Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (803)

Vierailija
101/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla pääset! Ostin itse langat villapaitaan, jonka joku muu neulon. Pelkät langat 70€. Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei työn tehnyt ihminen ansaitse tehdystä työstä ja käytetystä ajasta palkkaa myös?! Itse maksoin villapaidastani 160€. Hinta sisältää langat + tekopalkan neulojalle.

Sinähän se sankari oot. Maksoit siis muutaman kympin kymmenien tuntien työstä.

Vierailija
102/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla maksoi

villalankarullat 4 euroa rulla

Tokmannilla villapuseroon villalanka maksaa 4.49€/50g ja villapaitaan menee n. 800g

Niin Tokmannin langoilla tarvikkeiden hinnaksi tulee 75€.Ja tuo lanka on halvemmasta päästä.

https://www.tokmanni.fi/lanka-novita-merino-4ply-50-g-6416485610056

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin paidan vähän aikaa sitten toriin myyntiin , koska mulle jäi sellainen tunne etten voi sitä pitää.

AP

Vierailija
104/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain lahjaksi ystävältä itse tehdyn villapaidan. Oli tehty 7-velj langasta. Se on ystävyyttä jota sen pitääkin olla.

AP:lle sympatiat minulta.

Sait LAHJAKSI, et pyytänyt häntä tekemään.

Ihan eri asia ja tyhmänä vielä sympatiseeraat apta 🤦

Vierailija
105/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin paidan vähän aikaa sitten toriin myyntiin , koska mulle jäi sellainen tunne etten voi sitä pitää.

AP

Kai kerroit, että on KÄSIN neulottu ja hintaan lisäsit sen TYÖN hinnan (jonka annat tekijälle)?

Ja kerroit, että et ole ITSE sitä tehnyt

Vierailija
106/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

En ollenkaan ymmärrä, miksi et voisi sitä pitää.

Satasella kuitenkin? Vaiks sinusta oli kiskurihinta?

Älä sitten enää koskaan ihmettele, miksi tämä sinun kaveri ei tee sinulle yhtään mitään pyynnöstä tai ilman.

Ja opettele itse kutomaan puserosi.

Jos käyt ystävälläsi kampaajalla, leikkaako tarvikkeiden hinnalla? Tai jos ystäväsi on siivooja, siivoako sinullekin ilmaiseksi?

Ärsyttää tällaiset inisijät, joiden mielestä käsityö tulee itsekseen telkkaria katsomalla.

Ei muuta kuin telkku auki ja puikot käteen itte sitten.

Vierailija
107/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kaksi linkkiä missä myydään täyttää villaa olevia lankoja villapaitoihin. Niissä näkyy se todellisuus mitä tuollaiset langat maksaa. Kas kummaa kun trolli-ap ei kommentoinut näihin mitään. :D 

Vierailija
108/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, niin paljonko suurinpiirtein menee lankaa vaikka miesten L-kokoiseen paitaan?

Noin 900g, jos islantilaista villaa.

Lankojen hinta 70-90€.

Jos kuvioita, niin lankamäärä kasvaa, koska pitää ostaa kuitenkin koko kerä.

Eikä puseron tekijä tee yleensä näillä lopuilla langoilla mitä jää mitään. Eli kyllä ne kokonaisia keriä on, minkä mukaan materiaalikulut täytyy laskea.

Vierailija
109/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yksi kaverini pyysi tekemään hänelle pipon, koska niitä myytiin jossain 15€ ja oli hänestä kallis.

Että jos vaikka vitosella, kun lankaakin menee niin vähän.

Minun olisi pitänyt sillä hintaa etsiä jostain ohje ja lanka sekä valmistaa.

En suostunut. Enkä hänen kanssaan enää koskaan ota puheeksi käsityöharrastustani.

Samoin kun toinen ystäväni pyytää säännöllisin väliajoin sukkia, pitsisiä ja suuritöisiä. Maksaa kyllä kuulemma.

Ja kun olen muutaman kerran kysynyt kampausta, koska kampaajayrittäjä, sunnuntaille niin vastaus on ei. Koska ei tee ilta- eikä sunnuntaitöitä.

Mutta minun tarvitsisi tehdä oman työn ohella sukat

Niinpä niin.

Vierailija
110/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän käytännössä joka päivä 100 % villaa olevia kuvioneulevillapaitoja. Ovat riittävän siistejä etäpalavereihin, lämpimiä tietokoneella istumiseen, eivät hiosta ja niillä tarkenee jonkin aikaa käydä pihallakin ilman takkia. En tunne ketään kuka osaisi sellaisen tehdä, joten joudun ostamaan kaupasta. Hinnat lähtevät 150 ylöspäin, 180 € on ihan normi hinta ja ne ovat tosiaan koneella tehty eivätkä käsityötä.

Vierailija
111/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tähän aikaikkunaan mahtuu koko maasta vain yksi käsintehty villapaita. Hinta on 5 euroa, mutta kerrankin voi sanoa, että laatu ja hinta kohtaavat tarkasti. On aikamoinen riepu.

Vierailija
112/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko tällä aloituksella alapeukutusten ennätystä? Paljonko se edellinen onkaan?

Vierailija
113/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et itse tee kavereillesi villapaitoja satasella telkkaria katsoessasi? Käy kuitenkin ensin lankakaupassa selvittämässä hyvän langan hinta ja opettele sitten kutomaan kuviollisia paitoja. Mieti vielä paljonko laskutat kutomistunnilta ja montako tuntia menee työhön. Se on paljon mukavampaa kuin älyttömien provojen tuhertaminen tänne.

Vierailija
114/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tähän aikaikkunaan mahtuu koko maasta vain yksi käsintehty villapaita. Hinta on 5 euroa, mutta kerrankin voi sanoa, että laatu ja hinta kohtaavat tarkasti. On aikamoinen riepu.

Tarkoitatko sitä Rovaniemellä myynnissä olevaa? Ei ole kyllä mikään riepu. 

Vierailija
115/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri osti myös langat, on pusero suht. halpa. Jos taas sinä ostit langat, eli tekopalkkio oli 100 e, on se minusta suht.paljon "kaverille". Yks tuttu ottaa kuulema 50 euroo tekopalkkaa norjalaisneuleista.

Työhön saattaa mennä satakin tuntia. Paljonko sun tuntipalkka on? Äläkä vetoa veroihin. Jokainen käsitöitä myyvä on velvollinen ilmoittamaan tulot verottajalle. Ap'n tapauksessa hyöty on +-0 koska langat maksaa jo tuon verran.

Vierailija
116/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

20e saa neljä kerää jotain 7 veljestä lankaa, niistä ei villapaitaa tule. Olisit itse käynyt edes langat ostamassa! Olisit vähän nähnyt hintoja. Islantilaisneuleeseen olisi langat maksaneet suunnilleen satasen, onneksi löysin sellaisen nettikirppikseltä.

Onko Suomesta tullut kehitysmaa kun mainostetaan ostetun villapaitakin kirpputorilta. Eikö tällä kansalla ole varaa ostaa enää edes vaatteita uusina tai lankoja yhteen villapaitaan. Olen jo pitkään miettinyt katsoessa liiketilojen tyhjenemistä ja joka kulmalle ilmestyviä kirpputoreja täynnä roinaa. Millä tämä maa elää ja millä rahoitetaan hyvinvointivaltio. Kirpputorit ovat sitä samaa basaaritaloutta mille suomalaiset nauroivat 90-luvulla käydessään Tallinnassa.

Käsityöharrastajat myy siis ihan uusia tuotteitaan netissä, onko oikeampi nimi sitten Facebookin markkinapaikka jos kirppuroti kuulostaa pahalta. Sain siis valmiin uuden islantilaisneuleen lankojen hinnalla. Huonosti muotoiltu tuo aiempi viesti, myönnän. Ostan kyllä lähes kaikki muut vaatteet käytettyinä ihan perinteisiltä kirppiksiltä vaikka varaa olisi kyllä kaupastakin ostaa, mielstäni ihan vain vastuullista kuluttamista. Varmaan tämäkin ärsyttää sinua.

Vierailija
117/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä niin alta lipan-aloitus, että pakko olla provo.

Mikäli totta, niin ap ei elä reaalimaailmassa, ja on todellakin avun tarpeessa.

Vierailija
118/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap ollut valmis maksamaan jonkun halpahallin kiinalaisen akryylineuleen verran? 29.90€?

Vierailija
119/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi sivua vastauksia v it u n huonoon provoon. Oletteko te kaikkipersuja kun olette noin saat anan tyhmiä.

Vierailija
120/803 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas inhottaa ihmiset jotka olettavat kaverien/tuttujen ammatti-ihmisten tekevän heille työtaan tai antavan hyödykkeitään halvalla tai ilmaisiksi.

Parturi-kaverin pitäisi leikata koko meidän perheen miesten hiukset ohimennen, kyläreissulla ilmaisiksi. Kukkakauppias-naapurin pitäisi tehdä surukimppu ilmaisiksi mummin hautajaisiin. Raksamies-tuttavan pitäisi hoitaa se meidän mökin katon uusiminen omalla kesälomallaan, halvalla.

Mieluumminhan tutuille maksaa ja kannattaa toimintaa jos tietää että jälki on hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme