Kaarina, aktiivinen juoppo
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009089359.html
Hyvä Kaarina, relaa vaan!
Kommentit (152)
Sama meno Italiassa. Pullo viiniä päivässä.kukaan ei ihmetellyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.
Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.
Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.Siis kai tämä on provo. Eihän kukaan tuollaisia määriä oikeasti juo ja ole vielä toimintakykyinen. Vai..?
No jaa, ei välttis ole provo. Tuossahan mainitaan että kokonainen viikonloppu on ottamista. Silloin juodaan pe-la ja su. Yhden kokonaisen lauantaipäivän aikana vaikkapa mökillä pihahommissa napostelen itse 0,7 vodkapullon melkein tyhjäksi. Samoin menee viiniä jo pe-iltana puolet 3ltr tonkasta.
Olen ihan toimintakunnossa mökkireissuni: teen ruokaa ja saunon ja laitan pihaa taikka mökkiä.
Vaikenta lähinnä on pystyä sitten hallitusti himmaamaan.
Onneksi ei tarvi ajella maanantaiksi mihinkään työpaikalle kaupunkiin, se vois tehdä tiukkaa.
Paljonko mahtavat ne puiston penkillä istuvat juopot ottaa, kun "toimintakykyisetkin" kiskovat tuollaisia määriä?
No niin juo Suomessakin helvetin moni monta purnukkaa olutta joka ilta. Ja kuten jutussakin oli, puolet suurkuluttajista pitää itseään kohtuukäyttäjinä.
Ei se että jossain Espanjassa tai Italiassa jotkut juo pullon viiniä per päivä tarkoita että se olisi tervettä. Alkoholismi on keksitty myös Välimerellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.
Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.
Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.Niin? Eli olet alkoholisti tai ainakin sen suurkuluttaja, ja pystyt silti olemaan välillä juomatta ja hoitamaan perusarjen. Kuten lehtijutun Kaarina, kuten ylivoimainen valtaosa kaikista alkoholisteista. Tämä on ihan yleistä tietoa.
Et tainnut lukea lehtijuttua ollenkaan. Ei siinä puhuttu ihmisestä kuka ei pysty siivoamaan kun juo tai joka ei saa putkea poikki.
Tottakai luin. En ole alkoholisti, eikä ole Kaarinakaan. Alkoholistin on _pakko_ saada viinaa hinnalla millä hyvänsä, minun ei. Eikä jutun mukaan Kaarinankaan.
Huolestun siinä vaiheessa jos en muuta mietikään tai on pakko avata kotona oleva viinipullo.
Siihen asti juon just niin paljon kuin haluan, silloin kun haluan. Ihan sama se on vaikka pizzan kanssa; syön silloin kun mieli tekee, en joka päivä enkä edes joka kuukausi.
Minusta koko artikkeli oli turha ja mitäänsanomaton.
Mutta niinhän alkoholistikin sanoo usein: "Voin lopettaa milloin vain, mutta kun ei huvita" ja "ei tää juominen haittaa mun elämää mitenkään".
Ei se välttämättä haittaakaan hänen elämäänsä, mutta läheisten elämää voi haitata vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina nämä jutut, joissa jotain muutaman lasin viiniä päivässä lipittävää naista kutsutaan juopoksi.
Naisen riskikulutuksen raja on seitsemän annosta viikossa, siis esimerkiksi lasillinen viiniä viikon jokaisena iltana.
Nämä tarinat, joissa omaa kulutusta tarkkaillaan ja tehdään päätöksiä pitää nollapäiviä, kertovat aina siitä, että riippuvuus on pitkällä.
Jos viinankäyttö on hallinnassa, sitä juodaan kuin mieli tekee, eikä se ole usein.
Eli kaikki tipattoman pitävät ovat alkoholisteja sinun maailmassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholismia tee määrä vaan pakonomaisuus. Jos on pakko saada joka ilta lasi viiniä niin on alkoholisti, vaikka juotu määrä on pieni.
Tuo määrä ei ylitä riskirajaa. Miten siis määrittelet "pakon"? Eikö kukaan voi vain haluta lasillisen joka ilta? Onko se aina automaattisesti "pakko"? Itse juon kahvia joka ilta. Onko se pakonomaista?
Kokeileppas käy joka päivä juomassa kaksi kaljaa kahden viikon ajan ja koita sitten lopettaa se, huomaat ettei onnistu helpolla ja se meinaa just sitä että alkoholi vie voiton.
Moni kehuu ettei ole alkoholisti kun ei paljoa juo, mutta juo kuitenkin pakonomaisesti, kun ei voi olla ilmankaan ja kyllä se lasketaan alkoholismiksi ja kyllä lasketaan myös mielenterveys ongelmaksi.
Anteeksi, nyt en ymmärrä mitä yrität sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.Siis kai tämä on provo. Eihän kukaan tuollaisia määriä oikeasti juo ja ole vielä toimintakykyinen. Vai..?
No jaa, ei välttis ole provo. Tuossahan mainitaan että kokonainen viikonloppu on ottamista. Silloin juodaan pe-la ja su. Yhden kokonaisen lauantaipäivän aikana vaikkapa mökillä pihahommissa napostelen itse 0,7 vodkapullon melkein tyhjäksi. Samoin menee viiniä jo pe-iltana puolet 3ltr tonkasta.
Olen ihan toimintakunnossa mökkireissuni: teen ruokaa ja saunon ja laitan pihaa taikka mökkiä.
Vaikenta lähinnä on pystyä sitten hallitusti himmaamaan.
Onneksi ei tarvi ajella maanantaiksi mihinkään työpaikalle kaupunkiin, se vois tehdä tiukkaa.Paljonko mahtavat ne puiston penkillä istuvat juopot ottaa, kun "toimintakykyisetkin" kiskovat tuollaisia määriä?
Eivät välttämättä yhtään enempää. Jotkut juovat tietty sen litran tai pari tiukkaa päivässä, mutta monet juovat sen verran mihin riittää rahaa, eli eivät ihan hirveästi.
Ja monella pitkän linjan deekulla on toleranssi selvästi alentunut, eivät edes kestä suuria määriä. Syynä se, että maksa on niin varioitunut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on niin tavattoman trendikästä jeesustella alkoholismista ja taistelusta riippuvuutta vastaan, nämä ns. kokemusasiantuntijat ovat yleensä naisia jotka eivät eläissään ole edes sammumispisteeseen asti kertaakaan itseään juoneet.
Teille pskat housuissa katuojassa makaaville boomereille, näiden juttujen pointti onkin kertoa siitä, miten alkoholismia on myös se lievä alkoholismi.
Ei varmaan tarvi edes mitään sanoa tosta teidän alkoholinkäyttötyylistä missä kustaan housuihin helmat korvissa paikallisen karaokebaarin nurkassa. Sen silti sanon, että jo tuollainen lähes päivittäinen muutama lasi viiniä eli oikeasti se reilu puoli pulloa-pullo on todella säälittävää. Alkkikset on ällöttäviä ja säälittäviä. Mikä on sen surkeampaa kuin ihminen, joka ei selviä elämästä ilman että kittaa liuotinta lähes päivittäin? Hyi.
Itse juon lähes joka viikonloppu viiniä mutta viikolla ei edes tee mieli ja olen ottanut tämän ajatuksella, että jos sitä olisi pakko saada, olisi mulla ongelma. Säilyy kyllä pidempiäkin aikoja juomat kaapissa jos niin päätän.
Ilkeitä ihmisiä, toinen toistaan viisampia ja hyveelisempiä, hävetkää!
Ei ole alkoholistina helppoa ja mitä tekin luulette siitä asiasta tietävänne...
Tuon naisen jutussa moni asia soitti hälytyskelloa. Mun mies on alkoholisti, pari vuotta nyt ollut juomatta. Tuon naisen selittely ja itsekkyys kertoo kaiken oleellisen. Plus se ettei asia hänen mielestään vaikuta kehenkään muuhun. Totuus on se että alkoholiongelmaisten läheisiin vaikuttaa AINA ja mitä lähempänä olet sitä pahemmin vaikuttaa. Se on pahimmillaan valtavaa henkistä kärsimystä (joillakin menee myös ruumiillisen puolelle jos sattuu väkivaltaa olemaan). Juoja ei sitä itse näe eikä ymmärrä. Uskokaa te joille läheinen uskaltautuu puhumaan huolestaan sinun juomisestasi. Siitä ei ole helppo puhua mutta huoli on totta!
Itsepetoksen huipentuma. Nauroin sille, kun sanoo että välipäivinä ei kärsi vieroitusoireista, mutta on vaikeuksia nukahtaa silloin kun ei saa iltaviiniään, ja seuraava aamu on vaikea.
Mikäs toi on jos ei vieroitusoire?
Joo mullekaan ei tuu vieroitusoireita ku lopetan dokaamisen, vapisen ja tärisen tosin tuskissani kunnes saan taas viinaa.
Nykyaikaa, nuoren naisen on saatava joku diagnoosi. Kun ei muuten, niin on keksinyt itselleen tämän alkoholisti-jutun.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikaa, nuoren naisen on saatava joku diagnoosi. Kun ei muuten, niin on keksinyt itselleen tämän alkoholisti-jutun.
Oletko sotaveteraani? Pisti vaan silmään, että 62-vuotias nainen olisi nuori.
Suomessa on tasan kaksi vaihtoehtoa, kaikki tai ei mitään. Jokainen, joka juo, on juoppo. Tai ainakin sellaiseksi hyvää vauhtia tulossa. Lasillinen muuttuu viideksi ja se puistonpenkiksi paskat housuissa. Jos ei ole vielä muuttunut, muuttuu myöhemmin. Tämä 100 % varma tieto, koska alkoholi on pahinta mitä Suomessa on ikinä ollut tai tulee olemaan. Kieltolaki voimaan välittömästi!!
-Ei pysty nukkumaan ilman iltajuomista
-Yksi lapsista sanonut että pienenä äidin humalatilat ahdisti
-Miestä häiritsee ja huomauttelee oliko nyt ihan pakko kun on mennyt överiksi
Juu, no problemo.
Huvitti tuo "Kaarinan" kommentti että ei hän pelkää kuolemaa. Selvästikin luuli että esim. maksasairaus vie jotenkin nopeasti saappaat jalassa, ei mitään ymmärrystä kuinka sitä kuolemaa on alkoholistilla usein edeltänyt vuosikausien kova kärsimys. Täysi kielto päällä tuolla ihmisellä ja tietynlainen luulo kuolemattomuudesta kun on tuonne asti terveenä päässyt. Tyypillinen alkoholisti, luulee pyörittävänsä koko maailmaa ja olevansa niin kontrollissa.
No kyllähän tuolta paistaa rivien välistä että puoliso ja lapset ei tykkää. Itsekin varmasti vähättelee ja selittelee. Ei tule vieroitusoireita muka, muuten vaan ei pysty nukkumaan kun ei ole juonut. Ja yleensä ihmiset - jopa ne, joilla ongelmaa ei ole - juovat enemmän kuin itse arvioivat. Tai jos antavat jonkun skaalan, se sijoittuu sen yläpäähän.
"4-6 annosta päivässä, 4-6 päivänä" viikossa juova ihminen juo todennäköisesti aika lähelle 6 annosta 6 päivänä. Ellei enemmän.
Voin vaan kuvitella, miten tuo täti alkaa tinttaamaan kun eläkkeelle jää.
Ei tule muka vieroitusoireita kun ei pysty nukkumaan ilman :D Sitäpaitsi eihän tuolla ehdi edes pahimmat vieroitusoireet alkaa kun yhden päivän juomattomuuden jälkeen on taas pakko ottaa. Katotaan mikä se fiilis ois kolmantena-neljäntenä päivänä
T. ex-juoppo
Artikkelissa huvitti tuo kohta: Hieman yllättävää on se, että suurin osa alkoholin suurkuluttajista käy töissä.
Anteeksi nyt vaan, vaikka halvimpia aineita käyttäisi, niin jokapäiväinen juopottelu käy pienituloisen kukkarolle siinä määrin, että se ehkäisee tehokkaasti alkoholisoitumista. Ja hyvätuloisethan helposti perustelevat juomistaan sillä että haetaan uusia makukokemuksia.
Ja pitkän työuran tehneenä eläkkeelle pääsy voi avata alkoholisoitumisen uudella tavalla, kun ei olekaan mitään kummempaa tekemistä, eikä aina oikein syytäkään olla juomatta.
Espanjassa asuessani kantaväestön joo helpostikin sen 5 viinilasillista päivässä