Olen henkilökohtainen avustaja. Jos avustettava pyytää käymään viinaa ostamassa niin
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksesta ei käy ilmi, että ap on so malitaustainen. Ilman muuta se on hänelle paha juttu näyttäytyä Alkossa.
En minäkään ole s omppu, mutta en ole koskaan ostanut kenellekään viinaa, enkä osta, sama tupakan kanssa. Äitini yrittää aina tilailla tupakkaa, mutta en vie.
Ihan on oma asiasi, miten toimit äitisi kohdalla, mutta palkkatyöläisenä kuuntelet kyllä työnantajasi toiveita, ja teet sinulle osoitetut tehtävät. Työsopimuksessasi on varmastikin tämän sisältöinen lause.
Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.Avustaja ei ole palvelija, joten kaikki sellaiset tehtävät, joissa avustaja juoksee työnantajansa asioilla ilman tämän läsnäoloa on väärinkäyttöä.
Höpö höpö. Sitä vartenhan avustajat on että käyvät asioilla. Itse olen maannut vuosia sängyssä, en pääse edes ulkoilemaan. Meinaatko sä että mun pitäisi palkata erikseen työntekijä joka ostaa mulle ruoat, käy apteekissa jne. Ja tosiaan. Ei avustaja päätä mitä avustettava elämässään tekee. Jos se juo alkoholia niin sitten se juo. Ei ole pakko olla siellä töissä jos ei huvita. Kait tässä nyt itse saa päättää mitä suuhunsa pistää?!!!
Pane sinä suuhusi mitä lystäät. Vaikkapa sitä huumetta nimeltä alkoholi.
Ja tosiaan avoimissa työpaikoissa ilmoittavat vuodesta toiseen, kuukaudesta toiseen ne samat henkilöt, jotka hakee avustajaa. He ovat juuri niitä, jotka kuvittelee olevansa mahtimaksajia ja korkea-arvoisia pomoja, joka käskee ja määrää aivottomia tehtäviä, koska on pomo isolla peellä.
Nuo ei saa koskaan ketään pysymään avustajana muutamaa viikkoa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai alkossa asioiminen on ihan normaalia arkipäivän toimintaa. Eihän tuo ole mitään. Joissakin tapauksissahan avustettavalle pitää hakes esimerkiksi välineitä erotiikkaliikkeestä tai vaikkapa kondomeja tai liukuvoidetta. Nämäkin kuuluvat normaaliin elämään. Avustettava itse päättä mitä hänen elämäänsä kuuluu, ei avustaja.
Avustaja vetää rajat sille, mikä on avustajan normaaliin elämään kuuluvaa. Esimerkiksi mun normaaliin elämään ei kuulu toimittaa liikuntakyvyttömälle viinapulloa nenän eteen töissä. Mun normaalin elämään ei kuulu auttaa ketään suuse_ksihommissa, eikä siivota spe_rmoja avustettavan naamalta.
Miten seksiasiat sitten hoituvat jos palkattu apu ei auta? Nuohan ovat juuri sitä avustajan duunia. Missään suuseksihommissa nyt ei ketään auteta mutta esim seksilleujen ostaminen, niiden huoltaminen yms ovat aivan normaalia elämää. Jos et kykene auttamaan toista tämän normaalissa elämässä ja normaaleissa ihmisyyteen kuuluvissa asioissa, niin ainakin sinun olisi syytä olla näistä rehellinen työhaastattelussa. Itse en voisi iki maaiilmassa ottaa noin rajoittunutta avustajaa kuin sinä. Työaikan sinä et toteuta itseäsi vaan autat avustetavaa elämään omaa elämäänsä, johon kuuluvat nautinnot, kuten alkoholi ja seksi.
Minä en ikimaailmassa ottaisi noin irstasta avustettavaa kuin sinä. Siksi avustettavat pitääkin haastatella perinpohjin, ettei tule iskettyä kättä p_skaan.
Irstasta? Et siis itse koskaan masturboi? Tai käytä liukuvoidetta? Osa nuorista aikuisistakin joutuu käyttämään liukkaria ja masturboidessa se on ihan suositeltavaa. Mikä mielestäsi on normaalissa masturboinnissa "irstasta"?
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, että osan mielestä vammaisen/vammautuneen elämään ei saa kuulua nautinnot, kuten coctailit ja itsetyydytys. Pitäisikö loppuelämä viettää kuivin suin selibaatissa?
Itsetyydytys tarkoittaa, että sinä tyydytät itse itsesi. Ei yhteiskunta maksa avustajaa sulle, että se hinkkaa sinua. Tilaa sinäkin kotiisi seksipalvelua ja maksa sille seksityöläiselle hänen työnkuvaansa kuuluvasta toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai alkossa asioiminen on ihan normaalia arkipäivän toimintaa. Eihän tuo ole mitään. Joissakin tapauksissahan avustettavalle pitää hakes esimerkiksi välineitä erotiikkaliikkeestä tai vaikkapa kondomeja tai liukuvoidetta. Nämäkin kuuluvat normaaliin elämään. Avustettava itse päättä mitä hänen elämäänsä kuuluu, ei avustaja.
Avustaja vetää rajat sille, mikä on avustajan normaaliin elämään kuuluvaa. Esimerkiksi mun normaaliin elämään ei kuulu toimittaa liikuntakyvyttömälle viinapulloa nenän eteen töissä. Mun normaalin elämään ei kuulu auttaa ketään suuse_ksihommissa, eikä siivota spe_rmoja avustettavan naamalta.
Miten seksiasiat sitten hoituvat jos palkattu apu ei auta? Nuohan ovat juuri sitä avustajan duunia. Missään suuseksihommissa nyt ei ketään auteta mutta esim seksilleujen ostaminen, niiden huoltaminen yms ovat aivan normaalia elämää. Jos et kykene auttamaan toista tämän normaalissa elämässä ja normaaleissa ihmisyyteen kuuluvissa asioissa, niin ainakin sinun olisi syytä olla näistä rehellinen työhaastattelussa. Itse en voisi iki maaiilmassa ottaa noin rajoittunutta avustajaa kuin sinä. Työaikan sinä et toteuta itseäsi vaan autat avustetavaa elämään omaa elämäänsä, johon kuuluvat nautinnot, kuten alkoholi ja seksi.
No sä voit kysellä tuttavapiiristäs jonku vapaaehtoisen auttelemaan sun seksipuuhissa.
Kyllä se on jo hyvän tavan vastaista olettaa, että avustaja joutuu kuuntelemaan sun ähinää ja voihkimista töissä. Siivota sun eri_teet milloin mistäkin. Yhteiskunta teille avun tarjoaa yhteisistä varoista.
Sitten kun sulla on massia omasta takaa maksaa , niin anna palaa. Voithan sinä tilata kotiin myös jonku seksi_yöläisen, eikö vaan. Jotain rajaa vaatimuksille. Ei meillä normaaliin hyviin tapoihin kuulu vaatia parisuhde- tai yksilöseksiin sivusta jelppaajaa, joka joutuis pakollakin kuuntelemaan touhua.
Epäilen, ettei missään hoivakodissa tai ryhmäkodissa avustajilta ja hoitsuilta vaadita ähräämään kenenkään asukin seksijutuissa. Tuskin kukaan ryhtyisikään moiseen. Hyvin arvelluttavaa.
Mut tosiaan, tilaa vaikka maksullinen s_ksityöntekijä kotiis, ja maksa omasta pussistas. Vai lukeeko vammaislaissa, että avustajan on pakko auttaa vaikka kät_enve_tämisessä yhteiskunnan kustantamana?
Ei seksi ole mitään luksusta vaan ihan normaali perustarve kuten vessassa käyminkin. Eikä seksin eritteet sen kummempaa ole kuin esim avustettavan pissa, kakka, ja menkkaveri.
Kyllä tuosta avustetusta seksistä puhutaan yhä enemmän ja enemmän ja hyvä niin. Ja joskus tuo avustaminen voi olla siis ihan vaan masturboinnissa avustamista, eli seksilelun antamista avustettavalta, liukkarin levittämistä ja lelun pesemistä. Eli ei siis miteään sen kummempaa tai mitään "iljettävää". Ei nuo millekään seksityöntekijälle kuulu. Luuletko tosissaan, että vammautuneella on varaa maksaa normaalista elämään kuuluvasta masturboinnista satanen päivä prostituoidulle? Kun ei siihen sitä prostituoitua tarvita vaan nimenomaan se apukäsi antamaa esim väline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, että osan mielestä vammaisen/vammautuneen elämään ei saa kuulua nautinnot, kuten coctailit ja itsetyydytys. Pitäisikö loppuelämä viettää kuivin suin selibaatissa?
Itsetyydytys tarkoittaa, että sinä tyydytät itse itsesi. Ei yhteiskunta maksa avustajaa sulle, että se hinkkaa sinua. Tilaa sinäkin kotiisi seksipalvelua ja maksa sille seksityöläiselle hänen työnkuvaansa kuuluvasta toiminnasta.
Ei avustajan tehtävä olekaan hinkata, vaan esim auttaa seksilelujen ja liukuvoiteen hankinnassa ja ojentaa masturboidessa seksilelu ja pestä se jälkikäteen. Ei avustaja ole mukana toteuttamassa aktia vaan ainoastaan antamassa välineet ja auttamassa peseytymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä voit kysellä tuttavapiiristäs jonku vapaaehtoisen auttelemaan sun seksipuuhissa.
Kyllä se on jo hyvän tavan vastaista olettaa, että avustaja joutuu kuuntelemaan sun ähinää ja voihkimista töissä. Siivota sun eri_teet milloin mistäkin. Yhteiskunta teille avun tarjoaa yhteisistä varoista.
Sitten kun sulla on massia omasta takaa maksaa , niin anna palaa. Voithan sinä tilata kotiin myös jonku seksi_yöläisen, eikö vaan. Jotain rajaa vaatimuksille. Ei meillä normaaliin hyviin tapoihin kuulu vaatia parisuhde- tai yksilöseksiin sivusta jelppaajaa, joka joutuis pakollakin kuuntelemaan touhua.
Epäilen, ettei missään hoivakodissa tai ryhmäkodissa avustajilta ja hoitsuilta vaadita ähräämään kenenkään asukin seksijutuissa. Tuskin kukaan ryhtyisikään moiseen. Hyvin arvelluttavaa.
Mut tosiaan, tilaa vaikka maksullinen s_ksityöntekijä kotiis, ja maksa omasta pussistas. Vai lukeeko vammaislaissa, että avustajan on pakko auttaa vaikka kät_enve_tämisessä yhteiskunnan kustantamana?
Seksi on ihan perustarve niin kuin syöminen, nukkuminen ja vessassa käyminenkin. Oletko jotenkin erityisen estoinen? Miten seksilelun peseminen eroaa esim avustettavan intiimialueen pesemisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ja avustaja esimerkiksi ojentaa seksilelun, puhdistaa sen ja laittaa esim lataukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mää ostin viimisimmälle avustettavalle kaljat ja tupakit. Kävin siis ruokakaupassa ja nuo tuli siinä sivussa. Hän ei itse sinne kauppaan halunnut, vaan halusi mieluumin antaa kortin ja ostoslistan. Oli aivan järjissään ja aktiivinen ihminen vammasta huolimatta, mutta hän kai koki, että se hänen kauppaan raahaaminen on aivan turhaa. Niinkuin olikin siinä tapauksessa, koska hänellä oli muuten sosiaalista elämää ja tapahtumia elämässä. Kävi vieraita yms. Joillekinhan se kaupassakäynti voi olla ohjelmanumero, että näkee ulkoilmaa ja ihmisiä. SIlloin ymmärtää, että sinne mennään vaikkainvataksilla.
Olutta ja tupakkaa saa ruokakaupasta. Viinaa joutuu lähteä hakemaan alkosta, usein pitkänkin matkan päästä ja avustaja ei ole velvollinen vapaa-ajallaan toimittamaan avustettavan mielihaluja.
Siis avustajahan voi joutua laittamaan esim emätinpuikon avustettavalle. Eihän siihen nähden esim vibraattorin peseminen ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei tarvitse näitä kustantaa. Avustaja voi valita ketä avustaa. Alalla on työvoimapula ja kenenkään ei tarvitse suostua vammaisen seksiavustajaksi reilun kympin tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei tarvitse näitä kustantaa. Avustaja voi valita ketä avustaa. Alalla on työvoimapula ja kenenkään ei tarvitse suostua vammaisen seksiavustajaksi reilun kympin tuntipalkalla.
Mikä siinä liukuvoiteen ostamisessa, seksilelun ojentamisessa avustettavan käteen ja seksilelun puhdistamisessa jälkikäteen on niin vaikeaa? Onko kyse siitä, että on itse saanut jotenkin niin estoisen kasvatuksen seksuaalisuuden suhteen kun nämä normaalitkin asiat tuntuvat vaikeilta? Miten liukuvoiteen ostaminen eroaa esim käsirasvan ostamisesta? Miten seksilelun ojentaminen eroaa esim kaukosäätimen ojentamisesta? Miten seksilelun peseminen eroaa esim emätinpuikon laittamisesta tai intiimialueen pesemisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuus on osa elämää kun muutkin asiat ja yhteiskunta nimenomaan maksaa siitä, että avustaja auttaa avustettavaa elämään omannäköistä elämäänsä. Ei kyse ole seksiin osallistumisesta vaan esim välinehuollosta, ei sen kummemmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuus on osa elämää kun muutkin asiat ja yhteiskunta nimenomaan maksaa siitä, että avustaja auttaa avustettavaa elämään omannäköistä elämäänsä. Ei kyse ole seksiin osallistumisesta vaan esim välinehuollosta, ei sen kummemmasta.
No joka tapauksessa työtehtävät sovitaan ennen työsopparin allekirjoittamista ja kenenkään joka kokee tämän välinehuollon itselleen epämieluisaksi, ei ole pakko sitä työsopimusta allekirjoittaa. Paljon on avustettavia joita ei seksissä tarvitse avustaa ja heillekään ei riitä kaikille avustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joka tapauksessa työtehtävät sovitaan ennen työsopparin allekirjoittamista ja kenenkään joka kokee tämän välinehuollon itselleen epämieluisaksi, ei ole pakko sitä työsopimusta allekirjoittaa. Paljon on avustettavia joita ei seksissä tarvitse avustaa ja heillekään ei riitä kaikille avustajia.
Voisitko kertoa, mikä siinä välinehuollossa on inhottavampaa kuin esim menkkasiteen vaihtaminen tms? Onko omassa mielessäsi seksi jotenkin yhdistynyt pahuuteen, syntiin tai likaisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä liukuvoiteen ostamisessa, seksilelun ojentamisessa avustettavan käteen ja seksilelun puhdistamisessa jälkikäteen on niin vaikeaa? Onko kyse siitä, että on itse saanut jotenkin niin estoisen kasvatuksen seksuaalisuuden suhteen kun nämä normaalitkin asiat tuntuvat vaikeilta? Miten liukuvoiteen ostaminen eroaa esim käsirasvan ostamisesta? Miten seksilelun ojentaminen eroaa esim kaukosäätimen ojentamisesta? Miten seksilelun peseminen eroaa esim emätinpuikon laittamisesta tai intiimialueen pesemisestä?
Miksi ihmeessä ottaisin tuollaisen asiakkaan jos voin valita asiakkaan jonka kanssa ei noita asioita tarvitse tehdä? Saman rahan saa kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis koskaan itse masturboi kun se inhottaa sinua noin paljon?
Avustaja ei voi työtehtävistä kieltäytyä jos ne eivät ole laittomia tai hyvän tavan vastaisia. Laittomia päihteitä ei siis voi laittaa avustajaa hankkimaan, mutta laillisia eli alkoholia ja tupakkaa kyllä. Avustaja ei ole hoitaja eikä holhooja, vaan avustettava on hänen työnantajansa ja avustaja tekee ne asiat mitkä avustettava tekisi itse ilman vammaansa, poislukien tietysti ne laittomuudet ja hyvän tavan vastaiset asiat. Avustettavan elämänvalinnat, esimerkiksi alkoholin liikakäyttö, ovat hänen omiaan vaikka ne objektiivisesti ajatellen hänelle haitallisia olisivatkin, eikä niihin puuttuminen ole avustajan asia. Aloittajan kirjoituksesta ei tosin käynyt edea ilmi, onko kyse kohtuullisesta vai kohtuuttomasta alkoholinkäytöstä. Aika moni avustajistakin käynee joskus Alkossa, miksi avustettavalla ei siihen olisi oikeutta?
Jos avustettava on alkoholisti niin on tietysti ymmärrettävää, ettei sitä ryyppäämistä ole kiva katsella, onhan avustettavan koti toki myös avustajan työpaikka, mutta periaatteessa viinan ostamisesta ei voi kieltäytyä. Häiritsevää käytöstä ei toki tarvitse sietää. Olen itse avustaja, enkä olisi sellaisessa työpaikassa jossa avustettava on alkoholin suurkuluttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kertoa, mikä siinä välinehuollossa on inhottavampaa kuin esim menkkasiteen vaihtaminen tms? Onko omassa mielessäsi seksi jotenkin yhdistynyt pahuuteen, syntiin tai likaisuuteen?
Seksiavustaminen ei ole sitä välttämätöntä apua mihin yhteiskunta on avustajan palkannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaisin tuollaisen asiakkaan jos voin valita asiakkaan jonka kanssa ei noita asioita tarvitse tehdä? Saman rahan saa kumminkin.
Sitä juuri ihmettelen, että mikä tekee noista mitenkään erityistä? Siis en ymmärrä kysymystäsi. Esim itselleni liukuvoide on ihan normaali tuote, käsirasvaan verrattavissa. Isolla osalla aikuisista on seksilelu kotonaan. En näe sitä mitenkään ihmeellisenä esineenä. En itse näe millään noita asioita mitenkään "erityisinä" niin en oikein ymmärrä, että miten seksilelun ojentaminen toiselle ihmiselle voi olla jotenkin liikaa. Tai sen peseminen, koska pestäänhään intiimialuettakin. Onko seksi sinusta jotenkin erityisen likaista? Oletko saanut häpäisevän seksuaalikasvatuksen?