Kaarina, aktiivinen juoppo
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009089359.html
Hyvä Kaarina, relaa vaan!
Kommentit (152)
Äkkiä on tuokin mummeli puiston penkillä juomassa Gambinaa kun työt loppuu ja mies jättää eikä ole enää syytä olla koskaan sekuntiakaan selvänä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla aviomiehen ja lasten omat kommentit asiasta suoraan heiltä.
Mä veikkaan kanssa et saattaisi tulla vähän koruttomampi versio.
Shokkiwau-uutinen:
ALKOHOLISTI KÄY TÖISSÄ, EI KOE JUOMISTAAN ONGELMANA
Suomalainen alkoholisti Kaarina (nimi ei muutettu) juo melkein joka päivä. Ongelmaa ei kuulemma ole, työt hoituu ja läheisetkään eivät ole hylänneet vaikka valittaa tämän tästä.
Kykenee pitämään joskus joitain välipäiviä, ei tule muita vieroitusoireita kuin unettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Jopa 85 prosenttia työikäisistä alkoholin riskikuluttajista on työelämässä."
Ja kun vain 75 prosenttia työikäisistä on työelämässä, voidaan päätellä, että alkoholin riskikulutus on yleisempää töissä käyvien kuin työttömien keskuudessa. Silti jostakin syystä työttömien sitä enemmän uskotaan harrastavan.
Noin se kyllä minullakin on mennyt: Enemmän tulee käytettyä alkoholia, kun on työpaikka. On sekä rahaa ostaa sitä että päivän jälkeen tarve rentoutua. Ja tulee se tunne, että kun on tehnyt jotain, on lupa palkita siitä itsensä.
Kertoo jotain myös työelämästä, jos se on niin rasittavaa, että pitää jotenkin pyristellä keinotekoisesti siitä eroon, sekoittaa aivokemia niin, että voi rentoutua. Työttömänä voi olla raitis, koska ei ole sitä työstressiä.
Näitä Kaarinoita voin luetella omasta tuttavapiiristä heti kymmenen. Tää on Suomessa enemmän normi kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jopa 85 prosenttia työikäisistä alkoholin riskikuluttajista on työelämässä."
Ja kun vain 75 prosenttia työikäisistä on työelämässä, voidaan päätellä, että alkoholin riskikulutus on yleisempää töissä käyvien kuin työttömien keskuudessa. Silti jostakin syystä työttömien sitä enemmän uskotaan harrastavan.
Noin se kyllä minullakin on mennyt: Enemmän tulee käytettyä alkoholia, kun on työpaikka. On sekä rahaa ostaa sitä että päivän jälkeen tarve rentoutua. Ja tulee se tunne, että kun on tehnyt jotain, on lupa palkita siitä itsensä.
Kertoo jotain myös työelämästä, jos se on niin rasittavaa, että pitää jotenkin pyristellä keinotekoisesti siitä eroon, sekoittaa aivokemia niin, että voi rentoutua. Työttömänä voi olla raitis, koska ei ole sitä työstressiä.
Tämä on osa sitä ilmiötä. Toinen puoli on se, että suorituskeskeisessä kulttuurissamme ihmistä arvotetaan monesti hänen työpanoksensa perusteella, ja näin ollen ihminen voi kompensoida muita puutteitaan tai ongelmiaan tekemällä kovasti töitä.
"Se on poissaoleva aviomies ja isä, ja juo paljon, mutta hoitaa työt kunnolla!"
Tuolla saa paljon anteeksi ja on monen mielestä kunnollisempi kansalainen kuin raitis ja läsnäoleva työtön koti-isä.
Ei oikein osaisi sääliä, vaikka on naispuolinen. Kyseessä on valinta.
Ei ne väkisin juota.
Sitte lomalla lähdetään parin viikon niin ihanalle viinitila kierrokselle Italiaan, Ranskaan tms. mutta alkoholisteja ei olla.
Vierailija kirjoitti:
Sitte lomalla lähdetään parin viikon niin ihanalle viinitila kierrokselle Italiaan, Ranskaan tms. mutta alkoholisteja ei olla.
Kyseinen Kaarinahan myönsi itse olevansa alkoholisti. Hän ei piilotellut sitä juomistaan, vaan oli kertonut siitä myös mm. työpaikkalääkärille.
Vierailija kirjoitti:
-Ei pysty nukkumaan ilman iltajuomista
-Yksi lapsista sanonut että pienenä äidin humalatilat ahdisti
-Miestä häiritsee ja huomauttelee oliko nyt ihan pakko kun on mennyt överiksiJuu, no problemo.
Huvitti tuo "Kaarinan" kommentti että ei hän pelkää kuolemaa. Selvästikin luuli että esim. maksasairaus vie jotenkin nopeasti saappaat jalassa, ei mitään ymmärrystä kuinka sitä kuolemaa on alkoholistilla usein edeltänyt vuosikausien kova kärsimys. Täysi kielto päällä tuolla ihmisellä ja tietynlainen luulo kuolemattomuudesta kun on tuonne asti terveenä päässyt. Tyypillinen alkoholisti, luulee pyörittävänsä koko maailmaa ja olevansa niin kontrollissa.
Jep. Tätä jos halajaa kannattaisi siirtyä huumeisiin - yhden kerran ottaa kohtalokkaasti liikaa, nukahtaa, eikä koskaan herää.
Kirroosit ja syövät pelaa vähän eri peliä, se on vissiin aika tuskaista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä on tuokin mummeli puiston penkillä juomassa Gambinaa kun työt loppuu ja mies jättää eikä ole enää syytä olla koskaan sekuntiakaan selvänä.
Enpä usko. Kyllä hän on tuohon ikään mennessä oppinut omalla tavallaan hallitsemaan juomiaan määriä. Sanon tämän itse entisenä suurkuluttajana. Kaarina vaikutti löytäneen oman kohtuutensa, joka vain on enemmän kuin useimmilla.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että viinitilakierrokset ovat alkoholistin merkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Kyllä hän on tuohon ikään mennessä oppinut omalla tavallaan hallitsemaan juomiaan määriä. Sanon tämän itse entisenä suurkuluttajana. Kaarina vaikutti löytäneen oman kohtuutensa, joka vain on enemmän kuin useimmilla.
No jaa. Sanoo itsekin että vaikka yrittää pitää kolme raitista päivää viikossa, niin välillä niitä tulee vain yksi. Ja kun juttu luistaa niin lasillisia menee viisi tai ylikin. Kontrolli ei siis ole läheskään täydellistä, varsinkin tuo että jos tavoite on kolme eikä pysy tavoitteessaan.
Ja varmaan lähes jokainen alkoholisti juo pitkään jonkinlaisella kohtuudella, kunnes ei enää juokaan.
Mä juon niin kuin Kaarina ja tiedän olevani alkoholisti, ei siitä ole kahta sanaa.
Alkoholismini on vielä sillä lailla hallinnassa, että se ei juuri ulos päin näy. Mutta koska en voi/halua olla juomatta, vaikka tiedostan riskit, tunnistan ongelmakäytökseni ja, että arkena odotan viikonloppua siksi, ettei silloin ole pakollista laskea illan aikana juotuja määriä, että voi aamulla ajaa, tiedän, että viini vie naista eikä toisin päin.
Meitä toiminnallisia (functional alcoholic) on paljon. Ei alkoholisti ole vain se, jolta elämänhallinta on mennyt ja talot ja perheet juotu. Alkoholisti on se, jonka elämää ja aikatauluja ohjaa halu juoda.
Mä olen alkoholisti, juon arkena arkena viinipullon tai pari, viikonloppuja odotan, silloin ei tartte laskea.
Arki, työt ja harrastukset hoituu edelleen, mutta kun kotiin pääsen niin valkkarilasi menee ykkösellä, niin pääsee sopivaan modeen.
Juoppo mikä juoppo. Ihan niin kuin Kaarinakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen Kaarinahan myönsi itse olevansa alkoholisti. Hän ei piilotellut sitä juomistaan, vaan oli kertonut siitä myös mm. työpaikkalääkärille.
Kuitenkin varmasti vähättelee juomistaan - tietoisesti tai ei - työterveyslääkärille sekä Iltiksen toimittajalle. Sekä melko todennäköisesti vähättelee sen vaikutuksia ihmissuhteisiin.
Ja jopa tuossa jutussa selvästi puhui ristiin faktojen kanssa (vaikka epäilemättä itse siihen uskookin) - ei tule vieroitusoireita. Tulee kuitenkin unettomuutta.
Varsinkin kun alkoholi oikeasti vaikuttaa uneen ja lepoon negatiivisesti, niin jos ihminen nukkuu huonommin ilman alkoholia, kyse on selvästi vieroitusoireesta.
Kaarina siis sanoo että "saatan olla alkoholisti mutta mitään haittaa tästä ei ole kenellekään".
Vierailija kirjoitti:
Mä juon niin kuin Kaarina ja tiedän olevani alkoholisti, ei siitä ole kahta sanaa.
Alkoholismini on vielä sillä lailla hallinnassa, että se ei juuri ulos päin näy. Mutta koska en voi/halua olla juomatta, vaikka tiedostan riskit, tunnistan ongelmakäytökseni ja, että arkena odotan viikonloppua siksi, ettei silloin ole pakollista laskea illan aikana juotuja määriä, että voi aamulla ajaa, tiedän, että viini vie naista eikä toisin päin.Meitä toiminnallisia (functional alcoholic) on paljon. Ei alkoholisti ole vain se, jolta elämänhallinta on mennyt ja talot ja perheet juotu. Alkoholisti on se, jonka elämää ja aikatauluja ohjaa halu juoda.
Mä olen alkoholisti, juon arkena arkena viinipullon tai pari, viikonloppuja odotan, silloin ei tartte laskea.
Arki, työt ja harrastukset hoituu edelleen, mutta kun kotiin pääsen niin valkkarilasi menee ykkösellä, niin pääsee sopivaan modeen.Juoppo mikä juoppo. Ihan niin kuin Kaarinakin.
Siis juon arkena viinipullon-pari illassa.
Kaarina 62v ei näytä varmaan päivääkään alle 75-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.
Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.
Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.Siis kai tämä on provo. Eihän kukaan tuollaisia määriä oikeasti juo ja ole vielä toimintakykyinen. Vai..?
Ihan helposti jos on alkoholisti.
Jep, tuollainen määrä menee vähän pienemmältä naiseltakin kuin vettä vaan jos on 'kisakunnossa'.
Kaarinan määrät ei ole sieltä suurimmasta päästä (jos ilmoitetut pitää paikkansa), mutta selvästi yli riskirajojen, ja monet muut seikat indikoi alkoholismia. Ei saa unta ilman, läheiset on ilmaisseet huoltaan, ei kykene pitämään niin montaa päivää selvänä mitä pyrkii...
Kannnnnnnabis pitäääää laillistaaa meillä ihan kuten tehtiin Kaaliforniassa, Cooloradossa, Waashingtonissa, Alaaskassa, Oreegonissa, Waashington D.C.:ssä, Maainessa, Maassachusettsissa, Neevadassa, Miichiganissa, Veermontissa, Guuamissa, Illinooisissa, Ariizonassa, Montaanassa, Neew Jeerseyssä, Neew Yoorkissa, Viirginiassa, Neew Meexicossa, Coonnecticutissa, Kanaadassa, Maaltalla, Luuxemburgissa, Uruuguayssa, Itaaliassa ja Thaimaassa. Veerotulot ohjaamme valtion kassaan, juu.
Hyvä ystävä, Pooista liinkeistä väälilyönnit ja selvitä TIETEEEEELLISET TOTUUUUUDET...
h ttps://w ww.b bc.com/news/uk-11 660210
h ttps://r ikoksentorjunta.fi/alko holi-ja-vakivalta
Nauttikaa Pyhästä Yrtistä, hyvät ystävät. Ja jättäkää alkoholi ja rööki kokonaan pois. Terveytenne kiittää.
Carl Sagan käytti muuten säännöllisesti kannabista. Fiksu mies, heh heh.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Sagan
Ysärillä meni kotiviiniä tuopista. Ei tarvi olla jatkuvasti täyttämässä. Niitä meni illassa 3-4. Paljon on vähentynyt juominen niistä ajoista.