240€:n budjetti yo-juhlien kahvitarjoiluun?
Tuolla summalla siis pitäisi siis saada aikaiseksi kahvitarjoilu. Väkeä arvioitu tulevan n.50. Mä ja tuleva ylioppilas sekä isänsä puoliso tehdään tarjoilut eli ei ole mitään pitopalvelusta. Lapsen isä maksaa ainekset niihin mitä puolisonsa tekee, joten ne ei kuulu tuohon 240 euroon.
Kuoharit on ostettu jo aiemmin, joten niihin ei tarvitse varata rahaa. Illalla on boolitarjoilu, mutta väkeä vähemmän silloin jo joten mitään älytöntä määrää ei tarvitse olla niihin. Booliin varataan erikseen rahat.
Tarjoilussa ainakin juustokakkua, täytekakkua, suolaisia piirakoita, suolaisia sarvia (lapsen oma toive). Pitää nyt vielä miettiä mitä muuta. Väen tuntien suolainen tarjottava on enemmän monen makuun.
Tuo budjetti ei nyt ihan lukkoon lyöty ole vaan arvio siitä mitä pystyn vähintään säästämään joulukuun alkuun mennessä. Toivon mukaan saa enemmänkin kasaan ja töitä teen sen eteen koko ajan. Onneksi mekko, kengät ja yo-lakki on ostettu jo.
Kommentit (108)
Tuohan on hyvä budjetti, jos lapsen isältäkin kerran tulee vielä puolet tarjoiluista ja ne eivät kuulu tuohon.
Itse panostaisin muutamaan lajiin, koska siihen lautaselle ei kuitenkaan mahdu paljoa ja harva hakee kahta lautasellista suolaista ja vielä kakkua päälle. Illalla boolin kanssa voi olla sitten lisänä jotain, kun silloin tekee kuitenkin mieli syödä jotain suolaista. Esimerkiksi piirakat päivällä ja suolaiset sarvet illalla boolin kanssa.
Ihania juhlia!
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei teeskenelty rikasta kun yo juhlat olivat yksin huoltaja äidin lasella.Suoraan sanottin on nytti kestit ja todella antoisat hienot olikin kotimme vaatimaton.Jos rakauden sydän heku surempana kun ulkokultaisuus ja teeskentely,makeilu! Kukaan ei halveksinnut vaan ilolla jokainen toi jotain tarjoiltavaa..Sitä aitoa rehellisyyttä, Ei mitään teeskentelyä.Ninhän kaiken pitäisi olla suvun kuin ystävien kanssa.Miksi ette ole?
Anteeksi mitä?!?!? Itse tehdään ihan tavallisia leivonnaisia ja sä pidät sitä brassailuna??? Ei hyvää päivää. Täällä päin on tapana kestitä vieraat eikä pitää ns. virallisissa juhlissa nyyttäreitä. Yo-juhlat on täysin eri asia kuin ystävien illanistujaiset.
Ja muutenkin tuo sun viesti oli vähän sekava. Mitä tarkoitit tuolla miksi ette ole kysymyksellä? Siis ei olla mitä? En tajua tuota sun kysymystä kun näyttää ihan irralliselta tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hyvä budjetti, jos lapsen isältäkin kerran tulee vielä puolet tarjoiluista ja ne eivät kuulu tuohon.
Itse panostaisin muutamaan lajiin, koska siihen lautaselle ei kuitenkaan mahdu paljoa ja harva hakee kahta lautasellista suolaista ja vielä kakkua päälle. Illalla boolin kanssa voi olla sitten lisänä jotain, kun silloin tekee kuitenkin mieli syödä jotain suolaista. Esimerkiksi piirakat päivällä ja suolaiset sarvet illalla boolin kanssa.
Ihania juhlia!
Ei tule puolet lapsen isältä vaan vain yhden tarjottavan osuus.
Tästä nyt ei tarvi sitten pahoittaa mieltään, mutta onko kaikki vieraat sellaisia, että heidät on pakko kutsua vai voiko vierasmäärää vähentää?
Oon ollut juhlissa jossa oli tehty iso täytekakku kolmesta kääretorttupohjasta. Kakku oli täytetty hedelmäsoseella, hillolla ja päällä oli kerma-rahkaseos. Koristeena erilaisia hedelmiä. Oli todella kaunis ja makukin oli hyvä :) Lisäksi oli voileipäkakku (kinkku), keksejä, kanttarellipiirakkaa. Juomana kahvi, tee, mehu ja limu. Alkoholia ei ollut missään muodossa ja ainakin itse olin siihen tyytyväinen.
Toivon mukaan saan enemmän kokoon ? Mitä ihmettä? Laitat ihan kaikki rahasi yo-juhliin ?
Vierailija kirjoitti:
Toivon mukaan saan enemmän kokoon ? Mitä ihmettä? Laitat ihan kaikki rahasi yo-juhliin ?
Kaikki rahat? Mitä sä oikein selität? Jos mä laittaisin kaikki rahat juhliin, niin jäisi maksamatta oma osuus asumisesta, ruokaa, en tankkaisi autoa joten omat opiskelut jäisi, laskut jäisi maksamatta. En tee kokopäiväisesti töitä opiskelujen takia, joten tulot ei ole isot menojen kuitenkin ollessa samat.
Onko sulle oikeasti jotenkin ihmeellinen asia, että Suomessa on paljon ihmisiä joilla ei ole säästössä tuhansia euroja?
Vierailija kirjoitti:
Tästä nyt ei tarvi sitten pahoittaa mieltään, mutta onko kaikki vieraat sellaisia, että heidät on pakko kutsua vai voiko vierasmäärää vähentää?
Oon ollut juhlissa jossa oli tehty iso täytekakku kolmesta kääretorttupohjasta. Kakku oli täytetty hedelmäsoseella, hillolla ja päällä oli kerma-rahkaseos. Koristeena erilaisia hedelmiä. Oli todella kaunis ja makukin oli hyvä :) Lisäksi oli voileipäkakku (kinkku), keksejä, kanttarellipiirakkaa. Juomana kahvi, tee, mehu ja limu. Alkoholia ei ollut missään muodossa ja ainakin itse olin siihen tyytyväinen.
Vierasmäärää ei vähennetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakun ainekset tulevat todella kalliiksi moneen muuhun suolaiseen tarjoiluun verrattuna. Se myös vaatii ison tilan jääkaapissa. Jos se ei ole ihan must, jättäisin sen pois ja tekisin sen sijaan muuta suolaista (esim. piirakoita useampaa lajia). Tai pyytäisin exän nyxää tekemään voileipäkakkua.
Meillä juhlissa kuin juhlissa suosittu makea on ollut mustikkapiirakka, jossa on murotaikinapohja ja täytteessä kermaviiliä (mamman marjapiirakka). Tuolle vierailijajoukolle saa tehtyä riittävän määrän 10-15 eurolla.
Edullisia täytteitä: kurkku, suolakurkku, säilykekala, maksapasteija, kasvikset eri muodoissaan. Jos täytettä on 3 kerrosta niin kaikissa ei tarvitse olla lihaa tai kalaa vaan voi laittaa juurikin kurkkuraaste+turkkilainen jugurttikerroksen maustettuna. Melko työläitä toki.
Viime vuonna tein voileipäkakun ennen kuin kaikki edes kalliintui ja halvimmista mitä löytyi k-kaupan halpa tuotteita ja 35 euroa suunnilleen meni kakkuun. Nyt kun hinnat nouseet niin varmaa saa varata enemmä rahaa. Plus kaikki ei halua tehdä iha halpa kinkuista yms jos eivät tykkää.
Ja toho hintaa leivät tein itse vielä, sitä en laskennu paljo sen teko makso.
Toisaalta halvemmaks itse tulee tehdä ku tilata kun leipomot pyytää pienestäkin voileipäkakusta paljon.
240€ ja 50 henkeä? Eihän tossa yhtälössä ole mitään järkeä, anteeksi vaan... meillä oli tyttären yo-juhlissa 40 vierasta, ja taisi mennä tarjoiluihin yht noin 800 egee kaikkineen ..
Abin äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa triplata suoraan. Meillä meni pelkkiin kakkuihin 350e.
Mistä triplaat jos ei ole rahaa????? Aikamoiset kakut on jos noin paljon meni rahaa. Ei todellakaan mene kakkuihin noin paljon rahaa jos tekee itse.
Kuinka moni läheltä tuleva vieras syö jokaista pöydässä olevaa sorttia? Todella harva. En minä ainakaan ole ikinä jaksanut missään ottaa yhtä sorttia enempää jos ei ole kyse joistain minikekseistä.
Vierailija kirjoitti:
240€ ja 50 henkeä? Eihän tossa yhtälössä ole mitään järkeä, anteeksi vaan... meillä oli tyttären yo-juhlissa 40 vierasta, ja taisi mennä tarjoiluihin yht noin 800 egee kaikkineen ..
Et sitten jaksanut lukea. Ap:lla on kuoharit ostettu, mikä vähennetään siitä kaikkineensa summasta, sekä lapsen isä puolisoineen tekee/maksaa osan, eli vielä vähennetään kaikkineen. Jos tekee paljon itse, pääsee vähemmällä.
Minusta taas 240e kyllä pärjää aika voi löytää halvalla, tee itse, alennuksesta yms, kuten ap sanonut että enempää ei ole rahaa laittaa juhliin ja sillä budjetilla pärjättävä.
Varmasti on paljon semmosia joilla pienempi budjetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakun ainekset tulevat todella kalliiksi moneen muuhun suolaiseen tarjoiluun verrattuna. Se myös vaatii ison tilan jääkaapissa. Jos se ei ole ihan must, jättäisin sen pois ja tekisin sen sijaan muuta suolaista (esim. piirakoita useampaa lajia). Tai pyytäisin exän nyxää tekemään voileipäkakkua.
Meillä juhlissa kuin juhlissa suosittu makea on ollut mustikkapiirakka, jossa on murotaikinapohja ja täytteessä kermaviiliä (mamman marjapiirakka). Tuolle vierailijajoukolle saa tehtyä riittävän määrän 10-15 eurolla.
Edullisia täytteitä: kurkku, suolakurkku, säilykekala, maksapasteija, kasvikset eri muodoissaan. Jos täytettä on 3 kerrosta niin kaikissa ei tarvitse olla lihaa tai kalaa vaan voi laittaa juurikin kurkkuraaste+turkkilainen jugurttikerroksen maustettuna. Melko työläitä toki.
Viime vuonna tein voileipäkakun ennen kuin kaikki edes kalliintui ja halvimmista mitä löytyi k-kaupan halpa tuotteita ja 35 euroa suunnilleen meni kakkuun. Nyt kun hinnat nouseet niin varmaa saa varata enemmä rahaa. Plus kaikki ei halua tehdä iha halpa kinkuista yms jos eivät tykkää.
Ja toho hintaa leivät tein itse vielä, sitä en laskennu paljo sen teko makso.Toisaalta halvemmaks itse tulee tehdä ku tilata kun leipomot pyytää pienestäkin voileipäkakusta paljon.
Kasvisvoileipäkakku tulee halvemmaksi. Siihen voi laittaa väliin vaikka hummusta ja savupaprikalla ja chilillä maustettua porkkanatahnaa, joka tehdään kuin hummus mutta pavut korvataan porkkanoilla. Koristeet kasviksista. S-kaupan lasipurkin kevytmajoneesi on vieläpä vegaaninen.
Voileipäkakut on kyll paras, se menee jokaiselle ja täyttää hyvin. Plus halvalla leivällä siitä saa hyvän myös ei tartte olla edes mitää kallista.
Vierailija kirjoitti:
Levykakku hyvä idea mutta marenki on kokemattomalle vaaranpaikka;)
Tekee etukäteen koeversion.
Mulla ei ikinä ole epäonnistunut, ei edes ekalla kerralla.
Ja semperin gluteenittomasta jauhosta tulee ihan yhtä hyvä, eroa ei huomaa. Tää on mun vakio, toimii aina.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toho hintaa leivät tein itse vielä, sitä en laskennu paljo sen teko makso.Toisaalta halvemmaks itse tulee tehdä ku tilata kun leipomot pyytää pienestäkin voileipäkakusta paljon.
Kasvisvoileipäkakku tulee halvemmaksi. Siihen voi laittaa väliin vaikka hummusta ja savupaprikalla ja chilillä maustettua porkkanatahnaa, joka tehdään kuin hummus mutta pavut korvataan porkkanoilla. Koristeet kasviksista. S-kaupan lasipurkin kevytmajoneesi on vieläpä vegaaninen.
Kyllä voileipäkakku tehdään kinkkuversiona.
Jos noin tiukkaa on, niin toivottavasti kuoharit ja boolitarvikkeet on hommattu nettikaupasta saksasta tai Tallinnasta. Me tilattiin tyttären yo-juhliin alkostoresta kuoharit, oli 4 ,99€ pullo. Tai kandee miettiä onko kuohari sillo edes välttämätön kun rahaa ei oo...mutta nythän on ne jo teillä ostettu eli hyviä juhlia! Budjetti kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Liian tavallisia pullat. Ap aikoi ostaa pikkuleipiä.
Itsetehty pulla ei todellakaan ole tavallista! Tosin sen pitää sitten olla ihan tuoretta, ei pakastimesta.
Esim. joku näyttävä kranssi sopii juhliin hyvin.
Itsetehdyt pikkuleivät ovat paljon juhlavampia kuin ostetut.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
No, ymmärtäähän tuon, että mikään juhlavampi tarjottava ei maistu, kun mamman marjapiirakka on juhlatarjoilujen multihuipentuma.
Olen pari kertaa elämässäni saanut niin hyvää marjapiirakkaa, että todellakin oli kohokohta.
🇺🇦🇮🇱
Unohtui 2 voileipäkakkua tuosta. Ne olen tehnyt aina irtopohjavuokaan ruisleipämuruista pohjat.
Varmaan kaikkia tarjottavia jäi reilusti yli. Pakastin niitä, ja sitten pikkuhiljaa käytettiin. Juustokakku kesti yllättävän hyvin pakastamista, en ollut ennen kokeillut.
Eli varmaan saat jouluksi pakkaseen samalla herkkuja.