Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetänkö lapseni jos haen apua huumeongelmaani?

Vierailija
02.10.2022 |

Eli kyseessä amfetamiinin käyttö vuosien ajan. En ole päivittäiskäyttäjä, mutta varsiniin nyt taaperon vauvaiän läpi olen käyttänyt suht aktiivisesti. Ilman ulkoista apua en olisi selvinnyt yksinhuoltajan arjesta.

Kysymys kuuluukin, että menetänkö lapseni jos haen tähän ongelmaan apua? Ei kiitos moralisointia vaan asiallisia neuvoja, kiitos.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsi on tärkein, et sinä. Kysymyksesi kuuluu onhan lapsella olot hyvin jos haet apua. Sinä et omista lasta, hän ei ole mikään tavara jonka omistus ja käyttöoikeutta yrität turvata.

Ja minähän muuten lapseni omistan kun heidät synnytin ja kasvatin. Vai väitätkö että yhteiskunta omistaa? Mitä mun tekemiset kuuluu sulle TAI yhteiskunnalle?

Ap

Kun huume-äidin koti/ käytös vaarantaa lapsen kehityksen, on yhteiskunnan velvollisuus puuttua lapsen oikeuksiin. Lapsi voidaan ottaa huostaan mm. em tapauksessa.

Vierailija
62/63 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin, että jos olet asiallinen ja yhteistyökykyinen, niin sijoitus ei ole mikään automaatio. Kaipa tavoitteena on pitää lapset omassa perheessään hyvinvoivan vanhemman kanssa. Jos haet itse apua, näyttää se paremmalta kuin odottaa että jotain sattuu ja asia selviää sitä kautta. Jotain tukitoimia on varmaan (toivottavasti) silti odotettavissa.

Jos taas olet elämämkoulu-wt, joka kiroilee ja vittuilee sossulle, niin voi olla vaikeampaa.

Itse hain juuri apua akuuttiin ahdistukseen ja kun selvisi, että olen yh, niin kyllä se lääkäri taisi olla tuntosarvet pystyssä. Kyseli miten sujuu ja reagoiko lapsi jotenkin jne. Mikä on tietysti hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttö on hallinnassa, niin ei kannata tehdä mitään.

Itsekin käytän päivittäin amfetamiinia. Saan sitä apteekista adhd-lääkkeeksi. Parantaa jaksamista sekä keskittymiskykyä. Olen parempi vanhempi kun käytän piristeitä arjessa.

Ei se ole amfetamiinia vaan johdannaista joka toimii adhd-ihmisillä päinvastoin kuin normeilla. Eriasia kun amfetamiinihuume.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Deksamfetamiini

Ihan piriä se on, eikä mitään johdannaista. Amfetamiini toimii adhd-ihmisillä ihan samalla tavalla kuin muillakin. Se vain auttaa heitä keskittymään, kuten se tekee kaikille muillekin. Siksi hävittäjälentäjät käyttävät amfetamiinia myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän