Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

240€:n budjetti yo-juhlien kahvitarjoiluun?

Abin äiti
20.09.2022 |

Tuolla summalla siis pitäisi siis saada aikaiseksi kahvitarjoilu. Väkeä arvioitu tulevan n.50. Mä ja tuleva ylioppilas sekä isänsä puoliso tehdään tarjoilut eli ei ole mitään pitopalvelusta. Lapsen isä maksaa ainekset niihin mitä puolisonsa tekee, joten ne ei kuulu tuohon 240 euroon.

Kuoharit on ostettu jo aiemmin, joten niihin ei tarvitse varata rahaa. Illalla on boolitarjoilu, mutta väkeä vähemmän silloin jo joten mitään älytöntä määrää ei tarvitse olla niihin. Booliin varataan erikseen rahat.

Tarjoilussa ainakin juustokakkua, täytekakkua, suolaisia piirakoita, suolaisia sarvia (lapsen oma toive). Pitää nyt vielä miettiä mitä muuta. Väen tuntien suolainen tarjottava on enemmän monen makuun.

Tuo budjetti ei nyt ihan lukkoon lyöty ole vaan arvio siitä mitä pystyn vähintään säästämään joulukuun alkuun mennessä. Toivon mukaan saa enemmänkin kasaan ja töitä teen sen eteen koko ajan. Onneksi mekko, kengät ja yo-lakki on ostettu jo.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei juustokakku ole erityisesti yo:n toive, jättäisin sen pois ja tekisin vaan täytekakkuja. Tulee halvemmaksi ja jää enemmän niihin suolasiin.

Juustokakku on nimenomaan lapsen lempparia.

Tee niitä yksi, lapsi saa palan lempparia ja lopusta riittää niille joille riittää. Onneksi juustokakku on helppo tehdä ja säilyy. 

Vierailija
42/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa triplata suoraan. Meillä meni pelkkiin kakkuihin 350e. 

Mistä triplaat jos ei ole rahaa????? Aikamoiset kakut on jos noin paljon meni rahaa. Ei todellakaan mene kakkuihin noin paljon rahaa jos tekee itse.

Sinulla oli n. 15 vuotta aikaa pistää säästöön rahaa, kolme-neljä jos vain lukioaika huomioidaan. Heräsit asiaan vasta nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua neuvoja niin mikä tämän avauksen tarkoitus oli? 

Inttäminen, v i T tuilu ja pitkä ketju. Kuten kaikki pascat aloitukset täällä.

Vierailija
44/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on ajan ja rahan haaskausta, jos muutamalle glutenittomalle tekee omat erilliset tarjoilut. Kun tekee yhden repertuaarin, mikä sopii kaikille, niin selviää kaikkein parhaiten. Sitten jos joku yksittäinen on ton-ihan kaikkea, niin sitten kysyy, että mikä käy ja ostaa vaikka erikseen yhden sopivan leivonnaisen. Ei tarvitse väsätä yhden takia koko kakkua.

Yksi tuttu toi muutama vuosi sitten kakut sun muut tilpehöörit Tallinnasta, mutta sekään ei enää taida olla kannattavaa, kun siellä on inflaatio vielä pahempi kuin meillä.

Vierailija
45/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

240 euroa on oikein kelpo budjetti tarjoiluun.

noin 170 euroa meni kolme vuotta sitten kun tein siskon lapselle suunnilleen samalle määrälle

3 kpl cappucino-juustokakkuja

3 kpl vadelmakinuskitäytekakkua

2 kinkkuvoileipäkakkua ja  2 savulohivoileipäkakkua (en enää muista kuinka monta tein)

Riitti oikein hyvin, jäin rääppiäisiin vielä.

Noiden lisäksi sitten ostopikkuleipiä paria sorttia, kahvit ja kahvimaidot tuossa summassa. Mummo leipoi kuivaa kakkua ja pullaa, joiden kustannus mahtuu oikein mainiosti tuohon.

Vierailija
46/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä triplaat jos ei ole rahaa????? Aikamoiset kakut on jos noin paljon meni rahaa. Ei todellakaan mene kakkuihin noin paljon rahaa jos tekee itse.

Sinulla oli n. 15 vuotta aikaa pistää säästöön rahaa, kolme-neljä jos vain lukioaika huomioidaan. Heräsit asiaan vasta nyt?

Meillä muilla on muutakin elämää ja se maksaa.

Vierailija
47/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis itse tehtyihin kakkuihin 50 hengelle sait uppoamaan 350 euroa?! Miten ihmeessä?!

Kai luit ap kirjoittajan viestin? Johan tuolla hinnalla saa pitopalvelustakin vaikka kuinka monta kakkua!

Mitä tulee alkuperäiseen viestiin, niin erittäin hyvinhän tuossa on pullat uunissa. Paljon jo valmiiksi hankittu. Kuoharit, booli. Ja rahaa rutkasti käytössä.

Meilläkin oli sekä suolaista ja makeaa. Karjalanpiirakoita (mummo leipoi), lohi, kasvis ja pekonipiirakat (quiche) salaatti, 3xtäytekakkuja sankarin toiveen mukaan. Ja sitten jotain makeita keksejä. En laskenut paljon meni, mutta olisiko ollut korkeintaan 200 ilman karjalanpiirakoita? Paljonhan se on kiinni, onko vierailla paljon muita juhlia ja tulevatko kaukaa, miten pitkään viihtyvät ja kuinka nälkäisiä ovat.

Samppanjat ostettiin jo pari kuukautta aikaisemmin kaappiin, muistaakseni niihin meni joku 240 euroa. Sitten oli pommacia ja kahvia.

Vierailija
48/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra varjele! MITÄ samppanja maksaa? Ei mulla ole rahaa. Onko sen oltava samppanjaa pakolla?

Vierailija
49/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppanja maksaa halvimmat kai 30 eur/plo.

Ei sen kuihuvan tarvii shamppanjaa olla. Cava tai prosecco ajaa asiansa ihan ok ja niitä saa ihan hyviä 13-20 eur/plo. Osa haluaa kuitenkin alkoholitonta niin se voi sitten alkton kuoharia (vaikea löytää kyl hyvää), alkoholitonta siideriä tai Pommacia. 

Yhdestä pullosta tulee 6-7 annosta eli tarvitset 50 hengelle 7 pulloa. eli noin satanen menee vähintään kuohuvaan. 

Vaihtoehto on myös tehdä juomasekoitus onnittelumaljaksi.

https://anna.fi/ruoka/juomat/kuohuviinia-ja-kuplivaa-lakkiaisiin-poimi-…

Vierailija
50/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Har studenten underkänt i svenska då råd på det första inhemska inte duger?

Vierailija
51/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla saa yllättävän paljon erilaisia tarjottavia, jos jaksaa vääntää kaiken itse.

Vierailija
52/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra varjele! MITÄ samppanja maksaa? Ei mulla ole rahaa. Onko sen oltava samppanjaa pakolla?

Esim Ballet kuohuviini on oikein kelpoisaa, 9€/pll. Sitä käytetään usein esim yritysten juhlissa. 

Vierailija
53/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muilla on muutakin elämää ja se maksaa.

Kyllä, mutta 10 euroa kuussa neljän vuoden ajan olisi tiennyt jo 480 € pottia. Huonoa suunnittelua on jos ei kymppiä kuussa saa säästöön.

Elämäni on huonosti suunniteltu, kun menin perkele sairastumaan. Kymppi kuussa pitäisi saada säästöön niin moneen asiaan...

54/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulaisia, jotka ovat olleet sellaisissa rippijuhlissa/valmistujaisissa, jotka on järjestetty erikseen isän ja erikseen äidin puolen suvuille.

55/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ostaa myös alkoholitonta kuoharia tai Pommacia.

Vierailija
56/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tämä suomalaisten (naisten) juhlatarjoilukulttuuri. Kysehän ei ole mistään muusta kuin ns. kilpavarustelusta ja siitä, että ei vaan ole huonommat ja halvemmat tarjoilut kuin naapurin Marjukalla. Ja tietty kivoja some-kuvia pitää saada notkuvista pöydistä. Sitten itketään joko tarjoilujen hintaa tai vaivaa, jos itse väkertää. 

Lakkiaisissa lienee pääasia kohottaa malja sille ylioppilaalle, napata jotakin pientä suolaista/makeaa ja sillä selvä. Ei kukaan tule sinne ruokailemaan, joten löysätkää pipoa kaiken maailman juusto-capuccino-kirsikka-hevonpaskakakkuinenne. 

Vierailija
57/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noissa juhlissa on kaikkea liikaa ja sitä sitten popsitaan ja heitetään pois seuraava viikko.

Miksi niitä pitäisi heittää pois? Niitä voi syödä seuraavan viikon ajan, ja jos ei maistu, niin kavereille, sukulaisille tai naapureille maistuu aina. Meillä jäi yksistä ylioppilasjuhlista aika paljon tarjottavaa, niin jaettiin niitä naapureille. Olin silloin kesälomalla, olisin muuten vienyt työpaikan kahvihuoneeseen.

Vierailija
58/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan ole shampanjaa vaan kuoharia kuten jo aloituksessa kirjoitin hyvin selvästi. Kuohari paljon halvempaa.

Vierailija
59/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Muista ostaa myös alkoholitonta kuoharia tai Pommacia.

Joo totta kai. 

Vierailija
60/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mulla on sukulaisia, jotka ovat olleet sellaisissa rippijuhlissa/valmistujaisissa, jotka on järjestetty erikseen isän ja erikseen äidin puolen suvuille.

Niin? Meillä on vain yhdet juhlat molempien suvuille ja juhlat pidetään meillä koska meillä paremmat tilat. Samoin oli rippijuhlien kanssa. Hyvin mahtuu molempin suvut samaan paikkaan vaikka ollaan lapsen isän kanssa erottu, mukaan mahtuu myös kummankin uusien puolisoiden sukulaisia. Olisi mun mielestä outoa jos juhlissa ei olisi mun tai exän nykyisiä appivanhempia, koska he ovat kuitenkin olleet lapsen elämässä jo vuosia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme