Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on ajettu alas muutamassa vuodessa

Vierailija
26.02.2024 |

Aiemmin arvelin että siinä menee 10-20 vuotta mutta nykytahdilla tämä tapahtuu muutamassa vuodessa. Suomessa terveydenhoito ajetaan alas, turvallisuus heikentynyt poliisien puuttuessa ja oikeuslaitosten taantumisena rikollisten edessä, valtion omaisuutta myydään hurjaa tahtia ulkomaille, tehtaita lähtee Suomesta ulkomaille, palveluita katoaa hurjaa tahtia, veroja korotetaan ja leikkauksia tehdään jatkuvasti, palkat eivät ole pysyneet hintojen perässä pitkään aikaan, lapsia ei synny enää ja väestö ikääntyy, maahaan muuttaa vaan jouten olevia jotka sitten siirtyvät rikolliselle uralle jne.

Listaa voisi jatka loputtomiin mutta eiköhän tuosta selviä mikä suunta ja lopputulos on.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must tuntuu et tää tehää tarkotuksella. Tää ei oo mitään salaliittoa vaan ihan puhdasta havainnointia, Eurooppaa ajetaan alas vauhdilla

Vierailija
2/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan tunarit. Kekkosta voi monesta asiasta kritisoida, mutta kokoomuksen suhteen oli oikeassa. No-nyt on sitten kaikki mestat tukittu kokkareilla ja suunta on kohti itä-eurooppaa pois pohjoismaista. 

Eihän sitä gigantin nuori, terve vuoroesimies edes ymmärrä, kun pienipalkkaisena äänestää kokoomusta ja ylpeilee hyödyttömällä, epäeettisellä  työllään.  

Kaikki solidaarisuuus, hyvä ja kaunis rikotaan yhteiskunnasta. Tilalle tulee pakko maanpuolustus mustalla merellä , pressan Usa-fanitus, soten alasajo -  halllituksen poliitikot lähtevät joukolla pois, joten hirvittävät leikkauslistat tulossa ketterän yksityisen toimijan ajaessa Kelamasseilla sisään.  Tämä on Orpo/Purran rakenteelliset uudistukset: tule töihin ilman työehtoja ja saat työbonuksena terveydenhuollon. Kuulostaako tutulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että Suomi ei ole enää korjattavissa. Korruption määrä on niin valtava. Pitää odottaa, että koko maa tuhoutuu ja sitten rakentaa uudestaan.

Vierailija
4/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo sinimusta saa suomen tuhottua alle kahdessa vuodessa. 

Vierailija
5/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos EK.

Vierailija
6/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tehdään hallituksen johdolla kehitysmaa. Ennen tän hallituskauden loppua saadaan leikkauksilla aikaan itseaiheutettu lama, terveydenhuolto kuolin korinoihin ja koulut ala-arvoiselle tasolle. 

Syntyvyys laskee ja se oli sit siinä. 

Vierailija
7/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuodessa tarkkaa ottaen. Niin kauan on syöty enemmän kuin tienattu ja otettu vain miljardeja syömävelkaa.

Vierailija
8/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali. Maailmanlopun ennustajat taas liikkeellä. Lakoilla Suomi nurin ja sitten sanotaan, katso olin oikeassa. Heti siirrätte itsenne yhteiskunnan ulkopuoliseksi, kun mielestänne on vaikeata. Minä minä minä.

Vierailija
9/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha raha raha ja ahneus.

Hyvät järjestelmät ajetaan alas ja yksityistetään ja vakukuutusyhtiöt  ja yksityiset terveyspalvelujen tuottajat pyörittävät pikkuhiljaa tätä koko hommaa. Miksi?

Koska ovat lobanneet ja päättävät henkilöt on voideltu.

Raha raha raha.

Meillä on ollut hyvin, mutta tämä kaikki yksityistäminen on sekoittanut. Rahasta on tehty tärkein arvo. Terveyden ja hyvinvoinnin pitäisi olla tärkein arvo.

Ei voi olla pelkkää KASVUA. Pitäisi hakea hyvinvointia.

KARSEETA. Eikä kukaan puutu. 

Rahastetaan.

Ei mulla ole rahaa. Mä maksan veroja joka vuosi paljon. Kyllä mun pitää saada sillä ne julkisen puolen terveyspalvelut. Se on mun oikeus.

Vai mihin ihmeeseen ne mun palkasta otetut verorahat oikein pistetään?

Vierailija
10/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 vuodessa tarkkaa ottaen. Niin kauan on syöty enemmän kuin tienattu ja otettu vain miljardeja syömävelkaa.

