Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa totesit ettei uusperhe-elämä olekaan sinua varten?

Vierailija
01.10.2022 |

Olen kertakaikkisen turhautunut uusperheellisyyteen. Pelkäsin omaa sopeutumattomuttani jo siinä vaiheessa kun tähän kelkkaan lähdin, ja nyt varmaan lentää kuraa niskaan, mutta jotenkin ajattelin että sopeudun lopulta. Muutama vuosi menikin ihan ok, mutta kun oma lapsi aikuistui ja muutti pois niin nyt tämä on muuttunut sietämättömäksi.
Miehen lapset sinänsä ovat ihan ok ja mukavia, mutta en kertakaikkiaan meinaa kestää kun ovat täällä joka toinen viikonloppu ja lomilla tietty enemmänkin. Olen koittanut järjestää nuo viikonloput täyteen omia menoja ja harrastuksia, mutta se ei sovi miehelle vaan hän mököttää kun en ole paikalla ja läsnä. Ahdistus kasvaa ja kasvaa eikä keskusteluista huolimatta tunnu löytyvän mitään keskitietä. Tykkään miehestä valtavasti ja kun olemme kahdestaan, niin kaikki on todella hyvin enkä hänestä haluaisi luopua. En vaan tiedä pystynkö odottamaan seuraavia 10 vuotta että miehen lapset eivät meillä enää niin notkuisi. Jos jostain syystä tänne muuttaisivat, niin lähtisin saman tien. Nyt kuitenkin verrattain vähän ovat niin mietin saisinko jotenkin sopeutettua itseni tähän vai pitäisikö vaan lähteä

Kommentit (1303)

Vierailija
1301/1303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/elama/art-2000006077566.html

Tuossa HS:n artikkelissa väitetään, että monet perustavat uusperheen liian nopeasti, ennen kuin on edes kunnolla ehditty tutustua.

Vierailija
1302/1303 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse huolehtia toisten lapsista. Jos ei nappaa niin ei nappaa. Toki jos yhteen muutetaan niin silloin elämä on täynnä kompromisseja jos tämä ei sovi niin silloin suosittelen olemaan omissa oloissa.

Minusta ei tarvitse silloinkaan konkreettisella tasolla jos sovitaan niin, että vanhempi huolehtii itse, varsinkin, jos toisella ei ole lapsia. Ei tarkoita, ettei lapsettoman tulisi välittää, mutta vanhempi voi hoitaa konkreettisen huoltamisen vaikka yhdessä asuttaisiinkin. Ei lapsettoman tarvitse ruveta piiaksi, jos toinen on halunnut nimenomaan lapsettomaan ihmiseen tutustua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1303 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan 24 tai 25 ja lähdin yhdenillan jutun matkaan baarista. Aamulla heräsin pinnasängyn ja miehen välistä. Siinä sitä sitten mietin että ei jumalaut ole totta. Aamupano, aamukahvi ja heippa.

Nyt olen 53 ja mulla on ydinperheessä 1 juuri täysi-ikäistynyt lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi