Miksi nainen jaksaa painostaa, vaikka jutusta ei mitään tule?
Lähettelee viestejä, jossa runoilee tyyliin: Luulin jo, että olet vieressäni iäti, mutta kun herään, huomasin sen vain olevankin unta. Nyt elän valveilla tätä painajaista...". Ym blaa blaa...
Miksi joku edes haluaa suhteen, jossa pitää käytännössä väkisin maanitella toista itselleen? Huoh...
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kylläkin aikalailla sellainen kulttuuri usein, että kun ollaan tarpeeksi yhdessä niin sitä ilman sanomatta ollaan jo yhdessä.
Kannattaa aina olla suora, että jos haluat vain panosuhdetta etkä muuta.
Se nyt ei vaan kuulu etikettiin sanoa toiselle, että haluan vain panna sinua. Se aineellistaa vastapuolen. Jos esim sinun mielestäsi joku työkaverisi on rumma, niin tuskin sitä sille ääneen sanot. On vain asioita joita ei sanota suoraan. Pointti on siinä, että kuitenkaan väärää tietoa ei pudä antaa ja siitä olen pitänyt kiinni.
Ap
Paneskelija etikettiin kuuluu paneskella, mutta ei aineellistaa. Näen tässä ristiriidan.
Juu aikalailla samaan mieltä. Se oikea sana mitä tässä tarkoitetaan taitaa kuitenkin olla "esineellistää".
(Vai tarkoitetaanko tällä aineellistamisella jotain muuta? Muutetaan jotain aineetonta, esim. tunteita, aineeksi, itkeminen? tai liittyykö tähän "aineellistamiseen" jotkut muuten enempi seksiin liittyvät eritteet...? ...tai onhan tunteista syntyvät hormonitkin aineita... heh. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kylläkin aikalailla sellainen kulttuuri usein, että kun ollaan tarpeeksi yhdessä niin sitä ilman sanomatta ollaan jo yhdessä.
Se nyt ei vaan kuulu etikettiin sanoa toiselle, että haluan vain panna sinua. Se aineellistaa vastapuolen. Jos esim sinun mielestäsi joku työkaverisi on rumma, niin tuskin sitä sille ääneen sanot. On vain asioita joita ei sanota suoraan. Pointti on siinä, että kuitenkaan väärää tietoa ei pudä antaa ja siitä olen pitänyt kiinni.
Ap
Paneskelija etikettiin kuuluu paneskella, mutta ei aineellistaa. Näen tässä ristiriidan.
Juu aikalailla samaan mieltä. Se oikea sana mitä tässä tarkoitetaan taitaa kuitenkin olla "esineellistää".
(Vai tarkoitetaanko tällä aineellistamisella jotain muuta? Muutetaan jotain aineetonta, esim. tunteita, aineeksi, itkeminen? tai liittyykö tähän "aineellistamiseen" jotkut muuten enempi seksiin liittyvät eritteet...? ...tai onhan tunteista syntyvät hormonitkin aineita... heh. )
Esineellistää oli tarkoitusperänä todeta, tai seksiobjektina käyttämistä, mutta kiireessä tuli tuo aineellistaa, joka tosiaan on hieman typerän kuuloinen tässä yhteydessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastunut nainen kuvittelee myös miehen olevan ihastunut. Ja on todella vaikea kertoa miehenä naiselle ettei asianlaita ole näin.
Nuorena miehenä jouduin tähän tilanteeseen monta kertaa ja joka kerta erittäin kiusallista.
Näin se kyllä on. Itsellä tuore kokemus tästä viime kesältä.
Tapasin erään naisen 4 kertaa kesällä, harrastimme kahdesti seksiä. En missään vaiheessa osoittanut tai tuntenut mitään voimakkaita tunteita häntä kohtaan, mutta siitä huolimatta kyseinen nainen ehti minuun ihastua eikä millään halunnut uskoa että en tunne samoin. Hän ikään kuin vaan oli päättänyt että totta kai myös minä olen ihastunut häneen, ja oli täysin epäuskoinen kun koitin selittää että en ole kiinnostunut.
Miksi tapasit hänet sitten neljästi ellet ollut kiinnostunut?
Tietenkin mulkkuna tyyppinä vonkasi seksiä
Hän kutsui minut luokseen syömään, yksi asia johti toiseen ja harrastimme seksiä. Toinen seksikerta oli kun törmäsimme ravintolassa, hän kutsui minut kämpälleen ja harrastimme seksiä.
Mitä ne kaksi muuta kertaa sitten olivat? Treffejä?
Kyllä, ne olivat treffejä.
Onpas jännää, että hän kuvitteli asiaan liittyvän ihastusta, kun treffeillä on käyty kolmesti. 🙄 Voisiko vaikka jättää tapaamatta ollenkaan, jos ei kiinnosta?
Kai sitä nyt herrajumala pitää saada ensin tutustua ennen kuin tietää, ihastuuko. Oli nainen tai mies.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa molemmilla osapuolilla on vastuu kommunikoinnista. Ei vain ap:lla. Kuvitelkaapa naiset, jos olisi toisinpäin: nainen hakenut hetken hupia ja mies ihastunut. Eiköhän mies taas haukuttais siinäkin tapauksessa. Älkää olko kaksinaismoralisteja.
Mutta tosiaan sama velvollisuus molemmilla osapuolilla.
Kyllä, sama velvollisuus riipumatta sukupuolesta. Aivan sama asia olisi toisinpäin.
Outoa, ettei ap edes tajua asiaa itse, kuinka on käynyt, vaan pitää tulla palstalle ihmettelemään naisen viestejä.
Ap:lle ei jää nyt enää muuta vaihtoehtoa, jos edes tässä vaiheessa haluaa olla jotenkin suoraselkäinen, kuin nyt sitten kirjoittaa naiselle, niinkuin itse tuntee ja on kokenut suhteen, niin nainen pääsee nopeammin tunteistaan yli ja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä se nyt vaan kuuluu etikettiin sanoa toiselle, että haluaa pelkän fuckcbuddy suhteen eikä parisuhdetta. On mullekin mies sanonut, että ei hän näe, että meillä olisi mitään vakavampaa tulossa, mutta voidaan jatkaa paneskelua, jos minä haluan. En loukkaantunut vaan olin iloinen siitä, että hän oli rehellinen aikeistaan. Mulle sopi kuinka vain ja jatkettiin sitten sillee paneskelun merkeissä, kunnes lopetettiin.
Että oma mokasi on, kun KOET jotakin ja OLETAT että se toinen osapuoli jotenkin maagisesti lukee sun ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä se nyt vaan kuuluu etikettiin sanoa toiselle, että haluaa pelkän fuckcbuddy suhteen eikä parisuhdetta. On mullekin mies sanonut, että ei hän näe, että meillä olisi mitään vakavampaa tulossa, mutta voidaan jatkaa paneskelua, jos minä haluan. En loukkaantunut vaan olin iloinen siitä, että hän oli rehellinen aikeistaan. Mulle sopi kuinka vain ja jatkettiin sitten sillee paneskelun merkeissä, kunnes lopetettiin.
Että oma mokasi on, kun KOET jotakin ja OLETAT että se toinen osapuoli jotenkin maagisesti lukee sun ajatukset.
Jatkan vielä sen verran, että olen myös itse rehellinen, jos treffeillä käyn. Olenhan aikuinen ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta, mutta asiaan on olemassa korrekteja kiertoilmauksia, kuten: "en etsi mitään vakavaa" ois aika hyvä.
No eihän sitä nyt tarvitse sanoa mitään! Lähtökohta tässä maailmassa on se, että mitä ei ole sanottu, niin se ei tapahdu ennen kuin sanotaan. Ei olettamuksiin pidä asioita rakentaa.
Itsekkäät mulkerot lähinnä ajattevat noin kuin sinä. On kyllä valitettavan yleistä. Kyllä pitäisi osata ottaa toinen ihminen, jonka kanssa on läheisissä tekemisissa, huomioon edes auttavalla minimitasolla. (esim. kertomalla, ettei halua mitään vakavampaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa...a. Hirveen vaikea sanoa, kun ei me tiedetä teidän kommunikaatiosta yhtään mitään.
