Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tehkö testamentti! Kirsti Paakkasen oikeuskäsittely todistaa sen.

Vierailija
05.06.2026 |

Törkeetä! Kirsti Paakkanen on omalla työllään tehnyt miljoonansa ja nyt sukulaiset tulevat väkisin vaatimaan rahaa. Kirsti itse haluaa antaa rahat hyväntekeväisyyteen. Missä on kuolevan viimeinen tahto? Miksi sitä ei kunnioiteta??!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012053291.html

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tämä on törkeetä. Itsekin seurannut ihmeissäni kuinka Kirstin tahtoa ei kunnioiteta. Hävetkää sukulaiset!

Vierailija
2/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko testamenttiin menee, jos sen voi näin helposti muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ahneet sukulaiset tottakai.

Vierailija
4/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillekin on varmasti syy miksi Kirsti ei halua antaa heille rahaa. Olleet varmaan hänelle inhottavia ihmisiä.

Vierailija
5/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä riitapukit eivät ymmärrä, että se perintö meneekin suurimmalta osalta perintöriitaa hoitaneille juristeille. Kallista riitelyä.

Vierailija
6/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan riitelevät, muilla kuin rintaperillisillä tai vanhemmilla ei ole automaattisesti oikeutta perintöön. Paakkaselle ei ollut kumpiakaan.

Vierailija
7/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi testamenttia, sukulaiset olisi saaneet ihan kaiken perintökaaren mukaisesti. Mikään järjestö ei olisi saanut euroakaan, joten älä tee testamenttia, jos haluat, että toivomasi järjestö saa rahaa - huomaatko mitään epäloogista?

Vierailija
8/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Kirsti haluaa antaa rahansa lapsille ja nuorille. Mielestäni se on hieno kohde ja upea teko. Edes joku ajattelee nuorisoa, kun nämä politiikot eivät.

Vierailija
9/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan riitelevät, muilla kuin rintaperillisillä tai vanhemmilla ei ole automaattisesti oikeutta perintöön. Paakkaselle ei ollut kumpiakaan.

Eipä ole hyväntekeväisyysjärjestöilläkään!

Vain valtiolla on automaattinen oikeus, jos ei löydy sukulaisia.

Vierailija
10/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat kannattaisi lahjoittaa eläessään, jos haluaa, että lakihenkilöt ei vie rahoja. 

Vierailija
11/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se testamentti merkitse mitään. 

Vierailija
12/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että testamentin tekeminen on oikotie helvettiin

Jumala omistaa kaiken, et sinä

Ps. 24:1,5

Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.  Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Joh. 14:6

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Luuk. 12:13,15

Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"  Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"

Matt. 6:24

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

Matt. 19:21

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Matt. 19:24

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä. Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antama.

Jos siis olet tehnyt testamentin, niin peru se. Vielä ei ole myöhäistä.

Vierailija
13/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaperillisillä on oikeus lakiosaan, joka on puolet siitä, mitä hänelle kuuluisi, jos testamenttia ei ole. Kenelläkään muulla sukulaisella ei tätä suojaa ole. Perintökaaren mukaan määräytyvät perilliset, jopa sedät, enot ja tädit voivat periä, jos lapsia, lapsenlapsia, vanhempia, isovanhempia tai sisaruksia ei ole. Serkut eivät kuulu perillisten piiriin. 

Vierailija
14/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa varmasti kun vanhenee... ihmiset menettää mielenkiintonsa vanhukseen ja vanhus ei haluakaan antaa perintöä. 

Vanhus myös itse muuttuu vanhemmiten ja voi olla muistioireita ja käsitykset sukulaisista heittää häränpyllyä. Tuossa kohtaa usein tulee muitakin kärkkyjiä, jotka pääsee suosioon. Vaikeita asioita. Ehkä se 50- vuotiaana tehty testamentti olis se järkevin, mutta oikeustoimikelpoinen henkilö voi tehdä testamentin vaikka olis jo vähän horilo..tai toisaalta repiä ja polttaa sen vanhan jolloin tetamenttia ei jää. Osa myös tuhlaa rahansa ja myy omaisuutta ennen kuolemaa eikä pankki välttämättä anna ilman rikosepäilyä tiliotteita. Toisaalta vanhus ei välttämättä hoksaa että jollain sijoitustilillä on runsaasti rahaa joten ei pääsekään kaikkea tuhlaamaan. Pankissa osaavat kyllä suositella jos vanhus meinaa nostaa koko omaisuuden käteisenä sijoittaaman sen. 

Vierailija
15/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjaossa tulee esille miten ihmiset ovat valmiit tappelemaan rahoista ja omaisuudesta joka ei ole edes heidän.  Hyvä että Kirsti oli tehnyt testamentin. 

Vierailija
16/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että testamentin tekeminen on oikotie helvettiin

Jumala omistaa kaiken, et sinä

Ps. 24:1,5

Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.  Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Joh. 14:6

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Luuk. 12:13,15

Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"  Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"

Matt. 6:24

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

Matt. 19:21

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Matt. 19:24

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä. Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antama.

Jos siis olet tehnyt testamentin, niin peru se. Vielä ei ole myöhäistä.

Sanonko vai enkö sano?

Ei Raamattu kiellä maallisia asioita eikä edes testamentin tekemistä. Oudostipa olet lukemasi vääntänyt.

Se, että Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, pitää paikkansa. Jeesus kertoi jopa kertomuksen miehestä jolla oli kaksi poikaa. Toinen pojista pyysi osansa isän omaisuudesta ennen isän kuolemaa (sinänsä pöyristyttävä pyyntö) mutta ei Jeesus sanonut missään kohtaa että tuo omaisuuden jakso tai testamenttaus olisi väärin. Raamattu on täynnä ohjeita miten perintö tulisi jakaa. Maita jaettiin ja meillä on esimerkki tytöistä, joille isän perintö jaettiin kun miespuolista perillistä ei ollut. Kyllä jako perustuu oikeudenmukaisuuteen ja lakiin.

Ja minä puhun sitä, josta tiedän keiltä olen sen oppinut, luotettavilta Jumalan palvelijoilta joiden työ on kantanut hyvää hedelmää. Sinä voi pysyä rauhassa omissa näkemyksissäsi.

Vierailija
17/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän sillä asenteella, että ei ole väliä jos mistään ei tule ylimääräistä rahaa. Helpottaahan se jotain isoa hankintaa, jos jostain saa edes muutaman tonnin, mutta en laita elämääni sen varaan. 

Vierailija
18/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö testamenttia (huom. oikeinkirjoitus)

Vierailija
19/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ahneet sukulaiset tottakai.

rahan ahneet

Vierailija
20/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perustaa oma uskonto, sille voi sitten alhjoitta kaikki tulonsa ja pääsee nauttimaan tuloistaan verottomina kun hoitaa omaa uskontoaan. Ja seuraava messias paljastuu testamentissa. On myös töysin sallittua pyörittää uskontoa joka ei evankeloi vaan vain perhejäsenet pääsee paratiisiin (eli pankkitilin äärelle)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi