Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko aikuisen ihmisen mielestänne tuntea syyllisyyttä siitä, jos on kiusannut jotakuta 12-vuotiaana?

Vierailija
30.09.2022 |

Vai voiko sen vaan kuitata itselleen lapsuuden ajan hölmöytenä?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiusattuna toivon kiusaajilleni mahdollisimman hidasta ja tuskaista kuolemaa. Vuosia kestänyt kidutus ei todellakaan unohdu.

Vierailija
22/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tyttö kertoi mulle ekalla tapaamisella että häntä kiusattiin rajusti koulussa. En tiennyt mitä sanoa mutta tajusin miksi on kiusattu ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiusattuna toivon mahdollisimman hidasta ja tuskaista kuolemaa. Vuosia kestänyt kidutus ei todellakaan unohdu.

Miten sua kiusattiin? Toivottavasti et ollut mun uhri...

Ap

Vierailija
24/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sinä sitten nykyään olet, kun jo lapsena olit psykopatiaan taipuvainen?

Mieleltään terve ja normaali ihminenhän ei tunne tarvetta kiusata ketään tai mitään.

Oletko mytomaani, joka menee aina siitä mistä aita on matalin, ja vähät välittää jos aiheuttaa muille ongelmia, traumoja tms?

Vierailija
25/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen sinä sitten nykyään olet, kun jo lapsena olit psykopatiaan taipuvainen?

Mieleltään terve ja normaali ihminenhän ei tunne tarvetta kiusata ketään tai mitään.

Oletko mytomaani, joka menee aina siitä mistä aita on matalin, ja vähät välittää jos aiheuttaa muille ongelmia, traumoja tms?

Kai se huonosta itsetunnosta ja vääränlaisista roolimalleista pohjimmiltaan johtui.

AP

Vierailija
26/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Somesta tms mitä hänelle kuuluu? Tosin jos olet vain 12v kiusannut, ei kukaan siitä mene rikki.

Vierailija
27/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse, mutta ihmettelen kyllä, jos aikuinen ei pode huonoa omaatuntoa niin kauheasta teosta, vaikka se olisi tapahtunut vuosia sitten. Pahan tekeminen toiselle lapselle tietoisesti ei ole normaalia ja olisin myös huolissani mahdollisesta luonnehäiriöstä itselläni. Aloittaja ei ilmeisesti ole.

Vierailija
28/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan karsea kakara. Epävakaat kotiolot ja sosiaalisten taitojen puute tekivät minusta aggressiivisen lapsen joka ei osannut ilmaista itseään oikein hyvin. Olin kamala aika monellekin ja vaikka itselleni se silloin oli itseni suojelua, ymmärrän että jollekin luokkatoverille käytökseni on luultavasti ollut todella ahdistavaa. Minä kasvoin ympäristössä jossa "jyrää tai sinut jyrätään".

Sittemmin minut huostaanotettiin, pääsin terapiaan ja pitkän mutkan kautta minusta tuli kuin tulikin normaali ihminen joka ei enää lähtökohtaisesti ajattele muita ihmisiä uhkana.

Jos kohtaisin noita lapsuuden luokkakavereita nyt aikuisiällä, niin pyytäisin kyllä anteeksi. Mutta olen antanut anteeksi myös itselleni sillä vasta aikuisuus on antanut perspektiiviä siitä mikä on normaalia ja mikä ei. Lapsena olin eri ihminen ja täysin niiden huonojen eväiden varassa, joita minulle oli annettu. Kyse ei ollut siitä että olisin ollut pahantahtoinen ja empatiakyvytön, vaan siitä että minullei ei annettu eväitä empatiaan.

Kyllä, kadun kiusaamistani, mutta ei, en ruoski itseäni siitä sillä lapsena olin eläin häkissä jolla ei oikeasti ollut kykyjä muuhun. Onneksi sain apua, kaikki eivät saa.

Vierailija
29/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kiusattuna toivon mahdollisimman hidasta ja tuskaista kuolemaa. Vuosia kestänyt kidutus ei todellakaan unohdu.

Ap

Pahoinpideltiin, huoriteltiin, ryssiteltiin, tavaroita rikottiin ja sain jatkuvasti tappouhkauksia. Sen lisäksi puhuttiin paskaa selän takana ja käännytettiin vähänkin kaverit mua vastaan. Jatkuvaa pilkantekoa ja myöhemmin seuraamista mm autolla tai mopolla.

Vierailija
30/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pahoinpideltiin, huoriteltiin, ryssiteltiin, tavaroita rikottiin ja sain jatkuvasti tappouhkauksia. Sen lisäksi puhuttiin paskaa selän takana ja käännytettiin vähänkin kaverit mua vastaan. Jatkuvaa pilkantekoa ja myöhemmin seuraamista mm autolla tai mopolla.

Ok et ollut samassa koulussa. Ikävä sun tilanne.

Vierailija
31/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on siis 12 v. Kiusannut. Mutta hänhän tuolla kertoi mitä on tehnyt ja ne eivät kuulostaneet vakavalta. Joten antaisin olla ja keskittyisin tulevaan.

Vierailija
32/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani pilasivat elämäni. Jos eivät tunne siitä mitään syyllisyyttä, niin toivottavasti taivaassa (tai siellä alempana mihin toivottavasti päätyvät) pers**t tervataan ja saavat mitä ansaitsevat.

Vierailija
33/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu lapsena ja kannan niitä,arpia edelleen. Kukaan ei koskaan pyytänyt edes anteeksi.

Vierailija
34/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen, olen kirjoittajan 21 kanssa samoilla linjoilla. Palakaa helvetissä.

Vierailija
35/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ja käyn nykyään terapiassa. Anteeksipyyntö vuosienkin jälkeen olisi mukava.

Vierailija
36/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyyden tunteminen omista hölmöilyistä on normaalia. Itsensä ruoskimisessa ei kannata kuitenkaan mennä liian pitkälle, vaan huolehtia, että jatkossa on kypsempi ihminen.

Vierailija
37/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - oletko pyytänyt tai oletko edes ajatellut pyytää anteeksi? Jos et ole, kannattaa se tehdä, vaikka tuollaista vaikea onkin antaa anteeksi.  Sen ihmisen koko elämä voi olla mennyt piloille kiusaamisen vuoksi, eikä pelkästään siksi, että itse kiusasit, vaan käännytit muutkin häntä kiusaamaan.

Vierailija
38/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki kiusaa, vaikka ovatkin joskus lapsia.

Vierailija
39/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap omia lapsia? Miten suhtaudut, jos lapsiasi aletaan kiusata koulussa - toivon totisesti näin (joitakin kiusataan jo päiväkodista lähtien). Annatko vain asian olla, kun kuitenkin itsekin olit kiusaaja?

Vierailija
40/136 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs kiusattu kärsii siitä vieläkin.