Peseekö mies teillä pyykkiä?
Luin jostain Diili-neuvonantajana olleen Noora Fagerströmin haastattelun. Hän mainitsi siinä, että aviomiehensä ei ole heillä koskaan pessyt pyykkiä. Perheessä on 3 lasta. Sanoisin, että melkoisen vanhanaikaista meininkiä... Miten on palstamammoilla, peseekö miehenne pyykkiä? Omani laittaa koneeseen sutjakkaasti niin urheiluvaatteensa, 60- ja 40-asteiset, pyyhkeet kuin lakanatkin, eikä mikään ikinä mene väärin tai pilalle, kun niitäkin kauhutarinoita joskus kuulee. Meillä pyykit pesee se, joka ehtii ensin.
Kommentit (99)
Kyllä pesee. En huolisi miestä, joka ei osaa pestä pyykkiä.
Olen mies. Ei minun pyykkejäni kukaan muukaan pese, joten kyllä "meillä mies pesee pyykkiä". Miksi tällä palstalla muuten on aina näin tyhmät jutut?
Tekee etätöitä, joten laittaa yleensä aamulla rnnen töitä pyykkikoneen päälle ja ruokatunnilla pyykin kuivumaan. En muista milloin olisin pessyt pyykkiä.
Meillä pesee (PPK) pyykinpesukone, liekkö mies, nais vai muunsukupuolinen
Harvemmin. Mä haluan pestä pyykit, että ei mene mitään pilalle.
Kyllä mies pyykkiä osaa pestä ja pesee.
En huolisi naista, joka ei osaa pestä pyykkiä.
Ei pese. Ei ole koskaan pessyt. Tekee kyllä muita kotitöitä esim. tiskasi (ennen tiskikonetta), imuroi, käy kaupassa yms.
Meillä on omat asunnot, joten kumpikin pesee pääsääntöisesti omat pyykkinsä.
Vierailija kirjoitti:
En huolisi naista, joka ei osaa pestä pyykkiä.
Parisuhteeseen on hyvä lähteä siltä pohjalta, että kumpikin osaa suorittaa arkea. Eli ruuanlaitto, pyykinpesu, siivoaminen jne. Pitäisi olla hallussa sekä miehillä että naisilla.
Asumme omissa asunnoissamme, joten en tiedä. Puhtaat vaatteet sillä yleensä on päällä, joten kai se pesee.
Pesee, useammin kuin minä, täytyy tunnustaa. Lasten pyykit huolehtii kaappiin asti.
Minä, sillä nainen rikkoo helpommin koneet ja laitteet. -Avis on kyllä onnellinen.
Meillä on kyllä ihan pyykinpesukone joka homman hoitaa, ei mies.
Mä täytän koneen, mies ripustaa kuivumaan (se raskaampi osuus. :)
Ei ole sitä sorttia, joka oppii mitkä pestään yhdessä, mitkä erikseen.
Sopii oikein hyvin mulle tämä työnjako.
Pesee omot pyykkinsä ja minä omani. Petivaatteet sitten vielä erikseen ja sen tekee jompikumpi.
Ei pese, koska ainakin tällä hetkellä se on minun hommani. Ei ole myöskään ole yhtä tarkka siinä kuin minä, joten en tykkää jos joskus pesee. Osaa kyllä tarvittaessa pestä omansa ja lakanat, mutta silloin minun vaatteeni kyllä kärsivät.
Tämä taas on sitä rankkaa metatyötä sekä fyysistä työtä naisille.
Todellisuudessa nakataan koneeseen kamppeet ja pulverit ,ja otetaan pois sitte myöhemmin
Miehet ei edes puhu tuosta,mutta naiset kyllä muistaa mainita asiasta kysymättäki että on ollu rankkaa ja tehny paljo hommia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taas on sitä rankkaa metatyötä sekä fyysistä työtä naisille.
Todellisuudessa nakataan koneeseen kamppeet ja pulverit ,ja otetaan pois sitte myöhemmin
Miehet ei edes puhu tuosta,mutta naiset kyllä muistaa mainita asiasta kysymättäki että on ollu rankkaa ja tehny paljo hommia.
Onhan se pyykinpesu aika perseestä jos naisen kontolla on kaikki muutkin kotityöt. En tiedä yhtäkään naista, jonka ainut kotityö on pyykkien pesu.
Pesee, meillä myös se joka ensin ehtii pesee pyykit, ollaan kolmen hengen talous (minä + mies + teini)