Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?
Kommentit (205)
Ei ole yhtään vaikeaa päästä töihin, josta ei makseta palkkaa. Muuten on ollut nihkeää. Toki vain omasta näkökulmasta.
Niin no joo, eteläamerikkalainen tuttu pääsi kyllä suorittavan tason töihin yliopistokoulutuksesta huolimatta. Ei toiminut minulla, jos olen hakenut alle koulutukseni duuneihin, niin vain palkattomiin töihin olen päässyt. Eikä tämäkään tuttu pääse osaamisalueensa töihin, koska ei ole suomalainen.
Jonkun kokkaripersutyönantajan pitäisi nyt mielestäni miettiä parikin iltaa, haluaako pätevän vai suomalaisen työntekijän. Ja oikeasti maksaa työnkuvan ansaitsema palkka. 🖕
Ainakin itse olen saanut töitä, tosin vain sellaisia joihin huolitaan lähes kenet tahansa.
Minäkin olen päässyt palkkatukitöihin melkein aina, jopa sellaisiin joihin en ole edes halunnut. Siellä sitten kitkuttelin parhaimmillaan kaksikin vuotta.
Minä olen ollut pariin kertaan työttömänä. Ensimmäisellä kerralla otin vastaan vuokrafirmasta keikkoja ja työllistyin yhden asiakkaan toiseen työpisteeseen, koska asiakasfirman esimies suositteli minua. Siellä olisin saanut jatkaa, mutta 8v määräaikaisuuksia riitti ja viimein en enää jaksanut toisen luokan työntekijänä.
Toisella kertaa sain työkkäristä vinkin alkavasta rekrykoulutuksesta, hain, tulin valituksi yli 300 hakijan joukosta ja työllistyin, syksyllä tulee 10 v täyteen siinä paikassa ja viihdyn erittäin hyvin.
Kyllä. Tunnen useampiakin pitkäaikaistyöttömiä jotka ovat päässeet töihin. Toki melko matalapalkkaisiin töihin, mutta kuitenkin.