Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio sen ilmaistyön on keksinyt eivätkä työttömät. Työtön saa vain valita joko ilmaistyön tai rahattomuuden välillä.
Pitää vain sanoa, että en voi tehdä ilmaistyöstä. Minulla ei ole siihen varaa. Tulee lisäkuluja, joita en voi maksaa.
Ilmaiseksi voi mennä duuniin jos sitten voi ilmaiseksi hakea ruokakupasta ruokakassin ja ilmoittaa laksuttajille että nyt mennään maksutta. Sen ilmaisuuden pitää toimia kumpaankin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin päin, että en tiedä yhtäkään työtöntä, joka ei olisi päässyt töihin, jos on halunnut.
Ne on sit taas juttu erikseen, jotka ei edes halua töihin...
Minä haluaisin töihin mutta en pääse edes haastatteluun.
Oletko katsonut peiliin ja miettinyt mitä se voisi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin päin, että en tiedä yhtäkään työtöntä, joka ei olisi päässyt töihin, jos on halunnut.
Haha ttu miten tyhmästi sanottu ja kertoo homekorvaisuudestasi putkiaivo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut mutta vastausta en saanut.
Minä, mun mies, muutama kurssikaveri
Valmistumisen jälkeen olin vähän aikaa työttömänä. Sain kesätöitä. Nyt taas työttömänä, mutta eiköhän tuota työtä ennemmin tai myöhemmin löydy. Ainakin toivon niin, en haluaisi olla työttömänä. Rahaa ei ole ja tekisi mieli käyttää aika johonkin mielekkääseen. Kotityöt yms loppuu kesken :D
Vierailija kirjoitti:
Valmistumisen jälkeen olin vähän aikaa työttömänä. Sain kesätöitä. Nyt taas työttömänä, mutta eiköhän tuota työtä ennemmin tai myöhemmin löydy. Ainakin toivon niin, en haluaisi olla työttömänä. Rahaa ei ole ja tekisi mieli käyttää aika johonkin mielekkääseen. Kotityöt yms loppuu kesken :D
Jos olet ollut yli 3 kk työttömänä niin työllistyminen muuhun kuin ilmaistyöhön on hyvin epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja parilla eri aloja opiskelleilla kavereilla samanlainen tarina. Työttömänä valmistumisen jälkeen ja sitten töihin. Yhdellä ensin pätkää ja sitten vakkari duuniin. Toisella työttömyydestä vakkariduuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut yli 3 kk työttömänä niin työllistyminen muuhun kuin ilmaistyöhön on hyvin epätodennäköistä.
Ihanan positiivinen asenne sulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut mutta vastausta en saanut.
Vastaus löytyy firmoista joissa on sellaista porukaa hoitamassa rekryjä ettei niille työttömät yksinkertaisesti kelpaa. Pitää olla Työllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsori, muuta en tiedä saati tunne sinua. En siis voi ottaa kantaa siihen, onko syy sinussa vai jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan positiivinen asenne sulla
Tuo 3 kk raja tulee ihan tilastoista. Asiasta on kirjoitettu vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on otettu tänä vuonna toistakymmentä työtöntä työntekijää (osa-aikatyö). Kokopäivätöihin on otettu kaksi työpaikan vaihtajaa.
Miksi osa-aikatöitä työttömille, koska sittenhän joutuu edelleen kelasta tukea elämiseen hakemaan ja mikä toimiala? Onko suomalaisia vai sellaisia jotka tarvii sen nimellisen työpaikan siihen asti että saa suomen passin.
Meillä tarjottiin työttömälle kokoaikatyötä klo 5.30 - 8.30 ja klo 15-19, ei kelvannut. Päivällä ei ole tarvetta olla paikalla, joten ei oikein kannata maksaa palkkaa siitä, että istuskelee odotellen, että työt taas jatkuvat.
No ei varmaan jos joutuu 2 x menee duuniin samana pivänä yhdellä liksalla. Hullua! Tosta odotusajastahan pitää maksaa joku palkka. Kaikkea sitä firmat keksii. Ainostaan ruuhakhuipuista liksa. Härskiksi on mennyt työvoiman riisto.
Lomittajilla on tuollaiset työajat. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Mikä se titteli sitten onkin niin täysin järjenvastaista työvoiman hyppyyttämistä. Kyllä siellä työpaikalla nyt varmaan siksi hiljaisemmaksi ajaksi jotain muuta löytyy. Mutta joka tapauksessa täysi palkka pitää koko työpäivästä maksaa.
Tässäkin keskustelussa pyörii ainakin yksi pikkusieluinen elitisti, joka ei tunnu tajuavan että kaikkien ihmisten elämät ei mene kuin liukuhihnalla tyyliin kouluun ja sieltä suoraan töihin, töitä vaihdetaan kuin lennosta eikä ikinä olla työttömänä. Tällaiset ihmiset on aina painamassa alas sellaisia joilla on ollut elämässään edes hieman erilainen taival. Ja ennen kuin tämä kyseinen henkilö vastaa ja haukkuu minut pummiksi tai luuseriksi voin ihan itse myöntää että olen pidemmän aikaa ollut työttömänä. En mt syistä (niinkuin tuollaiset ihmiset myös aina pienessä mielessään olettaa) vaan vakavan fyysisen sairauden takia, jolle en mahda itse yhtään mitään.
Kyllä kapitalismi on sairaus, joka haluaa ilmaista varallisuutta. Teettämällä suoritukset jonkin muun kustannuksella (kunta, valtio).
Minä, palkattiin 4,5 työttömyyskuukauden jälkeen eri alalle.
Itse olin neljä vuotta työttömänä, mutta nyt töissä.
Tunnen tyypin joka nyt väkisin on työllistetty. Viikon jälkeen fudut, koska kännissä/krapulassa töissä, tai ei ilmestynyt lainkaan työpaikalle. No nyt uudestaan samaan paikkaan laitettu töihin..mitähän järkeen? No toisaalta hyvä että uusi mahdollisuus annettu, josko viisastuisi. Epäilen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on otettu tänä vuonna toistakymmentä työtöntä työntekijää (osa-aikatyö). Kokopäivätöihin on otettu kaksi työpaikan vaihtajaa.
Miksi osa-aikatöitä työttömille, koska sittenhän joutuu edelleen kelasta tukea elämiseen hakemaan ja mikä toimiala? Onko suomalaisia vai sellaisia jotka tarvii sen nimellisen työpaikan siihen asti että saa suomen passin.
Meillä tarjottiin työttömälle kokoaikatyötä klo 5.30 - 8.30 ja klo 15-19, ei kelvannut. Päivällä ei ole tarvetta olla paikalla, joten ei oikein kannata maksaa palkkaa siitä, että istuskelee odotellen, että työt taas jatkuvat.
No ei varmaan jos joutuu 2 x menee duuniin samana pivänä yhdellä liksalla. Hullua! Tosta odotusajastahan pitää maksaa joku palkka. Kaikkea sitä firmat keksii. Ainostaan ruuhakhuipuista liksa. Härskiksi on mennyt työvoiman riisto.
Lomittajilla on tuollaiset työajat. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Mikä se titteli sitten onkin niin täysin järjenvastaista työvoiman hyppyyttämistä. Kyllä siellä työpaikalla nyt varmaan siksi hiljaisemmaksi ajaksi jotain muuta löytyy. Mutta joka tapauksessa täysi palkka pitää koko työpäivästä maksaa.
Kyllähän siitä täysi palkka maksetaan vaikka työ tehdään kahdessa osassa.
Demarien Filatow keksi sen 90-luvulla sen työkokeilun eli palkattoman työnteon.