Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ujostellen HEINÄkuulle

01.11.2006 |

No niin, aloitan nyt tämän meidän oman pinon tänne, kun siitä on ollut puhetta tuolla lapsettomuus puolella. Eli kaikki, joilla la tulevan kesä-heinäkuun puolella, tervetuloa turisemaan odotuksen ihmeistä, peloista ja ajatuksista.

Puhuttiin myös siitä, että on ihan liian pelottavaa mennä tuonne odotus-puolelle (ainakaan vielä), kun kuitenkin kaikille meillä on jonkinlainen hoitorumba takanapäin.

Nyt siis pikainen esittäytyminen minulta ja jatketaas juttua ihan kunnolla :)

Elikkäs; olen Weimari, Itä-Suomen suunnalta. Luomutytär -04, jota yritettiin n.2v. Kohdunulkoinen -05 ja sen myötä tieto, että endo, tukossa olevat torvet ja luomuna ei enää lapsia. Ensimmäinen ivf -06 syksyllä, josta nyt sitten plussaa. 2 alkiota siirrettiin, 2 jäi pakkaseen.

Ensimmäinen ultra nyt 14.11 ja laskujeni mukaan menossa rv 5+2 (kai).

Nyt on sitten teidän muiden vuoro.....sana on vapaa

Weimari (jota hiukan jännittää taas kaikki ja toivoo, että saadaan paljon odottajia matkaan)

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tänään joku näki erään vantaalaisen huoltsikan pihalla auton, jossa oli kuskin puolen ovia auki ja välillä näkyi pää ja vieressä oksennusläikkä niin se olin sitten minä. Lähdin töihin ajelemaan niin en kauhean pitkälle päässyt ja sitten kiireesti jonnekin parkiin. Juuri ja juuri ehdin saada auton pysähdyksiin ja oven auki. Onneksi olin syönyt aamulla mustikkasoppaa niin ei jäänyt kurkkuun kiinni....

t. joalin + aarre joka todella taitaa tuolla massussa lymyillä

Vierailija
62/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhaa tuo oksentelu. Siitäpä tulilkin mieleeni eräs ystäväni joka myös kärsi pahoinvoinnista. Hänellä oli autossa aina muovipussi mukana mutta eräänä kertana hän ajoi motarin ohituskaistaa kun ykä yllätti ja lensi kaaressa ratille ja ystäväni syliin. Inhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Mahtuuko vielä mukaan? Meillä olis la 16.7. jos sinne asti päästään. Meidän taustaa: ollaan yritetty kohta kaksi vuotta. Ensin koti-insseillä, sitten tajuttiin että mulla taitaa olla ovulaatiossa jotain vikaa ja alkuvuodesta 2005 ollaan oltu Fertinovassa hoidossa. Luomuihmeeseen ei ole kovinkaan kummoisia mahdollisuuksia sillä olen parisuhteessa naisen kanssa.

Klinikalla tehtiin ensin muutama inssi (kaikista nega), joulukuussa 2005 ensimmäinen IVF jonka tuoresiirrosta negaa, eka PAS 03/2006 +, kesken rv 5+1, toka PAS 06/06 nega, kolmas PAS 08/06 +, km rv 5+1, nyt neljännestä PAS:sta taas plussaa. Joka kerta on siirretty kaksi alkiota, ekalla kertaa odotinkin kaksosia.

Odotukset ei ole kauhean korkealla kahden alkuraskauden keskenmenon jälkeen siis. Eilen alkoi kramppailu ja tuli verta, iski jo paniikki että ei voi olla tosi että taas käy näin... Mutta se on nyt ilmeisesti loppunut ja varovaisen toiveikkaana siis ilmoittautuisin tänne, jos minut huolitte. Ai niin, olin eilen myös verikokeessa ja arvo oli yli 1100 eli ihan mukavasti sen suhteen. Aion mennä ensi viikolla uusintaan varmuuden vuoksi.

Iloista viikonloppua kaikille toivottaa Tiuhtiainen (4+4)

Vierailija
64/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää toki itsesi pinoon ikineen ja vaimon ikineen ja strategisine tietoineen!

Tuli muuten esittelystäsi mieleen, että minä joskus aiempina lapsettomuusaikoina ajattelin, että olisi helpompi olla lapsettomuushoidoissa naisen kanssa, kun jos itsessä on vikaa (niin kuin minussa on - pco), vaimo voisi tehdä ja kantaa ne lapset. Saanko kysyä (älä vastaa, jos et halua), miksi teidän suhteessa juuri sinä synnytät?

Minä jännitän, kun parin tunnin päästä voin soittaa ne verikoetulokset.

