Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2636)
Että hänestä saa elämänhallintaongelmaisen kuvan, kun hän ei vastaa viikkoon viesteihin.
Että olen rakastunut häneen. Hän on samaa sukupuolta kanssani.
Työtön, terveydentilansa takia vaikeasti työllistyvä kaveri käyttää kaikki rahansa siihen että tilaa valmista tai puolivalmista ruokaa kotiovelle ja sitten kuun lopusta vaatii sukulaisilta apua. Päivänsä menee tietokoneella pelaten.
Jo sillä ihmettelen, että näin työssäkäyvänä ihmisenä ainoa syy takeaway ja valmisruokien käyttöön on se ajan puute, jota tällä kaverilla ei todellakaan ole ongelmana. Sillä ruokakaupassa käynnillä ja ruuanlaitolla saisi jo ihan terveitä arkirutiineja ylläpidettyä elämässä, kun muita vastuita ei ole kuin itsestään huolehtiminen.
ADHD:si, masennuksesi ja ahmimishäiriösi ovat täysin itse itsellesi, TikTok-videoiden ja muiden sometrendien pohjalta diagnosoimiasi asioita, joilla yrität vaan selitellä itsellesi ja muille itsekurisi puutetta. Arkielämässäsi ei ole oikeasti mitään näihin viittaavaa, vaan se on aivan normaalia että silloin tällöin uuvuttaa, tekee mieli herkkuja eikä jaksa keskittyä yhteen aikaa vievään asiaan.
Olet ollut lapsesta saakka todella dominoiva ja röyhkeä, yrität aina saada tahtosi läpi muita manipuloimalla ja syyllistämällä.
Vaikka oletkin jo keski-iän ylittänyt, sinulla on nuo piirteet yhä ja hyvin voimakas tapa määräillä muita ja ihan sanella mitä jonkun pitää tai ei pidä tehdä. Et voi jyrätä muita ihmisiä ja heidän tahtoaan jostain asiasta vaan sillä että sinä haluaisit toisen tekevän jotain vasten tahtoaan. Käytät aina sitä samaa maneeria, eli "no etkö nyt oikeesti vois lähtee kaverin kanssa sinne ja tänne, ei ei ei kun nyt mennään tänne, menet siten myöhemmin sinne.... jne. Olet ihan hirveän dominoiva etkä kunnioita toisen aikuisen ihmisen itsemääräämisoikeutta, vaan jyräät muiden mielipiteen vitsailun ja syyllistämisen varjolla. Toinen ei ikään kuin kehtaa tuottaa sinulle pettymystä ja suostuu sinun tahtotilaasi vaikka itseasiassa haluaisi jotain muuta. Korotat oikein ääntäsi että saat tahtotilasi läpi.
Huomaatko itse koskaan tätä piirrettä itsessäsi.
Mutta minäpä en enää näillä ikävuosilla suostu määräilyjesi uhriksi. En tule paikalle silloin kun sinä sanot, en edes tapaa silloin sinua kun sinä ehdotat, en muuta enää kertaakaan muita suunnitelmia sinun ehdotuksesi eduksi. En jaksa kuunnella taloudellista kehuskeluasi enkä elämäntilanteesi hypetystä.
Kolme eri tuttavaa, kolme eri asiaa, joita ei ole ns. "poliittisesti korrektia" sanoa.
1) Että kannattaisi laihduttaa hyvissä ajoin, ennen kuin ylipainon väistämättä aiheuttavat terveysongelmat iskevät päälle.
2) Tapaamasi nettirakkaus on ilmiselvästi kiinnostunut vain imemään omaisuutesi viimeistä euroa myöten. Jokaikinen hänen sana ja teko kertoo tämän, kunhan nappaa "rakkaus"-silmälasit hetkeksi pois silmiltä.
3) Eläinrääkkäystä on jättää useiksi vuorokausiksi koiralauma oman onnensa nojaan kerrostaloyksiöön.
Kertoisin että hänen täytyy muuttaa itseään ja odotuksiaan rajusti jos joskus vielä aikoo saada toimivan parisuhteen jonkun kanssa.
Etten jaksa enää 2 tunnin maraton puheluita
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan sitten vähän lyhyempiä. Anteeksi, mut välillä innostun, jos ei oo soiteltu tai nähty pitkään aikaan. Välillä on itsellänikin hiljaisempia hetkiä.
Voisitko ystävällisesti lopettaa päälle puhumisen ja sen että alat parin lauseen jälkeen arvailemaan tarinan lopputulemaa. Huomaatko edes miten usein arvaat tai ennakoit sen säärin. Miksi sinun pitää olla kokoajan äänessä. Sinulta on hävinnyt kokonaan kyky arvioida tilannetta omaa käytöstäsi. Etkö ollenkaan huomaa että parin tunnin tapaamisen aikana minä sanon muutamia asioita ja keskeytät nekin vähän väliä. Minulta jää lause kesken ja vaikenen ja sinä vaan pälätät etkä edes palaa siihen mitä minä sanoin. Etkä taida edes tajuta enää etten välttämättä kuuntele sinua, anteeksi mutta en vaan aina jaksa, kun puhut ihan mitä sattuu tilanteeseen täysin kuulumatonta ja puheenaiheet vaihtuu ihan randomina lennossa enkä aina edes tiedä mistä sinä nyt puhut kun 5 sekuntia sitten oltiin ihan eri aiheessa jota ei mielestäni oltu ns käsitelty loppuun. En edes uskalla ehdottaa että tapaisimme useammin ettei sinulla olisi asiaa niin paljon, jotta minäkin saisin kertoa jostain omista jutuistani ja tapaamisemme olisi vuorovaikutteisia eikä vain niin että sinä höpötät taukoamatta ja minä kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Kolme eri tuttavaa, kolme eri asiaa, joita ei ole ns. "poliittisesti korrektia" sanoa.
1) Että kannattaisi laihduttaa hyvissä ajoin, ennen kuin ylipainon väistämättä aiheuttavat terveysongelmat iskevät päälle.
2) Tapaamasi nettirakkaus on ilmiselvästi kiinnostunut vain imemään omaisuutesi viimeistä euroa myöten. Jokaikinen hänen sana ja teko kertoo tämän, kunhan nappaa "rakkaus"-silmälasit hetkeksi pois silmiltä.
3) Eläinrääkkäystä on jättää useiksi vuorokausiksi koiralauma oman onnensa nojaan kerrostaloyksiöön.
Kai sä oot tehnyt eläinsuojeluilmoituksen??
Vierailija kirjoitti:
Hengityksesi haisee.
Lupaan sinulle, että helmikuussa ei enää haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan sitten vähän lyhyempiä. Anteeksi, mut välillä innostun, jos ei oo soiteltu tai nähty pitkään aikaan. Välillä on itsellänikin hiljaisempia hetkiä.
Ei kelvannut tämäkään vastaus kun pitää monta kertaa alapeukuttaa.
Lopeta ihmisten, tuttujen ja tuntemattomien, arvostelu. Seurassasi on ahdistavaa olla, kun täytyy kokoajan pelätä seuraavaa möläytystäsi. Siksi pidän nykyään niin harvoin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä haiset !
Kiitos kun kerroit. Koko iki-ihanan kouluajan olen saanut kuulla tuota samaa!!!
Ihmiset hyvät. Sanokaa nuo niille kavereille.
Haluaisin sanoa, että mene ystävä rakas hoitoon alkoholiongelmasi vuoksi. Se on ihan selvää, että univaikeudet johtuvat juomisesta. Olen huolissani sinusta ja lapsestasi, kun nykyään vietät aikaa niissä juoppoporukoissa. Se, että sua tultiin niissä porukoissa seksuaalisesti hieromaan, kun olit sammunut on varmaan vasta alkusoittoa. Arvosta itseäsi ja hakeudu hoitoon.
Että alkaisi oikeasti käyttämään ehkäisyä ja ei makaisi ihan jokaisen miehen kanssa, kuka on kiinnostunut hänestä.