Peseekö mies teillä pyykkiä?
Luin jostain Diili-neuvonantajana olleen Noora Fagerströmin haastattelun. Hän mainitsi siinä, että aviomiehensä ei ole heillä koskaan pessyt pyykkiä. Perheessä on 3 lasta. Sanoisin, että melkoisen vanhanaikaista meininkiä... Miten on palstamammoilla, peseekö miehenne pyykkiä? Omani laittaa koneeseen sutjakkaasti niin urheiluvaatteensa, 60- ja 40-asteiset, pyyhkeet kuin lakanatkin, eikä mikään ikinä mene väärin tai pilalle, kun niitäkin kauhutarinoita joskus kuulee. Meillä pyykit pesee se, joka ehtii ensin.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Meillä pesee (PPK) pyykinpesukone, liekkö mies, nais vai muunsukupuolinen
Samoin. Kone pesee, kun ei ole pyykkilautaa.
Erittäin harvoin. Jos pesee niin vain omiansa.
Ei pese, koska
1. En anna hänen pestä minun pyykkiäni. Mutta kun pyykkiä pesen, niin sinne mahtuu hänenkin vaatteensa
2. Hän pesisi pyykkinsä vasta sitten, kun vaatteet lopprvat. En kestä sitä kaaosta, joten minä pesen useammin.
Kyllähän tuo pesee, kun näin sinkkuna ei ole vaimoa tai edes äitiä hyysäämässä.
M35
EI ! Koska Taloudessani Ei Ole Miestä!
Mies pesee omat työvaatteensa. Muuten mä pesen ja teen kotityöt suurimmalta osin muutenkin. Suursiivoukset hoidetaan yhdessä.
Mä olen työtön ja mies käy töissä, minusta ihan reilua näin.
Pyykinpesu on naisen työ. Mies tiskaa tiskit.
Sveitsissä katsotaan paheksuvasti jos mies pesee pyykkiä.
Yleensä mies pesee meillä pyykit kun on etätöissä ja kahvitauolla joutaa laittaa koneen pyörimään, toisella tyhjentää. Itse en saa etätöissä olla koska työnantaja kieltää.
Mutta ihan kiva tämä etätöiden yleistyminen, nykyään meillä menee kotityöt enemmän tasan, aiemmin ne oli oikeastaan kaikki minulla.
Pesen pyykkini itse kun naista ei ole. Hyvin pärjännyt ja puhdasta vaatetta on päälle laittaa.
Ei MISSÄÄN tapauksessa. Siis ei todellakaan. Siitä ei tule muuta, kuin pilalle menneitä vaatteita ja tekstiilejä. Ripustaa kyllä kuivumaan, sen se osaa tehdä ilman tuhoja. Ja muitakin kotitöitä kyllä tekee. Mutta pyykinpesuun se ei puutu.
Tietysti pesee. Mies on meillä se, joka ostaa kaikki Vanish Oxi Actionit sun muut ja minulle riittää vaan perus nestemäinen Bio Luvil... Mies myös tykkää silittää joskus, minä en.
Pesee ja toisinaan vähän liiankin innokkaasti (vajaita koneellisia) kun yritän kerätä koneellisen aina täyteen. :-D
Totta kai. Pesee pyykkiä, laittaa ruokaa, käy kaupassa, siivoaa, silittää omat paitansa jne jne jne, mikä on mielestäni aivan normaalia.
Molemmat tekee kaikkea, mihin kykenee.
Ei. Mies tiskaa ja mä pyykkään. Taas se on tunkenut valkosen lakanan värikkäiden vaatteiden kanssa samaan pyykkikoriin. Liian vaikeeta sille.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pesee. Mies on meillä se, joka ostaa kaikki Vanish Oxi Actionit sun muut ja minulle riittää vaan perus nestemäinen Bio Luvil... Mies myös tykkää silittää joskus, minä en.
Tykkääkö myös silittää mirriäsi? Entä tykkäätkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että Bio Luvil ja OMO ovat tismalleen samaa tavaraa?
Ei pese kuin satunnaisesti omia työvaatteitaan, mutta koenkin pyykinpesun olevan lähinnä minun hommani, koska olen lasten kanssa kotona. En siis ole katkera, mies tekee töissä työnsä ja minä teen kotona "työni".
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mies tiskaa ja mä pyykkään. Taas se on tunkenut valkosen lakanan värikkäiden vaatteiden kanssa samaan pyykkikoriin. Liian vaikeeta sille.
Meneekö se pilalle samassa pyykkikorissa?
Ei pese. Minä pesen aina. Minä en taas koskaan imuroi, se on miehen himohommaa. Olen 50 vuoden aikana ehkä 5 kertaa imuroinut. Tasan menee.