Oletko naisten eliittiÀ: kaksi lasta saman miehen kanssa ja olette naimisissa, omakotitalo ja farmariauto pihassa
Kommentit (230)
ei ole omakotitaloa, en sitÀ mökin lisÀksi kaipaa. Ei farkkua tai maasturia [ei kiinnosta autot] vaan jo teini-ikÀinen hatchback, miehen autoa en omakseni laske :) EipÀ toisaalta ole velkojakaan, vaan taloudellinen vapaus.
Naimisissa en ole koskaan ollut.
Suurin katumus on lapsiluvun jÀttÀminen yhteen, siitÀ koen pienen kateuden piston tuota naisten eliittiÀ kohtaan :(
Vierailija kirjoitti:
ei ole omakotitaloa, en sitÀ mökin lisÀksi kaipaa. Ei farkkua tai maasturia [ei kiinnosta autot] vaan jo teini-ikÀinen hatchback, miehen autoa en omakseni laske :) EipÀ toisaalta ole velkojakaan, vaan taloudellinen vapaus.
Naimisissa en ole koskaan ollut.
Suurin katumus on lapsiluvun jÀttÀminen yhteen, siitÀ koen pienen kateuden piston tuota naisten eliittiÀ kohtaan :(
On kyllÀ lapsellisia juttuja ketjussa, aikuiset ihmiset listaa omaisuuksiaan kilpaa.. kolmanneksella suomalaisista maksuhÀiriömerkintÀ ja kotitalouksien velkaantumisaste EU maiden huippua.
Edellinen kirjoittaa kuten omien arvojensa mukaisesti elÀvÀ, tasapainoinen aikuinen.
Olen siis tÀllÀ perusteella alinta kastia:
Sinkku
Ei lapsia
Ei lemmikkejÀ
Asun yksin omistamassani rivitaloasunnossa
Pikkuauto työmatkoja varten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta on nykyÀÀn tosi hyvÀosaisten juttu. KöyhÀt ja syrjÀytyneet jÀÀvÀt puolestaan kokonaan lapsettomiksi useimmin.
Ei pidÀ paikkaansa. Alin luokka on aina lisÀÀntynyt ahkerasti. Suomessa on ilmainen koulutusjÀrjestelmÀ ja varhaiskasvatus joten raha ei ratkaise perheen perustamista.
https://www.stat.fi/til/synt/2020/02/synt_2020_02_2021-12-03_tie_001_fiâŠ
Tuossa tuorein tilasto. KÀyristÀ nÀkee, ettÀ mitÀ korkeammin koulutettu nainen, sitÀ suurempi lapsiluku 30-39-vuotiaissa.
Kaksi lasta saman miehen kanssa, omakotitalo ja katumaasturi kyllÀ. Eronnut vuoroviikkoÀiti. Mua ei onneksi kiinnosta mikÀÀn eliitti.
En ole naimisissa, mutta muuten kyllÀ tÀyttyy kriteerit.
Muuten tÀsmÀÀ kaikilta osin, mutta ei ole lapsia, ei yhteisiÀ tai toisten. Koira löytyy kyllÀ :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta on nykyÀÀn tosi hyvÀosaisten juttu. KöyhÀt ja syrjÀytyneet jÀÀvÀt puolestaan kokonaan lapsettomiksi useimmin.
Ei pidÀ paikkaansa. Alin luokka on aina lisÀÀntynyt ahkerasti. Suomessa on ilmainen koulutusjÀrjestelmÀ ja varhaiskasvatus joten raha ei ratkaise perheen perustamista.
https://www.stat.fi/til/synt/2020/02/synt_2020_02_2021-12-03_tie_001_fiâŠ
Tuossa tuorein tilasto. KÀyristÀ nÀkee, ettÀ mitÀ korkeammin koulutettu nainen, sitÀ suurempi lapsiluku 30-39-vuotiaissa.
LisÀÀn vielÀ vastaavan kaavion miehillÀ. Naisilla vasta korkeakoulututkinto antaa paremman mahdollisuuden korkeampaan lapsilukuun, miehillÀ jo amistutkinto (toinen aste) lisÀÀ lasten saamista selvÀsti, jos vertaa pelkkÀÀn peruskouluun:
https://www.stat.fi/til/synt/2020/02/synt_2020_02_2021-12-03_kuv_001_fiâŠ
Omakotitalo, mies, yksi lapsi, koira ja kaksi farmariautoa. ElÀn oikein luksuselÀmÀÀ.
Myin farmarini, vaihdoin hatchback:iin. MiehellÀ on kyllÀ SUV, kelpaako se?
EttÀ eipÀ tuosta jÀÀnyt kÀteen kuin okt. Lapsiakin on vain 1. Avioliitolle en vielÀ ole keksinyt riittÀviÀ perusteita, eikÀ ilmeisesti ole mieskÀÀn, kun ei ole kosinut....
Yksi lapsi (25 vuotias) sama mies 27 vuotta, ei kihloissa eikÀ naimisissa. Vuokrakaksio ja avolava auto. Ei penniÀkÀÀn velkaa.
Juu en. Vain yksi lapsi, joka muuttanut jo pois kotoa, olen eronnut, ei farmariautoa (iso sedan kuitenkin, velaton), luhtitalokolmio (asuntovelkaa on) eikÀ lemmikkejÀ (paitsi villakoiria). Palkkakin yli keskipalkkojen.
Mutta ei ole miestÀ (enÀÀ), ei toista lapsta, ei omakotitaloa (enÀÀ) eikÀ farmariautoa (enÀÀ).
Kaksi lasta saman miehen kanssa, naimisissa, isohko omakotitalo, lapset muuttaneet omilleen, farmariauto ja pieni kauppakassi, kesÀmökki, ei velkaa, ei elÀimiÀ ja ei koskaan tule koiraa.
En varmaankaan, koska minulla on kolme lasta, yksi sÀhköauto, toinen hybridi ja kolmas urheiluauto sekÀ kaksi omakotitaloa ja yksi kaupunkiasunto. Kultaista noutajaa ei ole.
Akateeminen koulutus ja hyvÀt tulot ovat ehdottomat vaatimukset eliittiin kuulumiseen, molemmilla vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen koulutus ja hyvÀt tulot ovat ehdottomat vaatimukset eliittiin kuulumiseen, molemmilla vanhemmilta.
Akateemisuushullu on taas tÀÀllÀ! Yliopiston kÀyminen on niin tuikitavallista, ettei siinÀ ole mitÀÀn ihmeellistÀ.
Ainoastaan sormus löytyy sormesta.
No voi vee mitkÀ premissit taas.
Vierailija kirjoitti:
Olin. Se oli yhtÀ perhehelvettiÀ.
Tarkoitit varmaan parisuhdehelvettiÀ. SehÄn sen helvetin elÀmÀÀn aiheuttaa eivÀtkÀ lapset.
Löytyy kaikki nuo, paitsi farmarin sijaan 2 citymaasturia ja lukiolaisella halvempi henkilöauto. Olen myös akateeminen ja hoikka. Mutta ainakin mun tuttavissa mun kaltaisia riittÀÀ. Sukulaisista ei niinkÀÀn ja tiedÀn, ettÀ suku haluaa nÀhdÀ sen pÀivÀn kun munkin "kulissit sortuu", kuten erÀs tiivisti laskuhumalan aikaan. Voihan sitÀ tulla kaikkia takaiskuja ja tragedioita, mutta tuskin ne mun elÀmÀstÀni kulissia tekee.