Mua melkeen pelottaa, miten ulkonäön laittaminen kuntoon lähes pelastaa elämän
Siis todella uusi maailma on auennut ja elämä näyttänyt toisenlaiset kasvonsa. Ihmiset on mukavia, miehet jäävät katsomaan, ihmiset tervehtivät minua jopa bussipysäkillä ja itsetuntoni on huipussaan, niin että minustakin on mukavaa olla toisille ystävällinen enkä vain häpeä itseäni ja ujostele. Miksi en tehnyt tätä jo kauan sitten? Koska en tiennyt! Miksi tästä puhutaan niin vähän? Tähän asti olen ollut pohjasakkaa ja uskonut että se on kohtaloni. Ja mitä se vaati? EI monivuotista koulutusta tai kirjaviisautta, vaan pienen satsauksen terveelliseen elämään, kivoihin vaatteisiin, tukkaan ja meikkiin. Nyt kaikki haluavat olla ystäviäni. No, ei ehkä ihan mutta melkein ja muutos on selkeä.
Kommentit (137)
Tuleeko tämä jollekulle yllätyksenä? Mene yllättynyt ihmisjoukkoon ja tarkkaile rehellisesti omia ajatuksiasi ja sitä mihin positiivinen huomio kiinnittyy, ei tähän sen kummempaa tarvita.
Minulla on kyllä aivan toisenlaisia kokemuksia. Kaikki olivat minulle, niin miehet kuin naisetkin, paljon mukavampia, kun raskauden myötä kerrytin kymmenen kiloa. Tätä ennen naiset naisilla oli joku taipumus ilkeillä ja olla kateellinen, miehet taas pelästyivät tai olivat alentuvia. Lihavana olen pystynyt luomaan paremmin neutraaleja ihmissuhteita kummankin sukupuolen kanssa. Terveisin entinen kaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä aivan toisenlaisia kokemuksia. Kaikki olivat minulle, niin miehet kuin naisetkin, paljon mukavampia, kun raskauden myötä kerrytin kymmenen kiloa. Tätä ennen naiset naisilla oli joku taipumus ilkeillä ja olla kateellinen, miehet taas pelästyivät tai olivat alentuvia. Lihavana olen pystynyt luomaan paremmin neutraaleja ihmissuhteita kummankin sukupuolen kanssa. Terveisin entinen kaunotar.
Olet ollut liian kaunis ja herättänyt kateutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koulutus olisi jotenkin poissa ulkonäöstä huolehtimisesta? Kumma oletus.
Ei toki mutta kaikilla ei ole mahdollisuuksia koulutukseen + että se kestää kauan.
No enpä tiedä. En ole penniäkään vanhemmilta saanut ja ihan hyvin opintotuki, asumistuki ja opintolaina combolla valmistuin maisteriksi. Se on sitten eri jollei älynlahjat riitä opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella suomalaisella on traumoja paremminkin yksin jäämisestä ja torjutuksi tulemisesta.
Varmasti. Silloin totta kai on hyvä hakea niitä keinoja joilla tulisi nähdyksi. Kaikki ei vaan kaipaa huomiota.
Ei ole kysymys huomion hakemisesta, vaan suurimmaksi osaksi negatiivisen huomion välttelystä. Lähes kaikki kohtelevat rumia huonosti, jopa virkamiehet vittuilee vaatimattoman näköisille ja järjestävät heille ongelmia. Eli kannattaa satsata, jos haluaa välttää turhat ongelmat narsistien taholta.
Vauva-foorumin vihaajien on ihan turha yrittää muuttaa todellisuutta muuksi kuin se on. Kyllä menestyjistä löytyy enemmän niitä huoliteltuja ja hyvännäköisiä kuin huolittelemattomia. En mitenkään palvo tätä systeemiä, tunnustan ja tiedostan vain tosiasiat. Hyvännäköisyys vähentää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koulutus olisi jotenkin poissa ulkonäöstä huolehtimisesta? Kumma oletus.
Ei toki mutta kaikilla ei ole mahdollisuuksia koulutukseen + että se kestää kauan.
No enpä tiedä. En ole penniäkään vanhemmilta saanut ja ihan hyvin opintotuki, asumistuki ja opintolaina combolla valmistuin maisteriksi. Se on sitten eri jollei älynlahjat riitä opiskeluun.
Voi olla esim. myös tilanne että on lapsia jotka täytyy elättää, eikä ole rahallisesti mahdollista vaihtaa työntekoa opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On typerää miten ulkonäön merkitystä vähätellään. Itsekin sain kotoa sellaisen kasvatuksen että koreilla ei saa ja se on tehnyt paljon vahinkoa.
Kävin hiljattain ottamassa itsestäni cv-kuvat. Hiukset, meikki ja vaatteet viimeisen päälle. Ja näin itseni aivan uudessa eri tavalla kuin ennen, kun sain valmiit kuvat. Siinä oli itsevarma, menestyvä ammattilainen joka ei pyytele anteeksi. Jokaisen kannattaa ottaa tuollaiset kuvat itsestään.
Ulkonäkö kertoo muille paljon sinusta itsestäsi. Ei kannata jäädä pohtimaan asian moraalista puolta vaan hyväksyä että näin se on. Ja hyödyntää sitä.
Työpaikan ymmärrän. Mä en nimenomaan halua huomiota ollessani vapaa-ajalla. Ahdistun iholle tunkevista ihmisistä.
Aika monilla ei ole tuollaisesta mitään kokemusta, ainakaan kyllästymiseen asti. Nyt oli puhe näistä ihmisistä.
Mulla on. Muutaman kerran laittautuneena onnistuin houkuttelemaan perääni vonkaajia. Kuljen tahallaan ruman näköisenä.
Mulla sama. Olen kaunis mutta en halua huomiota. Olen tahallaan resupekan näköinen, en harjaa hiuksia tms. Joskus laittaudun kun lähden ravintolaan tms. Yksin ei tarvii olla. Moni sanoo ettei pysty katsomaan jutellessa päin kun olen liian kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ottaa kantaa näihin väittämiin, että "ei kyseessä ole ulkonäkö, vaan itsetunto".
Olen eri mieltä. Tai no, samaa mieltä siinä tapauksessa jos aiemmin on ollut niin huono itsetunto, ettei ole sen itsetunnon puutteen takia käyttänyt esim itseä imartelevaa huulipunaa -> itsetunto on jostakin syystä noussut -> nyt uskaltaa käyttää.
Mutta sanon tämän "vaatimattoman näköisenä" ihmisenä, jolla on jo kauan ollut hyvä itsetunto, joskin olen perusluonteeltani introvertti: ihmiset usein ovat luulleet ULKONÄKÖNI perusteella, että minulla täytyy olla huono itsetunto, ja jakavat vinkkejä niin ulkonäköön kuin itsetuntoonkin. Ja ei vois vähempää kiinnostaa.
Voisin siis kuvitella, että sama toimii toisinkin päin: hyvännäköistä ihmistä pidetään hyväitsetuntoisena (vaikka ei tiedettäisi henkilön mentaalipuolesta mitään).
Eli kyse on ulkonäöstä ja hyvän ulkonäön tuomasta "kokonaisuudessaan hyvä paketti" -ajattelusta.
Tällä tiedolla saa "pelata", itsekin pelaan välillä luomalla mielikuvia tarkoituksella.
Hieno homma mutta ei ulkonäön merkitystä kyllä nykyään kielletä muualla kuin ehkä tällä foorumilla. Ei, en edelleenkään kannata enkä edes hyväksy tätä, mutta ei ole aikaa minulla muuttaa maailmaa jossa elän. Mikään pakko ei tietenkään ole ehostaa, tosiaan vain yhtenä mahdollisuutena esitin tämän ihmisille, jotka kokevat huonoa itsetuntoa ja esim. syrjintää. Mutta ulkonäön merkitys on kyllä ymmärtääkseni ihan tutkimustasolla tunnustettu tosiasia. Tässä Ylen juttu aiheesta:
https://yle.fi/uutiset/3-11073868
Mua huono itsetunto ei kyllä ole koskaan estänyt meikkaamista, hassu ajatuskin. Ihan ekat meikit saattoivat kainostuttaa omien vanhempien edessä mutta ei sitten enää.
Samoja kokemuksia miehenä. Yhtäkkiä olin paljon hauskempi, fiksumpi, mukavampi ja kaikkea muuta hyvää kun pudotin painoa, treenasin kovaa ja aloin pukeutumaan paremmin. Paitsi että olin ihan sama ihminen kuin ennenkin parantuneella ulkonäöllä.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin möhömahan pois ja treenasin lihakset, mutta en havainnut yhtään mitään muutosta. Olen naisille ilmaa ihan samalla tavalla kuin aiemminkin.
Tietysti, olet mies. Naiset katsoo vain toisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On typerää miten ulkonäön merkitystä vähätellään. Itsekin sain kotoa sellaisen kasvatuksen että koreilla ei saa ja se on tehnyt paljon vahinkoa.
Kävin hiljattain ottamassa itsestäni cv-kuvat. Hiukset, meikki ja vaatteet viimeisen päälle. Ja näin itseni aivan uudessa eri tavalla kuin ennen, kun sain valmiit kuvat. Siinä oli itsevarma, menestyvä ammattilainen joka ei pyytele anteeksi. Jokaisen kannattaa ottaa tuollaiset kuvat itsestään.
Ulkonäkö kertoo muille paljon sinusta itsestäsi. Ei kannata jäädä pohtimaan asian moraalista puolta vaan hyväksyä että näin se on. Ja hyödyntää sitä.
Työpaikan ymmärrän. Mä en nimenomaan halua huomiota ollessani vapaa-ajalla. Ahdistun iholle tunkevista ihmisistä.
Aika monilla ei ole tuollaisesta mitään kokemusta, ainakaan kyllästymiseen asti. Nyt oli puhe näistä ihmisistä.
Mulla on. Muutaman kerran laittautuneena onnistuin houkuttelemaan perääni vonkaajia. Kuljen tahallaan ruman näköisenä.
Mulla sama. Olen kaunis mutta en halua huomiota. Olen tahallaan resupekan näköinen, en harjaa hiuksia tms. Joskus laittaudun kun lähden ravintolaan tms. Yksin ei tarvii olla. Moni sanoo ettei pysty katsomaan jutellessa päin kun olen liian kaunis.
Niin, nyt olikin kysymys niistä vähemmän onnekkaita. Joista tosi monet etsii ja kaipaa hyväksyntää.
Itse olen edelleen järkyttynyt, kuinka tänä iltana sain omissa kuvioissani sellaista huomiota, jota koskaan ennen en ole saanut. Vauvafoorumilaiset keskimäärin ilmeisesti vihaavat kaikkea huomiota ja ovat mieluiten yksin, mutta tämä ei ole kovin yleistä Suomessa vaan enemmän yksin, ilman seuraa jääminen ahdistaa ihmisiä.
Kiva. Onko köyhimmillä varaa tuohon, varmaan muilla voi olla. Katsotaanko tai kohdellaanko pienituloisia huonommin? Hampaatkin monella hajoaa suuhun ja paikat irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nyt olikin kysymys niistä vähemmän onnekkaita. Joista tosi monet etsii ja kaipaa hyväksyntää.
Itse olen edelleen järkyttynyt, kuinka tänä iltana sain omissa kuvioissani sellaista huomiota, jota koskaan ennen en ole saanut. Vauvafoorumilaiset keskimäärin ilmeisesti vihaavat kaikkea huomiota ja ovat mieluiten yksin, mutta tämä ei ole kovin yleistä Suomessa vaan enemmän yksin, ilman seuraa jääminen ahdistaa ihmisiä.
Onhan täällä sanottu et laittaudu jos haluat. Älä kuitenkaan tuputa. Huonosti kohtelevista aspoista voi jättää palautetta firman pomolle ja Google reviewiin.
Vierailija kirjoitti:
Eri tilanne, jos olet synnynnäinen kaunotar. Luonto ja on harmaa varpuset kuten minä eivät ehkä pysty muuttamaan itseään kaunottareksi ehostuksen, pukeutumisen yms. avulla, mutta kuitenkin huomattavasti paremmalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen syy on tässä:
itsetuntoni on huipussaan, niin että minustakin on mukavaa olla toisille ystävällinen enkä vain häpeä itseäni ja ujostele
Ei ulkonäössä varsinaisesti
Tämä. Olen kauniiksi kehuttu, hoikka nainen, pukeudun nätisti ja meikkaan siististi. Itsetuntoni on silti 0. Olen ujo ja arka. Ystäviä 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä sanottu et laittaudu jos haluat. Älä kuitenkaan tuputa. Huonosti kohtelevista aspoista voi jättää palautetta firman pomolle ja Google reviewiin.
En minä tuputa. Olen jo monta kertaa sanonut, että ei tietenkään tarvitse ehostautua jos ei halua, vaan tämä on ainoastaan mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen paljon rennommin sellaisten vähän pulleampien naisten kanssa ja jopa letkeä juttu lentää. Hoikemmat ja ns. kauniimmat naiset jotenkin "jänskättää" ja kissakin vie kielen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Onko köyhimmillä varaa tuohon, varmaan muilla voi olla. Katsotaanko tai kohdellaanko pienituloisia huonommin? Hampaatkin monella hajoaa suuhun ja paikat irtoaa.
Ai ehostautumiseen? En osaa sanoa, matalapalkka-alalla kyllä itsekin olen ja tiedän köyhyydestä paljonkin, mies oman kokemuksen kautta. Siksi minun kannattaakin investoida ulkonäköön, jos sen avulla voin parantaa myös taloudellista tilannettani. Näin antoi ymmärtää ainakin tuo Ylen juttu, jonka linkkasin.
ok