Liian tasainen ja särmätön nainen
Tällainen kuulemma olen.
Joskus aiemminkin mut on jätetty, yks sanoi saatesanoiksi, että hän syttyy siitä kun nainen on oikukas ja haastava (jota minä en ole),
toinen oikein suuttui, kun olin "laimean mielipiteetön" kun hän kysyi mielipidettäni otetaanko kumpaa viiniä ja minä sanoin että "ihan sama, kumpikin käy" (se oli totuus, minusta oli aivan sama, en tunne viinejä).
Miehet kyllä ihastuvat minuun helposti, olen iloinen ja ystävällinen ja ihan ok näköinen, mutta sitten tulen dumbatuksi kun olen niin tylsä. En haasta riitaa, mielialani ei juuri heittele, olen rauhallinen, elämäni on sujuvaa ja mutkatonta, tykkään työstäni, harrastuksistani, talous ja mielenterveys on kunnossa.
Noh, miestä ei tahdo löytyä, mutta eipä kai kaikkea voi saada...
Kommentit (744)
Miehillä on erilaisia naismakuja. Osa tykkää rauhallisista ja kilteistä, ja osa tykkää jänniksistä.
Itse menen pääsääntöisesti ulkonäkö edellä. Kunhan nainen on kaunis kasvoiltaan ja hyväkroppainen, niin saa olla mun puolesta vaikka kiltti ja passiivinen eloveena tyttö tai tatuoitu ja lävistetty bipolaari hullu, kaikki käy mulle.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtä vastausta siihen miksi ihmiset käyttäytyvät epärationaalisesti (me kaikki lopulta olemme tunteiden vietävissä elämässä, halusimme tai emme - sellaiset robotit tuskin vetoavat kehenkään).
Voi ap olla, että olet (sinun sokea pisteesi) vaikka estynyt etkä ole yhteydessä tunteisiisi. Muistan eräässä suhteessa, kun minä olin se analyyttisempi ja ehkä jopa fiksumpi tai kehittyneempi osapuoli, joka (ei ollut tarkoitus, mutta) ylenkatsoi miehen kiukuttelupuuskia kuin pikkulapsen kiukkukohtauksia. Itse olin aina viileä ja rauhallinen ja se vasta miestä raivostutti varmaan enemmän. Näin jälkikäteen ajateltuna en suuttunut hänelle koskaan koska ei mulla oikeesti ollut tunteita pelissä. Suhde oli alun alkaen turvallinen ja tuttu, johon lähdin mukaan rationaalisin perustein.
Alapeukku, koska juuri tämä väite että on estynyt jos on rauhallinen luonne, esitetään niin valtavan usein. Ja vaikka se varmaan jonkun kohdalla voi pitää paikkansa, niin kyllä ihmiset voi vaan ihan oikeastikin olla ilman estyneisyyttä sellaisia. Itse olen kasvanut draamattomaksi mm. masennuksen ja pitkän terapian ja itsetutkiskelun kautta, joten en usko että en vaan tiedostaisi tunteitani. On vaan tullut sellainen ymmärrys, että asiat muuttuu koko ajan, niin tunnetilat kuin ulkomaailman tapahtumat, joten mitä tässä hötkyilemään, voi ottaa tyynesti tilanteessa kuin tilanteessa. Itse en siis ollut luonnostaan tyyni aina kuten jotkut aidosti on (esim. pikkuveljeni on ollut jo lapsesta), mutta kasvanut siihen.
Ja joo, kumma kyllä silloin miehet piti minua kiinnostavampana kun olin usein masentunut ja ahdistunut, lääkitsin sitä masennuslääkkeiden lisäksi alkoholin suurkulutuksella, olin levoton ja sen takia täytyi koko ajan mennä, tehdä ja häärätä. Nyt kun minulla itselläni on rauhallinen ja pääosin hyvää oloa säteilevä olo, jossa voin vaan olla tilanteessa kuin tilanteessa tyytyväisenä, olen tylsimys.
Millaisten miesten silmissä?
Totta kai jos ramppaat baareissa, saat enemmän huomiota kuin jos istut hyvää oloa säteilevänä kotisi terassilla.
Ja totta kai ne miehet joihin bilettäjänainen vetoaa, ovat usein aktiivisempia saalistajia.
Usein on myös niin että vaikka itse muuttuu, miesmaku ei muutukaan, vaan vaistonvaraisesti kiinnostaa yhä ne miehet jotka haluavat bilettäjänaisen.
Ei pidä olla lapanen, hajuton ja mauton. Pitää uskaltaa olla oma itsensä ja sanoa mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla lapanen, hajuton ja mauton. Pitää uskaltaa olla oma itsensä ja sanoa mielipiteensä.
Entä jos sillä omalla itsellä ei ole asioista mitään erityisiä mielipiteitä? Eikä omalla itsellä ole vahvoja tunteita erityisesti mistään asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sillä omalla itsellä ei ole asioista mitään erityisiä mielipiteitä? Eikä omalla itsellä ole vahvoja tunteita erityisesti mistään asioista?
Menee terapiaan, ei ole normaalia että kaikki "on ihan sama".
Mä olen jättänyt tuollaisen miehen, ja se oli tosi rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi olla älykäs, keskustelutaitoinen ja selkeä mielipiteissään olematta drama queen.
Moni luulee, että kysymys on draamasta, mutta kyse on huumorintajuttomuudesta ja tylsästä seurasta.
Älykkäät, huumorintajuiset ja keskustelutaitoiset ihmiset kiinnostaa, eikä mitkään draamattaret.
Tuli mieleen nykyisellä Ensitreffit alttarilla, kun muilla pareilla menee hyvin, mutta kauniilla Sallalla, joka on rauhallinen, fiksu ja tasainen, ei kovin suurieleinen tai eläytyvä, niin mies sanoo, että "Ei oo oikein kemiaa, kyllä kaipais tähän suhteeseen jotain potkua, nyt on liian rauhallista."
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen nykyisellä Ensitreffit alttarilla, kun muilla pareilla menee hyvin, mutta kauniilla Sallalla, joka on rauhallinen, fiksu ja tasainen, ei kovin suurieleinen tai eläytyvä, niin mies sanoo, että "Ei oo oikein kemiaa, kyllä kaipais tähän suhteeseen jotain potkua, nyt on liian rauhallista."
Taas herää kysymys siitä millaisesta miehestä on kyse.
Hassua kuinka tasaisuus ja rauhallisuus on kauniiden naisten pulma.
Vaikuttaa kovasti siltä että oli nainen luonteeltaan millainen tahansa niin jos ulkonäköä riittää, halutaan maskuliininen mies. Ja sellaiset miehet eivät halua tylsää ja tasaista naista, vaan naisen jossa on "haastetta".
Ne miehet jotka haluaisivat tasaisen naisen, eivät kelpaa hyvännäköisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
En katso sarjaa, mutta onhan se raskasta kun toinen on elävä kuin viilipytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa kovasti siltä että oli nainen luonteeltaan millainen tahansa niin jos ulkonäköä riittää, halutaan maskuliininen mies. Ja sellaiset miehet eivät halua tylsää ja tasaista naista, vaan naisen jossa on "haastetta".
Ne miehet jotka haluaisivat tasaisen naisen, eivät kelpaa hyvännäköisille naisille.
Ja näinhän asia olikin.
Koska Salla on suht hyvännäköinen, mies valikoituu tasoteorian mukaan. Eli lihaksikas ja menevä sporttaaja Espoosta, jolle Salla on liian tylsä.
Sallalle sopisi joku rauhallinen mies pikkukaupungista jonka kanssa voisi kierrellä mustikkametsässä, mutta ei Salla sellaista voi ottaa koska ulkonäkö riittää kovempitasoiseen mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan yhden ystävän kanssa pohdittu samaa. Kaikenmaailman Justiinoilla ja Raivo-Roosnilla on kyllä ukkoja mutta esim mulle exäni totesi monesti, että kun et edes mustasukkainen ole koskaan.
Olen johtavassa asemassa työelämässä, hoidan lapseni ihan itse, mulla on harrastuksia ja ystäviä, viihdyn hyvin yksinkin, en roiku kenenkään perässä, annan tilaa enkä draamaile. Tuntuu että miehille tämä on vaikea yhtälö. Ystäväni on samanlainen ja sama tilanne. Ja ulkonäössä ei pitäisi olla suurempia viallaOlet siis minun kopio. Lasteni isä ilmoitti haluamansa avioeron syyksi juuri tuon mitä sinäkin kirjoitit itsestäsi. Olen kuulemma väritön, hajuton ja mauton, liian itsenäinen eikä hän tykännyt siitä että en tarvinnut exän apua päivittäisiin hommiin (kuten tankkaamiseen ja ruohon leikkaamiseen ja it-ongelmiin). Kotirouvaksikin se pyysi mua jäämään, mutta sanoin mieluummin työskenteleväni pörssiyhtiön ylemmässä johdossa.
En ollut mustasukkainen exästä ja annoin matkustaa työn puolesta niin paljon kuin halusi, koska odotin samaa häneltä oman työni luonteen vuoksi. Exän mielestä en siis rakastanut, koska kuulemma mustasukkaisuus tarkoittaa rakkautta. Minun olisi kuulemma pitänyt soittaa työmatkoiltani joka päivä hänelle ikävöimispuheluita. No, aikuisena kestän olla puolisosta pari päivää erossa ilman draamaa.
Ex vaihtoi minut lennossa kahden pienen lapsen yh-duunarinaiseen työpaikaltaan. Siinä oli meidän teinit aika shokissa. Nyt ei oikein näytä hänen uusperhe toimivan ja exän talouskin meni eron myötä kuralle.
Minulla on taloudellisesti turvattu elämä, lasten myötätunto perhetilanteesta ja useampi kiva mies fwb. Että hyvinhän mulla kävi.
No on tuossa totta se, että pieni, hyvin vähäinen määrä mustasukkaisuutta, kertoo välittämisestä. Jos toista ei kiinnosta yhtään missä toinen huitelee tai mitä puuhailee, niin ei se ainakaan minulle kerro kiinnostuksesta tai välittämisestä.
Tasainen ok, flegmaattinen nounou.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näinhän asia olikin.
Koska Salla on suht hyvännäköinen, mies valikoituu tasoteorian mukaan. Eli lihaksikas ja menevä sporttaaja Espoosta, jolle Salla on liian tylsä.
Sallalle sopisi joku rauhallinen mies pikkukaupungista jonka kanssa voisi kierrellä mustikkametsässä, mutta ei Salla sellaista voi ottaa koska ulkonäkö riittää kovempitasoiseen mieheen.
Tuossa on totuutta. Miehen arvo sosiaalisessa hierarkiassa määräytyy mm. sen mukaan onko mies sosiaalinen, menevä ja menestyvä.
Kun nainen on kaunis, hän ottaa lähes 100% varmuudella suurin piirtein niin tasokkaan kuin saa. Mutta jos luonne sopisi yksiin jonkun vaatimattoman kotona viihtyvän tyypin kanssa, niin ei sellaista oteta kun paremmankin saa. Kylkiäisenä tulee kuitenkin kivempi asunto ja kaikki, kun kunnianhimoinen sporttaaja tienaa enemmän rahaa.
Naapurissa asuu juuri sellainen pariskunta.
Nainen on kuvankaunis meikittömänäkin, empaattinen ja mukava, mutta hiljainen ja monen mielestä tylsä.
Mies on menevä sporttaaja josta huokuu testosteroni. On uusi Audi, nousujohteinen ura ja urheiluharrastukset joissa haetaan maksimituloksia. Lapsiaan heppu tuntuu pitävän lähinnä rasittavina idiootteina, kuulin sivusta kuinka mollasi n. 5-vuotiasta kun tämä katseli jotain typeriä heiniä tien sivussa.
Mutta on hyvännäköinen pari (mies naista reippaasti pidempi jne) ja asuntokin on hieno, eli näyttävät "oikeanlaiselta" naisraadin silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi. Järkevä, tasainen, kiltti, tylsä nainen joka ei kulje baareissa ja hoitaa kodin ja lapset.
Jätetyksi tulin. Mies halusi eron.Miksikä sitä tästä muuttuisi? En jaksa mitään draamailua, en todellakaan. Ihan tasainen perusarki on jees.
Mutta näillä mennään. En edes haaveile uudesta suhteesta. Kuopataan tämä nyt kunnialla, ja sitten yksin eteenpäin.
Sanoitko koskaan omaa mielipidettä? Olitko eri mieltä? Vai oliko kaikki aina ihan sama?
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu juuri sellainen pariskunta.
Nainen on kuvankaunis meikittömänäkin, empaattinen ja mukava, mutta hiljainen ja monen mielestä tylsä.
Mies on menevä sporttaaja josta huokuu testosteroni. On uusi Audi, nousujohteinen ura ja urheiluharrastukset joissa haetaan maksimituloksia. Lapsiaan heppu tuntuu pitävän lähinnä rasittavina idiootteina, kuulin sivusta kuinka mollasi n. 5-vuotiasta kun tämä katseli jotain typeriä heiniä tien sivussa.
Mutta on hyvännäköinen pari (mies naista reippaasti pidempi jne) ja asuntokin on hieno, eli näyttävät "oikeanlaiselta" naisraadin silmissä.
Sinulla on kovin outo käsitys naisraadista ja oikeanlaisuudesta.
Ihmisen kannattaa oman hyvinvointinsa sekä mahdollisesti myös ystävien-, tuttavien- ja parinhankinnan vuoksi pitää huolta siitä, että on a) kiinnostunut asioista ja b) on itse siksi kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kaipaavat älyllistä haastetta siinä missä itsekin kaipaan mieheltä. Tuollainen aivan sama mitä vaan en tunne viinejä tai paljon muutakaan ei oikein haasta. Äly ja tieto monista asioista nyt vaan on ennen kaikkea kiinnostava piirre.
Näinpä.
Täälläkin yksi. Järkevä, tasainen, kiltti, tylsä nainen joka ei kulje baareissa ja hoitaa kodin ja lapset.
Jätetyksi tulin. Mies halusi eron.
Miksikä sitä tästä muuttuisi? En jaksa mitään draamailua, en todellakaan. Ihan tasainen perusarki on jees.
Mutta näillä mennään. En edes haaveile uudesta suhteesta. Kuopataan tämä nyt kunnialla, ja sitten yksin eteenpäin.