No itse koin, että meillä oli seksisuhde. Toki häntä kohteliaasti ihmisenä kehuin, koska eihän fuckbuddyakaan tarkoitus ole haukkua. Ilmeisesti sitten luuli, että tässä on kyseessä jotain suurempaakin. Pointti onkin lähinnä siinä, kuten jo aloituksessa totesin, että miksi kukaan haluaa edes alkaa parisuhteeseen, jos toinen on selkeästi nihkeä. Ainakin minulla on jo sen verran itsekunnioitusta, etten todellakaan alkaisi perään vinkumaan.
Ap
Et sitten heti kertonut, että olet vain seksiä vailla? Eli olet hyväksikäyttäjä joka on vain antanut ymmärtää, että teillä olisi muutakin yhteistä. Oletko itse noin epätoivoinen ettet saa ketään mukaasi rehellisesti vai ainako käytät naisia kuin kumibarbaraa?
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et saa pillua muuten kuin antamalla ymmärtää, että suhteessa on aineksia muuhunkin, niin se on sun ongelma eikä naisen.
Juuri näin!! Ap hae apua addiktioosi, koska kenenkään ei kuulu olla toisen naimapatjana
Ap roikottaa naista tarkoituksella ja sitten ihmettelee, että nainen kuvittelee, että te seurustelette.
Ap:n olisi pitänyt sanoa asiansa jo ennen seksiä niin mitään ongelmaa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole toiminut mitenkään väärin. Se on olettajan syy, jos, ja kerran kun mistään vakavammasta ei ole sovittu. Eri asia olisi, jos ap olisi suoraan valehdellut, mutta näin ei ole tehnyt.
Minä kyllä ymmärsin ap:n kommenttien perusteella, että tämä nainen olisi hänen mielestään ruma, mutta panee silti. Eli hyväksikäyttäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hyvä, fuckbuddy/FWB voi toimia vain silloin, kun homman nimi on molemmille selvä. Kristallinkirkas. Se ei mene niin, ettet kehtaa suutasi avata ja vain oletat toisenkin osapuolen olevan samoilla linjoilla.
Miksei toisella ole mitään vastuuta itsellään käydä keskusteluja suhteen tilasta?
Toki onhan sitä vastuuta molemmilla tiedustella ja kertoa. Mun mielestä tällaisessa tilanteessa isompi vastuu kertoa asianaita on sillä, joka selkeästi tietää ettei halua muuta kuin kevyen seksisuhteen. (Viimeistään siinä vaiheessa, jos ihastuksen merkkejä näkyy, kuten yleensä näkyy, jos tunteita alkaa muodostumaan.)
Ja ap tässä kuitenkin tulee vieläpä tänne mollaamaan naista, eikä ymmärrä omaa ilmiselvää osuuttaan asiaan. Tämä kertoo myöskin lisää ymmärtämättömyydestä ja itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastunut nainen kuvittelee myös miehen olevan ihastunut. Ja on todella vaikea kertoa miehenä naiselle ettei asianlaita ole näin.
Nuorena miehenä jouduin tähän tilanteeseen monta kertaa ja joka kerta erittäin kiusallista.
Tapasin erään naisen 4 kertaa kesällä, harrastimme kahdesti seksiä. En missään vaiheessa osoittanut tai tuntenut mitään voimakkaita tunteita häntä kohtaan, mutta siitä huolimatta kyseinen nainen ehti minuun ihastua eikä millään halunnut uskoa että en tunne samoin. Hän ikään kuin vaan oli päättänyt että totta kai myös minä olen ihastunut häneen, ja oli täysin epäuskoinen kun koitin selittää että en ole kiinnostunut.
Tämän takia kannattaa harrastaa seksiä vain silloin kun on ihastunut toiseen juuri kuten nainen teki. Joko pelaat samoilla säännöillä kuin muut tai sitten kärsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaa harrastaa seksiä vain silloin kun on ihastunut toiseen juuri kuten nainen teki. Joko pelaat samoilla säännöillä kuin muut tai sitten kärsit.
Tai... sanot suoraan haluavasi pitää homman vain kevyenä hauskanpitoa ja jos tämä toiselle sopii, voi harrastaa seksiä. Kas, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tai sitten kärsit"
En minä tässä mitään kärsinyt. Sanoin vaan tälle naiselle että valitettavasti minulla ei herännyt ihastumisen tunteita, ja sitten vaan lopetin yhteydenpidon häneen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä saavat valita nokka pystyssä miehiä ylenkatsoen, että kuka kelpaa. Sitten kun se yksi gigolo johon ihastutaan ei annakaan vastakaikua, niin hän on sika koska ei tunne samoin. Ikään kuin naiset saa määritellä, että mikä on oikein ja mutkä ovat pelisäännöt. Olenkin aina sanonut, että jokaisessa naisessa asuu pieni narsisti.
Jokainen, sukupuoleen katomatta, saa valita kenen kanssa halua suhteeseen. En ymmärä miten esität tämän asian jotenkin negatiivisena. (Ylenkatsominen on toki rumaa, jos sellaista joskus tapahtuu, mutta ei ole sukupuolesta sekään kiinni. Eikä ainakaan ole mikään tapa miten "kaikki naiset yleensä" toimisivat.)
Ja on kyllä sikamaista pitää seksiä sisältävää suhdetta yllä tasan tarkkaan tietäen, ettei halua mitään vakavampaa, eikä kerro siitä toiselle osapuolelle. Jotkut jopa antavat ymmärtää kauniilla puheillaan, että ovat myös ihastuneita jne. Jotkut nauttivat että nainen ihastuu, vaikkei itsällä ole mitään aikeita vakavampaan. Ihastuneelta naiselta saa huomiota, kehuja, seksiä jne "etuja". Kyllä se on vedättämistä ja sellainen jo menee hyväksikäytön puolelle. Yhtä inhottavaa se on myös silloin, jos se joka noimii noin, on nainen.
Jos sun melestä rehellisyys ja avomuus omista tarkoitusperistä, ei ole hyvät pelisäännöt (ja tällainen on "narsistista"), niin mikä sitten olisi oikein ja reilut pelisäännöt?
Toki molempien sukupuolten edustajista löytyy niitä itsekeskeisiä, mutta mikä ylläkirjoittamassani ei sun mielestä ole tasapuoista ja reilua? Millaiset pelisäännöt sinä haluaisit tapailuun ja seurusteuun?
Naiselle jos liian suoraan sanoo, niin se on heti reidet kiinni. Eli ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa ("miksi lopetit tapailemasta miestä/naista")
Joku nainen oli tapaillut miestä ja harrastanut seksiä miehen kanssa, joka oli alkanut puhumaan jotain, että "jatkossa voidaan katsella yhdessä tähtiä.." tms. Tämän vuoksi nainen oli jättänyt miehen seuraavana päivänä.
Arvatkaas kumpi oli tuossa syyllinen? Arvatkaa kelle naurettiin tämän olettamusten vuoksi?
Sellaisia te olette.
"Tapaillut miestä" viittaa siihen, että heillä oli oikeasti juttua, ja molemmat olivat samalla viivalla siitä missä mennään.
Ilmeisesti tuo tähtien tuijottelu oli sitten vain ollut naiselle turn-off. Kuten voisi olla mikä tahansa juttu, kelle tahansa.
Nainen ei ollut kuitenkaan käyttänyt miestä pelkkänä elimenä ja antanut olettaa muuta, niin kuin ap.
Millä hiton perusteella oletat, että tuossa tapauksessa molemmat olisivat olleet perillä tilanteesta missä mennään? Tuskin mies olisi moisia puhunut, jos asiat olisivat olleet molemmille selviä. Ja millä perusteella vedät johtopäätöksen, ettei tuossa tapauksessa nainen pitänyt miestä pelkkänä seksikumppanina, kuten lopussa annat ymmärtää?
Se on jännä, että heti kun kärsijänä on mies, niin naiset kyllä keksii syitä, ettei tämä ole niin paha.
Tietty voi sanoa. Itse ainakin sovin juuri näin FWB:n kanssa (olen nainen), koska just tota roikumaan jäämistä pelkään (siis miesten puolelta).