Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

240€:n budjetti yo-juhlien kahvitarjoiluun?

Abin äiti
20.09.2022 |

Tuolla summalla siis pitäisi siis saada aikaiseksi kahvitarjoilu. Väkeä arvioitu tulevan n.50. Mä ja tuleva ylioppilas sekä isänsä puoliso tehdään tarjoilut eli ei ole mitään pitopalvelusta. Lapsen isä maksaa ainekset niihin mitä puolisonsa tekee, joten ne ei kuulu tuohon 240 euroon.

Kuoharit on ostettu jo aiemmin, joten niihin ei tarvitse varata rahaa. Illalla on boolitarjoilu, mutta väkeä vähemmän silloin jo joten mitään älytöntä määrää ei tarvitse olla niihin. Booliin varataan erikseen rahat.

Tarjoilussa ainakin juustokakkua, täytekakkua, suolaisia piirakoita, suolaisia sarvia (lapsen oma toive). Pitää nyt vielä miettiä mitä muuta. Väen tuntien suolainen tarjottava on enemmän monen makuun.

Tuo budjetti ei nyt ihan lukkoon lyöty ole vaan arvio siitä mitä pystyn vähintään säästämään joulukuun alkuun mennessä. Toivon mukaan saa enemmänkin kasaan ja töitä teen sen eteen koko ajan. Onneksi mekko, kengät ja yo-lakki on ostettu jo.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa triplata suoraan. Meillä meni pelkkiin kakkuihin 350e. 

Vierailija
2/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa viis euroa per vieras

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä triplaat jos ei ole rahaa????? Aikamoiset kakut on jos noin paljon meni rahaa. Ei todellakaan mene kakkuihin noin paljon rahaa jos tekee itse.

Vierailija
4/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä triplaat jos ei ole rahaa????? Aikamoiset kakut on jos noin paljon meni rahaa. Ei todellakaan mene kakkuihin noin paljon rahaa jos tekee itse.

Varmaan ihan yllärinä tuli, että lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi jos on kolme-neljä vuotta käynyt lukiota. Ajattelisin, että jotain olisi voinut pistää sukan varteen aiemminkin kuin kaksi kuukautta ennen.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
5/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerikakkupohjia voi tehdä valmiiksi. Mieti kakun kosteutus ja koristelu ennalta, ei vie kauan aikaa. Älä vatkaa kermaa voille. Valmiita syötäviä ylioppilaslakkeja,lyyria ym koristeita voi ostaa ennakkoon.

Vierailija
6/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kesällä miesystävän juhliin kakut ja siitä sain vähän osviittaa, että mitä tarjoilut tulee maksamaan. Kesän kakkuihin meni 70 euroa (täyte- ja voileipä- yht. 4 kpl). Täytekakku tulee kalliimmaksi pojan juhliin, koska toiveena on suklaakakku. Sen kanssa jotain hedelmäpaloja. Lisäksi teen glögijuustokakkua, pikkuleipiä ja konvehteja. Tosin ruoan hinta on tässä ehtinyt nousta.

Suorat housut täytyy hankkia, takki, paita, liivi ja kraka löytyi kirppikseltä. Lakki täytyy ostaa ja skumppalasit. Boolitarjoilua ei ehkä ole, koska en halua juottaa juoppoja sukulaisia, mikään määrä boolia ei riittäisi.

Joo, rahaa menee jonkin verran. Varmaan kuitenkin yli 200, vaikka miten pyörittelisi. Ai, niin, lahjakin pitää hankkia vielä.

Vierailija
7/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää

Kakkutarpeet 100€ kun kotona tekee, tuohon mahtuu jo tuoreita marjoja koristeeksi. Arvio reilusti yläkanttiin. 3 isoa kakkua toiveiden mukaan

1-2 erilaista pikkuleipää 20€

Suolaiset piirakat 20€/pellillinen. 3 pellillistä 60€

Vihreä salaatti oheen 15€

Ruisnappeja, kylmäsavulohta/turkkilaista jugurttia/ruohosipulia ja tai tilliä/mausteita 40€

Kahvia pari pakettia 12€

No meni 7 euroa yli mutta arviot oli yläkanttiin.

Vierailija
8/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan hyvin riittää! Just järjestin ristiäiset, joissa oli 35 vierasta ja tein itse näyttävät kakut, voileipäkakut, ostin pikkuleivät, konvehdit, tein hedelmälautasen ja sitten oli kahvi, tee, mehu (itsetehty mansikkamehu) ja kuplavesi. Alkujuomana alkoholiton kuohujuoma. Mulla taisi mennä 250 euroa. Sulla on kuitenkin kuoharit jo ostettuna ja lapsen isä maksaa osan tarjottavista.

Vierailija
9/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerikakkupohjia voi tehdä valmiiksi. Mieti kakun kosteutus ja koristelu ennalta, ei vie kauan aikaa. Älä vatkaa kermaa voille. Valmiita syötäviä ylioppilaslakkeja,lyyria ym koristeita voi ostaa ennakkoon.

Mä en kyllä pyytänyt mitään tällaisia vinkkejä koska mä todellakin osaan tehdä kakkuja ja vatkata kerman. Hyvänen aika. Ei nyt ollut kyse mistään leivontavinkkien kyselystä.

Vierailija
10/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yllätyksenä juhlat, mutta jos joka hankintaa varten laittaisin joka kuukausi kympin säästöön, niin ei mulla jäisi rahaa ostaa ruokaa. Sellaista on pienituloisella, mitä en toki olisikaan, jos pystyisin kaikkeen varautumaan ja säästämään.

Vierailija
11/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan yllärinä tuli, että lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi jos on kolme-neljä vuotta käynyt lukiota. Ajattelisin, että jotain olisi voinut pistää sukan varteen aiemminkin kuin kaksi kuukautta ennen.

Mutta kukin tyylillään.

Niin tässähän ei ole 3,5 vuoden aikana tarvinnut mihinkään muuhun rahaa kuten lukiolaisen läppäriin, kirjoihin, vanhojen tansseihin, mekko yms. valmistujaisiin. Siihen päälle asuminen, ruoka, jne. Omat juhlavaatteet ja kengät. Omasta opiskelusta syntyvät kulut.

Vierailija
12/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noissa juhlissa on kaikkea liikaa ja sitä sitten popsitaan ja heitetään pois seuraava viikko.

Vierailija
13/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kukin tyylillään.

Aika outoa jos kotileipomista dissataan noin?? Mun mielestä noi kauppojen/leipomoiden kakut on kamalia, teollisen makuisia. Itse tehtynä saa juuri sitä mitä haluaa! '

Esim joku new york cheesecake lakoilla on ihan luksusta itsetehtynä, muillakin marjoilla samoin. Tai valkosuklaa sacher vadelmilla. Tai vaikka joku moussekakku missä on keksipohja, praliini/suklaatäyte ja pinnalla vaikka suklaa tai suolakinuskikiille

Vierailija
14/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä niitä iänaikaisia täytekakkuja, jos porukka kerta tykkää enemmän suolaisista? Pöytään peltipiirakkaa (nätisti leikattuna) muutamaa sorttia, makeaksi riittää vaikka suklaakohvehdit. Kannattaisko muistaa, että lakkiaisjuhliin tulijat joutuvat (tai saavat kiertää) kiertämään useita juhlia saman päivän aikana? 240 on ruhtinaallinen summa, jos siihen ei edes kuulu juomat ja mitä-se-miehen-akka-ja-mies itte tekevät. 

Vierailija
15/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noissa juhlissa on kaikkea liikaa ja sitä sitten popsitaan ja heitetään pois seuraava viikko.

No on se vähän kurjaa jos juhlista loppuu syötävä kesken, mieluummin noin päin.

Vierailija
16/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aivan hyvin riittää! Just järjestin ristiäiset, joissa oli 35 vierasta ja tein itse näyttävät kakut, voileipäkakut, ostin pikkuleivät, konvehdit, tein hedelmälautasen ja sitten oli kahvi, tee, mehu (itsetehty mansikkamehu) ja kuplavesi. Alkujuomana alkoholiton kuohujuoma. Mulla taisi mennä 250 euroa. Sulla on kuitenkin kuoharit jo ostettuna ja lapsen isä maksaa osan tarjottavista.

Niin voileipäkakku tosiaan jäi listasta! Lapsi ei siitä itse välitä, mutta aikuiset kyllä tykkää. Pikkuleipiä ehkä ostan valmiina pari laatua enkä mitään isoa määrää koska ei niitä ole aiemmissakaan juhlissa kauheasti mennyt. Toki meilläkin sitten on tarjolla kahvin lisäksi teetä, mehua ja limsaa. Kahvia on jo kaapissa koska mies on sitä alesta ostanut aiemmin. 

Vierailija
17/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka-prinsessakakku ja kermakakku, 5e/kpl. Niitä monta.

Popkornia paahdat ämpäritolkulla.

Kahvia ja mehua tiivisteestä.

Suklaalevyjä voi murtaa palasiksi levyn ollessa vielä kääreessä.

Hassu:D

Vierailija
18/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä niitä iänaikaisia täytekakkuja, jos porukka kerta tykkää enemmän suolaisista? Pöytään peltipiirakkaa (nätisti leikattuna) muutamaa sorttia, makeaksi riittää vaikka suklaakohvehdit. Kannattaisko muistaa, että lakkiaisjuhliin tulijat joutuvat (tai saavat kiertää) kiertämään useita juhlia saman päivän aikana? 240 on ruhtinaallinen summa, jos siihen ei edes kuulu juomat ja mitä-se-miehen-akka-ja-mies itte tekevät. 

Kyllä todellakin tulee täytekakku koska kyllä sitäkin syödään vaikka enemmän menee suolaista. Ei se, että suolainen tekee paremmin kauppansa tarkoita sitä, että ihmiset ei haluaisi myös täytekakkua! Tekee vain suolaista enemmän kuin makeaa. 

Äläkä sä akattele ketään. Haukut tuntematonta ihmistä. Kyllä normaali aikuinen tietää, että akka-sanaa pidetään joissakin paikoissa haukkumasanana ja käyttää muita sanoja sen sijaan.

Vierailija
19/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kakkua täytyy olla, mutta tarjoilua voi painottaa enemmän suolaseen. Ite oot suklaakonvehti.

Vierailija
20/108 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälle akattelijalle tiedoksi, että asumme pienellä paikkakunnalla eikä vierailla ole tiedossa muita juhlia samana päivänä. Ylioppilaaksi pääsee joulukuussa ihan muutama oppilas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi