Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaarina, aktiivinen juoppo

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan normaalia paremman väen alkoholismia. Toisaalta kuusikymppinen kyllä saa halutessaan minusta juoda itsensä ennenaikaiseen hautaan.

Vierailija
22/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.

Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.

Turhia tommoiset Lässynlää-Kaarina-Artikkelit.

Niin? Eli olet alkoholisti tai ainakin sen suurkuluttaja, ja pystyt silti olemaan välillä juomatta ja hoitamaan perusarjen. Kuten lehtijutun Kaarina, kuten ylivoimainen valtaosa kaikista alkoholisteista. Tämä on ihan yleistä tietoa.

Et tainnut lukea lehtijuttua ollenkaan. Ei siinä puhuttu ihmisestä kuka ei pysty siivoamaan kun juo tai joka ei saa putkea poikki.

Tottakai luin. En ole alkoholisti, eikä ole Kaarinakaan. Alkoholistin on _pakko_ saada viinaa hinnalla millä hyvänsä, minun ei. Eikä jutun mukaan Kaarinankaan.

Huolestun siinä vaiheessa jos en muuta mietikään tai on pakko avata kotona oleva viinipullo.

Siihen asti juon just niin paljon kuin haluan, silloin kun haluan. Ihan sama se on vaikka pizzan kanssa; syön silloin kun mieli tekee, en joka päivä enkä edes joka kuukausi.

Minusta koko artikkeli oli turha ja mitäänsanomaton.

Ei tuo ole alkoholismin määritelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholismia tee määrä vaan pakonomaisuus. Jos on pakko saada joka ilta lasi viiniä niin on alkoholisti, vaikka juotu määrä on pieni.

Tuo määrä ei ylitä riskirajaa. Miten siis määrittelet "pakon"? Eikö kukaan voi vain haluta lasillisen joka ilta? Onko se aina automaattisesti "pakko"? Itse juon kahvia joka ilta. Onko se pakonomaista?

Vierailija
24/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä lässytystä taas. Join viime vkl kaksi litraa viiniä, litran kirkasta viinaa, 6-7 viskikolaa ja olutta päälle. Maanantaiaamuna viisi lonkeroa samalla kun jumppasin kotona.

Koko ajan olin toimintakykyinen, laitoin ruokaa, siivosin, lenkitin koiraa jne. Tiistaina olin täysin kunnossa ja vaikka kaapissa oli alkoholia, en ottanut ihan siksi kun ei tehnyt mieli. Eikä tee vieläkään.

Siis kai tämä on provo. Eihän kukaan tuollaisia määriä oikeasti juo ja ole vielä toimintakykyinen. Vai..?

Vierailija
25/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jopa 85 prosenttia työikäisistä alkoholin riskikuluttajista on työelämässä."

Ja kun vain 75 prosenttia työikäisistä on työelämässä, voidaan päätellä, että alkoholin riskikulutus on yleisempää töissä käyvien kuin työttömien keskuudessa. Silti jostakin syystä työttömien sitä enemmän uskotaan harrastavan.

Noin se kyllä minullakin on mennyt: Enemmän tulee käytettyä alkoholia, kun on työpaikka. On sekä rahaa ostaa sitä että päivän jälkeen tarve rentoutua. Ja tulee se tunne, että kun on tehnyt jotain, on lupa palkita siitä itsensä.

Vierailija
26/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aika järkyttävä juttu näin alkoholistiäidin lapsena. Kehtasi vielä sanoa että lapsetkin hyväksyy hänen juomisen! Mun äiti kävi myös töissä, viimeiset vuodet joi myös aamulla ennen töihinlähtöä. Alkoholistin humala on erilainen sillä tavalla että hän vaikuttaa selvältä vaikka puhaltaa yli 2 promillea, näin ainakin meillä. En usko hetkeäkään että hän kertoi totuuden alkoholinkäytöstään ja sen lieveilmiöistä kotona. Järkyttävää että alkoholismia normalisoidaan jopa valtamediassa.

Vierailija
27/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kai tämä on provo. Eihän kukaan tuollaisia määriä oikeasti juo ja ole vielä toimintakykyinen. Vai..?

Ihan helposti jos on alkoholisti.

Vierailija
28/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tuohan on tyypillisin alkoholistin profiili. Työt hoituu mutta märkää menee.

Vierailija
29/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti jos on alkoholisti.

Huh. Ja itse olen stressannut kun yleensä tulee juotua 9 annosta viikossa ja saisi juoda vain max 7...

Vierailija
30/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo alkoholismista kuulostaa. Kaikenlainen perustelu ja selittely että töihin menee aina kyllä ja sairausvakuutuskin on oma eli ei joudu veronmaksajan taskulle sit ku haima tulehtuu.

Puolison sanoo joskus juomisesta huomauttelevan ja lapsetkaan ei varmasti oikeasti ole sitä mieltä että ihan OK heille.

Lisäksi tuo kertoo aika paljon että "pyrkii pitämään kolme nollapäivää viikossa" muttei aina onnistu siinä, joskus niitä on vain yksi. Eli ei kuitenkaan pysty täysin kontrolloimaan juomistaan, juo enemmän kuin oli tarkoitus ja tahtotila.

Vierailija
31/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se oli isälläni. Työnsä hoiti, vaikka illalla joi litratolkulla vahvaa olutta.

Vierailija
32/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa aika järkyttävä juttu näin alkoholistiäidin lapsena. Kehtasi vielä sanoa että lapsetkin hyväksyy hänen juomisen! Mun äiti kävi myös töissä, viimeiset vuodet joi myös aamulla ennen töihinlähtöä. Alkoholistin humala on erilainen sillä tavalla että hän vaikuttaa selvältä vaikka puhaltaa yli 2 promillea, näin ainakin meillä. En usko hetkeäkään että hän kertoi totuuden alkoholinkäytöstään ja sen lieveilmiöistä kotona. Järkyttävää että alkoholismia normalisoidaan jopa valtamediassa.

Tämä pisti minullakin silmään.  Vaikkei aikuinen (omasta mielestään) muutu v-mäiseksi tai tanssi pöydällä, niin suurinta osaa lapsista se humalainen vanhempi häiritsee. Käytös on erilaista kuin selvinpäin, vaikkei vanhempi olisikaan ihan kaatuilukunnossa.

Vierailija
33/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä ei kyllä normalisoitu alkoholismia, vaan enemmänkin hyvä esimerkki miten alkoholisti/suurkuluttaja ei itse suostu näkemään ongelmaa ja selittelee asiaa itselleen hyväksyttäväksi.

Vierailija
34/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tää muija juo pienet iltaviinit ja 1-4 päivänä viikossa ei juo ollenkaan? Mikä helvetin juoppo se sellainen muka on? Keski-eurooppalaisessa juomakulttuurissa normaali aikuinen juo enemmän.

"Pienet iltaviinit" eli 4-5 lasia (tai ylikin). Ja pyrkii pitämään kolme nollapäivää, joskus pitää neljä, joskus niitä tulee vain yksi.

Kuitenkin suurin osa ihmisistä arvioi näitä vähän alakanttiin, sekä määriä että säännöllisyyttä. Eli todennäköisesti se "tai ylikin" toteutuu suht usein, ja todennäköisesti keskivertoviikossa niitä juomattomia päiviä on yksi tai kaksi, ei neljää.

Kyllä tuo on naiselle ihan reipasta juomista, jos se juo sen pullon illassa viitenä päivänä viikossa.

Juo puoli pulloa siis joka neljäs päivä? Hui kauhiata. Yhdessä viinipullossa on noin 7 annosta.

Vierailija
35/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholismia normalisoitu vaan jutussa kerrottiin miten alkoholisti itse näkee asian. Ei kaikki uutisjutut tarvitse olla mustavalkoista valistustekstiä, kyllä ihmisillä on aivot millä ajatella.

Itselläni ei ole läheisissä alkoholisteja mutta silti tajusin että luultavasti haastateltava vähätteli tai suoraan valehteli.

Vierailija
36/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ei välttis ole provo. Tuossahan mainitaan että kokonainen viikonloppu on ottamista. Silloin juodaan pe-la ja su. Yhden kokonaisen lauantaipäivän aikana vaikkapa mökillä pihahommissa napostelen itse 0,7 vodkapullon melkein tyhjäksi. Samoin menee viiniä jo pe-iltana puolet 3ltr tonkasta.

Olen ihan toimintakunnossa mökkireissuni: teen ruokaa ja saunon ja laitan pihaa taikka mökkiä.

Vaikenta lähinnä on pystyä sitten hallitusti himmaamaan.

Onneksi ei tarvi ajella maanantaiksi mihinkään työpaikalle kaupunkiin, se vois tehdä tiukkaa.

Vierailija
37/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tää muija juo pienet iltaviinit ja 1-4 päivänä viikossa ei juo ollenkaan? Mikä helvetin juoppo se sellainen muka on? Keski-eurooppalaisessa juomakulttuurissa normaali aikuinen juo enemmän.

"Pienet iltaviinit" eli 4-5 lasia (tai ylikin). Ja pyrkii pitämään kolme nollapäivää, joskus pitää neljä, joskus niitä tulee vain yksi.

Kuitenkin suurin osa ihmisistä arvioi näitä vähän alakanttiin, sekä määriä että säännöllisyyttä. Eli todennäköisesti se "tai ylikin" toteutuu suht usein, ja todennäköisesti keskivertoviikossa niitä juomattomia päiviä on yksi tai kaksi, ei neljää.

Kyllä tuo on naiselle ihan reipasta juomista, jos se juo sen pullon illassa viitenä päivänä viikossa.

Juo puoli pulloa siis joka neljäs päivä? Hui kauhiata. Yhdessä viinipullossa on noin 7 annosta.

Ei, vaan juo noin pullon päivässä, paitsi ehkä joka neljäs päivä on ilman.

Vierailija
38/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan juo noin pullon päivässä, paitsi ehkä joka neljäs päivä on ilman.

Okei no se on sitten jo ongelma

Vierailija
39/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholismia tee määrä vaan pakonomaisuus. Jos on pakko saada joka ilta lasi viiniä niin on alkoholisti, vaikka juotu määrä on pieni.

Tuo määrä ei ylitä riskirajaa. Miten siis määrittelet "pakon"? Eikö kukaan voi vain haluta lasillisen joka ilta? Onko se aina automaattisesti "pakko"? Itse juon kahvia joka ilta. Onko se pakonomaista?

Kokeileppas käy joka päivä juomassa kaksi kaljaa kahden viikon ajan ja koita sitten lopettaa se, huomaat ettei onnistu helpolla ja se meinaa just sitä että alkoholi vie voiton.

Moni kehuu ettei ole alkoholisti kun ei paljoa juo, mutta juo kuitenkin pakonomaisesti, kun ei voi olla ilmankaan ja kyllä se lasketaan alkoholismiksi ja kyllä lasketaan myös mielenterveys ongelmaksi.

Vierailija
40/152 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina nämä jutut, joissa jotain muutaman lasin viiniä päivässä lipittävää naista kutsutaan juopoksi.

Naisen riskikulutuksen raja on seitsemän annosta viikossa, siis esimerkiksi lasillinen viiniä viikon jokaisena iltana.

Nämä tarinat, joissa omaa kulutusta tarkkaillaan ja tehdään päätöksiä pitää nollapäiviä, kertovat aina siitä, että riippuvuus on pitkällä.

Jos viinankäyttö on hallinnassa, sitä juodaan kuin mieli tekee, eikä se ole usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi