Ihmettelen suuresti miksi ihmiset eivät enää sitoudu ja mene naimisiin?!?
Muukin syy kuin en halua. Naimisiin meneminen on ollut elämäni paras päätös ja liitto on onnellinen. Ei ole mitään järkeä olla sitoutumatta tai elää lainsuojattomana susiparina!
Kommentit (188)
En usko avioliittoon. Kaikki liitot joita tiedän perustuu kulissiin, en kulissia halua vaan todellista elämää.
Mä en halua sitoutua keneenkään. Miksi pitäisi? Minusta on kivampi välillä olla yksin ja jos siltä tuntuu niin välillä parisuhteessa, joka kestää sen aikaa kun se huvittaa kumpaakin ja sitten loppuu. Olen siis sarjamonogaaminen, ei toivetta loppuelämän suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole romanttisempaa kuin elää koko loppuikä susiparina, siksi ei naimisiin.
Hymysi vielä hyytyy kun joudut kovan veron takia astelemaan ex-susiparina alttarille sanomaan tahdon. ;D
Minkä kovan veron?
Minä halusin sitoutua ja siinä vaiheessa, kun oikea mies tuli vastaan, tein niin. Se on onnistunut ilman avioliittoa ja avoliittoakin hyvin.
Johtuu parisuhteiden kertakäyttökulttuurista joka on vienyt liiton uskottavuuden. Toisekseen se ei ole vain itsestä kiinni oleva asia jos toinen ei koe avioliittoa tarpeelliseksi. Sitten vielä avioliitossa on aikuisen elatusvelvollisuus ja avoliitossa pääsee helpommin eroon jos ei ole varaa elättää jotenka avioliitto ei senkään takia nykyään houkuttele.
Ihmettele sitten miksi kaikilla ei elämä ei ole ihan niin simppeliä.
Koska se merkitse mitään.
Ollaan vaan, koska ei Uskoa Jumalaan.
Ei halua sitoutua, jos vielä joku
Taikamies tai Taikanainen tulee
hollille.
Asumiskumppanuus tai itse asiassa
kämppis riittävää.
Tätä vaihtelua, kunnes ei enää
vanhana huppaa. Mikään ei muutu.
Vanhuus yksin.
Katso Helsinkiä. Yksinasuvia, yksinisiä ihmisraatoja.
Sitten kaduttaa vehtailu ja ihmispeli.
Ei ole varaa mennä naimisiin, helpompi olla yhdessä epävirallisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Olen elänyt parisuhteessa 25+ vuotta ja avioliitossa, taloudellisten syiden vuoksi, 5 vuotta. En huomannut elämässä mitään eroa.
Hassuihin hattuihin pukeutuneiden pelle-noiturien tai -virkamiesten ei tarvitse hyväksyä kahden aikuisen yhteiselämää millään tavalla.
Et ymmärrä etkä kunnioita avioliiton alkuperäistä ajatusta.
Mikä se on ja mikä ajatuksen hyöty on?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parisuhteeseen pystyy sitoutumaan ilman avioliittoakin. Se on jokaisen oma valinta.
Sanoisin, että parisuhde on aika heikoilla kantimilla jos avioliittoa tarvitaan sitouttamiseen.
Ymmärrän ap:n aloituksen. Minäkin ihmettele, mikä siinä avioliitossa niin pelottaa? Sanovat, että se on vain paperinpala, jolla ei ole mitään merkitystä. No, miksi paperinpala niin pelottaa, että jotkut mieluummin vaikka katkaisevat parisuhteen kuin menevät naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on viisastuneet ja tajunneet, ettei avioliitto tuo mitään lisäarvoa muuta kuin mahdollisen leskeneläkkeen. Muut puolet onkin sitten haittapuolia. Rakkaus on ilman nimiä papereilla ja kahletta sormessakin.
Veroja menee vähemmän, jos on naimisissa kuin olisi vain testamentti. Meillä myös työnantaja maksaa leskelle korvauksia. Me mentiin naimisiin ihan vain taloudellisista syistä. Ei se elämä muuten muuttunut mitenkään.
Totta, on sentään mahdollinen tasinko. Verovapaa oikeus, köyhemmän lesken suojaksi.
Samoin leskeneläke.
Hyvin pystyy tekemään eron osalta poissulkevan avioehdon.
Kyllä avioliitossa on monia hyviäkin puolia. Jos itse liitto ja parisuhde on kunnossa.
Naiset eivät sitoudu ellei miehellä ole laatikkoleukaa ja ellei mies ole ammatiltaan vähintään kirurgi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n aloituksen. Minäkin ihmettele, mikä siinä avioliitossa niin pelottaa? Sanovat, että se on vain paperinpala, jolla ei ole mitään merkitystä. No, miksi paperinpala niin pelottaa, että jotkut mieluummin vaikka katkaisevat parisuhteen kuin menevät naimisiin?
Elatusvelvollisuus ja muitakin hankaluuksia tai kiusantekoa mitä aviopuoliso voi aiheuttaa jos liitto ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioero on yksi elämäni parhaimpia hankintoja.
Saat hävetä loppuelämäsi tekojasi. Naimisiin meneminen oli elämäni pelastus!
Moni nainen on kyllä tienannut avioerolla merkittävät omaisuuden, kun ei ole ollut avioehtoa.
Siinä voi sanoa, että nainen saa kunnon tuntipalkan seksilleen.
Vierailija kirjoitti:
Avioliittoon menemistä pelätään, koska toinen osapuoli kyttää toisen omaisuutta.
En kehtaa edes ajatella itseäni iskemässä naista, seurustelemassa tai koettamassa muodostaa parisuhdetta, saati kihlautumassa tai naimisoitumassa. Ei pysty. Koetan mieluummin jatkaa itseni aseksualisoimista, vaikka se työlästä onkin koska olen hetero. Seksualisuutta kun ei oikeastaan tarvisi, koska mielenterveyteni ja psyykkkeni on sen verran kierossa ja jumissa etten pysty ilostuttamaan sillä ketän eikä siitä olisi kumppanille hyötyä jos minulla sellainen olisi. Täysin kokematon siis olen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliittoon menemistä pelätään, koska toinen osapuoli kyttää toisen omaisuutta.
Miksi? Sitä varten on avioehdot, jos on omaisuutta. Ja jos ei ole, niin eipä ole mitään kytättävääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elatusvelvollisuus ja muitakin hankaluuksia tai kiusantekoa mitä aviopuoliso voi aiheuttaa jos liitto ei onnistu.
Yleensähän ihmiset haluavat elättää rakastamaansa ihmistä, jos tällä on vaikeaa.
Mitä sellaista kiusaa avioliitto voi eron tapahtuessa aiheuttaa, mitä avoero ei voi? Yhteiset lapsethan niitä ongelmia aiheuttaa, ymmärtääkseni.
Lainsuojaton? Lol no nyt on trollissa jo jotain pihinää.
Ei ole olemassa miestä jota viitsisin katsoa nurkissa vaivoivani edes vuotta saati loppuelämää. Jonkun robotin voisin ottaa, sen voi laittaa pois päältä kun alkaa vttaa.
Tarvisi ensin löytää kunnollinen mies eikä mitään naisia esineellistävää sikaa. Oikeasti kunnon miehet ovat harvassa.