Vierailija
65/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

weimar: Itä-Suomi, lapset: tyttö 2v, plussaa 1. ivf:stä, eka ultra: 14.11, LA:?

Onni-79: 27v, mies 29v. Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka ultra 16.11., eka neuvola 27.11., LA: 4.7.2007

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Tiuhtiainen: 29v, vaimo 35v, koira:sekarotuinen, ei lapsia, kolmas plussa 1. IVF:n 4. PAS:sta (km 1. PAS ja 3. PAS), ultra 28.11. la 16.7.

ronsu75: lapset: 2-vuotias poika, plussaa 7. PAS:sta, LA?

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

-----------------

Lisäsin tuon koirankin tuohon, kun vaikutti siltä että meidän pinossa pitäisi ennemminkin kysyä kenellä EI ole koiraa :-)

Kiitos kunpavauva, mielellään minulta saa kysyä koska tiedän että perhemuotoni saattaa joissain herättää hämmästystä edelleen. Vaimollani on sen verran transidentiteetti että hänelle raskaus olisi todellista väkivaltaa. Puhuimme kyllä pitkään asiasta silloin kun ei ollut vielä pienintäkään toivonhäivettä omasta raskaudesta. Samoin puhuimme viime keskenmenon jälkeen, mutta hän ei ole muuttanut mieltään. Kunnioitan hänen päätöstään, ja toisaalta kyllä kovasti haluaisin kokea sen raskauden (vähän pidemmällekin) ja mielellään synnytyksenkin. Sitäpaitsi meille ei toistaiseksi yhdessä adoptointi ole mahdollista, eli kyllä tässä mielellään yritetään siihen asti että rahat loppuu tai pää hajoaa :-)

Kyselit joskus niistä verikoetuloksista, esimerkiksi osoitteessa http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm on jotain taulukoita. Toivottavasti oli hyvä tulos!

Vierailija
66/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa joukkoon hurjaan!! Ja onnea plussasta, toivottavasti pieni nyt vihdoin tarraa tiukasti kiinni. HCG arvosi kuulosti ainakin todella hyvältä mones pp se olikaan? Itselläni tuo hcg oli pp13 aika alhainen, 157, mutta vielä tuntuu pieni matkassa pysyneen. Tiedätkö muuten minkäluokkaisia alkioita sinulle on siiretty?

ruu.

Vierailija
67/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta mun laskupää ei ole maailman parhaita :-)

Soitin äsken klinikalle ja kerroin että nyt on paljon parempi tilanne, siellä ei ollutkaan kumpikaan hoitajista puhelimessa joten jouduin ihan tosissani perustelemaan että SIITÄ HUOLIMATTA ettei enää voi tehdä mitään vaikka menisikin kesken ja SIITÄ HUOLIMATTA että mun ultra on suht pian, niin oman mielenrauhani kannalta tässä vaiheessa on kyllä parempi etten joudu kahta viikkoa stressaamaan olenko raskaana vielä vai ei. Sain sitten tiistaille verikokeeseen ajan.

Mun alkiot on aina olleet tosi nättejä, ykkösluokkaisia muistaakseni kaikissa PAS:ssa siirretyt ja suunnilleen nelisoluisia (kerran ollut yksi 5- ja kerran yksi 3-soluinen kun siltä tippui yksi solu sulatuksessa). Nyt oli pakastettaessa olleet nämä kaverit 1- ja 2-luokkaa, mutta sulatuksen jälkeen kiri toinenkin ykköseksi. Oonkin vähän ajatellut että kunhan meillä tilanne johonkin suuntaan tässä lapsiprojektissa stabiloituu, mun varmaan olis moraalinen velvollisuus luovuttaa munasoluja...

Vierailija
68/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että sekä Unelma että Lempi ovat tarrautuneet muhevaan kohdunseinämään?

Hiihaa!

Vierailija
69/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosista ei kuitenkaan taida tietää ennen kuin ultrassa... Siitä nyt ainakin voi olla melko varma että joku sinne on tarrannut!

Vierailija
70/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Tiuhtainen ja onnea plussastasi.

Kunpavauvalle onnea hienosta HCG tuloksesta!!! Mullahan nuo arvot olivat myös kohollaan, mulla oli silloin pp 14 HCG-arvo 777 ja mulle sanottiin, että on hyvinkin mahdollista että asukkeja onkin kaksi.

Ensi viikollahan sen näkee -hui.

Ihanaa se on perjantai ja kauppareissu paholainen on edessä, mä niin pelkään jos sielläkin tulee oksu...

Onni

Vierailija
71/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kohdallesi Onni saattaa sitten sopia se, että tuplaraskaudessa tuplapahoinvointi... Ja kukas se olikaan joka huoltsikan pihalla oksensi. Voiko sinulla olla tuplat tulossa? Ei vaan voihan sitä muutenkin olla tosi huono olo.

Tervetuloa Tiuhtiainen mukaan. Toivottavasti pikkuinen nyt pysyy lähemmäksi yhdeksän kuukautta matkassa, niin kuin tietenkin meillä kaikilla muillakin.

Tänään poistettiin viisaudenhammas ja nyt oli jotenkin kurjempi käynti kuin viimeksi. Kesti kauan ennen kuin hammas irtosi ja särkikin jo vaikka puudutus vielä vaikutti, eikä kotona tietenkään ollut yhtään Panadolia. No nyt on jo parempi.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Peerit

Vierailija
72/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläpäs olette vilkasta keskustelua tänään käyneet, kivaa!

Oma napa: tuhrutus on loppunut!! Ihanaa. Pahoinvointi aikasta kovaa ja vrk:n ajasta riippumatta etoo lähes tauotta- jopa viime yönä heräsin ja mietin pitäisikö käydä pönttöä kurkkimassa mutta onneksi meni ohi. Mutta en aio valittaa , en !

Joku kysyi olenko jo kertonut töissä mutta en esimiestäni lukuunottamatta- ajttelin sääsää ultran jälkee, siis ensi viikon lopulle.

Tervetuoloa Tiuhtiainen mukaa ja olenkohan kunpavauvaakaan vielä tervetulleeksi toivottanut mutta teen sen nyt. Kunpavauvalla taisi olla hcg:stä kysymys. Itselläni oli yhden alkion siirrosta pp 15 hcg 730 - luokkaa joten arvosi voi olla joko yksöis tai kaksoisraskaus, vasta uä varmentaa kuten joku kommentoikin.

Meillä muu perhe lähtee huomenna anoppilaan viikonlopuksi ja itse olen töissä ja väliajat aion... yllätys yllätys.. NUKKUA!! Olen ihan raato tätä nykyä. Mutta en valita;)

Mukavaa viikonloppua toivottaa toivo .. oiskohan rv huomenna jo 7 tasan..

Vierailija
73/82 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän yh-viikonloppua, kun mies lähti mökille talvitöihin. Voi kun saisinkin nukkua yllin kyllin, mutta yksivuotias valvottaa. Sinänsä en taida pettyä, vaikka ei tuplia tulisikaan (kolme vuotta unettomuutta?). Kunhan tulisi edes yksi lapsi! Tuntuu, että ultraan on vielä piiiiiitkä aika. Ekan lapsen syke näkyi ultrassa 6+5. Onko se standardi? Vai milloin aikaisimmillaan voi mennä sykettä tiiraamaan?

Luin tuolta advancedfertility.comista, kiitos linkistä, että alle kolmikymppisen naisen keskenmenoriski on viisi prosenttia. Ei kuulosta pahalta. Toivottavasti kaikki siis menisi hyvin! Jotain iloa pitää olla siitä, että aloittaa lapsettomuushoidot ja tekee lapset nuorella iällä. Tsempataan toisiamme - päivät menee hitaamman puoleisesti.

Vierailija
74/82 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla on pahoinvointia - milloin se alkoi?

Minä olen vasta 4+3, eikä pahoinvointia ole, mutta milloin sitä voisi niin kuin odotella alkavaksi? Vasta joskus kuudennella viikolla? Seitsemännellä?

Vierailija
75/82 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii täällä on ollut hyvä aamu, ihan ihan pientä pahaa oloa, mutta ei mitenkään huomattavaa edes. Tosin olen tässä pohtinut johtuikohan se siitä että sai nukkua pitkään ja mihinkään ei ole ollut kiire.

Kunpavauva mulla on nyt viikko 6+4 ja keskiviikko aamuna oli ensimmäistä kertaa todella paha olo ja eilenhän olin sitten siellä huoltsikan pihalla oksentamassa. Ennen vkoa 6 on joinain iltoina ollut pahaa oloa, mutta se on mennyt nopeasti ohitse.

Eilen kahden päivän syömättömyydeen jälkeen oli pakko saada mäkki ruokaa ja kyllä pelotti tuleeko nekin ylös mutta hyvin pysyivät sisällä. Kotiin päästyä oli pakko saada mannapuuroa ja mustikkakeittoa. (toi mustikkakeitto kylmä on tosi jees juttu) Iltapalaksi oli saatava vielä leipää. Ne joilla on pahaa oloa niin pitää kuulemma syödä just sitä mitä tekee mieli olisi se sitten mitä tahansa (lukuunottamatta autonrenkaita tms.)

Voi vitsi ensi viikolla meillä monella on eka ultra, kukas olikaan ensimmäinen?

t. joalin + aarre

Vierailija
76/82 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään isänpäivälahjaksi testattu tuore plussa! Olen palloillut Lapsettomuus-puolella paljonkin, enemmän kuitenkin Kaksplussassa. Takana kolmas clomikierto, joka viimein tuotti tulosta. Ensimmäinen ovulaatio kahteen tai jopa neljään vuoteen, kun kk on ollut aina 37-60 päivän välillä. Tämä on toinen raskaus, esikoinen on 3,5 v. Esikoisen jälkeen kuukautiskierto ollut pahasti sekaisin Ensimmäistäkin lasta tehtiin 1,5-2 vuotta ja söin silloin clomeja puoli vuotta, mutta raskauduin sen jälkeen heti luomusti.

Olen konkari lapsettomuudessa vaikka ikää ei ole edes vielä 25 v.:)

Ja jännittää kun ultrassa näkyi ennen ovulaatiota kaksi isoa munasolua! Voi olla siis kaksosetkin tulossa:0...Salaa olen sitä toivonnut. Menen ultraan rv 6.

LA on mulla 22.7. ja rv nyt tasan 4+0.

Vierailija
77/82 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavanomaisia menkkatuntemuksia ja tänän alkoi nivuskivut. Ei mulla ollut viime raskaudessakaan pahoinvointia, toivottavasti säästyn siltä nytkin. Toivon hartaasti että sintti/sintit pysyvät vauhdikkaan äitinsä kyydissä!

Vierailija
78/82 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja hyvää aikaista huomenta kaikille. Kuten huomaatte, meillä sunnuntaiaamu alkaa aikaisin. 05:42 yksivuotiaani tahtoi minut ylös sängystä ja sitä ennen oli herätty 03, 03:20, 04 ja niin edelleen.

Olen vähän kateellinen sinulle, twinkywinky, kun clomit tuottivat tulosta. Minä kuuluun siihen pirulliseen pco-ryhmään, jolle clomit eivät saaneet aikaan kuin megasuuria finnejä. Ovulaation induktio epäonnistui minun kohdallani jopa pistoshoidoin (puregon). Olin 23-vuotias, normaalipainoinen ja ihan immuuni. Lopulta vasta ovarian drilling -leikkaus sai minut ovuloimaan. Eka lapsi, tuo yksivuotias, tuli leikkauksen jälkimainingeissa ja nyt olen siis 4+4 ekan IVF:n tuoresiirrosta.

Hyvää sunnuntaita kaikille, jotka surffaavat pyhäpäivinä!

Vierailija
79/82 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Tinkywinky!

Meillähän on tässä porukassa aika monella jo esikoinen, koira lähes jokaisella ja yliopisto-opinnotkin useammalla kesken...

Itsellä ei mitään kummempaa. Turvotus on lisääntynyt ja iltaa kohti alkaa jo housut hieman ahdistaa, mutta muutoin ei mitään ihmeitä. Vieläkö teillä muilla luget käytössä, jos nyt yleensä on teillä tukihoitona ollut. Minulle hoitaja sanoi, että plussatestiin olis saanut lopettaa, mutta että jos minulle lugeja jäljellä voin ne loppuun käyttään.

Nyt täytyy lähteä tervehtimään miehen isää isänpäivän kunniaksi, kun illemmalla on sitten minun isän vuoro.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Peerit

Vierailija
80/82 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei ne clomit mullakaan ensin vaikuttaneet. Ensimmäisellä kierrolla 1 tabl annostuksella ja toisella kierrolla 2 tabl ei tapahtunut ovulaatiota. Itse asiassa en ole todennäköisest ovuloinut ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen. Menkat alkoi tammikuussa 2004 ja siitä lähtien kierto on ollut tosi pitkä 37-60 pv:n välillä. Ihmeellistä kun tärppäsi heti ekasta ovulaatiosta! Miehen simpat sen verran hyvälaatuisia ja kyllä sitä tulikin ahkerasti pupuiltua;)

Vauva tulee, jos siellä pysyy, sopivaan aikaan jos niin vain voi sanoa. Valmistun nyt ensi kuussa ja ehdin olla vähän aikaa töissäkin. Ajateltiin kyllä alkaa rakentamaan ensi kesänä ja se varmaan siirtyy.

Iän puolesta olen nyt ollut hedelmällisimmäni mutta kuitenkin jouduttu turvautumaan lääketieteeseen molemmilla kerroilla. Olen miettinyt että jaksaako enää kolmatta kertaa tähän rumbaan. Sen verran rassaavaa ollut nämä vuodet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi