Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ
Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.
Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.
Kommentit (803)
Kovia hintoja haukkuvat, kokeilkaa joskus kutoa edes sukkapari ja ottakaa aika, sitten laskette omalle ajalle hinnan ja lankojen hinnan, tuliko halvaksi . Tästä on vuosi, kun tuttava pyysi kutomaan sukat koko perheelle, tosin toi langat. Pyysin 35 euroa, ja hän näytti siltä, että pyörtyy siihen paikkaan. Mieti, että neuloin kahdet miesten sukat koko 46 ja neljä paria naisten sukkia. Varsinkin miesten sukkien neulominen on raskasta, jos pitää olla pitkät varret.
Joku vuosi sitten oli tempaus, jossa tehtiin villasukat jokaiselle syntyvälle lapselle, meitäkin oli iso porukka, jossa yksin kehui tehneensä villapaitoja, mutta siihen pieneen vauvan sukkaan ei osannut tehdä silmukoita. Joku avusti ja teki silmukat valmiiksi, mutta ei työ siitä edistynyt, oli kuulemma muita kiireitä, että jäi sitten sukat kutomatta.
Aina kannattaa ennen minkään tilaamista puhua hinta selväksi, sitten se on molempien tiedossa eikä tule yllätyksenä.
"siis minunko pitäisi maksaa siitä että hän kutoo minulle villapaitaa"
Haloo mitenkä naurettavan itsekästä.. Ei se sitä kuitenkaan vapaaehtoisesti ole sinulle halunnut tehdä kerta olet sitä pyytänyt..
Jo langat maksavat rutosti ja meneehän siihen työhön valtavasti tunteja.. Tarkkaa työtä.
Miksi et ole valmis maksamaan sukulaiselle vaativasta hienosta työstä?
Kaupassa massatuotannolla tuotetut muovi vaatteetkin maksavat useita satasia, niin hienosta käsityöstä tuo ei ole hinta eikä mikään..
Miksi et itse tehnyt paitaasi jos se kerta on vain television katselua!?