Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?

Vierailija
23.09.2022 |

Että on hakenut töitä ja olisi otettu?

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmalta saa töitä

Vierailija
122/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole työttömiä. Ne on työnhakijoita. Normaalisti töihin palkataan osaava työnhakija, josta on firmalle hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on työtön siksi, että  työ ei kelpaa. Aika moni on määräaikaisissa töissä, osa-aikaisissa töissä ja jopa vuorotöissä, mutta työtön katsoo, että hänen ei tarvitse.

Vierailija
124/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole työttömiä. Ne on työnhakijoita. Normaalisti töihin palkataan osaava työnhakija, josta on firmalle hyötyä.

Moni osaava ja lahjakas ei yksinkertaisesti osaa ja tiedä nykyisen työnhaun kommervenkkejä ja sitä, kuinka röyhkeästi ja kehuen oma osaaminen ja kaikki taidot kuuluu nostaa esille. On jo ihan perusvaatimus, että hakemus tehdään johonkin canvan-pohjaan.

Tätä sirkusta kaikki ei tiedä olevan ja luulevat asioiden toimivan, kuten ennenkin. Ihmettelevät, miksei tule valituksi, vaikka osaavat kaikesta kaiken.

Se johtuu siitä, että hakemuksessa ei ole yksilöity ja luetteloitu osaamista. Pelkkä ammattinimike ei riitä mihinkään. Sillä ei pääse edes haastatteluun.

Vierailija
125/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat olleet työttömiä ennen kuin saivat ensimmäisen työpaikkansa.

Vierailija
126/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Eikä ole.

Vierailija
127/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa vaatimattomuus ei kaunista. Itsensä ja osaamisensa pitää pystyä kehumaan pilviin.

Nuo pitää tehdä jo CV:ssä ja hakukirjeessä.

Vierailija
128/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan ollut työtön.

Vai voiko alle päiväkoti-ikäinen olla työtön, mitä?

Vierailija
129/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilupaikkaa piti hakea itse, ja kyllähän se ihan normaalia työtä on vaikka palkkaa ei makseta.

Miltä osin on orjatyö normaalia? Kerro lisää. Miten noin niinkuin saat itsesi motivoitua.

Karenssi on hyvä motivoija.

On siinä itsensä häpäisijä. Eikö hävetä että kumarrat tällaista systeemiä ja tilanne vaan pahenee.

Vierailija
130/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilupaikkaa piti hakea itse, ja kyllähän se ihan normaalia työtä on vaikka palkkaa ei makseta.

Miltä osin on orjatyö normaalia? Kerro lisää. Miten noin niinkuin saat itsesi motivoitua.

On siinä itsensä häpäisijä. Eikö hävetä että kumarrat tällaista systeemiä ja tilanne vaan pahenee.

En kyllä yhtään ihmettele, että ruollaiset idiootit ei saa töitä.

Eri

Vierailija
131/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni osaava ja lahjakas ei yksinkertaisesti osaa ja tiedä nykyisen työnhaun kommervenkkejä ja sitä, kuinka röyhkeästi ja kehuen oma osaaminen ja kaikki taidot kuuluu nostaa esille. On jo ihan perusvaatimus, että hakemus tehdään johonkin canvan-pohjaan.

Tätä sirkusta kaikki ei tiedä olevan ja luulevat asioiden toimivan, kuten ennenkin. Ihmettelevät, miksei tule valituksi, vaikka osaavat kaikesta kaiken.

Se johtuu siitä, että hakemuksessa ei ole yksilöity ja luetteloitu osaamista. Pelkkä ammattinimike ei riitä mihinkään. Sillä ei pääse edes haastatteluun.

Luin nopeesti,että canvas-pohjalle :D 

Vierailija
132/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihminen voi opetalla paastoamaan.          Työttömyys on ainoa keino ettei valtio saa varastettua ihmisten rahoja.            Valtiosta ei ole muuta hyötyä kuin ei tee rehellistä työtä ottaa vaan muilta omin lupinsa.             Ja äänestäjät saa sillä että lahjoo suurimman osan valtion ihmisistä.

Yli 50% riittää. 

Kaikkia ei tarvitse lahjoa koko maan ihmisistä että saa pidettyä vallan tietyn ideologian ihmisillä.

Vierailija
133/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä hoksasin. Se, joka yrittää väittää työnhakijoita loisiksi, on oikeasti se, soka pyrkii pitämään valitsemisen tietyssä piirissä ja itse haluavansa nostaa omaa palkkaansa.

Vierailija
134/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin neljä vuotta työttömänä, mutta nyt töissä.

Cv:ssä 4v työtön vai teitkö jotain mainittavaa tuona aikana?

Vierailija
135/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä hoksasin. Se, joka yrittää väittää työnhakijoita loisiksi, on oikeasti se, soka pyrkii pitämään valitsemisen tietyssä piirissä ja itse haluavansa nostaa omaa palkkaansa.

Ainahan on ollut kilpailua. Ei omasta paikasta halua luopua. Kaikki ei saa sitä hienointa virkaa jne.

Vierailija
136/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin päässyt, olisin halunnutkin mutta sairauteni estää.

Vierailija
137/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut otettiin vuosi sitten töihin 4v työttömyyden jälkeen. Saisin kokoaikaisenkin työn, sitä tarjottu useasti, mutta haluan tehdä oman jaksamiseni vuoksi vain osa-aikaisesti muutaman päivän viikossa.

Kerrotko avoimesti työnantajalle tilastasi?

Vierailija
138/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin päin, että en tiedä yhtäkään työtöntä, joka ei olisi päässyt töihin, jos on halunnut.

Ne on sit taas juttu erikseen, jotka ei edes halua töihin...

Minä haluaisin töihin mutta en pääse edes haastatteluun.

Tsori, muuta en tiedä saati tunne sinua. En siis voi ottaa kantaa siihen, onko syy sinussa vai jossain muualla.

No ei kuule ole sun asia miettiä miksi en saa töitä.

Vierailija
139/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun valmistuin amiksesta, olin aluksi työtön. Työskentelin naapurin kenttäsirkkelillä pimeästi, sitten menin erään maatalousalan valtionlaitoksen sadonkorjuutöihin.

Sen pestin loputtua bongasin työkkärin listoilta avoimen työpaikan alaltani ja lähdin haastatteluun. Aloitin työt seuraavana päivänä.

90- luvun lama lopetti sen homman vuoden päästä. Lomautettuna ollessani vaihdoin työpaikkaa. En saanut vakituista työtä ja työsuhde katkesi, kun menin varusmiespalvelukseen.

Varusmiespalveluksen jälkeen olin hetken työtön, sitten kävin täydennyskurssin, sitten muutin tyttöystävän perässä hänen opiskelupaikkakunnalleen.

3kk olin työttömänä, sitten löysin naapuripitäjästä töitä.

Tässä paikassa olin 4v, sen jälkeen en ole ollut työtön.

Vierailija
140/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl pelottaa tulevaisuus.

Jaksaminen vähäistä ja osaaminen rajallista - ne rajaa jo paljon mahdollisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan