Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaarina, aktiivinen juoppo

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina nämä jutut, joissa jotain muutaman lasin viiniä päivässä lipittävää naista kutsutaan juopoksi. Tai kun joku vasta pari vuotta sitten alkoholiin tutustunut, muutaman lasillisen päivässä lipittelevä reilu parikymppinen nainen kertoo muka taistelustaan ja painiskelustaan alkoholin kanssa ja jeesustelee keinoilla kuinka siitä kannattaa yrittää päästä irti.

Nämä lipittelijät eivät tiedä juoppoudesta ja alkoholismista yhtään mitään.

Jos se juo useimpina päivinä viikossa lähemmäs sen pullon viiniä, niin kyllähän se on jo suurkulutusta ja mahdollisesti alkoholismia.

Lisäksi tällainen portinvartijuus ja vertailu on typerää, että vasta kun on ryypännyt työn ja talon ja saanut pari haimatulehdusta, voi alkaa miettimään. Mitä matalampi kynnys kyseenalaistaa oman päihteiden käytön mielekkyyttä ja terveellisyyttä, sen parempi.

Vierailija
2/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun tämä alkoholisti kertoo voivansa olla vaikka kuukauden juomatta. Lääkäri pyytää että jos voisi olla yhden päivän alkoholitta. Tämä nainen huijaa satasella itseään muttei muita. Varmaan tyypillinen alkkistäti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tää muija juo pienet iltaviinit ja 1-4 päivänä viikossa ei juo ollenkaan? Mikä helvetin juoppo se sellainen muka on? Keski-eurooppalaisessa juomakulttuurissa normaali aikuinen juo enemmän.

"Pienet iltaviinit" eli 4-5 lasia (tai ylikin). Ja pyrkii pitämään kolme nollapäivää, joskus pitää neljä, joskus niitä tulee vain yksi.

Kuitenkin suurin osa ihmisistä arvioi näitä vähän alakanttiin, sekä määriä että säännöllisyyttä. Eli todennäköisesti se "tai ylikin" toteutuu suht usein, ja todennäköisesti keskivertoviikossa niitä juomattomia päiviä on yksi tai kaksi, ei neljää.

Kyllä tuo on naiselle ihan reipasta juomista, jos se juo sen pullon illassa viitenä päivänä viikossa.

Vierailija
4/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin tavattoman trendikästä jeesustella alkoholismista ja taistelusta riippuvuutta vastaan, nämä ns. kokemusasiantuntijat ovat yleensä naisia jotka eivät eläissään ole edes sammumispisteeseen asti kertaakaan itseään juoneet.

Eihän tuo jeesustele mistään taistelusta riippuvuutta vastaan, luitko juttua ollenkaan? Sanoo lähinnä että olen alkoholin suurkuluttaja, mutta se on minun valintani enkä aio lopettaa.

Vierailija
5/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tää muija juo pienet iltaviinit ja 1-4 päivänä viikossa ei juo ollenkaan? Mikä helvetin juoppo se sellainen muka on? Keski-eurooppalaisessa juomakulttuurissa normaali aikuinen juo enemmän.

"Pienet iltaviinit" eli 4-5 lasia (tai ylikin). Ja pyrkii pitämään kolme nollapäivää, joskus pitää neljä, joskus niitä tulee vain yksi.

Kuitenkin suurin osa ihmisistä arvioi näitä vähän alakanttiin, sekä määriä että säännöllisyyttä. Eli todennäköisesti se "tai ylikin" toteutuu suht usein, ja todennäköisesti keskivertoviikossa niitä juomattomia päiviä on yksi tai kaksi, ei neljää.

Kyllä tuo on naiselle ihan reipasta juomista, jos se juo sen pullon illassa viitenä päivänä viikossa.

Entä sitten? 

Vierailija
6/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaikuttaa todella pahasti unen laatuun ja sitä kautta moneen muuhunkin asiaan.

Vierailija
7/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin tavattoman trendikästä jeesustella alkoholismista ja taistelusta riippuvuutta vastaan, nämä ns. kokemusasiantuntijat ovat yleensä naisia jotka eivät eläissään ole edes sammumispisteeseen asti kertaakaan itseään juoneet.

Kuulostaa aina niin oudolta kun boomerisukupolvi pilkkaa että nyt ei ole edes oikeaa ryyppäämistä kun ei sammuta ojaan kuset housussa.

Vierailija
8/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi heikosti muttei suinkaan aio lopettaa ryyppäämistä. Mahtaa olla maksa paskana, mutta mitäs siitä. Jokailtasessa kännissähän on helppo unohtaa moiset pikkujutut. Mies vois alkaa kattoo terveempää seuraa.

Vierailija
9/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aina niin oudolta kun boomerisukupolvi pilkkaa että nyt ei ole edes oikeaa ryyppäämistä kun ei sammuta ojaan kuset housussa.

Samoin varmaan tuhahtelevat kun nuoret naiset puhuvat lopettaneensa huumeiden viihdekäytön, että siellä vaan trendien takia lässytetään vaikka ei olla edes koskaan vedetty paskaisella ruiskulla heroiinia roskakatoksessa eikä otettu suihin että saisi annoksen.

Vierailija
10/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholismia tee määrä vaan pakonomaisuus. Jos on pakko saada joka ilta lasi viiniä niin on alkoholisti, vaikka juotu määrä on pieni.

Vierailija
11/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään on tälläinen trendi? Taidan olla muodin aallonharjalla kerrankin. :D 30 vuotiaana sain alkoholismi diagnoosin ja aloitettiin lääkitys. Tämä on siis viime vuonna tapahtunut. Oma "parantuminen" lähti siitä kun hakkasin päälle käyneen naisen ja lähdin poliisien mukaan putkaan. Sain pahoinpitelysyytteen. Tämä oli se käännekohta kun tajusin, että oman terveyteni voin pilata ihan miten haluan, mutta muihin en kajoa humalassa. En ole koskaan aikaisemmin käynyt muihin käsiksi tai edes puolustautunut kun joku on käynyt käsiksi. Juoppoputkassa olen joitain kertoja ollut (yleensä kerran kaksi vuodessa) ja ties montako porttikieltoa pitkin Suomea onkaan eri ravintoloihin ja räkälöihin. Terveyttä on ollut ihan ok jäljellä, joskus nuoruudessa maksa meinasi irtisanoa itsensä. Mun ongelma ei ole niinkään säännöllinen juominen tai tissuttelu. Kun korkki aukeaa niin sitten on pitkä putki. Tein tuolloin kyllä työni ja opintoni, mutta kamalassa krapulassa tai kännissä. Pystyin olemaan pidempiäkin aikoja juomatta ja silloin ei viinahammasta pahemmin kolottanut, silloin olin työnarkomaani. Sitten kun korkki aukesi niin totesi, että mitäpä sitä kiinni laittamaan. Usein joku urheilukilpailu (esimerkiksi juoksukilpailu tai uintikilpailu) sai putken katkaistua.

Ei me kaikki juopot (omalla luvalla kutsun itseäni juopoksi) olla pohjasakkaa tai maata ulosteet housussa ojan pohjalla. Toki niitäkin jossain vaiheessa mun kaveripiirissä oli, mutta nekin on karsiutuneet. Mulla on kaksi DI-tutkintoa ja olen johtavassa asemassa. Asun ihan normaalisti yksin kerrostalossa ja olen hiljainen asukki. Ei mun luona edes käy vieraita ja musiikkia en jaksa kuunnella kuin hyvin harvoin ja sekin nappikuulokkeiden kautta.

Vierailija
12/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.

Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.

Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.

Niin? Eli olet alkoholisti tai ainakin sen suurkuluttaja, ja pystyt silti olemaan välillä juomatta ja hoitamaan perusarjen. Kuten lehtijutun Kaarina, kuten ylivoimainen valtaosa kaikista alkoholisteista. Tämä on ihan yleistä tietoa.

Et tainnut lukea lehtijuttua ollenkaan. Ei siinä puhuttu ihmisestä kuka ei pysty siivoamaan kun juo tai joka ei saa putkea poikki.

Vierailija
13/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholismia tee määrä vaan pakonomaisuus. Jos on pakko saada joka ilta lasi viiniä niin on alkoholisti, vaikka juotu määrä on pieni.

TÄMÄ

Vierailija
14/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla mä käytän huumeita. Maksa ja muu elimistö kiittää.

Vierailija
15/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina nämä jutut, joissa jotain muutaman lasin viiniä päivässä lipittävää naista kutsutaan juopoksi. Tai kun joku vasta pari vuotta sitten alkoholiin tutustunut, muutaman lasillisen päivässä lipittelevä reilu parikymppinen nainen kertoo muka taistelustaan ja painiskelustaan alkoholin kanssa ja jeesustelee keinoilla kuinka siitä kannattaa yrittää päästä irti.

Nämä lipittelijät eivät tiedä juoppoudesta ja alkoholismista yhtään mitään.

Viisi lasia tarkoittaa käytännössä pulloa. Ja kyllä tuollaisella pääsee jo semijuopon titteliliin.

Vierailija
16/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään on tälläinen trendi? Taidan olla muodin aallonharjalla kerrankin. :D 30 vuotiaana sain alkoholismi diagnoosin ja aloitettiin lääkitys. Tämä on siis viime vuonna tapahtunut. Oma "parantuminen" lähti siitä kun hakkasin päälle käyneen naisen ja lähdin poliisien mukaan putkaan. Sain pahoinpitelysyytteen. Tämä oli se käännekohta kun tajusin, että oman terveyteni voin pilata ihan miten haluan, mutta muihin en kajoa humalassa. En ole koskaan aikaisemmin käynyt muihin käsiksi tai edes puolustautunut kun joku on käynyt käsiksi. Juoppoputkassa olen joitain kertoja ollut (yleensä kerran kaksi vuodessa) ja ties montako porttikieltoa pitkin Suomea onkaan eri ravintoloihin ja räkälöihin. Terveyttä on ollut ihan ok jäljellä, joskus nuoruudessa maksa meinasi irtisanoa itsensä. Mun ongelma ei ole niinkään säännöllinen juominen tai tissuttelu. Kun korkki aukeaa niin sitten on pitkä putki. Tein tuolloin kyllä työni ja opintoni, mutta kamalassa krapulassa tai kännissä. Pystyin olemaan pidempiäkin aikoja juomatta ja silloin ei viinahammasta pahemmin kolottanut, silloin olin työnarkomaani. Sitten kun korkki aukesi niin totesi, että mitäpä sitä kiinni laittamaan. Usein joku urheilukilpailu (esimerkiksi juoksukilpailu tai uintikilpailu) sai putken katkaistua.

Ei me kaikki juopot (omalla luvalla kutsun itseäni juopoksi) olla pohjasakkaa tai maata ulosteet housussa ojan pohjalla. Toki niitäkin jossain vaiheessa mun kaveripiirissä oli, mutta nekin on karsiutuneet. Mulla on kaksi DI-tutkintoa ja olen johtavassa asemassa. Asun ihan normaalisti yksin kerrostalossa ja olen hiljainen asukki. Ei mun luona edes käy vieraita ja musiikkia en jaksa kuunnella kuin hyvin harvoin ja sekin nappikuulokkeiden kautta.

Täytyy sanoa että on mielenkiintoinen näkemys että ihminen ei omasta mielestään ole pohjasakkaa vaikka on hakannut ihmisen, ollut usein juoppoputkassa ja hankkinut lukuisia porttikieltoja riehumalla ravintoloissa.

Vierailija
17/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.

Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.

Mutta lukihäiriö kuitenkin on? 

Vierailija
18/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eli olet alkoholisti tai ainakin sen suurkuluttaja, ja pystyt silti olemaan välillä juomatta ja hoitamaan perusarjen. Kuten lehtijutun Kaarina, kuten ylivoimainen valtaosa kaikista alkoholisteista. Tämä on ihan yleistä tietoa.

Et tainnut lukea lehtijuttua ollenkaan. Ei siinä puhuttu ihmisestä kuka ei pysty siivoamaan kun juo tai joka ei saa putkea poikki.

Tottakai luin. En ole alkoholisti, eikä ole Kaarinakaan. Alkoholistin on _pakko_ saada viinaa hinnalla millä hyvänsä, minun ei. Eikä jutun mukaan Kaarinankaan.

Huolestun siinä vaiheessa jos en muuta mietikään tai on pakko avata kotona oleva viinipullo.

Siihen asti juon just niin paljon kuin haluan, silloin kun haluan. Ihan sama se on vaikka pizzan kanssa; syön silloin kun mieli tekee, en joka päivä enkä edes joka kuukausi.

Minusta koko artikkeli oli turha ja mitäänsanomaton.

Vierailija
19/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen voi itselleen selitellä mitä selittää mutta läheiset ja lääkäri tuskin ovat samaa mieltä että nämä Kaarinat nyt vaan ottavat vähän enemmän kuin muut eikä siinä mitään.

Miten hämmästyn vieläkin esim. siitä että juoppo ottaa mustikkametsäänkin evääksi kaljaa.

Vierailija
20/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lukihäiriö kuitenkin on? 

Millähän perusteella? 😄 Tiedätkö edes mitä lukihäiriö tarkoittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan