Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ujostellen HEINÄkuulle

01.11.2006 |

No niin, aloitan nyt tämän meidän oman pinon tänne, kun siitä on ollut puhetta tuolla lapsettomuus puolella. Eli kaikki, joilla la tulevan kesä-heinäkuun puolella, tervetuloa turisemaan odotuksen ihmeistä, peloista ja ajatuksista.

Puhuttiin myös siitä, että on ihan liian pelottavaa mennä tuonne odotus-puolelle (ainakaan vielä), kun kuitenkin kaikille meillä on jonkinlainen hoitorumba takanapäin.

Nyt siis pikainen esittäytyminen minulta ja jatketaas juttua ihan kunnolla :)

Elikkäs; olen Weimari, Itä-Suomen suunnalta. Luomutytär -04, jota yritettiin n.2v. Kohdunulkoinen -05 ja sen myötä tieto, että endo, tukossa olevat torvet ja luomuna ei enää lapsia. Ensimmäinen ivf -06 syksyllä, josta nyt sitten plussaa. 2 alkiota siirrettiin, 2 jäi pakkaseen.

Ensimmäinen ultra nyt 14.11 ja laskujeni mukaan menossa rv 5+2 (kai).

Nyt on sitten teidän muiden vuoro.....sana on vapaa

Weimari (jota hiukan jännittää taas kaikki ja toivoo, että saadaan paljon odottajia matkaan)

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä alkaa täällä olla jo kohta aika mukava joukko, vaikka mukaanhan mahtuisi vielä lisääkin. Kunpavauvalle siis tervetuloa!

Olenkin lukenut juttujanne noiden töiden suhteen ja pakko on kyllä sanoa, että luojan kiitos olen nyt ollut ihan kotosalla, niin ei ole tarvinnut kertoilla työnantajalle tai muillekaan tahoille...ei siis ole tuota ongelmaa tällä hetkellä.

Periaatteessa esimiehelle voisikin kertoa, mikäli työnkuva on sellainen, että raskauden aikana tehtävät muuttuvat tai asiakassuhteet saattavat kärsiä. Uskon myös että esimies ymmärtää tilanteet helpommin ja osaa varautua hyvissä ajoin. No työkaverit....se onkin sitten jo kinkkisempi juttu...periaatteessa voisi heidän antaa spekuloida omia juttujaan tai sitten olla vain suora ja myöntää tilanne. Omalla alalla oli aivan sama kerroitko työnantajalle heti testin tehtyäsi vai vasta 2kk:tta ennen ä.loman alkua....työnantaja ei pitänyt ajatuksesta yhtään sen enempää. Tosin näitä poikkeuksia on...se vain pitää ottaa selville.

Pääasia tässäkin, että oman olon pitää olla hyvä, riskejä omasta kunnosta tai vauvan ei saa ottaa. Sekin, että jos kärsii voimakkaasta pahoinvoinnista voi johtaa tiputukseen ja sekään ei ole työnantajan etujen mukaista...tosin noinhan ei sitten saa ajatella...tärkeysjärjestys ennenkaikkea.

No menipähän taas selvitykseksi ja kukaan ei sitten varmaan ymmärtänyt mitä tarkoitin...hyvä jos itsekään. Niin ja vastausta noihin ongelmiin työnantajalle kertomisesta ei tuosta tekstistä varmaan löytyne ;)

ON: Ei mitään...se kuvotus, repäisykivut, rinnat kipeenä ja väsymys...kaikkia juuri sen verran, että tietää olevansa raskaana, mutta kuitenkin niin vähän, että epäilee sitäkin.

Noista viikkopinoista. Jos joku (muu kuin minä, jolla on näppis hukassa) tahtoo ottaa tehtäväkseen, niin voihan tuonne laittaa ihan uuden heinäkuisten aloituksen, jossa alkuun voisi kirjoittaa omat tietonsa ja esittelynsä. Mikäli kukaan ei jaksa tai halua ideoida toimivaa pino-systeemiä, niin mun puolesta voidaan kasvattaa tätäkin ketjua ja tehdä sitten uusia kun pinot venyy.... (en välttämättä ole innostunut pinoista joita tehdään joka viikko....kuukauden pino voisi olla paljon hauskempi...selkeytyy noi raskauskuukaudetkin eri tavalla...myös neuvolakäynnit ja mitat sun muut konkretisoituvat paremmin)...mutta ehdotelkaa.

Mutta nyt meillä alkaa kohta olla kiirus esikon jumppaan, joten palaillaan.

Weimari

Vierailija
42/82 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tytöt ja tervetuloa uudet plussanneet!

Päätin aktivoitua, kun en ole muutamaan päivään kirjoitellut. Olen stressannut työasioiden kanssa ja jättänyt vauva-sivut vähemmälle. Nytpä sitten " rangaistukseksi" kokosin jonkinlaisen lista meistä tällä hetkellä pinossa olevista. Sitä voi käyttää pohjana jos haluaa kun päivittää tietojaan.

---------------------------------------------------------------------------------

Ujostelevat heinäkuiset:

weimar: Itä-Suomi, lapset: tyttö 2v, plussaa 1. ivf:stä, eka ultra: 14.11, LA:?

Onni-79: Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka neuvola marraskuun lopussa, LA:?

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA:?

RuuPikkuinen: Plussaa ensimmäisestä ivf:stä, neuvola joulukuun alussa, LA?

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: lapset: kaksoset, plussa 3. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

ronsu75: lapset: 2-vuotias poika, plussaa 7. PAS:sta, LA?

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA?

---------------------------------------------------------------------------------

Tänää tilasin itselleni ajan neuvolaan, sillä haluaisin saada np-ultran jouluviikolle. Huomasin, että onni79:lla, Peeritillä ja kunpavauvalla on samat " harrastukset" kuin minulla eli yliopisto-opinnot ja kunpavauva myös minä teen hitaasti (mutta varmasti?) väikkäriä...

Raskausoireita edelleen odottelen...

oikku72, rv 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin paitsi eilen ja tänään hiukka pyyhkiessä verensekaista vuotoa; en salli itseni siitä panikoida vaan uskon se olevan ihan normaalia. Joka ip tällä viikolla myös joutunut oksentamaan mutta kyllä tässä pärjätään.

Töissä kertomisesta: Itselleni tarjottin juuriplussaamiseni jälkeisenä päivänä osastoni vetovastuuta- itse sanoin esimiehelleni jo silloin kieltäytymiseni syyksi että saatan olla raskaana ja hyvin ymmärsi. Muuten en työyhteisössäni ole vielä asiaa julkistanut mutta olen avoimesti siellä kertonut vuosien lapsettomuushoidoista ja ovat olleet tukemassa ja ymmärtämässä. En oikein näe syytä miksen voisi heille nytkin tätä ilosanomaa kertoa ensi viikon uä:n jälkeen kun itsekin saan asiaan varmuuden. En oikein näe omassa työssäni syytä salailuun koska jos raskaus esim. menisi kesken, kertoisin senkin asian varmaan työyhteisössäni.

Onni79: Kuulosti aikasta hurjalta tuo sinut pahoinvointisi. Toivottavasti oli vain ohimenevästi noin rajua ja jatkossa pääsisit helpommalla.

Oikku: Kiva kun näit vaivaa ja keräsin tietojemme. Mukava saada ihmisille taustaa; kasvot tulevat sitten mielikuvituksen luomana. mm RuuPikkuinen on jo saanut ystäväni siron, hoikan vartalon ja pörröisen leiskuvan punaisen tukan. Osuiko;)

Toivo

Vierailija
44/82 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin oikeastaan ilmoittautua tänne, kun ei nyt ole oikein muitakaan, jotka menisivät kanssani suunnilleen samoissa viikoissa.. Minä kun livenäkin tunnen liki parikymmentä lapsetonta ja valittettavasti heille kävi tällä(kin) hoitokierroksella köpelösti eivätkä he päässeet plussajunan kyytiin.

Minä olen 28-v ja mies on 36-v. Asumme Treella. Eka lapsi tulossa, onnistuimme ekalla IVF:llä. Taustalla 2v 5kk yritystä, viime keväänä 3 tuloksetonta inseminaatiota. Miehen siittiöissä vikaa.

Tänään kävin ekassa ultrassa. Pikkuinen oli kiinnittynyt sinne minne pitikin, vastaa viikkoja ja SYDÄN SYKKI =) Huomenissa soittelen neuvolaan. Käyn kuitenkin vielä Taysissa niskapoimu-ultrassa vklla 12. Kaupungin tarjoama ultra on sitten joskus vklla 18.

Oireina minulla on väsymys, palelu ja rintojen arkuus (lisäksi rintsikat tuntuvat pieniltä). Välillä pientä mahan juilintaa ja nyt on hieman alkanut olla pahoinvointisuutta, lähinnä silloin, kun on oikein nälkä ja sitten ei meinaa millään pystyä aloittamaan sitä syömistä :(

Minullakin on sellainen hyvä puoli, ettei periaatteessa tarvitse mennä mihinkään, jos ei huvita tai jos ei tunne olevansa kunnossa. Olen opiskelija, toki kyllä luennoilla pitäisi käydä ;) Yritän mennä nyt ihan jaksamisen mukaan, tällä hetkellä olen saanut kaikki tehtyä mitä olen aloittanutkin, tosin pari luentosarjaa jätin väliin, kun olivat niin aamulla ja mua vaan nukuttaa ja nukuttaa....

Kovasti ONNEA teille kaikille plussanneille! Monella ultra on edessä päin, peukkuja sinne!!

Kuutar rv7+1 (LA 26.6.07)

Vierailija
45/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskauden pomo jo tiesi hoidoistakin ja tiesi siis alusta asti raskaudestakin. Tänän vuoksi ihan hyvällä omalla tunnolla hain sairaslomaa, kun olin ensin reilun viikon kärvistellyt töissä oksentaen. En siis heti osannut kuitenkaan luovuttaa.

Esittelytiedoista sen verran, että taisin kirjoittaa aiemmin vähän epäselvästi. Tämä on siin 1.IVF:n toinen PAS. Tuoresiirto toi silloin aikanaan negan ja nyt sitten vaikuttaisi siltä, että nämä PAS:it onnistuvat. Minä olen kohta 28v. ja mies kohta 35v.

Toivo2, tosi monella taitaa hieman vuotaa näin alussa. Viime raskauden alussa minullakin oli vuotoa siihen asti kunnes lopetin luget. Silloin luulinkin, että toinen alkio on pudonnut kyydistä, mutta toisin kävi :). Koita vaan olla rauhallisin mielin. Onneksi sinulla taisi olla ultrakin kohta.

Tervetuloa Kuutar mukaan ja onnea sydämensykkeestä! Etköhän ihan hyvin voi tässä porukassa kirjoitella ja toisekseen eihän voi vielä tietää, vaikka vauvaa päättäisikin syntyä heinäkuun puolella ;). Sinäkin siis ilmeisesti yliopistossa opiskelet?

Ärsyttävimmät raskausoireet tai ainakin luulen, että ne on niitä, ovat aamuöinen valvoskelu ja aamuyön aamun hikikohtaukset. Iltaisin kyllä paleltaa. Toivottavasti nuo ns. kuumat aallot eivät ole huono merkki vai kuuluuko alkuraskaudessa olla sellaisia. Yleensä kaikki valittelevat palelua.

Heli

Vierailija
46/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Oikku mahtavasta listasta. Pitäisköhän jokaisen täydentää noita kohtia niin saadaan kaikki ajantasalle, vai mitä mieltä ootte?

Kuutar78 tervetuloa mukaan ja onnea myös sulle / teille. Sä olet jo turvallisemmalla puolella, kun tuo ultra on takana. Mahtavaa! Tuliko sulle helpottuneempi olo kun näit kaiken olevan kunnossa? Typerä kysymys, mutta olen itse miettinyt, että tuleeko sitten sellainen ns. turvallisempi olo.

Kiitos kaikille kommentoineille tuosta eilisestä. Illalla olo helpotti ja nyt taas ei mitään, ihan normaali olotila. Musta oli oikein tosi helpottavaa kuulla ajatuksianne ja päätin, että mitä mä sitä tietoa pihtaamaan. On totta, että se ilmenee varmasti täällä jos jokin menee pieleen. Kerron siis tänään, jos sellaiseen tilaisuus vaan tulee.

Onni

Vierailija
47/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

Onni-79: Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka neuvola marraskuun lopussa, LA:?

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA:?

RuuPikkuinen: 28v, mies 30v. Pco tyyppiset munasarjat ja pitkittyneet kierrot vaivana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä.LA ennen neuvolan tarkennusta 07.07.07.

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: lapset: kaksoset, plussa 3. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

-------------------

Kiitos Oikku listasta! Mulle passaa sekä viikko että kk pino. Jokatapauksessa pinoa pitää jaksottaa, koska muuten kasvavat ylipitkiksi! Tarkensin hiukan omia tietojani.

Toivo: Verenvuoto on varmasti harmitonta! Olen kuullut monella ystävälläni olleen sellaista alkuraskaudesta. Vaikka tietenkin se aina hätkäyttää ja aiheuttaa turhia sydämentykytyksiä.

Arvauksesi osui melko lähelle oikeaa. Olen hoikka ja melko pitkä 172cm. Punapigmentti kulkee suvussa hyvinkin perityvänä, mutta itselläni on vaaleat hiukset. Kesakot ilmaantuvat aina kesällä. Miehellä on myös punapigmenttiä, katsotaan saadaanko punapäälapsia!

Kunpavauvasta mulle on tullut sellainen kuva, että olet pikkuinen ja vaaleatukkainen. Hiuksesi ovat ehkä lyhyet. Miten lähelle osui?

Tervetuloa joukkoon Kuutar!!

Omaa napaa: Tänään töissä pitkästä aikaa. Ihan kivaa. Flunssa on siis poissa! Pahoinvointia on hiukan tavattavissa, aina kun janottaa, alkaa yököttää.

ruu. rv 5+5

Vierailija
48/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 cm ja 58 kg eli varmaan kokoa S, mutta kuitenkin omasta mielestäni aika tanakka (vai RASKASLUINEN, joka tapauksessa pötkylä - minulla on tyypillinen normaalipainoisen pco-naisen ei-naisellinen vartalo eli ei mitään muotoja ja siksi ne vauvatkaan ei tule alakautta meidän perheeseen) - etenkin nyt, kun maha on kuin ilmapallo. Hiukset on tummat, mutta on ne olleet joskus vaaleatkin.

Minä laitan arvausleikin eteenpäin; Onni -79 on paitsi ikäiseni, myös hoikka, trendikäs ja sillä on mokkasaappaat ja ponihäntä, ehkä sellainen toppaliivikin. Onni näyttää vähän suomenruotsalaiselta tai kauppatieteilijältä. Onnilla on aina huolliteltu meikki, eikä se käytä kuin Stockmannin alakerran eksklusiivista kosmetiikkaa. Lumene on sille liian prolea. Onni tilaa Gloriaa ja käy Strindbergillä kahvilla.

Meniköhän mielikuvitus liian pitkälle ;)?

Vierailija
49/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että mulla on myös melko hankala tilanne. Vuoden alusta alkaa uusi todella mielenkiintoinen projekti, johon mut on jo suusanallisesti palkattu. Sopimuksen teko on lähiviikkoina ja ajattelin että on korrektia että mainitsen tilastani. Pitää vain toivoa, että esimies on niin humaani, että ei anna sen vaikuttaa palkkaukseen. Tosin projekti on reilu 1,5v pitka, joten mun tilalle joudutaan palkkaamaan sijainen...

Sitten vielä tämän hetkisestä projektistani. Joudun tekemisiin kaikennäköisten haitallisten aineiden kanssa, ja tänään jouduin ensimmäistä kertaa kieltäytymään yhden liuoksen käytöstä. Katsoin, että on korrektia myös selittää miksi en ko. ainetta tahdo käyttää. Ja työkaveri ymmärsi hyvin! Lupasi olla puhumatta asiasta eteenpäin.

ruu.

Vierailija
50/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjintää tutkineena naisasianaisena minä en TODELLAKAAN kertoisi esim. sinun tapauksessasi, Ruu Pikkuinen, pomollesi olevasi raskaana. Se todellakin VOI vaikuttaa palkkaukseesi ja ylipäänsä kaikkeen. Toki sellaisessa tilanteessa voi valittaa ja kannella, mutta valitettavasti monet luopuvat valituksista ja syytteistä, jottei oma maine mene pilalle. Kerrassaan inhottavaa!

En toki tunne työtilannettasi ja esimiestäsi tai -naistasi lainkaan, mutta kehottaisin varovaisuuteen. Näitä on nähty niin paljon :-(.

Vierailija
51/82 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on todella kinkkinen juttu. Olemme tulevan pomoni kanssa tehneet jo parin vuoden ajan hommia tätä projektia silmälläpitäen. Ja tunnen projektin kuin omat taskuni. Tuntuu vain niin kurjalta sitten vuoden vaihteessa laukaista hänelle, että jään puolen vuoden päästä äitiyslomalle. Tuntuu todella kurjalta. Mutta minä olenkin tällainen liian kiltti ihminen, ja luotan ihmisiin.

ruu.

Vierailija
52/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

Peerit: lapset:28v., mies 35v, kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Toivo, onko tilanne ennallaan. Toivottavasti vuoto loppunut kokonaan!

Omat oireet kokonaan poissa ja heti alkaa miettiä kaikenlaista...

Onni ja ketä muita teitä miettikään töissä kertomista. Joko olette kertoneet ja minkälaisen vastaanoton saitte?

Peerit

P.s. Ihanaa, kun on perjantai, viikonloppu hurahtaa ainaa vaan melkein liian nopeasti, mutta toisaalta ultrakin sitten lähenee aina vähän nopeammin :)

Vierailija
53/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peerit:

Ujostelevat heinäkuiset:

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Toivo, onko tilanne ennallaan. Toivottavasti vuoto loppunut kokonaan!

Omat oireet kokonaan poissa ja heti alkaa miettiä kaikenlaista...

Onni ja ketä muita teitä miettikään töissä kertomista. Joko olette kertoneet ja minkälaisen vastaanoton saitte?

Peerit

P.s. Ihanaa, kun on perjantai, viikonloppu hurahtaa ainaa vaan melkein liian nopeasti, mutta toisaalta ultrakin sitten lähenee aina vähän nopeammin :)

Vierailija
54/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vilkasta keskustelua ollut töissä kertomisessa. Mä meinaan kertoa vasta tammikuussa. Joko olet Onni töissä kertonu? Entäs Ruu?

Mun la on 3.7. mutta neuvolatädin mukaan 2.7. ehkä se sitten ensi viikon ultrassa saadaan tarkempi päivä.

).( turvotus jatkuu edelleen. Mutta mulla on ollut eilinen ja toissa päivä todella kamalia pahoinvoinnin suhteen. Mä en oo nyt 2pvään syönyt kunnon ruokaa ja pelkkä syömisen ajattelu oksettaa. Töissä olen sanonut olevani laihiksella (kiitos tulevan matkan) ja olen vaan napostellut hapankorppuja ja hedelmiä. Tää päivä näyttäis alkavan ainakin paljon paremmin. Eilinen oli kyllä kamala päivä töissä, kun koko aamupäivän sai taistella sen suhteen ettei olisi oksentanut. En haluaisi valittaa, mutta täytyy toivoa, ettei tämä pahoinvointi kestä sinne vkolle 12 saakka eilisen päiväntavalla.

t. joalin + aarre

Vierailija
55/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäystä tohon esittelypinoon niin ekasta icsi:stä tuli tämä kauan kaivattu plussa

Vierailija
56/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

Vierailija
57/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitelkaapa minua, vauhkoa: Tänään ei ole ollut raskausoireita ja turvotuskin on laskemassa (laskeeko se jossain vaiheessa alkuraskautta, vai onko tämä varma keskenmeno?) ja yöllä ei ollut repimiskipuja, joten olen taas koko ajan nänneissäni kiinni etsimässä raskausoireita. Aamulla olin veritestissä, tulokset tulee iltapäivällä, eli toisaalta olo on jännittyneen toiveikas.

Eilen minä, hömppä, kävin Stockalta ostamassa sen ihan lilakantisen raskauspäiväkirjan. Se minulla oli viime raskaudessakin. En toki uskalla alkaa täyttää sitä ennen ultraa tai 13. raskausviikkoa, mutta voin sitten vaikka antaa sen itselleni joululahjaksi, jos vaikka tätä vääjäämätöntä keskenmenoa ei tulekaan ;). Se on siitä kiva kirja, että siellä on sellaisia taskuja, jonne voi laittaa synarela-reseptit, puregon-lääkkeen ohjeet, etc. muistuttamaan jälkipolvia siitä, ettei raskaus ollut maailman helpoin juttu. Tosin eipä kai minulla ole varaa valittaa, jos tosiaan eka IVF tuo sen kaivatun pikkukakkosen.

Vierailija
58/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

-----------------

Mun päivitykset oli jossain vaiheessa tipahtaneet pois joten lisäsin ne taas. Ens viikosta vois aloittaa uuden pinon, vai mitä olette mieltä?

Töissä kertomisesta. En ole vielä kertonut kuin kahdelle työkaverille joille on ollut pakko kertoa. Näiden haitallisten aineiden käytön vuoksi. Ajattelin kyllä kertoa myös tulevalle pomolleni, reilun pelin hengessä. Jos hän jättää minut palkkaamatta, ei voi mitään. En kuitenkaan tähän usko. Ja jos näin kuitenkin käy, aioin vapaasti kertoa kaikille työpaikallani, miksi sopimustani ei jatkettukaan. On kuitenkin jo kaikkien tiedossa, että minut palkataan projektiin.

Vauva napaa: Repäisykivut vaivaavat ja muutenkin on vähän äklö olo. Kurjaa joalin kun noin huonovointiseksi olet heittäytynyt. Toivottavasti menee pian ohi!! Itse toivon, että olo ei tästä enempää äklöty, ruokaa pystyn syömään kun oikein itseni siihen pakotan. Ja varsinkin kun janottaa, tulee huono olo.

No, kun olen tällainen epäileväinen eetu, tein tänään aamulla raskasutestin (en ole niitä kovin montaa vielä tehnyt ;)), ja testiviiva tuli ensimmäisenä ja ainakin kaksi kertaa kontrolliviivaa vahvempana näkyviin. Eli eiköhän tässä ihan hyvällä mallilla olla.

Mitenkäs muuten, onko teillä jo työnimiä valmiina? joalinilla on aarre, muistaakseni siirtopäivän mukaan. Ihana nimi. Meidän siirtopäivä oli Elsan päivä, joka on kyllä myös kiva nimi, mutta tahtoisin sukupuolettomamman tekonimen... Ehkäpä se tästä muotoutuu.

ruu. rv. 5+6 (ihanaa, huomenna vaihtuu taas viikko)

Vierailija
59/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on paljon tapahtunut¿

Toivo2: Mikä on tilanne ja fiilis? Toivottavasti vuoto/ tuhru on loppunut.

Kunpavauva; Mielenkiintoinen tuo sun kuvaus, se on jännää miten kuva muodostuu =) Tosin nyt täytyy romuttaa tuota sun käsitystä. Olen 160 cm pitkä ja kokoa M, nyt kyllä epäilen ettei XL:kään kohta enää mahdu päälle¿Ööö, enkä kyllä näytä oletuksesi mukaan suomenruotsalaiselta. Mulla on ruskeet hiukset (jotka erittäin harvoin ponnarilla), tosi tummat kulmat ja vain yleensä vaan ns. ¿perusmeikki¿. Tilaan postilaatikon täytteeksi sisustuslehtiä ja niistä armas mieheni jaksaa muistutella¿

Laitahan sitten ne HCG-arvot, kun saat ne!?!?

RuuPikkuinen: Mitä teit tai teet tilanteesi kanssa töissä? Tiedän hyvin tunteen, kun itse pyörittelin juuri samanlaisia ajatuksia. Itse kuitenkin tiedät ja tunnet tilanteen parhaiten, joten varmaan löydät oikean ratkaisun.

Joalin; Mukavaa, että en ole ainoa pahoinvoiva =) Mullekaan ei tuo ruoka maistu vaan nimenomaan nuo hedelmät, päärynä on varmaan tällä hetkellä parasta mitä tiedän! Toivottavasti tämä ei ihan tälläistä olisi tosiaan tuonne jouluun saakka¿mutta ei valiteta ¿ mun ystävä on yrittänyt lohduttaa, kun sillä on oikein kunnon kokemusta. Sillä pahoinvointi kesti ensimmäisen kohadalla aina raskausviikolle 26 ¿yök.

Joko sulla alkaa olla matkakuumetta?

Moni kyseli mitä tein sen töissä kertomisen kanssa ja kyllä vaan eilen kerroin uutiset. Mun pomoni ilahtui kovasta, toivotteli hirveesti onnea ja toivoi tietysti kaiken menevän hyvin. Mietittiin, että miten ja koska kerron sitten muille. Ehdotti, että jos asiakkuuksien vuoksi kerrottaisiin muille (omalle tiimille), jos vain mulle sopii. No, niin sitten eilisessä palaverissa kerrottiin. Nyt sitten uusia pitkän tähtäimen projekteja jaetaan ja ¿vanhat¿ katsotaan myöhemmin. Mua helpotti valtavasti ja stressi sen asian tiimoilta päättyi. Jos jokin menee pieleen tietävätpähän sitten miksi tunteet on pinnassa.

-Onni-

Vierailija
60/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

Onni-79: 27v, mies 29v. Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka ultra 16.11., eka neuvola 27.11., LA: 4.7.2007

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

-----------------

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi