Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (800)

Vierailija
61/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa koko juttu kun että halua ymmärtää asiaa.

No nyt jää paita käyttämättä vaikka sen maksoinkin sillä ei tunnu hyvältä enään laittaa sitä päälle.

AP

Vastaa nyt tähän, ennen kuin häivyt.

"-- miten paljon sinulle olisi maksettava siitä, että istuisit vaikka kolmen viikon ajan neljä tuntia piirtelemässä ruutupaperin ruutuihin mustetäytekynällä pieniä ympyröitä? Voisit ihan hyvin katsella telkkaria siinä samalla. Lehtiön ruudut on sitten saatava täyteen, eikä vajaita tai epämääräisiä ympyröitä ja tuhruja saa tulla. Riittääkö satanen?"

Kolme viikkoa ja neljä tuntia illassa tekee ruutujen piirtämisen tuntipalkaksi euron verran. Kyllähän sinä sen kaverille mielelläsi teet, jos tämä vaikka ostaa itse lehtiön ja musteen?

Vierailija
62/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on alhainen. Kun olin lukiossa 80-luvulla samalla luokalla ollut tyttö tilasi villapaidan toiselta, joka neuloi hyvin. Valitti tietysti hintaa.

Itse virkkaan ja kun en ehtinyt itse tehdä tilasin peruskoulun aikaiselta kaverilta virkatun pöytäliinan, hinta oli ehkä hieman ylihintaan, mutten valittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikimaailmassa olisi suostunut maksamaan itse neulotusta villapaidasta VAIN 100 euroa. Olen neulonut useita kirjoneulepaitoja. Yksi helpoimmista oli Strömsö-paita, jossa on kuvioneuletta vain miehustassa ja vain kaksi väriä. Mulla meni kuukausi siihen siten, että ihan joka ilta neuloin monta tuntia. En edes keksi miten hinnoittelisin paidan, jos jollekin sen myisin. 300 euroa olisi aivan minimi.

Vierailija
64/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on. Ihmiset menee tähänkin. Kukaan ei noin tyhmä voi olla.

Vierailija
65/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

Kannattaa kysyä mitä ne langat maksoivat, aika monta kerää tarvitaan villapaitaan ja aika perus 7 veljestäkin taitaa maksaa yli 5 e kerä, joten eipä taida toi 20 e riittää lankoihin.

Kysy samalla kuinka monta tuntia menee tekemiseen aikaa. Voit yllättyä siitä, että tuntipalkaksi tulee kaverillesi tekemisestä jotain 2 e / tunti (ei ehkä sitäkään).

Vierailija
66/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette nyt YMMÄRRÄ tai halua ymmärtää. Jos tarvikkeet maksaa sen 20e niin mun mielestä on kohtuutonta pyytää kaverilta paidasta 80e voittoa.

Mulla on nyt sellainen olo etten halua edes käyttää tota paitaa.

Osta seuraavan kerran se paita H&M:ltä niin ei tarvitse kitistä.

Vierailija
67/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri osti myös langat, on pusero suht. halpa. Jos taas sinä ostit langat, eli tekopalkkio oli 100 e, on se minusta suht.paljon "kaverille". Yks tuttu ottaa kuulema 50 euroo tekopalkkaa norjalaisneuleista.

No ei todellakaan ole suuri tekopalkkio edes kaverille! Villapaidan teko kestää kevyesti 40 tuntia, onko 2,5 euron tuntipalkka susta paljon?

Vierailija
68/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tää on. Ihmiset menee tähänkin. Kukaan ei noin tyhmä voi olla.

Tämä voi olla provo tai sitten ei - tehokkaan ja keskustelua herättävän tästä tekee se, että tosi monet käsitöitä osaamattomat oikeasti haluavat hyvää hyvin halvalla. Kaikki, mitä halutaan halvalla, ystävyyden hinnalla ja/tai ilmaiseksi, nostattaa tunteita.

Vierailija
69/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt jää paita käyttämättä vaikka sen maksoinkin sillä ei tunnu hyvältä enään laittaa sitä päälle.

AP

Ei vaan me ymmärretään asia oikein hyvin, mutta sinä et tunnu ymmärtävän alkuunkaan minkälainen työ tuon villapaidan kutomisessa on ollut. Ei se mene siinä samalla tellua katsellessa. Koko ajan pitää olla kärryillä montako silmukkaa neulot ja milloin vaihtuu väri ja milloin tuleekin yksi nurin ja kaksi oikein ja taas yksi nurin kuvio. Kyllä siinä on pakko seurata sitä ohjettakin ihan koko ajan. 

Mun eläkkeellä oleva äitini neuloo kyllä villapaidan neljässä päivässä ja telkkua katsellen. Mutta täysin yksivärisen, yleensä päinmäntyä olevaa kokoa ja mitään muuta ei sitten teekään. 

Kyse on siitä että ystäviltä ei peritä ku mayeriaalin hinta

Vierailija
70/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet oikeassa. Hinta on tosiaan älytön ja kun tulee maksun aika, niin sinä maksat vähintään toisen satasen lisää ja mielellään 250€

Vierailija
71/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään tuo ei ole veronkiertoa, koska käsityöstä ei kuulukaan maksaa veroa ja kuten täälä on sadotttu, langat maksavat jo lähes ton satasen.

Vierailija
72/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei vaan me ymmärretään asia oikein hyvin, mutta sinä et tunnu ymmärtävän alkuunkaan minkälainen työ tuon villapaidan kutomisessa on ollut. Ei se mene siinä samalla tellua katsellessa. Koko ajan pitää olla kärryillä montako silmukkaa neulot ja milloin vaihtuu väri ja milloin tuleekin yksi nurin ja kaksi oikein ja taas yksi nurin kuvio. Kyllä siinä on pakko seurata sitä ohjettakin ihan koko ajan. 

Mun eläkkeellä oleva äitini neuloo kyllä villapaidan neljässä päivässä ja telkkua katsellen. Mutta täysin yksivärisen, yleensä päinmäntyä olevaa kokoa ja mitään muuta ei sitten teekään. 

Onneksi et ole ystäväni. En siedä tuollaisia lokkeja. 

Vierailija
73/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Vastaa nyt tähän, ennen kuin häivyt.

"-- miten paljon sinulle olisi maksettava siitä, että istuisit vaikka kolmen viikon ajan neljä tuntia piirtelemässä ruutupaperin ruutuihin mustetäytekynällä pieniä ympyröitä? Voisit ihan hyvin katsella telkkaria siinä samalla. Lehtiön ruudut on sitten saatava täyteen, eikä vajaita tai epämääräisiä ympyröitä ja tuhruja saa tulla. Riittääkö satanen?"

Kolme viikkoa ja neljä tuntia illassa tekee ruutujen piirtämisen tuntipalkaksi euron verran. Kyllähän sinä sen kaverille mielelläsi teet, jos tämä vaikka ostaa itse lehtiön ja musteen?

Kyllähän nyt ystävälle ilmaiseksi.

Vierailija
74/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oletpa tosiaan hyvä ystävä, kun tulet heti vinkumaan hinnasta av-palstalle.

Ja kymmenennen kerran: esim. Lettlopi-lanka (perinteinen islantilaisvilla) maksaa 4€-5,5€/kerä. Yhdessä kerässä on 50g. Aikuisen L-kokoiseen villapaitaan menee 12-15 kerää, riippuen siitä että tekeekö yksivärisenä vai pitääkö hankkia kuviovärit ja tekeekö pyllyn peittävän vai ihan lyhyen. Koon kasvaessa tuohon saa lisätä ainakin kerän/koko.

Lettlopi on vielä suht edullista. Kunnon laadukas merinovilla maksaa helposti 7€-9€ 50g kerä.

Ap on hyvä ja laskee paitansa materiaalikulut.

Vierailija
75/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, uffissa toi maksais varmaan 30e.

Vierailija
76/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ensi kerralla langat itse. Esim. Hobbii.fi voit tilata 100% villaa olevaa Arctica-lankaa M-kokoiseen, pitkähihaiseen villapaitaan hintaan 91€.

Oho, työn palkaksi jäi siis kokonaista 9€!!!

Jos oletkin kokoa L, langat maksavat 111,50€.

Häpeä, alkuperäinen provoilija.

Vierailija
77/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Miksei tunnu hyvältä?

a) Koska ystäväsi oli ahne ja halusi käyttää sinua hyväkseen.

b) Koska sinä olit ahne ja halusit käyttää ystävääsi hyväksesi, ja nyt sinua hävettää.

Vierailija
78/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
79/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se villapusero on? Onko monivärinen? Kuvioitu?

Vierailija
80/800 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa kirjoitti:

Millainen se villapusero on? Onko monivärinen? Kuvioitu?

On nyt aivan sama millainen paita se on kun väännätte koko jutusta sellaisen että minä en arvosta ja oon pihi. Kyse ei edelleenkään ole siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan