Kaarina, aktiivinen juoppo
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009089359.html
Hyvä Kaarina, relaa vaan!
Kommentit (152)
Kärsii vieroitusoireista kun ei juo.
Läheiset huomauttelee.
Juo enemmän tai useammin kuin oli tarkoitus juoda.
Nuohan on ihan alkoholismin oppikirjasta.
Mielenkiintoista miten Kaarina kokee, että hänen alkoholiperäinen sairastuminen ei tule yhteiskunnan maksettavaksi, koska hänellä on vakuutus, joka korvaa kulut. Niin, voikin korvata, mutta vain Kaarinan oman osuuden eli asiakasmaksun sekä mahd. lääkkeet, ei sitä todellista kulua mikä jää vielä yhteiskunnalle (eli muille veronmaksajille) maksettavaksi. Yksi hoitovuorokausi maksaa potilaalle joitakin kymppejä, mutta yhteiskunnalle monin verroin enemmän ja sitä kulua ei vakuutus korvaa.
Alkoholisti mikä alkoholisti tämä Kaarina.
Kuinkahan usein matami pitää kaksi nollapäivää putkeen? Ei varmaan ikinä. Nukkuu huonosti ja seuraavana päivänä töiden jälkeen palkitsee itsensä, kun oli päivän juomatta, ja sit saa taas nukkua hyvin.
Kaarinan elämä kuulostaa ihan mukavalta, ja se on hänen valintansa. Myöntää itsekin, että ehkä kuolee elintapojensa vähän nuorempana kuin muuten, mutta valitsee mieluummin mielestään kivemman elämän. Ymmärrän hyvin, vaikka itselle ei noin isot alkoholimäärät sovikaan. N54
Pyrkii pitämään kolme juomatonta päivää viikossa. Menestys tässä vaihtelevaa.
Ihminen, jolla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa juo sen verran, mitä haluaa, niinä päivinä kun on päättänyt. Alkoholisti päättää että tänään en juo, mutta illalla havahtuu siihen että lorottaa hanapakkauksesta jo kolmatta lasia.
Mä juon pari kertaa kuussa, mutta olen kuulemma alkoholisti. Ei se määrä, vaan se syy.
Ihme jos ei vaikuta uneen, jaksamiseen ja ulkonäköönkin suuret määrät alkoholia. En siis itsekään sylje lasiin, enkä valitettavasti ole muutenkaan niitä ottajia joille riittää yksi lasillinen silloin tällöin. En juo mitään änkyräkännejä, mutta useimmiten sen yhden lasillisen jälkeen tulee juotua myös toinen, kenties kolmaskin - vähän tilanteen/fiiliksen mukaan. Mulla se alkoholi vaikuttaa vaan ihan älyttömästi jaksamiseen ja mielialaan, joten otan nykyään vaan joskus - yleensä seurassa. Nytkin edelliskerrasta on varmaan 3 kuukautta, kun tiedostan millainen juoja olen.
Pieni ot mutta en tiedä kumpi on rasittavampi ryhmä, ei ole alkoholisti jos ei vedä 10 pulloa kossua päivässä- tyypit tai sitten päihteidenkäyttäjien kustannuksella naureskelijat. Samaan maakuoppaan mun puolesta
Jos on 62v ja nauttii elämästään noin niin se hänelle suotakoon.
Mun mielestä on outoa miten ihmiset paheksuvat, että se on juoppo. Jos juo eikä tee pahaa kenellekään niin miten se silloin on paheksuttavaa? Miten tää elämä sitten pitäs heidän mielestään elää?
Typeryyttä tulla vähättelemään, ettei tuo ole juoppoa nähnytkään.
Alkoholismi näyttää yleensä juuri tuolta. Paskat housuissa puistoon sammuminen ja käteen kiinni kasvanut Gambinapullo on rappioalkoholismia, ja heitä on aika vähän. Kaarina on nimenomaan tyypillinen alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jos ei vaikuta uneen, jaksamiseen ja ulkonäköönkin suuret määrät alkoholia. En siis itsekään sylje lasiin, enkä valitettavasti ole muutenkaan niitä ottajia joille riittää yksi lasillinen silloin tällöin. En juo mitään änkyräkännejä, mutta useimmiten sen yhden lasillisen jälkeen tulee juotua myös toinen, kenties kolmaskin - vähän tilanteen/fiiliksen mukaan. Mulla se alkoholi vaikuttaa vaan ihan älyttömästi jaksamiseen ja mielialaan, joten otan nykyään vaan joskus - yleensä seurassa. Nytkin edelliskerrasta on varmaan 3 kuukautta, kun tiedostan millainen juoja olen.
Olen muuten kännissä, on ihana voittamaton olo. Elämä on paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on outoa miten ihmiset paheksuvat, että se on juoppo. Jos juo eikä tee pahaa kenellekään niin miten se silloin on paheksuttavaa? Miten tää elämä sitten pitäs heidän mielestään elää?
Mä en ainakaan paheksu. Kunhan kaikille on selkeää, että se todellakin on alkoholisti.
Ei sen juominen läheisilleen hyvääkään tunnu tekevän, mutta siitä samaa mieltä että periaatteessa on oma asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Viisi lasia tarkoittaa käytännössä pulloa. Ja kyllä tuollaisella pääsee jo semijuopon titteliliin.
Sanoisin, että ennemmin jopa kahta. Koska ei kukaan kotona mittaa 12cl viiniä lasiin, kuten ravintolassa tehdään. Moni kaataa suoraan lasin täyteen, ettei koko ajan tarvitse olla tankkaamassa. Ohis: hanapakkaukset ovat muuten pahimpia ansoja kotitissuttelijoille, koska juotuja määriä ei oikein pysty kontrolloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi lasia tarkoittaa käytännössä pulloa. Ja kyllä tuollaisella pääsee jo semijuopon titteliliin.
Sanoisin, että ennemmin jopa kahta. Koska ei kukaan kotona mittaa 12cl viiniä lasiin, kuten ravintolassa tehdään. Moni kaataa suoraan lasin täyteen, ettei koko ajan tarvitse olla tankkaamassa. Ohis: hanapakkaukset ovat muuten pahimpia ansoja kotitissuttelijoille, koska juotuja määriä ei oikein pysty kontrolloimaan.
Jep. Paljon riippuu lasin koosta.
Olisi mielenkiintoista kuulla aviomiehen ja lasten omat kommentit asiasta suoraan heiltä.
Terveellisesti eläminen lisää elinvuosia siellä elämän loppupäässä. Mitä iloa siitä on? Sanon tämän terveellisesti elävänä, ei-alkoholia tai muitakaan päihteitä käyttävänä.
Aikuisen ihmisen elämä ja terveys on hänen päätöksensä. Puoliso voi erota, jos hän ei halua alkoholistin kanssa olla. Itse kylläkin ihmettelen, miksi kukaan haluaa alkoholistin kanssa elämäänsä jakaa. Siinä jää aina kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle viinipullo on 6-7 lasia. Mistä saavista sinä juot, jos viisi lasia on kaksi pulloa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.
Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.
Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.Siis kai tämä on provo. Eihän kukaan tuollaisia määriä oikeasti juo ja ole vielä toimintakykyinen. Vai..?
Ihan helposti jos on alkoholisti.
Kyllä mäkin pystyisin vaikka en alkoholisti olekaan, jos joisi koko viikonlopun tasaiseen tahtiin. Olen mies.
Perjantaina viinipullo, lauantaina viinapullo, sunnuntaina viinipullo. Kaljat ja viskikolat sinne sekaan. Jos joisi suunnilleen koko lauantain ja sunnuntaina loiventelisi, niin kyllähän sitä kännissä olisi mutta silti aika toimintakykyinen, sen verran että ruuat saisi tehtyä ja koiran käytettyä pihalla.
Silti todella suuria määriä, varsinkin jos useammin harrastaa. Onnistuu siis vaikka ei juoppo olisikaan, mutta jos tuollainen menee ihan tosta noin vaan ja on ihan perussettiä niin on suurella todennäköisyydellä alkoholisti.
Jep. Varsin ilmeistä, että se että pitää olla selvin päin töissä on suunnilleen ainoa kontrolli tuolle juomiselle, perheen seurassa juominen ei selvästi ole mikään ongelma. Kun loppuu työt niin siitä alkaa viinin juominen aamupalalla.