Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen henkilökohtainen avustaja. Jos avustettava pyytää käymään viinaa ostamassa niin

Vierailija
25.09.2022 |

pitääkö minun mennä? Meinaan ottaa lopputilin.

Kommentit (236)

Vierailija
101/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista, että osan mielestä vammaisen/vammautuneen elämään ei saa kuulua nautinnot, kuten coctailit ja itsetyydytys. Pitäisikö loppuelämä viettää kuivin suin selibaatissa?

Yhteiskunnan ei tarvitse näitä kustantaa. Avustaja voi valita ketä avustaa. Alalla on työvoimapula ja kenenkään ei tarvitse suostua vammaisen seksiavustajaksi reilun kympin tuntipalkalla.

Seksuaalisuus on osa elämää kun muutkin asiat ja yhteiskunta nimenomaan maksaa siitä, että avustaja auttaa avustettavaa elämään omannäköistä elämäänsä. Ei kyse ole seksiin osallistumisesta vaan esim välinehuollosta, ei sen kummemmasta.

No joka tapauksessa työtehtävät sovitaan ennen työsopparin allekirjoittamista ja kenenkään joka kokee tämän välinehuollon itselleen epämieluisaksi, ei ole pakko sitä työsopimusta allekirjoittaa. Paljon on avustettavia joita ei seksissä tarvitse avustaa ja heillekään ei riitä kaikille avustajia.

Voisitko kertoa, mikä siinä välinehuollossa on inhottavampaa kuin esim menkkasiteen vaihtaminen tms? Onko omassa mielessäsi seksi jotenkin yhdistynyt pahuuteen, syntiin tai likaisuuteen?

Seksiavustaminen ei ole sitä välttämätöntä apua mihin yhteiskunta on avustajan palkannut.

Tottakai on. Se on normaali perustarve. Itseasiassa suurempi tarve kuin esim leffassa käyminenkin, mihin siihenkin saa avustajan. Miksi näet seksin likaisena?

Hienoa jos sinä koet seksissä avustamisen mielekkääksi. Meitä monenlaisia avustajia tarvitaan. Toinen viihtyy asiakkaan kanssa leffassa, toinen tykkää pestää seksivälineitä. Jokaiselle jotakin!

Mikä tekee seksivälineen pesusta sinulle hankalaa? Oletko pohtinut ja reflektoinut omaa suhdettasi seksuaalisuuteen? Miksi tunnut yhdistävän seksuaalisuudeen iljettävyyteen? Omia solmuja seksuaalisuutta kohtaan voi purkaa esim terapiassa. Ihmettelen aidosti, että esim menkkasiteen vaihtaminen ok mutta liukuvoiteen ostaminen ei. Seksi ei ole likaista. Se on normaali osa elämää. Sinuna tutkisin kyllä omaa suhtautumistani. Toki kuulostaa siltä, että sinulle seksi ei ole tärkeää, mutta on hyvä huomioida, että monelle se on hyvän elämän ehto.

Hei älä sotke työntekijää sun ja sun parin välisiin seksisessioihin. Ei kukaan normaalissa arjessaan vaadi ulkopuolista osallistumaan toisten ähräyksiin. Se un sun ja sun kumppanin välinen asia, ei työntekijän asia.

Vierailija
102/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos vaan, masturbointihullu löytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen seksuaalisuuteen, seurusteluun tai alkoholiin on monelle hoitajalle ja henkilökohtaiselle avustajalle vaikeaa. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman normaali elämä ja minusta nuo ovat osa sitä. 

T. lähihoitaja

Ja toiselle se on pakottamista seksuaaliseen tekoon.

Vierailija
104/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen seksuaalisuuteen, seurusteluun tai alkoholiin on monelle hoitajalle ja henkilökohtaiselle avustajalle vaikeaa. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman normaali elämä ja minusta nuo ovat osa sitä. 

T. lähihoitaja

Mä kerron sulle pikku jutun. Teen avustajan hommia vain ja ainoastaan siksi että saan siitä sen pienen rahallisen korvauksen. Valitsen helpoimmat ja mukavimmat asiakkaat jotka eivät vaadi seksissä avustamista. Silti minulle löytyy töitä enemmän kuin ehdin tehdä ja olen pidetty avustaja.

Vierailija
105/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista, että osan mielestä vammaisen/vammautuneen elämään ei saa kuulua nautinnot, kuten coctailit ja itsetyydytys. Pitäisikö loppuelämä viettää kuivin suin selibaatissa?

Yhteiskunnan ei tarvitse näitä kustantaa. Avustaja voi valita ketä avustaa. Alalla on työvoimapula ja kenenkään ei tarvitse suostua vammaisen seksiavustajaksi reilun kympin tuntipalkalla.

Seksuaalisuus on osa elämää kun muutkin asiat ja yhteiskunta nimenomaan maksaa siitä, että avustaja auttaa avustettavaa elämään omannäköistä elämäänsä. Ei kyse ole seksiin osallistumisesta vaan esim välinehuollosta, ei sen kummemmasta.

No joka tapauksessa työtehtävät sovitaan ennen työsopparin allekirjoittamista ja kenenkään joka kokee tämän välinehuollon itselleen epämieluisaksi, ei ole pakko sitä työsopimusta allekirjoittaa. Paljon on avustettavia joita ei seksissä tarvitse avustaa ja heillekään ei riitä kaikille avustajia.

Et siis koskaan itse masturboi kun se inhottaa sinua noin paljon?

Miten sulla pysyy se mastubointiväline kädessä, kun et pysty sitä ottamaan vaikka yöpöydältä? Pesetkö muuten itse kätesi?

Miksi sinua inhottaa masturbointi? Onko sinua häpäisty asiasta? Ajatteletko sitä jotenkin likaisena?

Hipelöitkö sinäkin alapään eritteisillä sormillasi, joissa on pitkät kynnet avustajan uuden puseron helmoja tai kaulaliinaa kokeillaksesi kankaan materiaalia? Näin minulle tehtiin. Rasittavaa heittää vaate sen takia heti pesuun kotiin päästyä.

Vierailija
106/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avauksesta ei käy ilmi, että ap on so malitaustainen. Ilman muuta se on hänelle paha juttu näyttäytyä Alkossa.

En minäkään ole s omppu, mutta en ole koskaan ostanut kenellekään viinaa, enkä osta, sama tupakan kanssa. Äitini yrittää aina tilailla tupakkaa, mutta en vie.

Ihan on oma asiasi, miten toimit äitisi kohdalla, mutta palkkatyöläisenä kuuntelet kyllä työnantajasi toiveita, ja teet sinulle osoitetut tehtävät. Työsopimuksessasi on varmastikin tämän sisältöinen lause.

Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.

Avustaja ei ole palvelija, joten kaikki sellaiset tehtävät, joissa avustaja juoksee työnantajansa asioilla ilman tämän läsnäoloa on väärinkäyttöä.

Höpö höpö. Sitä vartenhan avustajat on että käyvät asioilla. Itse olen maannut vuosia sängyssä, en pääse edes ulkoilemaan. Meinaatko sä että mun pitäisi palkata erikseen työntekijä joka ostaa mulle ruoat, käy apteekissa jne. Ja tosiaan. Ei avustaja päätä mitä avustettava elämässään tekee. Jos se juo alkoholia niin sitten se juo. Ei ole pakko olla siellä töissä jos ei huvita. Kait tässä nyt itse saa päättää mitä suuhunsa pistää?!!!

Ruokaa ja lääkkeitä, (alkoholia ulkomaisista nettikaupoista) kotiinkuljetuksella. Miksi et voi ulkoilla? Paremmat pyörätuolit saa saa lähes makuuasentoon.

Vierailija
107/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa, mikä siinä välinehuollossa on inhottavampaa kuin esim menkkasiteen vaihtaminen tms? Onko omassa mielessäsi seksi jotenkin yhdistynyt pahuuteen, syntiin tai likaisuuteen?

Seksiavustaminen ei ole sitä välttämätöntä apua mihin yhteiskunta on avustajan palkannut.

Tottakai on. Se on normaali perustarve. Itseasiassa suurempi tarve kuin esim leffassa käyminenkin, mihin siihenkin saa avustajan. Miksi näet seksin likaisena?

Hienoa jos sinä koet seksissä avustamisen mielekkääksi. Meitä monenlaisia avustajia tarvitaan. Toinen viihtyy asiakkaan kanssa leffassa, toinen tykkää pestää seksivälineitä. Jokaiselle jotakin!

Mikä tekee seksivälineen pesusta sinulle hankalaa? Oletko pohtinut ja reflektoinut omaa suhdettasi seksuaalisuuteen? Miksi tunnut yhdistävän seksuaalisuudeen iljettävyyteen? Omia solmuja seksuaalisuutta kohtaan voi purkaa esim terapiassa. Ihmettelen aidosti, että esim menkkasiteen vaihtaminen ok mutta liukuvoiteen ostaminen ei. Seksi ei ole likaista. Se on normaali osa elämää. Sinuna tutkisin kyllä omaa suhtautumistani. Toki kuulostaa siltä, että sinulle seksi ei ole tärkeää, mutta on hyvä huomioida, että monelle se on hyvän elämän ehto.

Pesetkö itse kätesi?

Milloin seksuaaliseen tekoon pakottamisesta on tullut työnantajan oikeus?

Vierailija
108/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaja on käytännössä puolestatekijä... t. Ex-avustaja

Vierailija
109/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä liukuvoiteen ostamisessa, seksilelun ojentamisessa avustettavan käteen ja seksilelun puhdistamisessa jälkikäteen on niin vaikeaa? Onko kyse siitä, että on itse saanut jotenkin niin estoisen kasvatuksen seksuaalisuuden suhteen kun nämä normaalitkin asiat tuntuvat vaikeilta? Miten liukuvoiteen ostaminen eroaa esim käsirasvan ostamisesta? Miten seksilelun ojentaminen eroaa esim kaukosäätimen ojentamisesta? Miten seksilelun peseminen eroaa esim emätinpuikon laittamisesta tai intiimialueen pesemisestä?

Kyse on siitä, että jos ei itse pysty, vaan pitää kaikkeen pyytää apua, fiksu ihminen vaivaa sitä avustajaa mahdollisimman vähän ja aika helvetin nöyrästi.

Mutta te palstan aktivistit olette yksiä hirviöitä, jotka ovat saaneet ainakin minut päättämään, että avustajaa ei minusta koskaan tule. Piikojen aika on ohi.

Sen verran täytyy tietysti auttaa, että ihminen pysyy hengissä ja perusterveenä, mutta ei mitään ylimääräistä. Ei mitään.

Naurettavaa, jos yhteiskunnan rahoja haaskataan siihen, että avustaja juoksentelee ostelemassa päihteitä ja seksileluja. Tunti vähemmän avustusaikaa päivässä sellaisissa tapauksissa, joissa muka on aikaa tuollaiseen.

Orgasmin muuten voi saada ihan ajatuksen voimalla. Kun kerran on liikuntakyvytön, sopisi sen verran edes itse yrittää että opettelee sen niin saamaan. Olisi edes vähän itsenäisempi, eikä tarvitsisi niitä seksileluja.

Seksipalvelut maksaa noin 200 e/h, ei suinkaan sen 10e/h, mitä avustajille maksetaan. Jos avustettavien seksielämään täytyy ruveta osallistumaan, jokaisen kannattaakin ruveta ihan ammattilaiseksi, kun siinä tienaa enemmän. Ja mistäs sitten saataisiin nöyrät avustajat kyykytettäviksi?

Niin kauan kun ette itse omasta pussistanne maksa, teillä ei pitäisi olla MITÄÄN oikeuksia sanella, mitä tehdään. Eivähtän kotihoidon varassa olevat vanhuksetkaan päätä mitä tehdään, vaan hoitaja tulee ja tekee sinä mitä tekee. Miksi teillä pitäisi olla yhtään sen enempää päätäntävaltaa, vähemmän te olette yhteiskuntaa hyödyttäneet kuin vanhukset?

Vierailija
110/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakis minäkään, ellei kaupassakäynnistä olis sovittu.

Vierailija
111/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule pointti on se, voiko avustajaa pakottaa sun touhuihin. Ei voi. Harva avustaja suostuu tuohon. Muutenkin avustajia on vaikea saada.

Avustaja ei ole seksissä osallinen vaan esim pesee välineet. Miksi näet seksin likaisena? Miten se eroaa esim menkkasiteen vaihtamisesta? Mitä mielihyvää saat siitä, että kiellät muilta seksin? Et itse nauti seksistä niin ei saa kukaan muukaan nauttia?

Kukaan muu kuin sinä ei ole sanonut, että seksi olisi likaista tai masturbointi syntiä.

Mutta kovin pienellä palkalla ei vaan viitsi toisten seksielämään osallistua. Miksi pitäisi, kun niitäkin avustettavia on, jotka eivät sellaista avustusta kaipaa? Ainakin minua kiinnostaa vain oma seksielämäni.

Menkkaside on pakko vaihtaa, samoin kuin vauvan paskainen perse on pakko pestä. Mutta kenenkään ei ole pakko saada seksileluja käyttöönsä.

Miksi sinä et ole opetellut saamaan orgasmia ajatuksen voimalla? Jotain puutteita tuolla korvien välissäkin, liikuntakyvyn lisäksi? Silloin ei tarvitsisi inistä ja vikistä aina näissä keskusteluissa tuosta seksistä.

Minusta seksi on kivaa, mutta vituttaa tämä avustettavien ajatus, että heillä olisi oikeus vaatia jotain, vaikka eivät edes omasta pussistaan maksa mitään. Elättien pitäisi olla tyytyväisiä siihen, että saavat edes jotain.

-eri-

Vierailija
112/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. lähihoitaja

Jos tahtoo normaalin elämän, pitää olla toimintakykyä. Minusta on älytöntä valheessa elämistä larpata "normaalia elämää", jossa avustaja kuitenkin tekee kaiken.

Ei pitäisi olla mitään henkilökohtaisen avustajan tittelillä olevia. Vain hoitohenkilökunta, joka kävisi hoitamassa hygienian ja tarvittaessa ruokinnan, kuten kotihoito vanhuksilla. En itse asiassa ymmärrä, miksi kukaan suostuu avustajan tehtäviin, kun kotihoitoa tekevillä lähäreillä on sentään vähän parempi palkka ja selvät tehtävät, ei tarvitse vängätä jonkun pikku-na-t-s-in kanssa siitä, mitä tehdään.

Vierailija
113/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun työtehtävä on palvella, ei moralisoida asiakkaasi valintoja.

Sun avustajaa kutsut palvelijaksi?

Kerrotko somessa, että olet palkannut palvelijan?

Huh huh. Ei kukaan ala kuuntelemaan työssään, kun avustettava puhuttelee palvelijaksi.

Puhutko lähihoitajistakin palvelijoina?

Vierailija
114/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule pointti on se, voiko avustajaa pakottaa sun touhuihin. Ei voi. Harva avustaja suostuu tuohon. Muutenkin avustajia on vaikea saada.

Avustaja ei ole seksissä osallinen vaan esim pesee välineet. Miksi näet seksin likaisena? Miten se eroaa esim menkkasiteen vaihtamisesta? Mitä mielihyvää saat siitä, että kiellät muilta seksin? Et itse nauti seksistä niin ei saa kukaan muukaan nauttia?

Kukaan muu kuin sinä ei ole sanonut, että seksi olisi likaista tai masturbointi syntiä.

Mutta kovin pienellä palkalla ei vaan viitsi toisten seksielämään osallistua. Miksi pitäisi, kun niitäkin avustettavia on, jotka eivät sellaista avustusta kaipaa? Ainakin minua kiinnostaa vain oma seksielämäni.

Menkkaside on pakko vaihtaa, samoin kuin vauvan paskainen perse on pakko pestä. Mutta kenenkään ei ole pakko saada seksileluja käyttöönsä.

Miksi sinä et ole opetellut saamaan orgasmia ajatuksen voimalla? Jotain puutteita tuolla korvien välissäkin, liikuntakyvyn lisäksi? Silloin ei tarvitsisi inistä ja vikistä aina näissä keskusteluissa tuosta seksistä.

Minusta seksi on kivaa, mutta vituttaa tämä avustettavien ajatus, että heillä olisi oikeus vaatia jotain, vaikka eivät edes omasta pussistaan maksa mitään. Elättien pitäisi olla tyytyväisiä siihen, että saavat edes jotain.

-eri-

Aivan nappiin kirjoitat. Olen samaa mieltä.

Jos yhteiskunnan varoista ei maksettaisi henk. koht. avustajien palkkaa, niin aika moni ei voisi asua kotioloissa, vaan lähtö hoivakotiin olisi edessä.

Samoin kummeksuttaa avustettavien asenne, että ollaan niin palkanmaksajaa niin pomoa, vaikka palkkaa he ei itse maksa.

Vierailija
115/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä liukuvoiteen ostamisessa, seksilelun ojentamisessa avustettavan käteen ja seksilelun puhdistamisessa jälkikäteen on niin vaikeaa? Onko kyse siitä, että on itse saanut jotenkin niin estoisen kasvatuksen seksuaalisuuden suhteen kun nämä normaalitkin asiat tuntuvat vaikeilta? Miten liukuvoiteen ostaminen eroaa esim käsirasvan ostamisesta? Miten seksilelun ojentaminen eroaa esim kaukosäätimen ojentamisesta? Miten seksilelun peseminen eroaa esim emätinpuikon laittamisesta tai intiimialueen pesemisestä?

Kyse on siitä, että jos ei itse pysty, vaan pitää kaikkeen pyytää apua, fiksu ihminen vaivaa sitä avustajaa mahdollisimman vähän ja aika helvetin nöyrästi.

Mutta te palstan aktivistit olette yksiä hirviöitä, jotka ovat saaneet ainakin minut päättämään, että avustajaa ei minusta koskaan tule. Piikojen aika on ohi.

Sen verran täytyy tietysti auttaa, että ihminen pysyy hengissä ja perusterveenä, mutta ei mitään ylimääräistä. Ei mitään.

Naurettavaa, jos yhteiskunnan rahoja haaskataan siihen, että avustaja juoksentelee ostelemassa päihteitä ja seksileluja. Tunti vähemmän avustusaikaa päivässä sellaisissa tapauksissa, joissa muka on aikaa tuollaiseen.

Orgasmin muuten voi saada ihan ajatuksen voimalla. Kun kerran on liikuntakyvytön, sopisi sen verran edes itse yrittää että opettelee sen niin saamaan. Olisi edes vähän itsenäisempi, eikä tarvitsisi niitä seksileluja.

Seksipalvelut maksaa noin 200 e/h, ei suinkaan sen 10e/h, mitä avustajille maksetaan. Jos avustettavien seksielämään täytyy ruveta osallistumaan, jokaisen kannattaakin ruveta ihan ammattilaiseksi, kun siinä tienaa enemmän. Ja mistäs sitten saataisiin nöyrät avustajat kyykytettäviksi?

Niin kauan kun ette itse omasta pussistanne maksa, teillä ei pitäisi olla MITÄÄN oikeuksia sanella, mitä tehdään. Eivähtän kotihoidon varassa olevat vanhuksetkaan päätä mitä tehdään, vaan hoitaja tulee ja tekee sinä mitä tekee. Miksi teillä pitäisi olla yhtään sen enempää päätäntävaltaa, vähemmän te olette yhteiskuntaa hyödyttäneet kuin vanhukset?

Täyttä asiaa!

Eikö näiden elättien turpia saa tukittua. Lässyttävät seksiin addiktoituneet pakottaa kuuntelemaan seksifantasioitaan. Kun se maailma ei pyöri jonkun liikuntavammaisen mul_kun tai _itun ympärillä.

Vierailija
116/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaja avustaa, ei palvele

Eli: avustaja voi olla mukana kun avustettava tekee ostoksia esim Alkossa tai seksikaupassa, mutta ei niin että avustaja käy niissä työnantajansa puolesta tämän ollessa toisaalla.

Vierailija
117/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupea sinä pitämään seksivälinehuoltoa vammaisille.

Vierailija
118/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä seksijankkaaja avustettavia vois kärrätä bordelliin toteuttamaan fantasioitaan.

Taitaa avustajien saanti vaikeutua entisestään, kun lukee näitä niin vapaamielisiä vam_aisten juttuja.

Tänä päivänä nuorilla on kai se opiskeluvelvollisuus täysi-ikäiseksi asti. Ei taida opiskelijatkaan enää hinkua palvelijan pestiin.

Ei kyllä kukaan muukaan. 20 vuotta sitten sai ylläpitosiivouksesta enemmän tuntipalkkaa, kuin avustaja saa nyt.

Joissain kunnissa palkka on alle kympin tunti.

Vierailija
119/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kiltisti sitä brenkkua vaan ja ole hiljaa!

Vierailija
120/236 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat kiltisti sitä brenkkua vaan ja ole hiljaa!

Sinusta kiertää sellaista juttua, ettei sun avustajaksi tule kukaan. Oot muutenkin pervo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi