Mua melkeen pelottaa, miten ulkonäön laittaminen kuntoon lähes pelastaa elämän
Siis todella uusi maailma on auennut ja elämä näyttänyt toisenlaiset kasvonsa. Ihmiset on mukavia, miehet jäävät katsomaan, ihmiset tervehtivät minua jopa bussipysäkillä ja itsetuntoni on huipussaan, niin että minustakin on mukavaa olla toisille ystävällinen enkä vain häpeä itseäni ja ujostele. Miksi en tehnyt tätä jo kauan sitten? Koska en tiennyt! Miksi tästä puhutaan niin vähän? Tähän asti olen ollut pohjasakkaa ja uskonut että se on kohtaloni. Ja mitä se vaati? EI monivuotista koulutusta tai kirjaviisautta, vaan pienen satsauksen terveelliseen elämään, kivoihin vaatteisiin, tukkaan ja meikkiin. Nyt kaikki haluavat olla ystäviäni. No, ei ehkä ihan mutta melkein ja muutos on selkeä.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tämä jollekulle yllätyksenä? Mene yllättynyt ihmisjoukkoon ja tarkkaile rehellisesti omia ajatuksiasi ja sitä mihin positiivinen huomio kiinnittyy, ei tähän sen kummempaa tarvita.
Ei ihan noin. Itse ainakin olen lapsesta asti oppinut, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja minun tehtäväni on kunnioittaa kaikkia ihmisiä mihinkään ulkoiseen katsomatta. Edelleenkään en kyllä katso ketään alaspäin. Vaikka toki huomaankin eroja ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet ystäviesi kanssa? Kahvittelette ja vertailette meikkejä? Käyskentelette vaatekaupoissa?
En todellakaan, minähän jo sanoin että olen ollut ihan retuperällä aikaisemmin. Seurakunnissa lähinnä ollaan kuljettu ja tavattu.
Jaa, olet joku lahkosta eronnut? No sitten ymmärrän älyttömän huonon itsetuntosi.
Yritä nyt tyttöhyvä saada itsetuntosi jollekin vakaalle tasolle. Ehkä meikkaus ja hiukset auttavat hippusen, mutta itsetunnon olisi hyvä olla parempi silloin, kun ei voi meikata tai meikki lähtee pois. Nyt itsetuntosi murenee, jos olet sateessa, mutta voit suoristaa selkäsi, katsoa muita ihmisiä silmiin, hymyillä ja olla kohtelias ja ystävällinen. Siihen vielä mukaan aito ystävällisyys ja töissä rautainen ammattitaito, niin hyvä tulee.
En ole lahkosta eronnut. Eikä ehostautumiseen nyt kyllä miltään osin huononna itsetuntoani myöskään meikittöminä hetkinä. Nyt minulla vain on niitä hyviäkin päiviä silloin, kun olen ehtinyt ja jaksanut satsata ulkomuotooni.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet, tukka ja meikki?
Jos noin pienestä oli kiinni, niin ulkonäkösi ei koskaan ole ollut huono. Itsetuntosi oli, Etkä ymmärrä mitään niiden ihmisten elämästä, joita ei kaunista pelkkä vaatteiden vaihto ja meikki.
Teepä google-haku hakusanoilla "power of makeup". Kyllä suuret muutokset ovat mahdollisia. Aikamoisia ovat mun "ennen" -kuvat. Toki kyllä mun on tosissaan pitänyt satsata. Onneksi se on hauskaa ja innostavaa, tavallaan harrastus, ja terveellinen sellainen ja paljon muutakin hyvää mieltä tuottava =)
Vierailija kirjoitti:
Voitko ap mennä uimaan uusien ystäviesi kanssa? Tai saunaan? Kylpylään? Kuntosalille? Siis treenaamaan ihan kunnolla, ei vain tuijottamaan itseään peilistä? Hikilenkille? Tai sateiseen sienimetsään, jossa saattaa olla hirvikärpäsiä ja siksi päässä olisi hyvä olla huppu? Entä veneilemään tuulen tuiverrukseen?
Minä voin! Ystäväni ovat ystäviäni, vaikka naamassani ei olisi tippaakaan meikkiä ja hiukseni eivät olisi hyvin. Miehenikin on ollut rakkaani jo yli 20 vuotta, vaikka on nähnyt minut kiljuvana ja naama sinipunaisena puskemassa lasta maailmaan muutaman kerran.
No vau, nyt on uniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin pienestä oli kiinni, niin ulkonäkösi ei koskaan ole ollut huono. Itsetuntosi oli, Etkä ymmärrä mitään niiden ihmisten elämästä, joita ei kaunista pelkkä vaatteiden vaihto ja meikki.
Olen samaa mieltä. Vastaan tähän sivusta, mutta kuulun myös niihin joiden ulkonäköä ei kovin paljon mikään meikki pelasta. Olen ollut aiemmin kiusattu. Tosin jos mietin itseäni niin en koskaan ole alkanut muuttaa itseäni muiden vuoksi. En oikeastaan ikinä meikkaa ja muutenkin ärsyttää se vaatteiden yms korostus maailmassa joka tavallaan jo hukkuu vaatteisiin ja niitä pitäisi ostaa koko ajan. Ei se sovi minulle. Käytän vaatteeni loppuun saakka. Toki siistiä pitää ihmisten ilmoilla olla, mutta muuten ärsyttää se vaatteiden korostus. Samoin haluanko itse muiden huomiota. Voin vastata, että en. Minä en hae huomiota vaatteilla. Jos joku ns arvostaa minua jossain hienossa asussa ja ei arvosta niissä tavanomaisissa niin sitten siinä toisessa ihmisessä on vikaa ei minussa. Vaatteet ei saa olla ihmisen arvon mitta. Samoin mikä minä olen muuttumaan toisten takia. Olen jo muutenkin saanut kuulla kaikkea ikävää niin se, että saan olla oma itseni pitäisi olla jo oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se pitäisi... mutta toisaalta jos ulkomuodon kohentamisen kautta pystyy esim. parantamaan tulojaan niin että pystyy tarjoamaan lapsilleenkin paremman elämän, ja pystyy esim. matkustamaan useammin tapaamaan sairasta isoäitiään, niin eihän se itsekästä ole...
Jopa omat vanhempani kohtelevat minua reimasti paremmin kun näytän hyvältä. Tai siis niin kuin se the best version of yourself.
Ei hyvä ulkonäkö ole mitään mielistelyä, se on ase narsisteja vastaan. Eivät uskalla käydä kimppuun kun näyttää hyvältä. Jokainen tietää, että ei kukaan tervepäinen, itseään arvostava ihminen tahallaan kulje rumana niin kuin tässä ketjussa väitetään, jos ollenkaan tuolla elävässä elämässä kulkee ja liikkuu ja esim. töissä käy. Usein juuri ne luonnonkauniit myöskin kaunistautuvat eniten, vaikka miten muuta väittäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se pitäisi... mutta toisaalta jos ulkomuodon kohentamisen kautta pystyy esim. parantamaan tulojaan niin että pystyy tarjoamaan lapsilleenkin paremman elämän, ja pystyy esim. matkustamaan useammin tapaamaan sairasta isoäitiään, niin eihän se itsekästä ole...
Tämä vastaus tuli nyt vahingossa väärään viestiin, piti tulla viestiin numero 106.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ap mennä uimaan uusien ystäviesi kanssa? Tai saunaan? Kylpylään? Kuntosalille? Siis treenaamaan ihan kunnolla, ei vain tuijottamaan itseään peilistä? Hikilenkille? Tai sateiseen sienimetsään, jossa saattaa olla hirvikärpäsiä ja siksi päässä olisi hyvä olla huppu? Entä veneilemään tuulen tuiverrukseen?
Minä voin! Ystäväni ovat ystäviäni, vaikka naamassani ei olisi tippaakaan meikkiä ja hiukseni eivät olisi hyvin. Miehenikin on ollut rakkaani jo yli 20 vuotta, vaikka on nähnyt minut kiljuvana ja naama sinipunaisena puskemassa lasta maailmaan muutaman kerran.
Hikilenkillä käymme muutaman eri kaverin kanssa (hölkätään 10-15 km pari kertaa viikossa vähän alle tuntiin), mutta käytän silti meikkiä ja hiukset ovat kiinni.
Anteeksi mutta nyt on hieman vaikea uskoa että juokset 10-15 km pari kertaa viikossa alle tuntiin.
Terveisin pitkänmatkanjuoksija
Plastiikkakirurgia olisi ainoa, joka tämän pärstän pelastaisi, joten ei ole paljoa tehtävissä.
Tämän takia olen vain päättänyt, että en kyllä käytä aikaani ja rahaani meikkaukseen ja tukan laittoon. Liikunnalla yritän saada toki kropan pysymään kunnossa, jotta edes sulaudun massaan sen osalta.
Etätöissä on saanut huomata, miten paljon paremmin ihmiset kohtelevat minua,jos eivät näe minua. Joistakin ihmisistä näkee, kuinka heidän naamalleen tulee sellainen "ilme" ja käytös on erilaista minua kohtaan kuin muita heti kun tapaamme. Vaikka en suutani ehdi edes avata, joistakin ihmisistä näkee kuinka he aikovat yrittää kiusata/kohdella huonosti minua. Olen oppinut tuon tunnistamaan onneksi ja pyrin olemaan mahdollisimman neutraali näitä ihmisiä kohtaan ja välttelemään heitä.
Itse sain olla rauhassa huonokuntoisena. Pienen panostuksen jälkeen olotila koheni ja vttuilu on lisääntynyt eksponentiaalisesti
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgia olisi ainoa, joka tämän pärstän pelastaisi, joten ei ole paljoa tehtävissä.
Tämän takia olen vain päättänyt, että en kyllä käytä aikaani ja rahaani meikkaukseen ja tukan laittoon. Liikunnalla yritän saada toki kropan pysymään kunnossa, jotta edes sulaudun massaan sen osalta.
Etätöissä on saanut huomata, miten paljon paremmin ihmiset kohtelevat minua,jos eivät näe minua. Joistakin ihmisistä näkee, kuinka heidän naamalleen tulee sellainen "ilme" ja käytös on erilaista minua kohtaan kuin muita heti kun tapaamme. Vaikka en suutani ehdi edes avata, joistakin ihmisistä näkee kuinka he aikovat yrittää kiusata/kohdella huonosti minua. Olen oppinut tuon tunnistamaan onneksi ja pyrin olemaan mahdollisimman neutraali näitä ihmisiä kohtaan ja välttelemään heitä.
Mä tiedän ton ilmeen! Olen itse ihan perusnätti ja hoikka (en todellakaan kedon kaunein kukka), sekin ilmeisesti riittää. Joillekin tulee sellainen tietty ilme jota ei oikein osaa selittää. Toinen ikäänkuin mittailee ensin arvostelevasti, sitten katseeseen tulee tietty sävy ja eleet muuttuvat uhkaavammaksi. Tämä kaikki tapahtuu ihan muutamassa sekunnissa. Minäkin olen oppinut tunnistamaan nämä ihmistyypit ja koetan mahdollisimman paljon pysyä heistä erossa ja koettaa "alistua" niin etteivät he huomaisi minua.
Joo nainen on naiselle susi. Miehet tuntuvat pitävän kohentuneesta olemuskestani :D
Kosmetiikka- ja muu ulkonäköteollisuus voi ihmeen hyvin siihen nähden, että ilmeisesti kaikki vihaavat näyttää hyvältä ja haluavat näyttää rumilta, kuten tässä ketjussa annetaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen syy on tässä:
itsetuntoni on huipussaan, niin että minustakin on mukavaa olla toisille ystävällinen enkä vain häpeä itseäni ja ujostele
Ei ulkonäössä varsinaisesti
Mutta jos on paska fiilis omasta itsestä niin ei onnistu. Ja valitettavasti monet eivät halua olla rumien haahkojen kavereita, tai oikeastaan olla heidän kanssaan missään tekemisissä. edes ohimennen kommunikoida.
Ne ei halua olla sellaisten kavereita joilla on paska fiilis itsestä. Sellaiset vie energiaa ja heitä pitää raahata perässä. Ei kiitos. Kauneudella-rumuudella ei merkitystä.
Ei pidä paikkaansa. Ei itsetunto näy metrien päähän mutta ulkonäkö näkyy.
Kyllä itsetuntokin voi näkyä. Olin kerran eräässä työvoimakoulutuksessa, jossa oli aluksi opetusta ja lopussa työjarjoittelua. Siellä oli eräs mies, jolla vaikutti olevan huono itsetunto, käveli vähän kumarassa ja oli jotenkin lannistuneen oloinen, eikä puhunut paljon kenellekään. Työharjoittelun jälkeen meillä oli vielä kurssilaisten kanssa yhteinen tapaaminen, niin tämä mies vaikutti ihan erilaiselta, ja se näkyi kauas. Ryhti oli parempi, näytti iloisemmalta ja itsevarmemmalta ja puhuikin enemmän kuin ennen. Hän oli saanut töitä harjoittelupaikastaan ja oli varmasti siitä saanut itseluottamusta, kun tunsi, että osaa ja kelpaa työnantajallekin.
Mua melkein pelottaa, että voi tulla lähes nälkä, ennenkuin ruoka on valmista! Se olisi melkein kamalaa! Eilen nimittäin melkein unohdin rahat kotiin, kun menin ostamaan ruokaa, kaupassakin oli lähes tungos.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä ulkonäkö ole mitään mielistelyä, se on ase narsisteja vastaan. Eivät uskalla käydä kimppuun kun näyttää hyvältä. Jokainen tietää, että ei kukaan tervepäinen, itseään arvostava ihminen tahallaan kulje rumana niin kuin tässä ketjussa väitetään, jos ollenkaan tuolla elävässä elämässä kulkee ja liikkuu ja esim. töissä käy. Usein juuri ne luonnonkauniit myöskin kaunistautuvat eniten, vaikka miten muuta väittäisivät.
Älä spleinaa. Vältän kaunistautumista johtuen vanhoista kokemuksista. Jos joku kaipaa ympärilleen ihmisiä kauneudesta on hyötyä, erakoille lähentyminen aiheuttaa pakokauhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä spleinaa. Vältän kaunistautumista johtuen vanhoista kokemuksista. Jos joku kaipaa ympärilleen ihmisiä kauneudesta on hyötyä, erakoille lähentyminen aiheuttaa pakokauhua.
No kyllä se halu kaunistautua kuitenkin yleisempää on. Vai miten selität kaunistautumisteollisuuden suuren menestyksen nykyaikana? Rumentautumisteollisuutta ei edes ole olemassa.
Oliko mies mukana kuvassa?
Vaikka ei nyt sinänsä aiheeseen liitykään, kun nämä eivät ole mitenkään toisiaan vastaan, päin vastoin.