, mutta kuka vaan voi luoda itselleen vaikka 100 000 rekkautunutta  nimimerkkiä ja esiintyä edelleen aina eri henkilönä.

Vierailija
21827/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava ilma nurmikon haravoimiseen. Pensaitten alle lykin osan, osan mies ajaa ruohonleikkurilla silpuksi.

Olisiko nyt hyvä aika leikata hedelmäpuista pitkäksi kasvaneita latvaoksia? Marjapensaitakin pitäisi karsia.

Pakastimesta löytyi kaalilaatikkoa- sitä itse tekemääni joten päivän ruoka on siinä.

Tuota Paikka auringossa kuuntelemme usein automatkalla. Usein on kyllä musiikki pettymys, ei oikein iäkkäimmille mieluista. Muutenkin radio-ohjelmissa musiikki huutaa ja puheesta ei saa selvää. 

Leppoisaa viikkoa kaikille!

Vastailen tohon leikkaushommaan:

Vaurioituneita oksia toki voi ja kannattaakin leikata, mutta terveitä oksia ei näin kostealla säällä suositella leikkaamaan. Haavat jäävät märiksi ja on otollista lahoamiselle, tuholaisille ja kasvitaudeille.

Suosituin puiden ja pensaiden leikkaus on noin  huhtikuulla

Katselin tänään kesällä ostamaani Onni-ruusua, joka on lähtenyt ilokseni hyvin kasvamaan. Sen pitäisi kuulemma menestyä Rovaniemen korkeudellakin, ja tämä on nyt etelässä. Hankin säkin turvetta, kait sen voisi jo levittää Onnin juurille suojaksi. Mitä sanoisi puutarhuri?

Vierailija
21828/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Puutarhuri neuvosta!

En leikkaa hedelmäpuita näin ollen.

Sipulikukkiakaan ei viitsi näin lämpimillä ilmoilla istuttaa.

Seuraan sarjaa Poikani joka katosi. Salaisuuksia paljastuu.

Vierailija
21829/21849 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
21830/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu 'valkeni' sumuisena. Ihmettelin forecan 10 vrk ennustetta. Kuvassa tällä päivälle puolipilvistä, kun avaa päivän, seiskalta sadetta.

Outoa. No ulkoilen ennen sitä. Broileripastaa. Salaattia. Jee. Tiistai suunniteltu.

Vierailija
21831/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuiiii. Talvi tulee. Viikon päästä ennustettu pari astetta pakkasta, pari senttiä lunta.

Vierailija
21832/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen sen kentuckyn kakun ts. kentakialaisen kakun. Oli vähän makea mun makuun. Kuorrutetta en tehnyt ja mantelit korvasin niillä hasselpähkinöillä. Heitin muutaman rusinan joukkoon. Tuli ihan hyvä pähkinäkakku. Tosiaan 2dl sokeria ohjeeseen riittäisi mun puolesta hyvin.

Voi miten hienolta tuo Vivaldin Neljä vuodenaikaa kuulostaa. Huvittaa mielikuva imuroivasta jumalasta, kun jossain on hirmumyrsky. Simpsoneissahan sellainen piirrospätkä näytettiin tuon sinfonian soidessa. Sinänsä muuten mitään huvittavaa näissä luonnonvoimissa ole. Ihmisiä kuolee ja koteja tuhoutuu. Onneksi täällä ei tarvii hakata vaneria ikkunan eteen.

Lähden korjaamaan hautausmaalta lasihylsyt pois. Täytän aina lasiset uudelleen. Joku tollo kuitenkin käy välillä korjaamassa muiden haudoilta lyhdyt pois. Näkyipä kerran kirpputorin hyllyllä puolipalaneita hautalyhtyjä myytävänä 😳

Kivaa tiistaita!

Vierailija
21833/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein eilen sen kentuckyn kakun ts. kentakialaisen kakun. Oli vähän makea mun makuun. Kuorrutetta en tehnyt ja mantelit korvasin niillä hasselpähkinöillä. Heitin muutaman rusinan joukkoon. Tuli ihan hyvä pähkinäkakku. Tosiaan 2dl sokeria ohjeeseen riittäisi mun puolesta hyvin.

Voi miten hienolta tuo Vivaldin Neljä vuodenaikaa kuulostaa. Huvittaa mielikuva imuroivasta jumalasta, kun jossain on hirmumyrsky. Simpsoneissahan sellainen piirrospätkä näytettiin tuon sinfonian soidessa. Sinänsä muuten mitään huvittavaa näissä luonnonvoimissa ole. Ihmisiä kuolee ja koteja tuhoutuu. Onneksi täällä ei tarvii hakata vaneria ikkunan eteen.

Lähden korjaamaan hautausmaalta lasihylsyt pois. Täytän aina lasiset uudelleen. Joku tollo kuitenkin käy välillä korjaamassa muiden haudoilta lyhdyt pois. Näkyipä kerran kirpputorin hyllyllä puolipalaneita hautalyhtyjä myytävänä 😳

Kivaa tiistaita!

Hei, minunkin mielestä kakkuun tulee liikaa sokeria (Yhteishyvän ohjeessa on  3,5 dl). Ehkä kokeilen joskus vähemmällä sokerimäärällä, kuorrutetta en minäkään tekisi.  Kiitos kakkuvinkistä, kiva kokeilla uusia ohjeita välillä. 

Mukavaa tiistaita Sinullekin!

Vierailija
21834/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa tiis

Soo, soo. Tulee karttakepistä ja tukistusta. On kirjoitettu väärin 'Sinulle'. Ei missään nimessä saa kirjoittaa isolla. Ei Hyvää Joulua, ei kolmea pistettä.

Niinhän täällä Joku yrittää määräillä. Hah...

Mepäs ei totella, tää Ei ole kielioppia. Tämä on Elämää.

Aurinkoista päivää Kaikille -> ylös, ulos ja lenkille, kaikki kynnelle kykenevät, flunssaisten ei tartte.

Onkos joku käynyt äikän ketjussa, puidaanko siellä aamusta iltaan sijamuotoja, vai mitä? P u i s e v a a ...

Vierailija
21835/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä enää vängätä vanhoja juttuja, älä sinäkään, joka edellä kirjoitit.

Aurinko näyttäytyi meilläkin ja on mukavan raikas tuuli. Kävin ulkona lenkillä, oli just sopivaa kaikki.

Mukavaa tiistaipäivää!

Vierailija
21836/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa ja vesijumpassa käytiin mieheni kanssa.Tuli taas raukea olo.

Vierailija
21837/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilemässä kävin aamupäivällä, surffaillut olen myös.

Kohta laitan leivinuuniin paistumaan pari siikaa kera kasvisten.

Jotensakin laiska päivä ollut ja jatkuu samanlaisena.

Vierailija
21838/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä enää vängätä vanhoja juttuja, älä sinäkään, joka edellä kirjoitit.

Aurinko näyttäytyi meilläkin ja on mukavan raikas tuuli. Kävin ulkona lenkillä, oli just sopivaa kaikki.

Mukavaa tiistaipäivää!

Vai haluaako vänkääjä säpinää ja riitaa ketjuunsa, kun muuten on melko hiljaista. Nyt on hyvä ollut jo kauan. Riidanhaastajalta kuulostaa. Ei kannata vastata vänkääjälle mitään.

Vierailija
21839/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mukava ilma vaikka aamu oli

pimeän pilvinen. Siivoojaa lähdettiin karkuun. Pyöräillen keskustaan, lounaalla, kirjakaupassa, kaupassa, kirjastossa. Hyvä pyöräilykeli edelleen.

Mukava oli tulla vatsa täynnä puhtaaseen kotiin. Nyt lakanapyykki pyörimässä.

Mukavaa viikonjatkoa itsekullekin!

Vierailija
21840/21849 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Puutarhuri neuvosta!

En leikkaa hedelmäpuita näin ollen.

Sipulikukkiakaan ei viitsi näin lämpimillä ilmoilla istuttaa.

Seuraan sarjaa Poikani joka katosi. Salaisuuksia paljastuu.

Yritän seurata tota Poikani joka katosi mutta miten se on niin matelevan pitkäveteinen. Juoni on kiinnostava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän