Oletko naisten eliittiä: kaksi lasta saman miehen kanssa ja olette naimisissa, omakotitalo ja farmariauto pihassa
Kuulutko eliittiin
Kommentit (230)
Poika ja tyttö on ja sama mies yli 20 vuotta jo.
Farmariauto löytyy myös mutta ei ole koiraa ja ok-taloajatuksesta luovuin kun haluan asua kaupungissa.
Kaikki löytyy: 2 lasta samalle miehelle, jonka kanssa naimisissa. On okt ja uudehko farmariauto.
En silti koe olevani eliittiä, onnekas monessa asiassa kylläkin
5 sivua vastauksia, joista suurimmassa osassa kerrotaan, mitä noista itsellä on. Mutta siis eivätkö nuo asiat ole keskivertoja eikä eliittiä. Paitsi ehkä omakotitalo pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kuinka totuus näyttää todella satuttavan joitakin. Tulee mieleen ne mgot... jotakin miehet, jotka väittävät etteivät tarvitse parisuhdetta, mutta kummasti silti puhuvat siitä :)
Siis mikä totuus?
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta, omakotitalo, koira (ei sentään kultainennoutaja, hyi olkoon!), säleaita ja kaksi farmaria sekä yksi sedan.
Onko teillä suksiboksi sedanissa?
Joo. Talo vuodelta 53 ja Volvot 8å luvulta
Samanlaiset toki että kelpaa sitten varaosiksi sille toiselle jos oikein laukeaa
Kyllä. Omistusasunto hyvältä paikalta Helsingistä. Ei miestä tai lapsia rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kökkö eliitti jos perhehelvetti on vaatimus eliittiin pääsylle. Eihän tuossa ole mitään eliittiä! Tuo on sitä kun on luovuttanut täysin itsensä keskinkertaisuudelle ja sen alle.
Miksi se on helvetti? Ja mitä on keskinkertaisuus? Oletko ihminen, joka arvioi ihmisiä ennen kaikkea ulkoisten puitteiden perusteella?
Parisuhteen ja lasten takia naiset jättää käyttämättä kaiken potentiaalinsa ja tyytyvät elämään kotipiikoina. Ihan merkityksetön ja hukkaan heitetty elämä. Ei mitään ihailtavaa siinä.
En saa kyllä merkitystä elämääni työstäkään. Merkitys tuleekin ennen kaikkea siitä, onko tyytyväinen omaan elämään. Jos joku saa tyydytystä "kotipiikana" olemisesta, mikä sinä olet hänelle sanomaan, että tunne on väärä. Se, mitä milloinkin yhteiskunnassa arvostetaan ja pidetään merkityksellisenä, on täysin aikaan ja paikkaan sidottu sosiokulttuurinen tuotos. On tyhmää suureen ääneen selittää tietävänsä, mikä on totuus merkityksellisestä elämästä.
Merkityksellisyys on harhaa. Lopulta tässä elämässä mikään eikä kukaan ole kovin merkittävää. Ollaan vain hetken olemassa hiukkasten kokoonpanona, jota ihmiseksi kutsutaan. Voisin ihan hyvin olla etana ja elämäni olisi tismalleen yhtä merkittävää kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin. Se oli yhtä perhehelvettiä.
Sama. Tehtiin vielä kolmas lapsi ja sitten vasta ymmärsin, että ei nuo puitteet tai monta lasta tee ainoasta elämästäni onnellista. Tai no, lapset toki. Nyt erosta on jo kohta 10v ja se perhehelvetti tuntuu kaukaiselta. Kuitenkin tunnemuisti on koko ajan sanonut, että ei enää ikinä tuollaista ja kulissit ahdistaa ja nykyään myös säälittää. Olen ylpeä oman näköisestä elämästä ja hyvästä ilmapiiristä kotona.
Farmariauto ei tosiaan ole ehkä ulkonäöltään se kaunein, mutta jos on ne kaksi lasta ja kultainen noutaja niin sen auton on vähän niinkuin pakko olla farmari jos meinaa että kaikki mahtuu kyytiin. Mieluummin ruma mutta käytännöllinen kuin hieno mutta hyödytön auto. Tosin autot ei minun mielestä muutenkaan ole erityisen kauniita, ei edes ne "hienot", joten en oikein ymmärrä miksi kukaan ulkonäön perusteella valitsisi auton.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri näin. Kaksi lasta, tyttö ja poika. Koira löytyy, sekarotuinen. Omakotitalo, vähän ränsistynyt rintamiestalo. Mies on lasten isä ja naimisissa ollaan, mies on kyllä eronnut kirkosta. Pihalla on farmariauto.
Ihanaa kuulua eliittiin!
Poroporvallisuuteen kuulut selvästi. Samoin ap:n esimerkki poroporvarillisuutta ei eliittiä. Eliitti on jotain aivan muuta. Eliitti tarkoittaa valiojoukkoa, parhaimmistoa, hienostoa tai ylintä valtaa käyttävää joukkoa.
"Eliittiin", päivän naurut! Ja pokkana täällä muijat vielä vastailee että "en ku mulla on _kolme_kersaa ja kaks maasturia". No pitäähän se itse kunkin rakentaa itsetuntonsa jonkin varaan. Olkot se sitten vaikka eliittifantasiat.
Minusta eliittiä on se nainen, joka on saanut luotua itselleen elämän jossa viihtyy. Oli lapsia ja miehiä, omakotitaloja, autoja ja noutajia tai ei. Kunhan kokee itse että elämä on merkityksellistä ja hyvää.
Ja itse täytän nuo kriteerit. Ei vaan kiinnosta luokitella ihmisiä paremmuusjärjestykseen sen perusteella, millaista elämää he elävät.
Minä en kyllä varmaan enää muunlaista autoa ottaisikaan kuin farmarin, on se niin näppärä kun mahtuu kamppeet kyytiin. Ulkonäkö on sivuseikka.
Juu kulun. Tosin farmari on vuoden 2003 mallia eikä edes toimi tällä hetkellä.
Eliittinainen tunnetaan vain villeistä vuosistaan.
Kannattaa tehdä isyystesti.
En ihan. On kolme lasta ja kaksi koiraa, sekä hevonen. Pihassa on useampi auto. Ja juu ollaan naimisissa ja on se omakotitalo.