Kyllähän tämä hallitus yrittää kovasti, mutta ei ehkä riitä nämä leikkaukset edes sen vertaa, että ei jouduttaisi alijäämämenettelyyn.

Vierailija
11/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Must tuntuu et tää tehää tarkotuksella. Tää ei oo mitään salaliittoa vaan ihan puhdasta havainnointia, Eurooppaa ajetaan alas vauhdilla

Samaa mieltä olen. Nyt olisi viimeinen paikka herätä ihmisillä, surettaa kun syytetään salaliittohörhöksi koko ajan... 

Kuuluu Agenda 2030:n ja Great Reset ohjelmaan

Vierailija
12/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkoi kuule vuonna 1987 silloin kokoomus pääsi hallitukseen pitkästä aikaa. Ja jokainen voi katsoa tuloslistaa ja nähdä miten on mennyt.

Mutta eihän kokoomus ikinä olekaan halunnut tähän maahan mitään hyvää.

Vierailija
13/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan tunarit. Kekkosta voi monesta asiasta kritisoida, mutta kokoomuksen suhteen oli oikeassa. No-nyt on sitten kaikki mestat tukittu kokkareilla ja suunta on kohti itä-eurooppaa pois pohjoismaista. 

Eihän sitä gigantin nuori, terve vuoroesimies edes ymmärrä, kun pienipalkkaisena äänestää kokoomusta ja ylpeilee hyödyttömällä, epäeettisellä  työllään.  

Kaikki solidaarisuuus, hyvä ja kaunis rikotaan yhteiskunnasta. Tilalle tulee pakko maanpuolustus mustalla merellä , pressan Usa-fanitus, soten alasajo -  halllituksen poliitikot lähtevät joukolla pois, joten hirvittävät leikkauslistat tulossa ketterän yksityisen toimijan ajaessa Kelamasseilla sisään.  Tämä on Orpo/Purran rakenteelliset uudistukset: tule töihin ilman työehtoja ja saat työbonuksena terveydenhuollon. Kuulostaako tutulta?

Kuulostaa ihan siltä että kaiken yrittäjyyden ja työstä palkansaamisen sijasta haluatkin pohjois- korean mallin. Jos työstä ei saa palkkaa, niin me kaikki voimme heittäytyä työttömiksi. Velkaakaan tuskin kukaan sellaiseen  maahan antaisi, jo nyt ehdot ovat kiristyneet.

Mutta tuloksena olisi toki ihana köyhä tulevaisuus.

Vierailija
14/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä hallitus yrittää kovasti, mutta ei ehkä riitä nämä leikkaukset edes sen vertaa, että ei jouduttaisi alijäämämenettelyyn.

Yrittää kovasti mitä? Velkaa otetaan enemmän kuin koskaan. 

Vierailija
15/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Marinin pitäisi osansa kantaa vietyään Suomen velkasyöksyyn. Vaarallista, että kuka vaan voi päästä pääministeriksi, koska puolueen sisäiset suhmuroinnit.

Vierailija
16/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä on ollut suurimman ajan hallitusvastuussa? Ettei olis kokoomus. Kiittäkää niitä veloista. Nykyisistä ja tulevista. 

Ihan kuin näillä idiooteilla ei olis aivoja tai lähimuistia. 

Vierailija
17/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorvaileeko EU meille jo mittavaa tukipakettia? Eikös meidänkin pitäisi saada vastavuoroisesti apua, kun Kreikka, Italia ym. saatiin jaloilleen.

Vierailija
18/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rahaa ei näköjään ole esim. julkiseen hoitoon sijoittaa, niin eikö ole hyvä, että ne joilla on varaa, käyvät yksityisessä hoidossa ja maksavat siitä itse suurimman osan? Silloin vielä jotkut köyhätkin saa hoitoa. Jos kaikki pakotetaan julkiseen hoitoon, niin kalliimmaksihan se käy.

Tai niin kuin Unkarissa on julkinen hoito, mutta ilman lahjuksia lääkärille siellä ei hoitoa saa. Koska ei ole varaa maksaa esim lääkäreille kunnon palkkaa.

Tai niinkuin p-koreassa , jossa ei ainakaan liikalihavuuteen kuolla. Kun sen rajan yli loikanneen sotilaan vatsa jouduttiin avaamaan kipujen vuoksi niin selvisi, että hän oli nälkäänsä syönyt puiden oksia.

Vierailija
19/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on jo kaikki ekonomistit todennut, että leikkaamalla Suomi ei nouse! Tämä hallitus ei osaa muuta kuin leikata ja ottaa velkaa. Se on viimeinen naula arkkuun.

Vierailija
20/59 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrätte, että tämän hetken tilanne on seurausta menneisyydessä tehdyistä päätöksistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi