Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Englannissa on monilla niin raihnaiset, rähkäiset asunnot?

Vierailija
28.09.2022 |

Tv-sarjojen hahmoilla ja tositv-sarjojen ihmisillä vielä nykyäänkin on sellaisia raihnaisia köyhännäköisiä asuntoja. Ne on usein niitä hyvin kapeita kaksikerroksisia asuntoja joissa on minikokoisia huoneita, kokolattiamatot kaikkialla, pahvisen oloiset seinät ja ovet yms.

Johtuuko se siitä että Briteissä vaan on aika paljon köyhiä eli ei varaa parempaan kämppään eikä remonttiin vai siitä, ettei brittiläiseen köyhien/pienipalkkaisten työläisten kulttuuriin kuuluu panostaa asumiseen?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa tuosta kohtaa missä kunnossa tuon Shelbyn kaupungin tarjoama vuokrakämppä on. Seinät likaiset, puulattia liassa ja kosteusvaurioita, ovet likaiset ja muuten räjähtäneen näköinen ja hellakin täytyy ostaa itse.

Huh huh... ihan kuin 1800 luvulta tuo lattia.

Röökiin noilla köyhillä näyttää olevan rahaa joka maassa.

Vierailija
82/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa tuosta kohtaa missä kunnossa tuon Shelbyn kaupungin tarjoama vuokrakämppä on. Seinät likaiset, puulattia liassa ja kosteusvaurioita, ovet likaiset ja muuten räjähtäneen näköinen ja hellakin täytyy ostaa itse.

Eihän tuo kerro muusta kuin siitä, että kämppää on kohdeltu huonosti.

Pinnat voi pestä, jos tuo ufolika nyt enää mihinkään lähtee. Mutta ei se lika, kolhut, naarmut, reiät seiniin oviin jne. ole mistään itsestään tulleet, vaan nuo on kyllä ihan asunnossa asuneiden aiheittamia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin englannissa yhden yön aika hienossa hotellissa 1990-luvulla.

Jopa kylpyhyoneessa oli kokolattiamatto.

Tuohon aikaan oli vielä hienoja työkkärin kursseja. Olin ansiosidonnaisella ja menin korjausrakentamisen kurssille, johon sisältyi viikon matka englantiin tutustumaan sikäläiseen korjausrakentamiseen. ( lisäksi tein sitä ansiosidonnaistq vastaan muutaman kuukauden töitä, Suomessa tietty)

Sikäli outo työkkärikurssi, kun siellä oli osallistujana mm yrittäjänä toimiva rakennusarkkitehti ja virassa oleva korjausneuvoja eräästä kaupungista. Eli kaikki ei olleet työttömiä.

Vierailija
84/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kirjoittaa täällä homeesta ja kosteudesta.

Briteissä ei käytetä vesieristystä kosteissa tiloissa. Aikoinaan tuttu kävi aupairina lukiossa suomalaiselle perheelle ja tuon perheen isä oli rakennusalalla töissä. Kertoi, kuinka siellä ei edes tiedetä käsitettä vesieristys ja oli todella vaikea niitä saada sinne korjailtua.

Tämän näkee myös tositv-ohjelmista, joissa kylpyammeet samoissa tiloissa kokolattiamaton kanssa, ei ovea kylppärin ja makuuhuoneen välillä, vähän vain seinään maalia, ei mitään vesieristyksiä saatika laatoitusta käytössä. Suomessa kylppärit on käytännössä muovipussiin kääritty, ei pääse kosteus rakenteisiin.

Veikkaan, että lämpöeristys ja tuplaikkunat on myös aivan tuntematon käsitys. Kunhan on seinät niin talo on siinä.

Kyllä siellä on vesieristyksiä saatavilla varsinkin nykyään. Myös meidän lapsuudenkodissa on kylppärissä vesieristykset ja se on rempattu kunnolla vuonna 2001. Kokolattiamattoja en ole nähnyt ikinä kylpyhuoneissa, vessoissa joidenkin lapsuudenkaverien kotona ysärillä. Sellaisessa asunnossa missä on kokolattiamattoja huoneissa yleensäkään, olen asunut viimeksi 90-luvulla.

Lämpöeristyksiä sekä tulpa- ja triplaikkunoita on myös saatavilla.

Ystäväni pari vuotta vanhaan uudistuotantoa olevaan taloon tarjottiin vielä kokolattiamattoa kylpyhuoneeseen, olivat lähinnä hämmästyneitä kun ystävä ehdottomasti kieltäytyi ja valitsi toisen lattiamateriaalin tilalle.

Vierailija
85/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briteissä ei käytetä vesieristystä kosteissa tiloissa. Aikoinaan tuttu kävi aupairina lukiossa suomalaiselle perheelle ja tuon perheen isä oli rakennusalalla töissä. Kertoi, kuinka siellä ei edes tiedetä käsitettä vesieristys ja oli todella vaikea niitä saada sinne korjailtua.

Tämän näkee myös tositv-ohjelmista, joissa kylpyammeet samoissa tiloissa kokolattiamaton kanssa, ei ovea kylppärin ja makuuhuoneen välillä, vähän vain seinään maalia, ei mitään vesieristyksiä saatika laatoitusta käytössä. Suomessa kylppärit on käytännössä muovipussiin kääritty, ei pääse kosteus rakenteisiin.

Veikkaan, että lämpöeristys ja tuplaikkunat on myös aivan tuntematon käsitys. Kunhan on seinät niin talo on siinä.

Kyllä siellä on vesieristyksiä saatavilla varsinkin nykyään. Myös meidän lapsuudenkodissa on kylppärissä vesieristykset ja se on rempattu kunnolla vuonna 2001. Kokolattiamattoja en ole nähnyt ikinä kylpyhuoneissa, vessoissa joidenkin lapsuudenkaverien kotona ysärillä. Sellaisessa asunnossa missä on kokolattiamattoja huoneissa yleensäkään, olen asunut viimeksi 90-luvulla.

Ystäväni pari vuotta vanhaan uudistuotantoa olevaan taloon tarjottiin vielä kokolattiamattoa kylpyhuoneeseen, olivat lähinnä hämmästyneitä kun ystävä ehdottomasti kieltäytyi ja valitsi toisen lattiamateriaalin tilalle.

Olisi varmaan ollut halvin vaihtoehto.

Vierailija
86/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan ollut halvin vaihtoehto.

Paljon mahdollista. Kokolattiamattoja voi tosiaan nykyäänkin näkyä, myös moderneissa taloissa.

Vierailija
87/117 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Englannissa asutaan kurjasti. Toista se on meillä DDRssä.

https://www.youtube.com/c/TheLuxuryHomeShow/videos

Vierailija
88/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Brittien remppa vai muutto ym. vastaavia ohjelmia on kiva katsoa, kun niillä on realistiset asunnot eikä mitään 300 neliön jättitaloja. :D sisustusmakuhan siellä on aika erikoinen. Mutta tykkään niistä "rivitaloista", ne on jotenkin viehättävän näköisiä.

Vierailija
89/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniimpiahan ne talot on vaikka ehkä kylmiä kuin suomalaiset asunnot. Täältä löytyy lähinnä vain rumia neukkukuutioita, 80-luvun rivitaloja, nykyisiä eteis-olohuone-keittiöseinävirityksiä tai modernia. Briteissä on ihania town house taloja ja vanhaakin arvostetaan.

Vierailija
90/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnostettuna ja toisenlaisessa asunnossa vanha (jopa se 1800-luvun) lattia olisi kyllä kiva yksityiskohta.

Itse ostettava hella ja muut kodinkoneet taitavat olla brittivuokra-asunnoissa aika yleisiä, meidän makuun toki outoa. Muistelisin että Saksassa oli ainakin ennen tapana ettei edes keittiön kaapistoa välttämättä ollut valmiina, kodinkoneiden hankinta on siihen nähden vielä ihan kohtuullisen helppoa.

Vierailija
91/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnostettuna ja toisenlaisessa asunnossa vanha (jopa se 1800-luvun) lattia olisi kyllä kiva yksityiskohta.

Itse ostettava hella ja muut kodinkoneet taitavat olla brittivuokra-asunnoissa aika yleisiä, meidän makuun toki outoa. Muistelisin että Saksassa oli ainakin ennen tapana ettei edes keittiön kaapistoa välttämättä ollut valmiina, kodinkoneiden hankinta on siihen nähden vielä ihan kohtuullisen helppoa.

Ei ole yleistä Briteissä, ainakaan viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen jotka olen täällä asunut. Saksassa edelleen vuokrakämppään pitää hankkia oma keittiö.

Vierailija
92/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa mieltä britit ovat meidän neukkukuutioista. Maamme näyttää britin silmin kommunistiselta Neuvostoliitolta, varsinkin teiden kunto.

Totta siinä mielessä, että brittilässä monet köyhätkin asuu kuitenkin omissa taloissaan, eikä kerrostaloissa, joita pidetään ihan surkeina asuinpaikkoina.

Mutta minusta 'raihnainen' ei voi kuvata asuinpaikkaa, ihmistä kylläkin.

Britanniassa on vaikka kuinka paljon kerrostaloja.

No on, mutta niissä asuu melkeinpä pelkästään köyhiä, paitsi jossain tosi kalliilla alueilla.

Vierailija
93/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistä Briteissä, ainakaan viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen jotka olen täällä asunut. Saksassa edelleen vuokrakämppään pitää hankkia oma keittiö.

Minulle taas on tullut useampikin vuokra-asunto vastaan juuri Briteissä, joihin on pitänyt itse hankkia mm. uuni ja pesukone.

Vierailija
94/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Brittien remppa vai muutto ym. vastaavia ohjelmia on kiva katsoa, kun niillä on realistiset asunnot eikä mitään 300 neliön jättitaloja. :D sisustusmakuhan siellä on aika erikoinen. Mutta tykkään niistä "rivitaloista", ne on jotenkin viehättävän näköisiä.

Viehättäviä ehkä ulkoapäin, mutta asuessa ihan hemmetin epäkäytännöllisiä, kun huoneet on usein kolmessa tai neljässä eri kerroksessa. Joka kerroksessa on pari huonetta ja portaat. Ja pikkulapsiperheissä se turvaporttien määrä ja niistä ravaaminen on sietämätöntä. Plus tietty aina epäluulo, että hetkinen, suljinkohan sen portin ja hetkinen, missä lapset on.

Vierailija
95/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille kuvia susirumista brittikerrostaloissa, kuka nyt tuollaisessa haluaisia asua. 

https://www.garringtonlondon.co.uk/mansion-blocks/

Vierailija
96/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas on tullut useampikin vuokra-asunto vastaan juuri Briteissä, joihin on pitänyt itse hankkia mm. uuni ja pesukone.

Onpa outoa, mulle ei ikinä! Missä päin maata näitä on tullut vastaan?

Vierailija
97/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siellä sellaisenkin asunnon, jonka vessassa oli kokolattiamatto 🤢

Vierailija
98/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa maailman hirviämmän näköset tuvat erittäin sokkeloisia ja pieniä en asuisi suomes on vessatkin paremman näköinen

Vierailija
99/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, mulle ei ikinä! Missä päin maata näitä on tullut vastaan?

Ympäri maata näyttää löytyvän.

https://www.rightmove.co.uk/properties/127413926#/?channel=RES_LET

"space for fridge, cooker with extractor fan"

https://www.rightmove.co.uk/properties/127860992#/?channel=RES_LET

"space for a cooker, space and plumbing for a washing machine, space for a fridge freezer"

https://www.rightmove.co.uk/properties/127826930#/?channel=RES_LET

"space for cooker, plumbing for washing machine, space for fridge freezer"

https://www.rightmove.co.uk/properties/127813166#/?channel=RES_LET

"space for cooker with extractor hood over"

https://www.rightmove.co.uk/properties/127788797#/?channel=RES_LET

"Space for cooker and fridge freezer"

https://www.rightmove.co.uk/properties/127756868#/?channel=RES_LET

"spaces for white goods"

Vierailija
100/117 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta valehtelu, sieltä Lopelta on ihan turha huudella mitään kun ei tiedä miten asiat oikeasti ovat. Vuokrakämpät on kaikki ihan tavallisen hyvin varusteltu täällä Briteissä, joten white goods ei tarvi tosiaan ostaa erikseen. Ärsyttävää tämä valehtelu palstalla!