Peseekö mies teillä pyykkiä?
Luin jostain Diili-neuvonantajana olleen Noora Fagerströmin haastattelun. Hän mainitsi siinä, että aviomiehensä ei ole heillä koskaan pessyt pyykkiä. Perheessä on 3 lasta. Sanoisin, että melkoisen vanhanaikaista meininkiä... Miten on palstamammoilla, peseekö miehenne pyykkiä? Omani laittaa koneeseen sutjakkaasti niin urheiluvaatteensa, 60- ja 40-asteiset, pyyhkeet kuin lakanatkin, eikä mikään ikinä mene väärin tai pilalle, kun niitäkin kauhutarinoita joskus kuulee. Meillä pyykit pesee se, joka ehtii ensin.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pesee. Mies on meillä se, joka ostaa kaikki Vanish Oxi Actionit sun muut ja minulle riittää vaan perus nestemäinen Bio Luvil... Mies myös tykkää silittää joskus, minä en.
Tykkääkö myös silittää mirriäsi? Entä tykkäätkö itse?
Tykkää se siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pesee. Mies on meillä se, joka ostaa kaikki Vanish Oxi Actionit sun muut ja minulle riittää vaan perus nestemäinen Bio Luvil... Mies myös tykkää silittää joskus, minä en.
Tiesitkö, että Bio Luvil ja OMO ovat tismalleen samaa tavaraa?
Itse asiassa en tiennyt. En ole perehtynyt koskaan asiaan.
Ennemmin kysyisin että nostaako kuivumaan, silittääkö, viikkaako kaappiin. Pesemistä nyt kannata edes luetella työksi. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että Bio Luvil ja OMO ovat tismalleen samaa tavaraa?
Onko Ariel myös samaa tavaraa?
Pesee. Eilen pesi käsin pyykkiä tuolla saunalla. Ollaan maalla ja täällä ei ole pesukonetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesee. En huolisi miestä, joka ei osaa pestä pyykkiä.
Joo joo - helppo uhota "en huolisi" - aika löyhä hypoteesi. Entä kun tapaat seuraavalla tyttöjen hapismatkalla Turkkiin jonkun karvakäden ja rakastut, sitten ei yhtään haittaa vaikka pyykinpesu ei miestä kiinnosta.
Mies pesee kyllä itse kaikki harrastusvaatteensa. Myös metsästysvaatteet.
Ja taatustu tietää miten ne pestään ja missä lämpötilassa.
Ja että saako lingota ja että saako laittaa kuivausrumpuun.
Tavallista kirjopyykkiäkin kyllä pesee joskus kun oon iltavuorossa töissä.
Meillä mies ei pessyt edes omia vaatteitaan ennen kuin aloimme olla yhdessä. Ei pese siis nytkään, minä pesen ne. Pisti vain nurkkaan odottamaan, että "pöpöt kuolevat", ja otti uudelleen kiertoon...
Vierailija kirjoitti:
Pesee. Eilen pesi käsin pyykkiä tuolla saunalla. Ollaan maalla ja täällä ei ole pesukonetta.
Siis asutte ilman vesijohtoa ja sähköä? Miten oikein palstailet? Savumerkeillä?
Satunnaisesti pesee mutta pyykit on niin rypyssä ja tuottaa enemmään haittaa kuin hyötyä joten hoidan taloutemme pyykit, silitän myös miehen vaatteet. En näe siinä mitään ongelmaa. Vastaavasti mies käy kaupassa ja kokkaa. Minua ei kiinnosta kaupassakäynti tai ruoanlaitto ja mies on siinä elementissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesee. En huolisi miestä, joka ei osaa pestä pyykkiä.
Joo joo - helppo uhota "en huolisi" - aika löyhä hypoteesi. Entä kun tapaat seuraavalla tyttöjen hapismatkalla Turkkiin jonkun karvakäden ja rakastut, sitten ei yhtään haittaa vaikka pyykinpesu ei miestä kiinnosta.
Mikä sua vaivaa?
Meillä pesee kun taloudessa on vain yksi peräkammarin poika...
Ei pese pyykkiä, enkä minä imuroi. :D pyykinpesu on mun lemppari kotityö ja mies vihaa sitä. Imurointi päinvastoin on mun inhokki joten mies hoitaa sen aina.
Ei pese. Meillä on työnjako, missä mies hoitaa tiskit ja minä pyykit. Toimii.
Exälle piti eron jälkeen neuvoa pyykkikoneen ja kuivausrummun käyttö, vesimittarin lukeminen, kaiken muun ohella. Minä hoidin oman työn, kodin ja lapset ja kiitoksen sijaan tuli yleensä haukut jostain mitä EN ollut tehnyt.
Nykyinen mies pyykkää, siivoaa, tekee ruokaa ihan omasta aloitteestaan, koti on hänellä mukavan siisti aina. Hän on vielä exääni vanhempi, 58-vuotias.
Ei pese. Pari kertaa yrittänyt omia aikojaan ja ainakin eka kerralla sai tukittua pesukoneen pesuaine lokerikon, kun oli laittanut, ties miten paljon, pesujauhetta huuhteluainelokeroon :(
Joskus laitoin pesukoneen aamulla ennen täihin lähtöä pyörimään, että mies , kun oli kotona, saattoi viedä ne kuivumaan ulos pyykkinaruille.
No aina illaalla, kun tulin kotiin, oli pyykit nosteltu möykkyinä narulle. Koko kesä mentiin näin ja miespuolinen työkaveri sanoi, että mies selvästi yrittää päästä koko hommasta, tekemällä sen niin huonosti, että ei enää joutuisi sitä tekemään. Ja oikessa varmaan olikin.
No minun mies onkin vanhanliiton miehiä ja ollaan jo ikää kuokka ja lapio......
Mies pesee omat työvaatteensa tai jonkun muun oman vaatteensa. Mutta minä laitan ne yleensä kuivamaan. Minun vaatteitani tai muuta kodintekstiiliä ei ole koskaan pessyt. Tosin laittaa kuivumaan esim. pyyhkeet jos en ole kotona kun kone lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis asutte ilman vesijohtoa ja sähköä? Miten oikein palstailet? Savumerkeillä?
Ehkä tuo kommentti johon vastasit oli sarkasmia/vitsi?
Ei maallakaan kukaan ole ilman pesukonetta. Jo 50-luvulla oli pulsaattorikoneet ja 70-luvulla täysautomaattikoneet.
Anoppilassa kyllä, kun vesi tuli omasta kaivosta, eikä painetta ollut tarpeeksi pestiin pyykki pulsaattorikoneella vielä 80-luvulla. Ja oli kyllä ihan outoa.
Meillä mies pesee pyykin joka kerta, en edes tiedä osaisinko käyttää pesukonetta. Pitäisi varmaan opetella :). Mä teen sitten ruuat 97 kertaa sadasta.
Meillä mies ei pese pyykkiä, joskus hyvin hyvin harvoin saattaa jotain omia vaatteitaan laittaa pesuun jos niillä akuutti tarve. Joskus on osallistunut perheen siivouspäiviin, esim. Imuroimalla, mutta muuten ei siivoa täällä. Komentelee kyllä muita esim pesemään vessaa. Ja joo, jos itseltään tulee roiskeita niin saattaa pöntön jälkeensä pyöräyttää.
Vaatteensa osaa nyt vuosien jälkeen viedä pyykkikoriin, kun lopetin niiden keräilyn pitkin taloa.
Ei leikkaa nurmikkoa, viime talvena teki lumityöt. Aikaisempina hyvin harvoin teki niitäkään.
Harvoin tekee ruokaa.
Ei osallistu lasten harrastuskuskauksiin, joskus tosi tosi harvoin saattaa viedä/hakea erikseen pyydettäessä, mutta voi myös kieltäytyä jos useampi kuskattava, muut sitten järjestelee laina-autoja että saa kuskatuksi, hän makaa sohvalla tai tekee omia juttujaan. Läksyjen tekoa valvoo.
Ei ulkoiluta koiria. Iltaisin olisi hänen homma käyttää pihalla iltapissalla, monesti pyytää senkin jonkun muun tekemään.