Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään kuolleena ollut nainen löytyi jyväskyläläisestä asunnosta syyskuun alussa nyt hänen sukulaisensa kertoo, mitä tapahtui

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sirpa ei koskaan pyytänyt apua – ei vaikka sisarentytärkin sitä usein pyysi hakemaan etenkin loppuajasta, kun täti alkoi valittaa selkävaivoistaan.

– Sirpa oli sen tapainen ihminen, että hoitoa haetaan vasta pää kainalossa. Hän ei ollut tottunut valittamaan."

Vierailija
42/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi odotti KOLME viikkoa ennen kuin soitti Sirpalle.

"Puolitoista vuotta sitten löysimme toisemme uudelleen. Sen jälkeen soittelimme parin kolmen viikon välein, Ekström kertoo".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä, joita jaksaa aina ihmetellä, kun välit omaan lapseen on katkenneet vuosikausia sitten... Koitetaan tulla toimeen edes oman perheen kanssa, luvataanko, te muut av-mammat?

Vierailija
44/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokainen voi olla joskus tuossa tilanteessa, vaikka nyt olisi nuori ja terve ja kymmeniä kavereita ympärillä.

Vierailija
45/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos aikuinen lapsi ei ole tekemisissä niin jotain voinee päätellä.

Mutta ei me tiedetä, mitä kaikkea tuossa on taustalla, mikä on kenenkin syytä ja mikä on väärinkäsitystä. 

Vierailija
46/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten olla rauhassa niiltä huoli-ilmoituksiltanne. Kun sossu tms saa vaikka kerran vihiä, niin ikinä ei byrokratian rattaista enää irti pääse.

Huoli-ilmoituksia käytetään myös hyvin paljon ihan tietoisena kotirauhanhäirintänä, perättöminä ilmiantona.

Mistä on näitä ilmoittelijoita vedetty vastuuseen virkamiehen erehdyttamisestä.

Vierailija
47/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehän soittelivat tavallisestikin muutaman viikon välein.

Vierailija
48/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puolitoista vuotta sitten löysimme toisemme uudelleen. Sen jälkeen soittelimme parin kolmen viikon välein, Ekström kertoo".

Perintöä kyttäämässä. Sitä noi "kauan kaipaamat" yhtäkkiä yllättäin ilmestyneet sukulaiset ja "ystävät" yleensä ovat, kun toisen ollessa kuoleman porteilla, ottavat yhteyttä.

Vierailija
49/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se akka väittää. Eri asia sitten, mikä on totuus.

Vierailija
50/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ekström ei uskaltanut tehdä mitään. Hän pelkäsi suututtaneensa Sirpan hakemalla apua hänelle."

Ehkä Sirpa oli muutenkin herkästi suuttuvaa sorttia ja loukkaantuessaan katkaisi välit ihmisiin.

Vierailija
51/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustukaa ihmiset naapureihin, tervehtikää ainakin!

Moikkaaminen tai hymy voi pelastaa toisen ihmisen päivän.

Vierailija
52/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sivuseikka, mutta kuinka jos Sirpa on 75-vuotias, voi sisarentytär olla 72-vuotias? Oliko Sirpalla tyyliin 18  vuotta vanhempi sisar, joka sai tyttären 3 vuotta Sirpan syntymän jälkeen?

Vierailija
53/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä maassa saa kuollakaan rauhassa. Ulkoistetaan sekin viranomaisille ja viranhaltijoiden syyksi.

Niin, ja tehdään vielä juttu lehteen, jotta kuollut saa varmasti julkisuutta. (Julkisuutta, jota hän ei olisi itse halunnut.)

"Ilta-Sanomat on saanut jutun julkaisuun luvan myös Sirpan pojalta."

Vierailija
54/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sivuseikka, mutta kuinka jos Sirpa on 75-vuotias, voi sisarentytär olla 72-vuotias? Oliko Sirpalla tyyliin 18  vuotta vanhempi sisar, joka sai tyttären 3 vuotta Sirpan syntymän jälkeen?

Aika tavallista tuon ikäisillä. Lapsi saatiin nuorina ja vanhoina kun ei ehkäisyä ollut käytössä.

Vierailija
55/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän pelottava ajatus, että olen itse joskus tuossa tilanteessa. Ei ole mukavaa ajatella sitä kaikkea. Olen itsekin yksinäinen ja sukulaiset eivät pidä yhteyttä. Tosin olen melko nuori. Sitten, kun vanhempiani ei enää ole niin olen tällä menolla ihan yksin. Ei ole mukava ajatus olla esim dementoitunut yksinäinen mummu, joka ei osaa itse hankkia apua ja jolla ei ole läheisiä.

Vierailija
56/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja siskollani on yli 20 vuotta ikäeroa. Meillä on samat vanhemmat.

Vierailija
57/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain sen tapaista

Vierailija
58/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän pelottava ajatus, että olen itse joskus tuossa tilanteessa. Ei ole mukavaa ajatella sitä kaikkea. Olen itsekin yksinäinen ja sukulaiset eivät pidä yhteyttä. Tosin olen melko nuori. Sitten, kun vanhempiani ei enää ole niin olen tällä menolla ihan yksin. Ei ole mukava ajatus olla esim dementoitunut yksinäinen mummu, joka ei osaa itse hankkia apua ja jolla ei ole läheisiä.

Miksi ajatus on se että sukulaisten pitäisi pitää sinuun yhteyttä eikä sinun heihin?

Vierailija
59/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuollessaan Sirpalla oli ollut puhelin kädessään."

Vierailija
60/232 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäisi nyt olla huolissamme sirpasta ? Ei vaan se on pojan ja lastenlasten tehtävä.