Koira jolla on todella kova saalistusvietti.
Koiralla on todella kova saalistusvietti. Haluaisi lähteä autojen, pyörien, juoksijoiden ja varsinkin eläinten perään. Koirankanssa on käyty mm. käytöskoulussa ja hieman siitä ollut apua, ei paljoa tosin. Koira on keskikokoinen, mutta vetää kuin Tanskandoggi. Muutaman kerran vetänyt jopa minut kumoon.
Koira muuten on todella upea ja hyväkäytöksinen, osaa käskyt ja tottelee. Ainoa moite tulee tuosta saalistusvietistä. Koiran kanssa myös ollaan aktiivisia, käydään pitkillä lenkeillä ja muuten juoksemassa.
Onko kellään kokemusta samanlaisesta? Mikä auttoi?
Kommentit (21)
Miksi ihmisillä on lupa hankkia koiria jotka ovat vahvempia kuin he itse........
Koulutus, kertaus, harjoittelu, harjoittelu, harjoittelu....Auttoi, mutta vuosia siihen meni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on lupa hankkia koiria jotka ovat vahvempia kuin he itse........
Miksi typerien ihmisten annetaan kommentoida typeriä kommenttejaan?
Ap, meidän 7v kultsu oli samanlainen, tosin oli kiinnostunut vain lapsista ja lenkillä aina halusi heidän luo. Veti lujaa ja kerran miehenkin kumoon, painoa yli 100kg miehellä Koira lopetti vetämisen kuin seinään kun me saimme lapsen mieheni kanssa. Tiedä mikä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, meidän 7v kultsu oli samanlainen, tosin oli kiinnostunut vain lapsista ja lenkillä aina halusi heidän luo. Veti lujaa ja kerran miehenkin kumoon, painoa yli 100kg miehellä Koira lopetti vetämisen kuin seinään kun me saimme lapsen mieheni kanssa. Tiedä mikä tuli.
Jos kultainennoutaja vetää +100kg miehen kumoon niin silloin ei ole kyseessä vahva mies vaan läski mies
Vierailija kirjoitti:
Mikä rotu?
Näytteliälinjainen Australiankelpie.
-Ap
Täällä on aika hyvin selitetty mistä johtuu: https://www.kelpokoira.fi/artikkelit/jahtaaminen.html
Omaa terrieriä olen kouluttanut nyt yli puoli vuotta ja nyt vasta alkaa näkyä tuloksia. Helpompaa olisi ollut stopata käytös jotenkin alussa, mutta herättiin vasta kun oli jo aika pitkällä käytös.
Meidän Sheltti on samanlainen. Lapsen, 15v, vetänyt kumoon pari kertaa. Käymme ammattilaisella myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se halusi vauvan 🥺🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kultainennoutaja vetää +100kg miehen kumoon niin silloin ei ole kyseessä vahva mies vaan läski mies
Ihan on melkein pelkkää lihasta mies. Todella hyvässä kunnossa niin koira kuin mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Tipuitko synnytyspöydältä päälles?
Koirilla on myös käytöshäiriöitä 🥺
Kannattaa usuttaa naapurin lasten kimppuun niin win-win tilanne.
Komennat kovaa. Oikeasti kovaa .
Kelpiet tekee tota. Komennat niin että koira kuuntelee sua.
Ei nykypäiväistä, mutta toimivaa.
Meidän dogo argentino metsästää mummojen pikkukoiria ja samalla pikkupoikia. Tribaalimieheni, 210kg penkkaajaa ei pysty pitämään zeusta kurissa. Tappanut 82 koiraa, 15 ihmistå ja kolme kuningaslohikäärmettä
Siirrä se vietti johonkin muuhun, esim. palloon. Ala leikkiä pallolla ja käytä sitä palkintona eri tilanteissa. Jos koira karkailee lelun kanssa, pidä se pitkässä liinassa ja googleta kahden lelun leikki.
Koira pääsee aina viettipäämääräänsä kun se saa sinulta palkkioksi pallolla leikkimistä, ja sen pallon.
Suosittelen tottelevaisuuskoulutusta, se lisää hallintaa ja parantaa suhdetta koiraan.
Vierailija kirjoitti:
Koirilla on myös käytöshäiriöitä 🥺
Jakostettu ja toivottu työominaisuus on sitten häiriö toisissa olosuhteissa. Opeta sitten saalistamaan ja etsimään kaikkea, vaikka sieniä. Tai kadonneita asioita. Hometta. Onhan hyvästä vainusta kysyntää.
Saanko kysyä asutteko missä? Maalla vai kaupungissa siis?
Itse laitoin talutushihnan niin että painaa etujalkojen kainaloista hermoja, ei vedä yhtään. Ja nykyään kävelee todella hienosti eikä nyi. Meni noin viikko tuohon.
Mikä rotu?