Miksi lentokoneess on aina 25 tantan jono vessaan heti kun turvavyövalo sammu
Eikö olisi helpompi ennakoida ja käydä tilavassa vessassa kentällä kuin ahtaassa kopissa lentokoneessa?
Kommentit (28)
Enpä ole ikinä törmännyt tuollaiseen jonoon enkä käynyt itsekään kertaakaan lentokoneen vessassa
Häiritseekö se sinua?
Jos olet itsekin siinä jonossa, niin etkö ole sitten itsekin tantta tai eturauhasvaivainen äijänkäppyrä?
"Muista juoda runsaasti vettä ennen lentoa ja lennon aikana, sillä koneen ilma on niin kuivaa", neuvoi joku lentoemo juuri eilen iltapäivälehdessä. Ehkä tässä on joku syy vessajonoille.
Joivat muutaman kaljan konetta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
"Muista juoda runsaasti vettä ennen lentoa ja lennon aikana, sillä koneen ilma on niin kuivaa", neuvoi joku lentoemo juuri eilen iltapäivälehdessä. Ehkä tässä on joku syy vessajonoille.
Tätä juomista aina toitotetaan, mutta sitten kun on kauhea vessajono, ne lentoemotkin ärsyyntyvät. Ja jos/ kun meinaa rakko haljeta, ja turvavyövalo syttyy just palamaan, kun olet päässyt siihen jonoon..
Monet myös juo kentällä lähtöoluet, paritkin, se jos joku pyrkii ulos heti koneessa.
Vältän itse kaikkea juomista ja nestemäistä ruokaa ennen matkaa ja matkalla. Eräänkin kerran ollut junassa, bussissa tai koneessa, kun vessa(t) on pois käytöstä. Vasta puoli tuntia-vartti ennen määränpäätä alan juoda.
Vierailija kirjoitti:
Mummot haluavat kymppikerhoon
Tiedätkö edes mikä se on?
Kuuden tunnin lennolla on syytä juoda riittävästi ja käydä toiletissa.
Lennän useita kertoja vuodessa, enkä ole koskaan nähnyt moista ilmiötä. Millä lennoilla tuollaista tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Niillä on niin löysä pillu.
Kerro roki lisää olemattomasta anatomian tuntemuksestasi! Millä puolen vartaloa sydän yleensä sijaitsee? Entä missä kylkiluut?
Vierailija kirjoitti:
Tantan. Eli keski-ikäisen tai vanhemman naisen.
Se on nuo vaihdevuosioireet mitkä aiheuttaa pidätysongelmia, siinä ei ennakoinnit auta kun saa kaksi kertaa tunnissa kipittää vessaan vähintään tenaa vaihtamaan.
Joo, ihan omasta kokemuksesta puhun. Onneksi tuohon on lääkitys ja nyt ei tarvitse rytmittää elämää niin että vessa on alle minuutin päässä tai vaipat jalassa. Sukulainen osasi vinkata että painuhan lääkäriin, pari kuukautta ehdin tuota vessajenkkaa hyppiä.
Olen 54 vuotias nainen, tänään olen käynyt kolmesti vessassa, ei ole tenat käytössä. Vaihdevuodet ei ole selitys tuolle ilmiölle, toki tantasta tulee mieleen pyylevä naishenkilö
Viini ainakin kuivattaa elimistöä, samoin skumppa, olut ja kahvi päinvastoin
En ole ikinä nähnyt jonossa kuin muutaman ihmisen, nekin kaljoittelevia ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on niin löysä pillu.
Niin, urpo. Millä tavalla se vaikuttaa vessassa käymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Niillä on niin löysä pillu.
Mitä tekemistä sillä on vessakäyntien kanssa?
Milläköhän lennolla ap on oiken ollut. Tuskin lentokonetta koskaan nähnytkään.
Ite vedän aina kymppisäkin kalijaa jo kotona ennen lentoa. Kentällä sitten taxfreestä piilopullo (sisältö johonkin esim lähdevesipulloon) ja kentällä vielä muutama stobe. väkisin alkaa kusettamaan jossain vaiheessa
Tantan. Eli keski-ikäisen tai vanhemman naisen.
Se on nuo vaihdevuosioireet mitkä aiheuttaa pidätysongelmia, siinä ei ennakoinnit auta kun saa kaksi kertaa tunnissa kipittää vessaan vähintään tenaa vaihtamaan.
Joo, ihan omasta kokemuksesta puhun. Onneksi tuohon on lääkitys ja nyt ei tarvitse rytmittää elämää niin että vessa on alle minuutin päässä tai vaipat jalassa. Sukulainen osasi vinkata että painuhan lääkäriin, pari kuukautta ehdin tuota vessajenkkaa hyppiä.