Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

P aska avioliitto, mutta ei voi erotakaan

Vierailija
05.10.2022 |

En varmaan ole ainoa tällaisessa tilanteessa. Ihan p aska avioliitto, mutta eri syistä johtuen ei voi erotakaan. Ja trollaajille tiedoksi, kyse ei ole rahasta, olen se liiton varakkaampi osapuoli ja avioehto on. Miten te muut jaksatte huonoa parisuhdetta vuodesta toiseen sinnittelemällä? Meinaa pää hajota tässä.

Kommentit (252)

Vierailija
1/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota. Ei se ole kuin avioerohakemuksen teko ja asunnon haku. Aina voi keksiä kaikenmoisia esteitä, mutta jos oikeasti haluaa erota niin se onnistuu kyllä.

Vierailija
2/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi ei voi erota. Kuoleeko jos eroaa? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos eroaa? Kaikki asiat on järjestettävissä, aikuinen ihminen vaan järjestää ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miksi ei voi erota. Kuoleeko jos eroaa? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos eroaa? Kaikki asiat on järjestettävissä, aikuinen ihminen vaan järjestää ne.

Asiat ei ole noin mustavalkoisia. Tilanteeseen liittyy lapsia, ja yritän tehdä niin miten heidän kannalta parasta on. Ap

Vierailija
4/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit! Kaikki keksimäsi "erinäiset syyt" ovat tekosyitä. Lapset eivät ainakaan arvosta jos heidän vuokseen kärsitte, ajat vain pois.

Vierailija
5/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit! Kaikki keksimäsi "erinäiset syyt" ovat tekosyitä. Lapset eivät ainakaan arvosta jos heidän vuokseen kärsitte, ajat vain pois.

No kummasta vaihtoehdosta lapset kärsii enemmän: Vanhempien etäinen ja kylmä parisuhde vai se, että eron jälkeen yhteys toiseen vanhempaan jää hyvin vähäiseksi?

Ap

Vierailija
6/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheellä on erityislapsi, ja kumpikaan vanhemmista ei pärjää lapsen kanssa arjessa yksin, edes vuorokautta. He olisi eronneet jo kauan sitten, koska eivät viihdy enää yhtään yhdessä, mutta lapsen takia eivät voi erota.

Vierailija
7/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat ei ole noin mustavalkoisia. Tilanteeseen liittyy lapsia, ja yritän tehdä niin miten heidän kannalta parasta on. Ap

Onko lapsille parasta saada tuo malli parisuhteesta missä äiti ja isä just ja just sietää toisiaan. Lapset kyllä aistii mikä tunnelma siellä kotona vallitsee.

Vierailija
8/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kummasta vaihtoehdosta lapset kärsii enemmän: Vanhempien etäinen ja kylmä parisuhde vai se, että eron jälkeen yhteys toiseen vanhempaan jää hyvin vähäiseksi?

Ap

Miksi se sellaiseksi jäisi?

Vierailija
9/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa joissain tilanteissa on tosiaan syytä pelätä, että kuolee jos eroaa. Väkivaltaiset suhteet kulminoituvat tap poihin nimenomaan erotilanteissa ja eron jälkeen. Tämä on tilaistoissa toistuvasti esiintyvä asia joka, tällaisessa suhteessa elävän on oikeasti syytä ottaa huomioon.

En sano, että suhteeseen jääminen silti on pakollista, mutta usein on odotettava jonkun aikaa. Ja usein siitä suhteesta lähtö vaatii myös työpaikan, asuinpaikkakunnnan, tuttavien ja sukulaisten, harrastusten ja henkilökohtaisen historian vaihtamista tai niitä kokonaan luopumista. Sekä omista että lasten. Kenellekään ei voi kertoa, missä on, koska jostain se tieto kuitenkin vuotaisi exälle.

Vierailija
10/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp

Vierailija
11/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheellä on erityislapsi, ja kumpikaan vanhemmista ei pärjää lapsen kanssa arjessa yksin, edes vuorokautta. He olisi eronneet jo kauan sitten, koska eivät viihdy enää yhtään yhdessä, mutta lapsen takia eivät voi erota.

Voi kai sitä lasta hoitaa yhdessä vaikka olisi eronnutkin. 

Vierailija
12/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy, et vain uskalla erota kun se tarkoittaa sinunkin kohdallasi epämiellyttäviä asioita. 

Vierailija
13/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ekasta vaihtoehdosta. Ne lapsethan joutuu kävelemään munankuorien päällä joka ikinen päivä nyt. Eron jälkeen olisivat ihan varmasti helpottuneita.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
14/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että itse päätyisin avioeroon jos minulla olisi tukiverkkoja tai ystäviä, mutta olen täysin yksin joten en uskalla erota. Ainoa läheiseni on mieheni.

Vierailija
15/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi se sellaiseksi jäisi?

Koska lapset on pieniä ja jos otan eron, niin toinen vanhempi tulee muuttamaan toiselle puolelle Suomea, toinen taas jää nykyiselle paikkakunnalle. Ap

Vierailija
16/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, oletko se sinä..? aina voi ottaa eron, aina voi aloittaa alusta. Tämä pariskunta ollut yhdessä aina, nainen kunnon nalkku, siis oikein vimpanpäälle, kaikki mitä työkaveri tekee on väärin, jos ei tee mitään on sekin väärin. Tähän yhdistettynä kunnon mustasukkaisuus, vaimo mm. ratsaa työpuhelimen säännöllisesti vaikka firman asiat ei ulkopuolisille kuulu.

Sanoi itse että ovat olleet yhdessä teini-ikäisistä, toivoi vissiin jo aikaisemmin että pääsee eroon sit kun menevät lukion jälkeen opiskelemaan, mutta tyttökaveri tuli samaan kaupunkiin perässä.

Ovat molemmat ilmeisesti vähän paremmista perheistä ja työkaveri ei voi kuvitella elävänsä ilman nykyisen vaimon perhettä, ovat pitäneet omana poikanaan nyt sellaisen 20 + vuotta ja molempien perheet siis onnessaan kun oma lapsi on löytänyt täydellisen puolison.

Nyt tämä työkaveri selvästi kärsii, vaimokaan ei vaikuta kauhean tyytyväiseltä (soittelee jatkuvasti töihin, työkaveri välillä avautuu tilanteestaan aloittaa aina sillä että pohjimmiltaan on TOSI onnellinen, voikun se vaimo ei silti tekisi näin ja näin) ja nyt tähän sotkuun on tullut lapsia.

Aina voi aloittaa alusta.

Vierailija
17/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa joissain tilanteissa on tosiaan syytä pelätä, että kuolee jos eroaa. Väkivaltaiset suhteet kulminoituvat tap poihin nimenomaan erotilanteissa ja eron jälkeen. Tämä on tilaistoissa toistuvasti esiintyvä asia joka, tällaisessa suhteessa elävän on oikeasti syytä ottaa huomioon.

En sano, että suhteeseen jääminen silti on pakollista, mutta usein on odotettava jonkun aikaa. Ja usein siitä suhteesta lähtö vaatii myös työpaikan, asuinpaikkakunnnan, tuttavien ja sukulaisten, harrastusten ja henkilökohtaisen historian vaihtamista tai niitä kokonaan luopumista. Sekä omista että lasten. Kenellekään ei voi kertoa, missä on, koska jostain se tieto kuitenkin vuotaisi exälle.

Tuollaisissa suhteissa se kuolemanvaara on läsnä vaikka ei koskaan eroaisikaan. Käsityksesi pohjautuu siihen että väkivallalla olisi joku ratuonaalinen syy ja tavoite. Mutta ei ole. Se on itse itselleen syyn hakevaa joten jos se syy ei ole ero niin se on vaikka jääkaapissa oleva väärä maito.

Vierailija
18/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kärsivät kylmästä ja etäisestä ydinperheestä. Kokemusta on. Erosin ja elämä muuttui. Ex on surkimus eikä huolla lapsia eikä pidä aktiivisesti yhteyttä ym., mutta elämämme on paljon mukavampaa. Lapsilla on huono isä. Huono hän on oli ydinperheessä ja huono on etäisänä. Kylmä ja välinpitämätön huoltaja aiheuttaa enemmän pahaa lähellä kuin kaukana.

Ydinperheessä olin se suhteen rakentaja ja paikkasin isän välinpitämättömyyttä. Kyllä lapset sen huomasi. Ovat jo teinejä ja aikuisia nyt ja näistä on puhuttu.

Vierailija
19/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin kun lapset olivat pieniä. Ei se ollut helppoa, mutta 100% mahdollista. Exäni näki lapsia viikonloppuisin tai muuten vapaalla. Tästä on 18v aikaa, enkä kertaakaan ole katunut sitä että erosimme.

Älä tuhlaa omaasi, tai puolisosi elämää. Täällä kun ollaan vain kerran. Jos molemmat aikuiset eroavat järjellä, ja laittaen lasten henkisen hyvinvoinnin ykkössijalle, voit olla varma että siitä jää vähemmän traumoja kuin seurata vanhempien onnetonta avioliittoa.

Eli nyt järki käteen, tekosyyt pois ja sen sijaan että täällä käsittelet asiaa (en kylläkään ymmärrä miksi, kun tuntuu että työnnät pois sinulle annetut neuvot), istu puolisosi kanssa keskustelemaan asiasta.

Vierailija
20/252 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri, oletko se sinä..? aina voi ottaa eron, aina voi aloittaa alusta. Tämä pariskunta ollut yhdessä aina, nainen kunnon nalkku, siis oikein vimpanpäälle, kaikki mitä työkaveri tekee on väärin, jos ei tee mitään on sekin väärin. Tähän yhdistettynä kunnon mustasukkaisuus, vaimo mm. ratsaa työpuhelimen säännöllisesti vaikka firman asiat ei ulkopuolisille kuulu.

Sanoi itse että ovat olleet yhdessä teini-ikäisistä, toivoi vissiin jo aikaisemmin että pääsee eroon sit kun menevät lukion jälkeen opiskelemaan, mutta tyttökaveri tuli samaan kaupunkiin perässä.

Ovat molemmat ilmeisesti vähän paremmista perheistä ja työkaveri ei voi kuvitella elävänsä ilman nykyisen vaimon perhettä, ovat pitäneet omana poikanaan nyt sellaisen 20 + vuotta ja molempien perheet siis onnessaan kun oma lapsi on löytänyt täydellisen puolison.

Nyt tämä työkaveri selvästi kärsii, vaimokaan ei vaikuta kauhean tyytyväiseltä (soittelee jatkuvasti töihin, työkaveri välillä avautuu tilanteestaan aloittaa aina sillä että pohjimmiltaan on TOSI onnellinen, voikun se vaimo ei silti tekisi näin ja näin) ja nyt tähän sotkuun on tullut lapsia.

Aina voi aloittaa alusta.

En ole työkaverisi eikä meillä ole mustasukkaisuusongelmaa liitossa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän