Oletko naisten eliittiÀ: kaksi lasta saman miehen kanssa ja olette naimisissa, omakotitalo ja farmariauto pihassa
Kommentit (230)
Poika ja tyttö on ja sama mies yli 20 vuotta jo.
Farmariauto löytyy myös mutta ei ole koiraa ja ok-taloajatuksesta luovuin kun haluan asua kaupungissa.
Kaikki löytyy: 2 lasta samalle miehelle, jonka kanssa naimisissa. On okt ja uudehko farmariauto.
En silti koe olevani eliittiÀ, onnekas monessa asiassa kyllÀkin
5 sivua vastauksia, joista suurimmassa osassa kerrotaan, mitÀ noista itsellÀ on. Mutta siis eivÀtkö nuo asiat ole keskivertoja eikÀ eliittiÀ. Paitsi ehkÀ omakotitalo pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kuinka totuus nÀyttÀÀ todella satuttavan joitakin. Tulee mieleen ne mgot... jotakin miehet, jotka vÀittÀvÀt etteivÀt tarvitse parisuhdetta, mutta kummasti silti puhuvat siitÀ :)
Siis mikÀ totuus?
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta, omakotitalo, koira (ei sentÀÀn kultainennoutaja, hyi olkoon!), sÀleaita ja kaksi farmaria sekÀ yksi sedan.
Onko teillÀ suksiboksi sedanissa?
Joo. Talo vuodelta 53 ja Volvot 8Ă„ luvulta
Samanlaiset toki ettÀ kelpaa sitten varaosiksi sille toiselle jos oikein laukeaa
En lÀhellÀkÀÀn. Kauneudella tosin oon saanut kaiken anteeksi.
KyllÀ. Omistusasunto hyvÀltÀ paikalta HelsingistÀ. Ei miestÀ tai lapsia rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kökkö eliitti jos perhehelvetti on vaatimus eliittiin pÀÀsylle. EihÀn tuossa ole mitÀÀn eliittiÀ! Tuo on sitÀ kun on luovuttanut tÀysin itsensÀ keskinkertaisuudelle ja sen alle.
Miksi se on helvetti? Ja mitÀ on keskinkertaisuus? Oletko ihminen, joka arvioi ihmisiÀ ennen kaikkea ulkoisten puitteiden perusteella?
Parisuhteen ja lasten takia naiset jÀttÀÀ kÀyttÀmÀttÀ kaiken potentiaalinsa ja tyytyvÀt elÀmÀÀn kotipiikoina. Ihan merkityksetön ja hukkaan heitetty elÀmÀ. Ei mitÀÀn ihailtavaa siinÀ.
En saa kyllÀ merkitystÀ elÀmÀÀni työstÀkÀÀn. Merkitys tuleekin ennen kaikkea siitÀ, onko tyytyvÀinen omaan elÀmÀÀn. Jos joku saa tyydytystÀ "kotipiikana" olemisesta, mikÀ sinÀ olet hÀnelle sanomaan, ettÀ tunne on vÀÀrÀ. Se, mitÀ milloinkin yhteiskunnassa arvostetaan ja pidetÀÀn merkityksellisenÀ, on tÀysin aikaan ja paikkaan sidottu sosiokulttuurinen tuotos. On tyhmÀÀ suureen ÀÀneen selittÀÀ tietÀvÀnsÀ, mikÀ on totuus merkityksellisestÀ elÀmÀstÀ.
Merkityksellisyys on harhaa. Lopulta tÀssÀ elÀmÀssÀ mikÀÀn eikÀ kukaan ole kovin merkittÀvÀÀ. Ollaan vain hetken olemassa hiukkasten kokoonpanona, jota ihmiseksi kutsutaan. Voisin ihan hyvin olla etana ja elÀmÀni olisi tismalleen yhtÀ merkittÀvÀÀ kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin. Se oli yhtÀ perhehelvettiÀ.
Sama. Tehtiin vielÀ kolmas lapsi ja sitten vasta ymmÀrsin, ettÀ ei nuo puitteet tai monta lasta tee ainoasta elÀmÀstÀni onnellista. Tai no, lapset toki. Nyt erosta on jo kohta 10v ja se perhehelvetti tuntuu kaukaiselta. Kuitenkin tunnemuisti on koko ajan sanonut, ettÀ ei enÀÀ ikinÀ tuollaista ja kulissit ahdistaa ja nykyÀÀn myös sÀÀlittÀÀ. Olen ylpeÀ oman nÀköisestÀ elÀmÀstÀ ja hyvÀstÀ ilmapiiristÀ kotona.
Farmariauto ei tosiaan ole ehkÀ ulkonÀöltÀÀn se kaunein, mutta jos on ne kaksi lasta ja kultainen noutaja niin sen auton on vÀhÀn niinkuin pakko olla farmari jos meinaa ettÀ kaikki mahtuu kyytiin. Mieluummin ruma mutta kÀytÀnnöllinen kuin hieno mutta hyödytön auto. Tosin autot ei minun mielestÀ muutenkaan ole erityisen kauniita, ei edes ne "hienot", joten en oikein ymmÀrrÀ miksi kukaan ulkonÀön perusteella valitsisi auton.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ, juuri nÀin. Kaksi lasta, tyttö ja poika. Koira löytyy, sekarotuinen. Omakotitalo, vÀhÀn rÀnsistynyt rintamiestalo. Mies on lasten isÀ ja naimisissa ollaan, mies on kyllÀ eronnut kirkosta. Pihalla on farmariauto.
Ihanaa kuulua eliittiin!
Poroporvallisuuteen kuulut selvÀsti. Samoin ap:n esimerkki poroporvarillisuutta ei eliittiÀ. Eliitti on jotain aivan muuta. Eliitti tarkoittaa valiojoukkoa, parhaimmistoa, hienostoa tai ylintÀ valtaa kÀyttÀvÀÀ joukkoa.
"Eliittiin", pÀivÀn naurut! Ja pokkana tÀÀllÀ muijat vielÀ vastailee ettÀ "en ku mulla on _kolme_kersaa ja kaks maasturia". No pitÀÀhÀn se itse kunkin rakentaa itsetuntonsa jonkin varaan. Olkot se sitten vaikka eliittifantasiat.
Minusta eliittiÀ on se nainen, joka on saanut luotua itselleen elÀmÀn jossa viihtyy. Oli lapsia ja miehiÀ, omakotitaloja, autoja ja noutajia tai ei. Kunhan kokee itse ettÀ elÀmÀ on merkityksellistÀ ja hyvÀÀ.
Ja itse tÀytÀn nuo kriteerit. Ei vaan kiinnosta luokitella ihmisiÀ paremmuusjÀrjestykseen sen perusteella, millaista elÀmÀÀ he elÀvÀt.
Noiden jÀlkeen pitÀÀ vielÀ erota. Sitten on lopullisesti huipulla.
MinÀ en kyllÀ varmaan enÀÀ muunlaista autoa ottaisikaan kuin farmarin, on se niin nÀppÀrÀ kun mahtuu kamppeet kyytiin. UlkonÀkö on sivuseikka.
Juu kulun. Tosin farmari on vuoden 2003 mallia eikÀ edes toimi tÀllÀ hetkellÀ.
Eliittinainen tunnetaan vain villeistÀ vuosistaan.
Kannattaa tehdÀ isyystesti.
En ihan. On kolme lasta ja kaksi koiraa, sekÀ hevonen. Pihassa on useampi auto. Ja juu ollaan naimisissa ja on se omakotitalo.