Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?

Vierailija
23.09.2022 |

Että on hakenut töitä ja olisi otettu?

Kommentit (205)

Vierailija
141/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kysymys. Eihän nykyään työnantajat sitoudu työntekijään sen enempää kuin toisinkaan päin. Työttömyysjaksot, joita coolisti myös sapattivapaiksi kutsutaan, on ihan normi. Tietty eri asia, jos on ollut vaikka 5v työtön.

Vierailija
142/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryfirmat ottaa haastatteluihin ja listoillensa, mutta "älä soita meille"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.

Vähämpä tunnet ihmisiä...

Kysehän oli nyt niistä työttömistä ihmisistä. Itse en tunne ees tuon vertaa työttömiä. Jokainen saa töitä halutessaan.

Ilmeisesti oma piirisi koostuu lähinnä niistä leipäjonon vakkareista.

-eri

Vierailija
144/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kysymys. Eihän nykyään työnantajat sitoudu työntekijään sen enempää kuin toisinkaan päin. Työttömyysjaksot, joita coolisti myös sapattivapaiksi kutsutaan, on ihan normi. Tietty eri asia, jos on ollut vaikka 5v työtön.

Kysymys sulle: onko sulla aukko cvssä?

Vierailija
145/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ollenkaan varma ole siitä, onnistuisinko saamaan töitä nykyaikaisessa rekrysirkuksessa.

Olen työllistänyt itseni viimeiset 20v.

Todennäköisesti myös ikäni ja terveyteni olisi riski työnantajalle.

Vierailija
146/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin päin, että en tiedä yhtäkään työtöntä, joka ei olisi päässyt töihin, jos on halunnut.

Ne on sit taas juttu erikseen, jotka ei edes halua töihin...

Minä haluaisin töihin mutta en pääse edes haastatteluun.

Tsori, muuta en tiedä saati tunne sinua. En siis voi ottaa kantaa siihen, onko syy sinussa vai jossain muualla.

No ei kuule ole sun asia miettiä miksi en saa töitä.

Katsoit kuitenkin asiaksesi vastata minun viestiini aiheesta. Eli jollain tavalla on.

Mutta ennen kaikkea se on sinun oma asiasi tietenkin, mutta eipä näytä juuri kiinnostavan.

Vierailija
147/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen peräti kolme kertaa työllistynyt tilanteessa, missä 500 liiton päivää oli jo kulunut. Määräaikaisiin töihin, mutt ihan hyviin ja kokoaikaisiin.

Vierailija
148/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitää pää kasassa työttömänä?

Vierailija
149/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän oli nyt niistä työttömistä ihmisistä. Itse en tunne ees tuon vertaa työttömiä. Jokainen saa töitä halutessaan.

-eri

Vai että jokainen saa??

Vierailija
150/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Vai että jokainen saa??

Kyllä, jos vain oikeasti haluaa.

Vierailija
151/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman. Kaikki aktiivisia työnhaussa, ei olla luovutettu ja osa harjoittelujen kautta työllistynyt jos ei muuten.

Vierailija
152/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden sai hakea töitä, että löytyi vuorotteluvapaasijaisuus (määrä-aikainen, mutta kuitenkin kokoaikainen). Tämän jälkeen löytyi sitten vakituinen ja kokoaikainen työpaikka.

Aikaisempaa kokemusta alalta ei ollut, ainoastaan 6kk työssäoppiminen.

Vierailija
153/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuttii on otettu monta kertoo työhön työttömyyestä.

Vierailija
154/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei se omasta halusta ole kiinni vaan siitä ettei työnantajat palkkaa. Olen ollut 3v työtön ja en saa työpaikkaa mitenkään.

155/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä!

Vierailija
156/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Vai että jokainen saa??

Ei kuulu vain saada jotain työtä. Työn kuuluu olla mielekästä ja motivoivaa urasuunnitelman kannalta.

Vierailija
157/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuttii on otettu monta kertoo työhön työttömyyestä.

Käytät väärää sanaa. Et ollut työtön, vaan työnhakija.

Todella moni ei ole hakiessaan työsuhteessa. Moni edellinen työnantaja on mennnyt konkurssiin, osasroja tai toimintoja on lakkkautettu tai on muuten vaan jäänyt luu käteen yyteissä. On myös voinut olla huono esimies.

Noilla millään ei ole mitään tekimistä ihmisen osaamisen kannalta.

Vierailija
158/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sulle: onko sulla aukko cvssä?

Ei sillä ole merkitystä.

Vierailija
159/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin neljä vuotta työttömänä, mutta nyt töissä.

Cv:ssä 4v työtön vai teitkö jotain mainittavaa tuona aikana?

Ei cv:een kirjoiteta aikaväliä, jonka on ollut työtön. Hyvässä cv:ssä ei ole edes lueteltu koko työhistoriaa aikajärjestyksessä, koska hyvissä firmoissa ketään ei kiinnosta muu kuin se osaaminen, joka liittyy haettavaan paikkaan. Monella ei edes riitä se cv:n enimmäispituus luetteloimaan kaikkia paikkoja. Jos sen tekisivät, niin osaamiselle ei jäisi tarpeeksi tilaa.

Vierailija
160/205 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin päin, että en tiedä yhtäkään työtöntä, joka ei olisi päässyt töihin, jos on halunnut.

Ne on sit taas juttu erikseen, jotka ei edes halua töihin...

Minä haluaisin töihin mutta en pääse edes haastatteluun.

Oletko katsonut peiliin ja miettinyt mitä se voisi johtua?

Olen katsonut mutta vastausta en saanut.

Vastaus löytyy firmoista joissa on sellaista porukaa hoitamassa rekryjä ettei niille työttömät yksinkertaisesti kelpaa. Pitää olla Työllinen.

Yhtälö on sitten mahdoton, koska sille ei voi mitään, kun työttömäksi joutuu eikä heti saa uutta työpaikkaa.

No, itse en ole pelkkiä silmäripsejä enkä botoksilla tai ilmankaan varustettu kaunotar enkä edes kovin nuori. Olen ei minkään mittainen, yli 50 v. ja saatanan ruma, mutta silti aina sattunut kohdalle se osaava työhönottaja, joka arvioi osaamista ja on haastattelun ja cv:n perusteella päättänyt, että sinut valitaan tähän paikkaan. Ja tämä monikossa sen takia, että olen käyttänyt myös vuokrafirmoja, koska se on yksi mahis saada "jalka oven väliin", tosin nyyään ei yhtä hyvä kuin -90-luvulla.

Nykyisen työni sain suorahaulla ja osin tuurilla. Lähetin hakemuksen viimeisenä hakupäivänä ja mitään ei kuulunut yli kuukauteen. Paikkaan oli jo valittu toinen ja hän ei sitten aloittanutkaan. Haastattelivat minut ja parin muun hakijan ja parin päivän päästä ilmoittivat, että paikka on minun, jos haluan tulla heille töihin. Työttömyyden aikana kävin kyllä omaa alan osaamista lisäävän koulutuksen työkkärin rahoittamana. Ei kannata aliarvioida niitä kaikkia työkkärinkään tarjoamia koulutuksia, omani kesti lähes vuoden ja oli todella hyvä. Ne kaikki ei ole jotain cv:n tekokursseja.

Älkää luovuttako! Älkääkä pätkääkään välittäkö näistä työttömiä mollaavista kommenteista. Niiden kirjoittajat voivat vaan itse sisäisesti niin pahoin, että haluavat vaan kiusata jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi