Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ
Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.
Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.
Kommentit (800)
Näitä tapauksia on jatkuvasti käsityöryhmissä, kun eivät ymmärrä ostattaa tilaajilla edes materiaaleja etukäteen. On ollut esim mattojen virkkausta, ompeluksia, neuleita, kangaspuilla kudottuja mittatilausmattoja. Tilataan ja sitten ei halutakaan.
Ehkä tästä ketjusta muutama taas oppi asian.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä ihan mahtava kusetus! 😂😂😂😂
Ap, on ihan turha selittää omaa mokaansa sillä, että vitsillä ja läpällä sen teki. Saat itsesi vain näyttämään entistä typerämmältä, jos siis edes mahdollista.
Minulle kaveri sanoi, että voi tehdä minulle villapaidan. Hinta kuulemma 60 e + langat. Melko hintavaa, kun itse ei suostu maksamaan minuntekemistä villasukista edes lankojen hintaa, vaikka käyttäisin ties mitä kalliita alpakkalankoja :D Ilmaiseksi pitää saada. Ja minun villapuseroni olisi kokoa XS, eli sen neulomiseen ei edes kauaa menisi. Ja jos hänkin maksaisi minulle villasukista langat + työstä lisää, niin voisin minäkin maksaa hänelle villapuserosta. Tai kun ottaa huomioon paljonko olen hänelle ja lapselleen villasukkia neulonut, niin voisi olettaa, ettei hän ottaisi työstä mitään muuta kuin lankojen hinnan. Mutta tuolla hinnalla ennemmin neulon puseron itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kaveri sanoi, että voi tehdä minulle villapaidan. Hinta kuulemma 60 e + langat. Melko hintavaa, kun itse ei suostu maksamaan minuntekemistä villasukista edes lankojen hintaa, vaikka käyttäisin ties mitä kalliita alpakkalankoja :D Ilmaiseksi pitää saada. Ja minun villapuseroni olisi kokoa XS, eli sen neulomiseen ei edes kauaa menisi. Ja jos hänkin maksaisi minulle villasukista langat + työstä lisää, niin voisin minäkin maksaa hänelle villapuserosta. Tai kun ottaa huomioon paljonko olen hänelle ja lapselleen villasukkia neulonut, niin voisi olettaa, ettei hän ottaisi työstä mitään muuta kuin lankojen hinnan. Mutta tuolla hinnalla ennemmin neulon puseron itse.
Onko hän pyytänyt sinua neulomaan, vai oletko neulonut oma-aloitteisesti? Hän on siis kieltäytynyt maksamasta tekemistäsi villasukista edes lankojen hintaa, joten ilmeisesti olet pyytänyt niistä maksun. Yhtälö: olet neulonut sukkia hänelle pyytämättä ja silti haluat maksun.
Vai miten tämä nyt menee?
(Minä neuloisin villapaitani ihan itse.)
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä vuoden paras vedätys 😆
Ap älä jaksa joka päivä yrittää että tää oli joku kusetus ketju, joku jo summaroi kaiken yhteen viestiin mistä huomaa että yrität vaa saada tän lakastua maton alle sill et provo.
Mene se villapaita palauttamaan tekijälle, koska törky hintaan yritit myydä ja hyötyä vielä siinä kun 50 euroa ylimäärästä pyydät vaikka itse maksoit 100 euroa.
Huomaa apn viestit saa aina sen yhden tai kaksi yläpeukkua jotka itse laittaa :)
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla maksoi villalankarullat 4 euroa rulla
Käyn itse Tokmannilla lankaostoksilla. Olen siis amatöörimäinen villasukkien neuloja. Tiedän kuitenkin kertoa, että Tokmannin 4 euron 100g lankarullat ovat villasekoitelankoja, kuten tutut Isoveli, 7 veljestä ja Nalle -lanka ovat.
Orenda 500g lankaa (kalleimmasta päästä hieman vajaa 15 euroa rulla) oli 20% villaa ja 80% akryylia.
Katselin Novitan nettisivuja, että samaan hintaan Bluefaced Leicester Aran Hank 100g 100% villalankaa maksaa tuon 15 euroa, mutta määrä on vain viideosa.
Tuolla aiemmin oli mainittu, että miten paljon villalankaa menee M-koon paitaan.
Kai purit sen paidan, ja myit langat 20 eurolla eteenpäin nettikirppiksellä?
Ei kai sellaista tuotetta ole pakko ostaa, jonka hintaa pitää liian kalliina.
Olisi kannattanut sopia etukäteen hinnasta, että mitä pyytää vai tekeekö ilmaiseksi ja makselee itse langat.
Kyllä kohtuu tekijän palkka pitää saada. Tuskin sitä paitaa minuutissa kudottiin.
Koittaka ny tajuta että tää oli provo
Vierailija kirjoitti:
Koittaka ny tajuta että tää oli provo
Höpö höpö.
Hyvä ap, neulo paitasi itse. Vai etkö osaa? Jos et osaa, opettele. Niin saat halvalla itsellesi villapaitoja.
Hyvin tehty, hyvistä materiaaleista, kyllä se maksaa! Se on usein aunutlaatuista käsityötä, kun sen vedät yllesi, tiedät, että vaatteesi on uniikki!
Painettu villaisella
Tiesitkö tämän lampaista?
https://vegaaniliitto.fi/wp-content/uploads/2020/04/lammasesite.pdf
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sellaista tuotetta ole pakko ostaa, jonka hintaa pitää liian kalliina.
Jos olet tilannut tuotteen mittojen mukaan niin se tulee maksaa. Typerää toki oli olla keskustelematta hinnasta etukäteen. Mutta nähtävästi ap maksoi ja siinä mielessä asia on kunnossa. Mitäs väliä sen lopulta on, mihin paita päätyi.
Vierailija kirjoitti:
Te otatta tosissaa tämän trollailun.
Kyseessä on 40 mies seinäjoelta joka teitä verättää.
Kasvakaa ny aikuusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää että tein tämän langan vain herätelläkseni keskustelua käsitöiden aliarvostuksesta.
Ei ole mitään villapaitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.
Menitte kyllä hyvin trollaukseen. Osalla meni oikein kunnolla ihon alle 😂
Toivottavasti ette aiheuttaneet ulkopuolisille villapaidan myyjille harmia olettaessanne että joku olisi ollut minä. Kaaduitte tässä asiassa omaan nokkeluuteenne.
Mulla oli hauskaa nämä kaksi päivää vedättää teitä.
T. Ville
Nuo sun puolustelut alleviivaa vain enemmän sun syyllisyyttä. Varmaan kiinnostaa 40-vuotiasta MIESTÄ herätellä keskustelua käsin neulottujen vaatteiden aliarvostuksesta. Olisit edes väittänyt olevasi nainen, niin ois vähän uskottavampaa, vaan paniikissa koitit kääntää kaikki tiedot eli sukupuolenkin toiseksi. Eikä sitä paitsi kukaan trolli kerro omaan nimeään keskustelupalstalla, sekin on niin valehtelun merkki kuin olla ja voi. Et oo satavarmasti mikään 40 vee Ville Seinäjoelta, vaan ihan selvästi se Kaisa Oulusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverisi osaa kutoa villapaitoja ja sinä et, niin tuskinpa olisi sinulta tilannut villasukkia 😂 varmaan itse kutoo itselleen paremmat.
Vierailija kirjoitti:
En olis kauan ap.n kaveri. Mutta näitähän on. Ikävämpää on se kun on "väkertänyt" esim. pitkät kirjoneulesukat lahjaksi ja yhtäkkiä näkeekin ne sukat toisen ihmisen jalassa. Siis ei lahjan saajan ja asiaa tiedusteltaessa alkuperäinen lahjan saaja sanoo "kun se niin tykkäsi noista sukista , niin annoin". Teet sitten mulle uudet sukat. Just joo, gudbai sanon minä!
Sitten vanhempana ehkä ymmärrät, miten lapsellinen olet joskus yläkoululaisena ollut.
Neulojallakin on tuntipalkka. Kuten kaikilla käsityöläisillä. Olen taitava tekemään, mutta en ilmaiseksi.