Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut järjestössä töissä ja rekrytoinut useamman kerran työttömän. Siinä painaa työttömyysajan aktiivisuus, esim. järjestöissä arvostetaan vapaaehtoistyötä ja luottamustehtäviä.
Järjestöistä vähennetään palkkatukea ja sitä lisätään yksityisille yrityksille.
Lisäksi, jos ansiosidonnaisen huononnus menee läpi niin osa-aikatyötä tekevät eivät saa enää soviteltua päivärahaa.
Eläkkeitä sen sijaan korotettiin. Minimielä on 880 netto eikä 900 euron eläkkeestä mene ollenkaan veroa. Vero sivuilla on taulukko mistä asian voi käydä katsomassa, heille tehdään nyt talveksi sähkötuki, koska eivät saa verovähennyksiä, koska eivät maksa veroja.
Menossa on palkkatuki uudistus, missä yhdistyksiltä ja järjestöiltä vähennetään palkkatukea ja lisätään yksityisiin yrityksiin esim. kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön on työtön siksi, että työ ei kelpaa. Aika moni on määräaikaisissa töissä, osa-aikaisissa töissä ja jopa vuorotöissä, mutta työtön katsoo, että hänen ei tarvitse.
Ansiosidonnaista ollaan nyt huonontamassa mikä tarkoittaa, että ei saa enää soviteltua päivärahaa, kun tekee osa-aikatyötä.
Onnittelut asuntovelkaisille. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa ei edes yhtiölaina.
Eikä työssäkäyvän puolison kanssa asuva saa edes asumistukea.
Ansiosidonnaisessa pitäisi olla yläraja niin kuin oli ennen Sipilän hallituksen tekemää hyvävelimuutosta. Silloin ne hyväpalkkaisesta työstä työttömäksi jääneet eivät jäisi makoilemaan kotiin 400 päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut järjestössä töissä ja rekrytoinut useamman kerran työttömän. Siinä painaa työttömyysajan aktiivisuus, esim. järjestöissä arvostetaan vapaaehtoistyötä ja luottamustehtäviä.
Sitten kun teet työttömänä vapaaehtoistyötä niin saat karenssin.
N 26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.
Kuka voi tuntea noin vähän ihmisiä? Minulla on yksistään jo Facessa 875 kaveria!
Ja kaikki työttömiä? Voi itku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön on työtön siksi, että työ ei kelpaa. Aika moni on määräaikaisissa töissä, osa-aikaisissa töissä ja jopa vuorotöissä, mutta työtön katsoo, että hänen ei tarvitse.
Ansiosidonnaista ollaan nyt huonontamassa mikä tarkoittaa, että ei saa enää soviteltua päivärahaa, kun tekee osa-aikatyötä.
Onnittelut asuntovelkaisille. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa ei edes yhtiölaina.
Ansiosidonnaisessa pitäisi olla yläraja niin kuin oli ennen Sipilän hallituksen tekemää hyvävelimuutosta. Silloin ne hyväpalkkaisesta työstä työttömäksi jääneet eivät jäisi makoilemaan kotiin 400 päiväksi.
Ansiosidonnainen oli jo - 90-luvulla 2 vuotta. Nyt kun eläkeläiset ei sitä enää tarvitse niin se on syntiä.
Moni eläkeläinen asuu yksin omakotitalossa ja heille suunnitellaan nyt talveksi sähkötuki, koska 900 euron eläkkeestä ei makseta ollenkaan veroja eikä saa verovähennystä.
Toki 200 000 eläkeläistä saa asumiatukea ja osa vielä toimeentulotukea.
Sain 6 kuukaudeksi töitä. Saksin juuri tässä itse itselleni uutta hiusmallia, koska en malta käyttää palkkarahoja parturiin. Ansiosidonnaista ollaan huonontamassa jne. Kaikki vaatteet ja kodintavarat on myös säästettävä ja käytettävä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Sain 6 kuukaudeksi töitä. Saksin juuri tässä itse itselleni uutta hiusmallia, koska en malta käyttää palkkarahoja parturiin. Ansiosidonnaista ollaan huonontamassa jne. Kaikki vaatteet ja kodintavarat on myös säästettävä ja käytettävä loppuun.
Ihan kätevää. Ei tarvitse kävellä parturiin ja voi selata samalla vauvapalstaa ja juoda kahvia, kun leikkkaa hiuksia. Voin laittaa ne maanantaina kiinni töihin. On siistemmän näköiset, kun huonot latvat on leikattu pois.
Kaupasta saa 10 eurolla parturisaksia. Kyllä niillä aina 2 vuotta omia hiuksia leikkaa.
Vähän ohis
Re-toimistossa oli aiemmin palvelu, jossa voi itsensä ilmoittaa työnhakijaksi. Olitpa työtön tai et, omalla nimellä tai nimettömänä.
Olin töissä, kaipasin muutosta ja listasin osaamiseni lyhyesti nimettömänä. Oli jotain 2000-luvun alkua. Sain 3 yhteydenottoa, yksi omasta ammatista.
Mielestäni olisi hyvä palvelu edelleen, mutta lopetettiin jostain syystä. Onko muilla kokemusta tästä, oli joku avoin cv tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis
Re-toimistossa oli aiemmin palvelu, jossa voi itsensä ilmoittaa työnhakijaksi. Olitpa työtön tai et, omalla nimellä tai nimettömänä.Olin töissä, kaipasin muutosta ja listasin osaamiseni lyhyesti nimettömänä. Oli jotain 2000-luvun alkua. Sain 3 yhteydenottoa, yksi omasta ammatista.
Mielestäni olisi hyvä palvelu edelleen, mutta lopetettiin jostain syystä. Onko muilla kokemusta tästä, oli joku avoin cv tms.?
Pöh. Tietenkin Te-toimistossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kätevää. Ei tarvitse kävellä parturiin ja voi selata samalla vauvapalstaa ja juoda kahvia, kun leikkkaa hiuksia. Voin laittaa ne maanantaina kiinni töihin. On siistemmän näköiset, kun huonot latvat on leikattu pois.
Kaupasta saa 10 eurolla parturisaksia. Kyllä niillä aina 2 vuotta omia hiuksia leikkaa.
Olen ostanut kaupasta 4 kertaa vuodessa 15 euron hiusvärin ja puoliso on laittanut sen hiuksiin.
Jos tulisi ero niin pitäisi löytää sellainen mies, joka suostuu laittamaan tuon hiusvärin tai sitten lopettaa hiustenvärjäys kokonaan.
Kasviväriä olen kyllä miettinyt, sitä saisi levittää päähän itse koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa 10 eurolla parturisaksia. Kyllä niillä aina 2 vuotta omia hiuksia leikkaa.Olen ostanut kaupasta 4 kertaa vuodessa 15 euron hiusvärin ja puoliso on laittanut sen hiuksiin.
Jos tulisi ero niin pitäisi löytää sellainen mies, joka suostuu laittamaan tuon hiusvärin tai sitten lopettaa hiustenvärjäys kokonaan.
Kasviväriä olen kyllä miettinyt, sitä saisi levittää päähän itse koko päivän.
Tämä. Olen N61 enkä koskaan ole käynyt parturissa/kampaajalla. Sisko tai itse leikannut. Mikä säästö? Missä lie rahat?
Työttömänä ollut pariin otteeseen. Olen vain marssinut paikkoihin tai soitellut, vaikkei avoimia paikkoja ollutkaan. Töitä onnistuin saamaan. Viimeksi 2007. Muistaakseni yhden työn olen saanut hakemalla avointa paikkaa. Muut kutsuttuna tai ed. keinoin...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen leikannut oman tukkani jo 10 vuotta, enkä edes ole tuötön enkä vähävarainen. Kyllä sen oppi ajan kanssa ja koneesta on iso apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen oli jo - 90-luvulla 2 vuotta. Nyt kun eläkeläiset ei sitä enää tarvitse niin se on syntiä.
Moni eläkeläinen asuu yksin omakotitalossa ja heille suunnitellaan nyt talveksi sähkötuki, koska 900 euron eläkkeestä ei makseta ollenkaan veroja eikä saa verovähennystä.
Toki 200 000 eläkeläistä saa asumiatukea ja osa vielä toimeentulotukea.
Kyse ei ollut aikaylärajasta vaan euroista. Miksi valtion pitää ylläpitää isotuloisten elintasoa, kun nämä jäävät työttömiksi lepäämään laakereillaan 400 päiväksi. Täälläkin aina kritisoidaan työttömyystukia, mutta aina se kohdistuu niihin köyhiin se kritiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen työllistynyt, vaikka olinkin pitkään työttömänä. Osallistuin työllistämispalvelujen kautta koulutukseen ja sen ansiosta työllistyin. Siihen riitti vain tahto työllistyä ja posiitivinen asenne tehdä työtä palkatta."
Kirjoittanut työllispalveluiden kaupustelija
Totuus työttömmän työllistymisestä on tilastojen valoissa seuraavaa: Palkatonta työtä, palkkatukityötä tai työttömille työpaikkoja järjestävän tahon palkaama.
Työllistyneitä työttömiä löytyy, mutta heitä tuskin kiinnostaa keskustelut työttömistä tai työttömyydestä... koska ne keskustelut ovat nätisti sanottuna: Hyvin, hyvin negatiivisia.
Ja koska on näin, pitäisi työttömyysetuus lopettaa kokonaan, koska sitä ei kannata maksaa sellaisille, jotka eivät kuitenkaan työllisty.
Tarkoitat siis, että ei pitäisi maksaa työttömille, jos ulkopuoliset eivät voi kerätä varallisuutta heitä hyväksikäyttäen ja yhteiskunnan pakottamina.
Työtönkin hankkii sen oman elantonsa palkkatyössä. Yhteiskunnan kuluja ei vähennä työttömien palkaton työnteko, vaan itse asiassa se lisää kustannuksia ja sen lisäksi se syö palkkatyöpaikkoja.
N 26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.
Kuka voi tuntea noin vähän ihmisiä? Minulla on yksistään jo Facessa 875 kaveria!
No hitto, 875 työtöntä! Sun kaverit vastaa isosta osasta Suomen työttömiä.
Veljeni vaimo oli kaksi kuukautta työtön ennen kuin sai oman alansa töitä. En suosittele (näkyy CV:ssä), mutta on mahdollista.
Aika montakin.
T: TE-toimiston täti
Puolet työttömäksi jäävistä työllistyy 3kk sisään, lopuistakin puolet 6kk sisään, ja ne jotka on sitä pidempään työttömänä ovat hankalammassa asemassa, mutta kyllä heistäkin koko ajan joku työllistyy, ei niitä pitkäaikaistyöttömiä jotka ovat yli 2 vuotta olleet työttömänä ole kuitenkaan kuin joku 60 000, heistä jo aika iso osa on niitä jotka kuuluisivat sairaseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ansiosidonnaisessa on yläraja, mitä sinä oikein höpiset?
Mutta ennen sitä sai 500 päivää.
Tiedän.
t. työhönvalmentaja