Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ystäväni (37v.) ymmärtämään, että olisi hetken sinkkuna, jotta oppisi tuntemaan itsensä. 14-vuotiaasta asti on aina ollut jonkun kanssa.

Vierailija
29.09.2022 |

Ystäväni alkoi seurustelemaan, kun oli 14-vuotias. Tämän miehen kanssa hän meni naimisiinkin ja saivat yhden lapsen. Vajaat 20 vuotta olivat yhdessä, sitten tuli ero. Ystäväni petti tätä ex-miestään, ja hyppäsi avioliitosta suoraan siis tähän uuteen suhteeseen. Uuden miehen kanssa olivat yhdessä kolmisen vuotta, sitten tuli ero. Sen jälkeen ystäväni hyppäsi heti uuteen suhteeseen ja seurustelivat noin vuoden. Tuli ero. Nyt taas heti uusi suhde.

Olen yrittänyt sanoa, että olisi nyt hetken sinkkuna, kun on 14-vuotiaasta asti aina ollut jonkun kanssa. Opettelisi tuntemaan itsensä ja millainen on "ilman miestä". Mutta ei... Hirveä hätä saada heti aina uusi mies.

Miten saan taottua järkeä hänen päähänsä????

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo sanonut asiasta, niin et oikein voi enää muuta. Kaverisi tekee niin kuin tahtoo. Itse voit päättää jaksatko katsoa sitä vierestä vai et.

Vierailija
2/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohon ikään on selvinnyt "tuntematta itseään" niin ehkä selviää jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Se yksinoleminen on hänelle mahdoton ajatus ja muutoshalun pitäisi lähteä itsestä.

Vierailija
4/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, olettaen siis, että ystäväsi uusista miehistä ei ole haittaa sinulle tai ystäväsi lapselle (olettaen, että lapsi ei ole vielä aikuinen/asu omillaan)?

Vierailija
5/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista mutta minkäs teet, keskity omaan elämääsi

Vierailija
6/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaseurustelija siis.  Voi olla myös että tarvii elättäjän.

Vierailija
7/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, minulla on ystävä joka ei varmasti ole ollut päivääkään sinkku sitten teinivuosien, ei vaan osaa olla yksin ollenkaan.

Vierailija
8/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin ystäväni pitämään huolen vain omista asioitaan?

Vierailija
9/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ollut yksin kuin muutaman kuukauden elämästäni. Tarvitsen miehen mm. säännölliseen ja turvalliseen seksiin, mikä voi tietysti olla monelle sivuseikka, mutta ei minulle.

En puuttuisi.

Vierailija
10/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa suhteissa sitten ollut mielestäsi joku muu vika, kuin se, että ne ovat alkaneet nopeasti edellisen eron jälkeen? Olisitko tuominnut niiden aloittamisen, jos välissä olisi ollut muutaman vuoden sinkkuus?

Mitä jos ystäväsi olisi jäänyt ikuisesti yhteen tuon ensimmäisen aviomiehensä kanssa? Olisiko hän vielä seitsemänkymppisenäkin ollut mielestäsi vajaa ihminen, kykenemätön tuntemaan itseään? Onko kaikilla nuorena pariutuneilla ja hautaan asti yhdessä pysyneillä sama ongelma? Miten se vaikuttaa heidän elämäänsä?

Tai onko noissa ystäväsi suhteissa jotain epäterveitä piirteitä, jotka ovat estäneet itsensä kuuntelemisen?

Vierailija
11/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään, minulla on ystävä joka ei varmasti ole ollut päivääkään sinkku sitten teinivuosien, ei vaan osaa olla yksin ollenkaan.

Onko siinä sitten jotain pahaa?

Vierailija
12/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksin oleminen on ylipäänsä niin oleellista ja arvostettavaa. Haittaako sinua jollakin tapaa se, että ystäväsi löytää seurustelukumppanin nopeasti eron jälkeen? Jos hän on onnellinen, niin miksi asiaan edes pitäisi puuttua. Enkä puhu nyt omasta kokemuksestani sillä olen ollut sinkkuna suurimman osan tähän astisesta elämästä. Ei tämä yksin asuminen ja seurustelemattomuus tee eloa auvoisaksi saatika kasvata itsetuntemusta sen enempää, kuin parisuhdekaan. Eivät harrastukset tai mielipiteet vaihdu seurustelun myötä tai minuus muutu toisenlaiseksi olipa yksin tai parisuhteessa. 

Vierailija
13/13 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksin oleminen on ylipäänsä niin oleellista ja arvostettavaa. Haittaako sinua jollakin tapaa se, että ystäväsi löytää seurustelukumppanin nopeasti eron jälkeen? Jos hän on onnellinen, niin miksi asiaan edes pitäisi puuttua. Enkä puhu nyt omasta kokemuksestani sillä olen ollut sinkkuna suurimman osan tähän astisesta elämästä. Ei tämä yksin asuminen ja seurustelemattomuus tee eloa auvoisaksi saatika kasvata itsetuntemusta sen enempää, kuin parisuhdekaan. Eivät harrastukset tai mielipiteet vaihdu seurustelun myötä tai minuus muutu toisenlaiseksi olipa yksin tai parisuhteessa. 

Näkyi tuolla ystävällä myös loppuvan järjestään nuo suhteet, mihin hän tuskin pyrkii. Väitän kyllä että kannattaisi ehkä malttaa olla ottamatta sitä ekaa vastaantulijaa. Toki jokaisen oma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan