Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2636)
Kun lähdet käymään jossain, vaimosi paljastelee ja keikistelee minulle.
Vierailija wrote:
Näitä lukiessa ihmettelen vaan että millaisia ystävyyssuhteita ihmisillä on. Lähes kaikki tänne kirjoitetut asiat kuulostaa siltä että kyseinen tyyppi vaan ärsyttää ja turhauttaa. Miksi ihmiset pysyy tuollaisissa ystävyyssuhteissa
Ystävä voi muuttua elämän saatossa, mutta miettisin kannattaako jatkaa ystävyyssuhdetta, jos se tuottaa enää vaan ärsytystä ja turhauttaa
Että hänen tulisi käsitellä syvällä olevat traumansa ja sekoilunsa todella pitkässä terapiassa sen sijaan, että hoitaa vuosi toisen perään vain niitä oireita lukuisilla psyyke-, uni- ja ahdistuslääkkeillä; tai alkoholilla, muilla päihteillä ja samaa tuhoisaa kaavaa toistavilla ihmissuhteilla, jotka päättyvät kerta toisensa jälkeen, varoituksista huolimatta, kyyneliin.
Onneksi en jaksa enää antaa yhtäkään ystävän rehellistä neuvoa tällaiselle tyypille. Jatkakoon samaa rataa vaan.
Vierailija wrote:
Näitä lukiessa ihmettelen vaan että millaisia ystävyyssuhteita ihmisillä on. Lähes kaikki tänne kirjoitetut asiat kuulostaa siltä että kyseinen tyyppi vaan ärsyttää ja turhauttaa. Miksi ihmiset pysyy tuollaisissa ystävyyssuhteissa?
Jotkut ihmiset on myös sellaisia, että niitä ärsyttää ihan kaikki. Ei se uusi ystäväkään auta, kun siinäkin alkaa joku ärsyttää. Suomalaiset tuntuu olevan myös hyvin kateellista kansaa, joten jo se voi ärsyttää jos toisella menee hyvin.
Vierailija wrote:
Näitä lukiessa ihmettelen vaan että millaisia ystävyyssuhteita ihmisillä on. Lähes kaikki tänne kirjoitetut asiat kuulostaa siltä että kyseinen tyyppi vaan ärsyttää ja turhauttaa. Miksi ihmiset pysyy tuollaisissa ystävyyssuhteissa?
Eikös sellaisten kirjoittaminen ole koko ketjun idea? Ei tämä siitä kerro millaisia ystävyyssuhteita ihmisillä on kokonaisuudessaan.
Sanoisin, että olet töksäytellyt jonkin verran loukkaaviakin asioita persoonallisuudestani ja puolisostani.
On jäänyt myös mieleen, kun sanoit aikoinaan, että olen muuttunut paremmaksi tyypiksi, koska osallistun aiempaa enemmän kaveriporukan tekemiseen. Ihan kiva kehu, mutta et kuitenkaan nähtävästi ollut tajunnut sitä, että tuolloin aikaisempi osallistumattomuuteni johtui siitä, että minua pidettiin porukan ulkolaidalla ja usein ihan puhtaasti ulkona. Todella usein jätettiin kutsumatta, vaikka olisin todellakin tullut, jos olisi kutsuttu. Itkinkin jopa näitä välillä, kun kävi ilmi että olitte tehneet ja menneet eikä minulla ollut tietoakaan. Lisäksi omia ehdotuksiani ghostattiin ja kieltäydyttiin ilman vastaehdotuksia, joten miten helvetissä sitä olisi voinut osallistua enemmän.
Välimme ovat nykyään viilentyneet. Jatkoit ghostaamista liian kauan, annoin sen tapahtua liian kauan. En jaksa enää roikkua, ja olen pärjännyt aivan hyvin ilman seuraasikin. Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää elämääsi, et ole paha ihminen ja muistelen kuitenkin ystävyyttämme enimmäkseen lämmöllä, vaikka toki tästä purkauksesta saa aivan eri käsityksen.
Vierailija wrote:
Hyvä huomio. Itse olen kirjoittanut tähän ketjuun useammankin viestin, joiden perusteella näyttää siltä, että inhoan ja halveksun kyseistä ystävää. Tämä ystävä on ollut minulle tärkeämpi kuin minä hänelle ja olemme sittemmin lakanneet pitämästä yhteyttä. Tänne kirjoittamani viestit ovat olleet itselleni tapa käsitellä katkeruuden tunteita, joita epätyydyttäväksi muuttunut ihmissuhde on minussa herättänyt. Sittemmin olen päästänyt tästä ihmissuhteesta irti. Nykyään voin jo muistella ystävyyttämme lämmöllä.
Että less is more.
Meikkaa nykyään ihan kauhean vahvasti ja sotkuisesti. On korpinmustat kynityt hiukset ja kuiva, ryppyinen iho.
On anorektisen näköinen.
Tuo olisi ihan ok muuten, mutta pilkkaa mun ulkonäköä jatkuvasti ja ihmettelee ääneen, miksi minä saan miehiltä huomiota ja hän ei.
Itse taas omaan käytöstavat enkä siksi puutu toisen ulkonäköön. Joskus tilaisuudentullen olen kertonut itse kiinnittäväni huomiota laadukkaisiin ihonhoitotuotteisiin, niin näyttää iho kauniilta. Sen enempää en puutu ja olisi kiva, jos hän tekisi saman eikä latistaisi mun ulkonäköä.
Vierailija wrote:
Samasta syystä kun ihmiset pysyy huonoissa parisuhteissa. Pitää vaan olla joku, ei uskalleta olla sekuntiakaan yksin, ja selän takana valittaminen on kivempaa.
Lopeta se jatkuva horina siitä exäsi nykyisestä. Suhtaudut epäterveesti heidän yhteiseen lapseensa. Kaiken huippu kun kuulemma tää muksu oli sanonut sua äidiksi ja koitit saada mua komppaamaan sitä että oisit enemmän äiti hänelle kun hänen oikea äitinsä. Ja sitten sitä valitusta ettei anna mielellään tavata, en mäkään antais, en tykkäis tollasesta yhtään. Musta vaikuttaa että yrität saada jotain pisteitä eksältäs käyttämällä siihen tota lasta ja se on oikeasti väärin!
Kaikki tapaamisen kerrat menee siihen samaan päivittelyyn että nyt se nyksä sanoi sitä ja teki tätä, plus siihen päälle whatsapviestittelyt samasta aiheesta. Oon vastannut noihin vaan että hänen ei tarvitse sen kanssa olla tekemisissä ja älä käytä energiaa tohon vatvomiseen. Välillä laitan vaan mykistykselle kun ei vaan jaksa kiinnostaa...
Ja täällä joka viestin välissä kysytään miks on tollasia kavereita ja ei sano suoraan. Tää tyyppi on ilman tota samaa levyä oikeesti mukava ja hauska, muuten on paljon yhteistä. On myös luonteeltaan sellainen että ei ota kuuleviin korviinsa, jos jostain sanoo. On kova perustelemaan miksi tekee kuten tekee, ei mikään mun sanominen saa kyseenalaistamaan omia touhuja. Moni on tällainen.
Jos haukut eksääni niin haukut samalla myös minua ja miesmakuani.
Lisäksi oharisi ovat olleet aika tökeröitä.
Siihen on syy miksi olet sinkku, Heli.
ja se syy on sinussa.
Välillä jopa ystävänä sinua on todella vaikea kestää. Olet niin vihainen, katkera, negatiivinen, ehdoton, opportunistinen, tyly ja itsekäs.
Älä aina kaada henkistä paskaämpäriä päälleni, kun tavataan. Minullakin voi olla elämässä rankkaa tai vaikea päivä takana, ja haluaisin unohtaa murheet edes hetkeksi juttelemalla mukavia. Mutta ei, sinä oksennat päälleni omat työhuolesi, omat ja muiden ihmisten sairaudet, kaiken paskan, mitä vain satut keksimään, etkä ymmärrä, miksen ole halukas juurikaan enää tapaamaan sinua. Syöt kaiken energiani!
Vierailija wrote:
Apua, mä olen tehnyt tätä - kuvitellut ilmeisesti lohduttavani. Touche. Otan tästä kommentista opikseni.
Vierailija wrote:
Älä aina kaada henkistä paskaämpäriä päälleni, kun tavataan. Minullakin voi olla elämässä rankkaa tai vaikea päivä takana, ja haluaisin unohtaa murheet edes hetkeksi juttelemalla mukavia. Mutta ei, sinä oksennat päälleni omat työhuolesi, omat ja muiden ihmisten sairaudet, kaiken paskan, mitä vain satut keksimään, etkä ymmärrä, miksen ole halukas juurikaan enää tapaamaan sinua. Syöt kaiken energiani!
Etkö voisi sanoa toiselle tapaamisessa että mulla on itseasiassa ollut myös tosi huono päivä tänään, voidaanko jutella vähän rennompia asioita. Ymmärrän että se voi olla vaikeaa mutta ärsyttää kun jotkut valittavat tällaisesta. Avaa se oma suu ja kerro omista murheistasi välillä tai pyydä vaihtamaan aihetta jos tuntuu monologilta. Jotkut vaan patoaa kaiken sisäänsä ja alkaa inhoamaan kavereitaan jotka ei ole ajatustenlukijoita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Apua, mä olen tehnyt tätä - kuvitellut ilmeisesti lohduttavani. Touche. Otan tästä kommentista opikseni.
Tiedostan että tässä on voitu tarkoittaa hyvää, mutta on paras jättää kommentit eksästä sen kaverin itsensä sanomaksi, tai ainakin lukea tilannetta tarkkaan. Joskus voi olla hyvä että komppaa kaveria jonka ex on vaikka pettäjä. Jos taas pyytämättä aloittaa arvostelun esimerkiksi sanoilla ”ei millään pahalla, mutta…” ja täräyttää mielipiteensä, niin silloin kannattaa harkita.
Olemme tunteneet reilut 10 v mutta olet muuttunut viimeisten vuosien aikana todella itsekeskeiseksi ja jopa hiukan nenäkkääksi. Sinulta puuttuu täysin empatiakyky, olet jopa vahingoniloinen. Kun harvoin tapaamme, koko tilanne huutaa sitä ettet ole lainkaan kiinnostunut minusta tai kuulumisistani, sinulle on vain änkeää saada omat asiasi kuuluviin ja keskustella niistä, sitten väsyt ja tapaaminen päättyy. Et jaksa hetkeäkään kuunnella mitä sanottavaa minulla on. Etkö oikeasti huomaa että puhut ihan kokoajan päälleni, kerta kerran jälkee, lause lauserlta joudun katkaisemaan puheeni kesken kun sinä varastat puheenvuoron. Se on ihan hemmetin ärsyttävää.
Tai ehkä nämä narsismin piirteet ovatkin olleet sinussa aina, mutta ikääntyessäsi ne puskevat voimakkaammin esille kun suodatin pettää etkä ehkä enää oikein ymmärrä tai kykene arvioimaan omaa käytöstäsi.
Käytöksesi kertoo myös siitä että sinulla on hyvin heikko itsetunto (joka on ihan ymmärrettävää elämäntarinasi tietäen) mutta yrität kompensoida sitä jatkuvasti kehumalla itseäsi ja rahavarojasi. Miksi hakeudut itseäsi nuorempien seuraan kun kuitenkin olet heille kateellinen, mm esim. hyvnpalkatusta työstä ja rahan mukanaan tuomasta leveämmästä elämästä, jopa ulkonäöstä ja siitä että joillakin on mies, sinulla ei.
Olet haukkunut kaikki ihmiset joita tunnemme, haukut heidän kumppanit ja lapset. Olet ihan samanlainen kylän juoruakka kuin äitisi oli aikoinaan ja järkyttävän kateellinen kaikille muille, joilla menee paremmin kuin itselläsi tai vahingoniloinen niille kenellä asiat ovat menneet elämässä huonommin. Kun sinua kuuntelee, huomaa että olet todella sivistymätön ja elämäntehtäväsi on haukkua muita. Olet jollain tapaa sairas persoona ja varsin rasittavaa seuraa jatkuvasti jostain märistessäsi.
Älä nyt heti ekoilla treffeillä ala kertoa miehelle että haluat naimisiin ja mikä olisi sun suunnittelema hääkirkko tms.
En tunne ketään, jolle voisin kaikesta sanoa rehellisesti, mitä ajattelen. Uskon tämän olevan ihan normaalia. Valkoiset valheet ja sanomattomuus ovat tärkeitä tekijöitä, kun ollaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa.
Sinä ystäväni kerroit olevasi aina rehellinen. Minä puolestani uskon, että olisin nykyistäkin yksinäisempi, jos olisin aina rehellinen.