Mua melkeen pelottaa, miten ulkonäön laittaminen kuntoon lähes pelastaa elämän
Siis todella uusi maailma on auennut ja elämä näyttänyt toisenlaiset kasvonsa. Ihmiset on mukavia, miehet jäävät katsomaan, ihmiset tervehtivät minua jopa bussipysäkillä ja itsetuntoni on huipussaan, niin että minustakin on mukavaa olla toisille ystävällinen enkä vain häpeä itseäni ja ujostele. Miksi en tehnyt tätä jo kauan sitten? Koska en tiennyt! Miksi tästä puhutaan niin vähän? Tähän asti olen ollut pohjasakkaa ja uskonut että se on kohtaloni. Ja mitä se vaati? EI monivuotista koulutusta tai kirjaviisautta, vaan pienen satsauksen terveelliseen elämään, kivoihin vaatteisiin, tukkaan ja meikkiin. Nyt kaikki haluavat olla ystäviäni. No, ei ehkä ihan mutta melkein ja muutos on selkeä.
Kommentit (137)
Vähän vastaava kokemus, kun pidin hiukset kiinni, en meikannut, käytin leveitä vaatteita yksi poika koulussa haukkui ja inhosi minua, hän piti minua todella rumana. Oikeasti en vain ollut "tullut ulos kuoresta" tms. Sitten kun aloin teininä ja vanhempana meikata ja käyttää erilaisia vaatteita, niin kerran näin kun hän tuijotti suu auki.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaava kokemus, kun pidin hiukset kiinni, en meikannut, käytin leveitä vaatteita yksi poika koulussa haukkui ja inhosi minua, hän piti minua todella rumana. Oikeasti en vain ollut "tullut ulos kuoresta" tms. Sitten kun aloin teininä ja vanhempana meikata ja käyttää erilaisia vaatteita, niin kerran näin kun hän tuijotti suu auki.
Kuinka vanha nyt olet? 16?
On kiva kuulla, että ap on löytänyt pienen palan itsevarmuutta, kun on laittanut itsensä omasta mielestään kivan näköiseksi. Nyt tuon hyvän olon siivittämänä kannattaa alkaa työstämään sitä yleistä itsevarmuutta, sillä se on koko homman ydin ja kantaa myös silloin, kun esimerkiksi sää ei suosi päälle maalattua kauneutta.
Kehitä itseäsi ap. Yksi hyvä tapa on lukea ja toinen hyvä tapa on pitää korvat auki ja huolehtia siitä, että on sydämen sivistystä. Ihminen, jolla on luonnollista sydämen sivistystä, on aina pidetty ja arvostettu, eikä vain täällä kotimaassa tai tässä tapauksessa miesten mielestä, vaan koko maapallolla ja kaikkien mielestä. Googlaa vaikka asia. Onnea matkaan ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koulutus olisi jotenkin poissa ulkonäöstä huolehtimisesta? Kumma oletus.
Ei toki mutta kaikilla ei ole mahdollisuuksia koulutukseen + että se kestää kauan.
No enpä tiedä. En ole penniäkään vanhemmilta saanut ja ihan hyvin opintotuki, asumistuki ja opintolaina combolla valmistuin maisteriksi. Se on sitten eri jollei älynlahjat riitä opiskeluun.
Voi olla esim. myös tilanne että on lapsia jotka täytyy elättää, eikä ole rahallisesti mahdollista vaihtaa työntekoa opiskeluun.
Opiskelin itselleni toisen ammatin noin 35 vuotiaana iltakoulussa. Nuorin lapseni oli koulun alkaessa kaksi vuotias ja kaksi vanhempaa lasta 5 ja 7 vuotiaat. Koulua oli 1-2 kertaa viikossa ja tein kotona tietokoneella illalla, yöllä ja aikaisin aamulla tehtäviä. Siskollani oli lähes sama tilanne, mutta hän oli opiskelujensa alkaessa noin 40 vuotias ja samoin monella muulla opiskelijalla, joiden kanssa opiskelin. Lähes kaikilla oli kotona lapsia ja useimmat kävivät opiskelujen lisäksi töissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tärkeää pitää itseni hoikkana, meikata, värjätä harmaat hiukset piiloon ja pukeutua siististi. En ole mielestäni saanut ulkonäöstäni huolehtimisesta mitään lisäetua itselleni tai suurta kansansuosiota. Ihan elämän perusasioita ylläpitää siistiä ulkomuotoa ainakin ihmisten ilmoilla.
Yli- tai alipainoisuus, meikkaamattomuus tai harmaat hiukset eivät ole epäsiistiä. Sulla menee nyt siisteys ja länsimaisen markkinakoneiston ylläpitämä kauneusihanne sekaisin.
Itsestä tuntuu, että meidän miesten liskoaivot on aika yksinkertaiset. Mua ei vakuuta joku kivikautinen paksu naisfiguuri tai Rubensin taulut, että enemmistö miehistä olisi käynyt kuumana sen näköisiin naisiin silloinkaan. Samanlainen harha, että jollain 60-luvulla vain milloin se nyt oli, että miehiä olisi kiinnostanut jotkut twiggyt. Samoin, että miehiä, jotenkin laajamittaisesti kiinnostaisivat catwalk-mallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella suomalaisella on traumoja paremminkin yksin jäämisestä ja torjutuksi tulemisesta.
Varmasti. Silloin totta kai on hyvä hakea niitä keinoja joilla tulisi nähdyksi. Kaikki ei vaan kaipaa huomiota.
Ei ole kysymys huomion hakemisesta, vaan suurimmaksi osaksi negatiivisen huomion välttelystä. Lähes kaikki kohtelevat rumia huonosti, jopa virkamiehet vittuilee vaatimattoman näköisille ja järjestävät heille ongelmia. Eli kannattaa satsata, jos haluaa välttää turhat ongelmat narsistien taholta.
Vauva-foorumin vihaajien on ihan turha yrittää muuttaa todellisuutta muuksi kuin se on. Kyllä menestyjistä löytyy enemmän niitä huoliteltuja ja hyvännäköisiä kuin huolittelemattomia. En mitenkään palvo tätä systeemiä, tunnustan ja tiedostan vain tosiasiat. Hyvännäköisyys vähentää ongelmia.
Tämä virkamies ei ainakaan kohtele ketään eriarvoisesti ulkonäön perusteella. Ainoastaan jos asiakas haisee voimakkaasti hajuvedelle/partavedelle, tupakalle, vanhalle viinalle tai hien, kusen ja pasjan sekoitukselle, niin pidän oikeasti hajurakoa. Kolme ensimmäistä hajuryhmää aiheuttaa minulle migreenin ja ihmispaskan haju on mielestäni paha haju. Lehmänlanta haisee hyvälle.
Minä en järjestä ongelmia kenellekään. Mutta teen AINA työni, ja jos joku ei noudata valvomaani lainsäädäntöä, niin joudun ryhtymään toimenpiteisiin. Jos minua vastassa on hyvin pukeutunut, taidokkaasti meikattu ja ammattimaisesti kammattu ihminen/kalliin räätälin ompelema puku ja trendikkäässä parturissa viimeistelty parta, niin olen pahoillani, en huomaa sellaisia seikkoja. Huomaan kyllä, jos minua yritetään vedättää tai yritetään mielistellä, tai harhauttaa ulkoisilla seikoilla. Ihan turhaa sellainen, koska pitkän virkauran tehneenä olen jo nähnyt ja kuullut kaikki temput.
Reiluinta porukkaa on yleensä se haalarijengi (nykyään voi olla myäs farkkujengi tai maiharijengi) joka tulee vastaan kädet rasvassa/lannalle haisten/savessa. Heidän kanssaan on helppoa löytää yhteinen kieli, ja he ymmärtävät, mitä tasa-arvoinen kohtelu tarkoittaa. Hankalimpia ovat nuo viimeisen päälle pyntätyt herrat, jotka kuvittelevat saavansa kaiken läpi, koska osaavat mielistellä. Mutta en heitäkään kohtele millään tavalla huonommin. Periksi eivät vaan mitään saa, mikä ei heille kuulu.
Jos vastassani on selvästi arka ihminen, lähestyn tilannetta huomattavasti rauhallisemmin ja hillitymmin kuin jos vastassani on lännenlokari-tyyppinen rehvastelija. Tilannetajua pitää olla, ja sitä on oppinut.
Taidat olla hankala ihminen, ja siksi saat ehkä tylympää kohtelua. Joo, peiliin katsomisen paikka, mutta sillä ei ole ulkoisten seikkojen kanssa mitään tekemistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella suomalaisella on traumoja paremminkin yksin jäämisestä ja torjutuksi tulemisesta.
Varmasti. Silloin totta kai on hyvä hakea niitä keinoja joilla tulisi nähdyksi. Kaikki ei vaan kaipaa huomiota.
Ei ole kysymys huomion hakemisesta, vaan suurimmaksi osaksi negatiivisen huomion välttelystä. Lähes kaikki kohtelevat rumia huonosti, jopa virkamiehet vittuilee vaatimattoman näköisille ja järjestävät heille ongelmia. Eli kannattaa satsata, jos haluaa välttää turhat ongelmat narsistien taholta.
Vauva-foorumin vihaajien on ihan turha yrittää muuttaa todellisuutta muuksi kuin se on. Kyllä menestyjistä löytyy enemmän niitä huoliteltuja ja hyvännäköisiä kuin huolittelemattomia. En mitenkään palvo tätä systeemiä, tunnustan ja tiedostan vain tosiasiat. Hyvännäköisyys vähentää ongelmia.
Tämä virkamies ei ainakaan kohtele ketään eriarvoisesti ulkonäön perusteella. Ainoastaan jos asiakas haisee voimakkaasti hajuvedelle/partavedelle, tupakalle, vanhalle viinalle tai hien, kusen ja pasjan sekoitukselle, niin pidän oikeasti hajurakoa. Kolme ensimmäistä hajuryhmää aiheuttaa minulle migreenin ja ihmispaskan haju on mielestäni paha haju. Lehmänlanta haisee hyvälle.
Minä en järjestä ongelmia kenellekään. Mutta teen AINA työni, ja jos joku ei noudata valvomaani lainsäädäntöä, niin joudun ryhtymään toimenpiteisiin. Jos minua vastassa on hyvin pukeutunut, taidokkaasti meikattu ja ammattimaisesti kammattu ihminen/kalliin räätälin ompelema puku ja trendikkäässä parturissa viimeistelty parta, niin olen pahoillani, en huomaa sellaisia seikkoja. Huomaan kyllä, jos minua yritetään vedättää tai yritetään mielistellä, tai harhauttaa ulkoisilla seikoilla. Ihan turhaa sellainen, koska pitkän virkauran tehneenä olen jo nähnyt ja kuullut kaikki temput.
Reiluinta porukkaa on yleensä se haalarijengi (nykyään voi olla myäs farkkujengi tai maiharijengi) joka tulee vastaan kädet rasvassa/lannalle haisten/savessa. Heidän kanssaan on helppoa löytää yhteinen kieli, ja he ymmärtävät, mitä tasa-arvoinen kohtelu tarkoittaa. Hankalimpia ovat nuo viimeisen päälle pyntätyt herrat, jotka kuvittelevat saavansa kaiken läpi, koska osaavat mielistellä. Mutta en heitäkään kohtele millään tavalla huonommin. Periksi eivät vaan mitään saa, mikä ei heille kuulu.
Jos vastassani on selvästi arka ihminen, lähestyn tilannetta huomattavasti rauhallisemmin ja hillitymmin kuin jos vastassani on lännenlokari-tyyppinen rehvastelija. Tilannetajua pitää olla, ja sitä on oppinut.
Taidat olla hankala ihminen, ja siksi saat ehkä tylympää kohtelua. Joo, peiliin katsomisen paikka, mutta sillä ei ole ulkoisten seikkojen kanssa mitään tekemistä!
Tämä!! Näin maailma pelaa. Näin minäkin toimin.
Itsevarmuus viehättää ihmisiä, se vetää puoleensa. Ei tarvitse välttämättä olla edes kovin kummosen näkönen, lihaksikas, laiha tai muutakaan mutta jos hymyilee, kantaa itsensä kauniisti/ryhdikkäästi ja on mukava ihmisille, se usein riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koulutus olisi jotenkin poissa ulkonäöstä huolehtimisesta? Kumma oletus.
Ei toki mutta kaikilla ei ole mahdollisuuksia koulutukseen + että se kestää kauan.
No enpä tiedä. En ole penniäkään vanhemmilta saanut ja ihan hyvin opintotuki, asumistuki ja opintolaina combolla valmistuin maisteriksi. Se on sitten eri jollei älynlahjat riitä opiskeluun.
Voi olla esim. myös tilanne että on lapsia jotka täytyy elättää, eikä ole rahallisesti mahdollista vaihtaa työntekoa opiskeluun.
Opiskelin itselleni toisen ammatin noin 35 vuotiaana iltakoulussa. Nuorin lapseni oli koulun alkaessa kaksi vuotias ja kaksi vanhempaa lasta 5 ja 7 vuotiaat. Koulua oli 1-2 kertaa viikossa ja tein kotona tietokoneella illalla, yöllä ja aikaisin aamulla tehtäviä. Siskollani oli lähes sama tilanne, mutta hän oli opiskelujensa alkaessa noin 40 vuotias ja samoin monella muulla opiskelijalla, joiden kanssa opiskelin. Lähes kaikilla oli kotona lapsia ja useimmat kävivät opiskelujen lisäksi töissäkin.
Ei tuo tosiaan este ole. Mutta se, että jotkut pystyy ei tarkoita sitä, että kaikki pystyy. sivusta
Nimenomaan lähes pelastaa elämän.
Syöpää se ei paranna.
Olen kokenut tuon täsmälleen saman kuin AP. Sain itse aikanaan kovalla työllä parannettua omaa ulkonäköäni varsin huikeasti vaikka itse sanonkin, ja voin kertoa että se miten ihmiset kohtelivat minua muuttui aivan dramaattisesti. Ja nimenomaan parempaan suuntaan.
Järkyttävää,että ulkonäkö määrää sen että onko ihmiset mukavia ja jopa tervehtii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Jopas nyt heitit hassuja juttuja! Vai että "Lähes kaikki kohtelevat rumia huonosti, jopa virkamiehet vittuilee vaatimattoman näköisille ja järjestävät heille ongelmia."
Oikeasti, tuo on jo hyvin vai no har hais ta ja todella lapsellista. Sinun ei kannata nyt jatkaa enempää höpötystäsi, sillä se on vain hyvin myötähäpeää aiheuttavaa tarinointia.
Meinasitko, että esimerkiksi nämä vämainitsemasi virkamiehet olisivat itse kauniita ja komeita? Tai kaikki muut...? No eivät ole, sen voin kertoa. Aika harva ihminen on tavallista talliaista ihmeellisemmän näköinen, ei vaikka hänellä olisi kilo meikkiä naamassa ja hiukset laitatettu kuudesti viikossa kampaajalla tai päällään kahden tuhannen euron kolttu. Ihmiset ovat ihmisiä, eri näköisiä, kokoisia, muotoisia, värisiä jne. ja siinä ei todellakaan kauneudet paljoa paina, kun asioita hoitaabihmisten kanssa. Nykyään sitä paitsi suurin osa asioista hoidetaan netin kautta, joten vastassa voi olla ihan mitä vain.
Olen hyvin ihmismassaa sekoittuva lähes viisikymppinen nainen ja saan 98% todella hyvää palvelua ja mukavaa käytöstä minne ikinä menenkin. Teen itsekin aspatyötä ja en todellakaan erottele kauniita, meikattuja, komeita, juuri parturissa/kampaajalla käyneitä, nuoria, vanhoja, hoikkia, tanakampia, vaaleita, tummia tai mitään muuta toisistaan, vaan autan heitä kaikkia niin kuin vain pystyn ja joskus enemmänkin. En myöskään kysele kenenkään koulutuksista, työpaikoista tai omaisuudesta mitään luonnollisesti, koska en tee tiedolla yhtään mitään.
Tervetuloa siis vain normaaliin elämään! Elämään, missä kaikille on paikkansa ja tilaa on erilaisille ihmisille, sillä me kaikki nyt vain olemme erilaisia. Sitä sinäkään et voi kieltää. :)
Toki on mukaviakin virkamiehiä, mutta monilla on mennyt valta päähän ja se riittää aiheuttamaan ku'sip'ä-istä käytöstä. Mun havaintoni, samoin kuin aika monen muunkin, tästä elämästä ovat aivan erilaiset kuin sinun. Mutta ainakin tiede on mun puolellani, tsekkaa tuo Ylen juttu jonka linkitin.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää,että ulkonäkö määrää sen että onko ihmiset mukavia ja jopa tervehtii
Onhan se, onhan se. Tällä palstalla ulkonäön merkityksen varsinkin huomaa hyvin, kun Suomesta ei palstan miesten mielestä huonompaa löydy, kuin ylipainoinen nainen.
Motivoiva tuo ap:n postaus! Itsekin olen tässä laihdutuskuurilla, ja antaa voimaa ajatella kaikkea sitä hyvää mitä voi seurata kun laittaa ulkonäköä kuntoon. Olen tällä hetkellä ylipainoinen, ja tässä ei ole mitään hyvää. Töissä kohdellaan hyvin koska osaan asiat, mutta seurusteluhommissa ja uusien kavereiden saamisessa läskistä on haittaa.
Vierailija kirjoitti:
On typerää miten ulkonäön merkitystä vähätellään. Itsekin sain kotoa sellaisen kasvatuksen että koreilla ei saa ja se on tehnyt paljon vahinkoa.
Kävin hiljattain ottamassa itsestäni cv-kuvat. Hiukset, meikki ja vaatteet viimeisen päälle. Ja näin itseni aivan uudessa eri tavalla kuin ennen, kun sain valmiit kuvat. Siinä oli itsevarma, menestyvä ammattilainen joka ei pyytele anteeksi. Jokaisen kannattaa ottaa tuollaiset kuvat itsestään.
Ulkonäkö kertoo muille paljon sinusta itsestäsi. Ei kannata jäädä pohtimaan asian moraalista puolta vaan hyväksyä että näin se on. Ja hyödyntää sitä.
"On typerää miten ulkonäön merkitystä vähätellään"
Se on juurikin näin. Psykologit ovat asiaa tutkineet, ja on aivan kiistatta osoitettu että ulkonäkö vaikuttaa positiivisesti ihmisen menestykseen kaikissa sosiaalisissa ympyröissä, oli kyse sitten työelämästä, rakkauselämästä tai vaikka ystävien hankkimisesta.
On aivan edesvastuutonta että edelleen ihmisille väitetään että ulkonäkö ei olisi tärkeää. Todellisuudessa ulkonäkö on todella, todella tärkeää.
Minun ap:n kaverisuhteistakin joku kysyi jotain. Täytyy myöntää, että myös kaverisuhteita on tukenut ulkonäköremppa. Kanssani jutellaan nyt pidempään ja useammin kuin ennen. Ja todella juuri se, että ihmiset tulevat nyt juttelemaan, mitä he ennen eivät tehneet. Kuvittelin jo syyksi tiesi mitä heidän joudutaan tai kiireiltään tai mitä nyt vaan voi olla. Mutta kyllä nyt seurani kelpaa, riippumatta heidän ujoudesta on tai kiireisyydestään. Täytyy myöntää sekin että tämä on vaikuttanut itsetuntooni todella vahvistavasti. Vaikka en haluaisikaan olla ihmisten mielipiteistä millään tavalla riippuvainen.
*ties mitä heidän ujouttaan tai kiirettään
Vierailija kirjoitti:
Itsevarmuus viehättää ihmisiä, se vetää puoleensa. Ei tarvitse välttämättä olla edes kovin kummosen näkönen, lihaksikas, laiha tai muutakaan mutta jos hymyilee, kantaa itsensä kauniisti/ryhdikkäästi ja on mukava ihmisille, se usein riittää.
Mutta ei siitä kyllä haittaakaan ole, että on myös kivan näköinen. Hyötyä sen sijaan voi olla. Tai tutkimusten mukaan on.
Siis täh? Jopas nyt heitit hassuja juttuja! Vai että "Lähes kaikki kohtelevat rumia huonosti, jopa virkamiehet vittuilee vaatimattoman näköisille ja järjestävät heille ongelmia."
Oikeasti, tuo on jo hyvin vai no har hais ta ja todella lapsellista. Sinun ei kannata nyt jatkaa enempää höpötystäsi, sillä se on vain hyvin myötähäpeää aiheuttavaa tarinointia.
Meinasitko, että esimerkiksi nämä vämainitsemasi virkamiehet olisivat itse kauniita ja komeita? Tai kaikki muut...? No eivät ole, sen voin kertoa. Aika harva ihminen on tavallista talliaista ihmeellisemmän näköinen, ei vaikka hänellä olisi kilo meikkiä naamassa ja hiukset laitatettu kuudesti viikossa kampaajalla tai päällään kahden tuhannen euron kolttu. Ihmiset ovat ihmisiä, eri näköisiä, kokoisia, muotoisia, värisiä jne. ja siinä ei todellakaan kauneudet paljoa paina, kun asioita hoitaabihmisten kanssa. Nykyään sitä paitsi suurin osa asioista hoidetaan netin kautta, joten vastassa voi olla ihan mitä vain.
Olen hyvin ihmismassaa sekoittuva lähes viisikymppinen nainen ja saan 98% todella hyvää palvelua ja mukavaa käytöstä minne ikinä menenkin. Teen itsekin aspatyötä ja en todellakaan erottele kauniita, meikattuja, komeita, juuri parturissa/kampaajalla käyneitä, nuoria, vanhoja, hoikkia, tanakampia, vaaleita, tummia tai mitään muuta toisistaan, vaan autan heitä kaikkia niin kuin vain pystyn ja joskus enemmänkin. En myöskään kysele kenenkään koulutuksista, työpaikoista tai omaisuudesta mitään luonnollisesti, koska en tee tiedolla yhtään mitään.
Tervetuloa siis vain normaaliin elämään! Elämään, missä kaikille on paikkansa ja tilaa on erilaisille ihmisille, sillä me kaikki nyt vain olemme erilaisia. Sitä sinäkään et voi kieltää. :)