Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ
Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.
Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.
Kommentit (800)
Apn kaltaiset lokit voisi mennä Prismaan ostamaan niitä feikki strömsö-paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpahan tuo on
Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.
AP
Olisit kysynyt hintaa etukäteen, et näytä ymmärtävän käsityön arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpahan tuo on
Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.
AP
Katsohan nyt villalangan hinta uusiks😳😬
Pistettääs Ap tekeemää oma kustanteisesti villapaita ja katsotaan jos ääni muuttuisi kellossa :)
Mä tein isoäitineliö takin johon meneee varmasti vähemmä lankaa kuin villapaitaan koska reikiä on neliöissä ja langat makso sen 50 euroa suunnilleen.
Että Ap ehkä ei ole käynyt kahtomassa yhtään paljon kaikki tommonen maksaa. Plus kyllä joku maksaa käsityöstä joka osaa arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä hinta etukäteen ja tehdä sitten päätös haluaako paidan .
No en mä nyt ajatellut että kaverilta aletaan edes perimään ns voittoa.
Se on tekopalkka tilatusta työstä, jota et itse osannut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpahan tuo on
AP
Ap kahtonut akryyllilankojen hintaa varmaa toisaalta ei niitäkää saa tolla hintaa.
Jos ei kelpaa, niin ap on hyvä ja kutoo itse :)
Siinä kutoessa voit miettiä paljonko työtä siihen paitaan menee, että oisko se 100e sittenkin hyvin kohtuullinen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Te ette nyt YMMÄRRÄ tai halua ymmärtää. Jos tarvikkeet maksaa sen 20e niin mun mielestä on kohtuutonta pyytää kaverilta paidasta 80e voittoa.
Mulla on nyt sellainen olo etten halua edes käyttää tota paitaa.
Onko sinulla siis tietoa, että langat maksoi 20€? Eihän sillä hinnalla saa oikeasti villapaita lankoja. Vai onko hinta vain sinun kuvitelmasi?
Ap kuvitellut että 20 eurolla saa tarpeeksi lankoja hänen villapaitaan. Halunnee puoliksi tehdyn villapaidan ehkä sen kaulaosan juurikin :D
Vierailija kirjoitti:
Apn kaltaiset lokit voisi mennä Prismaan ostamaan niitä feikki strömsö-paitoja.
Idea on hyvä mutta AP itkisi kassalla kun se pitäisi ensin maksaa😭😭
Kirpusta saa käytettynä villapaidan varmasti halvalla!
Sillon 20 euroa riittää hyvin!
Tämä on niin huvittavaa... Provo varmasti, mutta kyllä niitä tosielämässäkin vastaan tulee. Voi olla tietämättömyyttä tietysti.
Virkkasin omalle vauvalle peiton paksusta merinovillasta, ja tuttava pyysi tekemään samanlaisen hänen lapselle kun oli niin ihana, tarjoutui maksamaan jopa 50 euroa! Kun sanoin että pelkät langat siihen maksoivat 120 euroa, niin ei puhunut viltistä enää mitään...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin huvittavaa... Provo varmasti, mutta kyllä niitä tosielämässäkin vastaan tulee. Voi olla tietämättömyyttä tietysti.
Virkkasin omalle vauvalle peiton paksusta merinovillasta, ja tuttava pyysi tekemään samanlaisen hänen lapselle kun oli niin ihana, tarjoutui maksamaan jopa 50 euroa! Kun sanoin että pelkät langat siihen maksoivat 120 euroa, niin ei puhunut viltistä enää mitään...
😳 mikään ei saa maksaa mitään mutta kelpais muuten kyllä!!!
Erikoista, että tutun/sukulaisen pitäisi tehdä sinulle puoli-ilmaiseksi yhtään mitään vaatetta! En itsekään suostu esim. maalaamaan taulua "tutunhintaan". Satanen villapuserosta on todella edullinen.
Kutaiset itse itsellesi villapaidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä hinta etukäteen ja tehdä sitten päätös haluaako paidan .
No en mä nyt ajatellut että kaverilta aletaan edes perimään ns voittoa.
Millainen taito sinulla on, jonka hyödyntämistä voisit tarjota vastapalveluksena kaverillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpahan tuo on
AP
Ap kahtonut akryyllilankojen hintaa varmaa toisaalta ei niitäkää saa tolla hintaa.
AP olisi halunnut villapaidan halvimmista Tokmanni-langoista ilman kirjoiluja tai kuviointeja. Kokeneelle tekijälle olisi jäänyt 10 euron tuntipalkka jos olisi pyytänyt 60 euroa, ja palkaksi olisi saanut haukut jälkikäteen kun teki kylmän ja huonosti istuvan paidan.
Asiakkaille tehdään villasta ja näille kyselijöille "villasta" eli 70 % muovinauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpahan tuo on
AP
Kaksiväristen villasukkien langat voi maksaa jo sen 20 e!
Erikoista, että tutun/sukulaisen pitäisi tehdä sinulle puoli-ilmaiseksi yhtään mitään vaatetta! En itsekään suostu esim. maalaamaan taulua "tutunhintaan". Satanen villapuserosta on todella edullinen.
Lasketaanpa;
Islantilaisia villalankoja (100%villa) saa M-koon neuleeseen menemään n. 10-14 kerää 'a 4.70/kerä tai paksumpi lanka n. 5.70/kerä.
Villapuseroon menee n. kuukausi jos illalla neuloo muutaman tunnin. Eli 20-40h.
Langat siis 65-80 euroa.
Jos lasketaan käsityölle n. 10 euroa/h (Halpa) niin 200-400e teille.
Islannin neuleiden hinta on noin 250 euroa meillä ja muualla. Silti pidän halpana.