Ihmettelen suuresti miksi ihmiset eivät enää sitoudu ja mene naimisiin?!?
Muukin syy kuin en halua. Naimisiin meneminen on ollut elämäni paras päätös ja liitto on onnellinen. Ei ole mitään järkeä olla sitoutumatta tai elää lainsuojattomana susiparina!
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko avioliittoon. Kaikki liitot joita tiedän perustuu kulissiin, en kulissia halua vaan todellista elämää.
Avoliitotko sitten ovat sitä todellista elämää? Kukaan ei ole koskaan roikkunut huonossa seurustelusuhteessa yksin jäämisen pelon, taloudellisten syiden, lasten tai puhtaan mukavuudenhalun vuoksi? Ei se paperinpalan puute tarkoita, että voi noin vaan häipyä sillä sekunnilla, kun ei enää huvita olla toisen kaa.
En ihan rehellisesti aina muista, ketkä tuttavapariskunnista ovat naimissa ja ketkä eivät. Ihan siviilisäädystä riippumatta näkee onnellisen oloisia pareja ja sitten pariskuntia, joiden kohdalla miettii, että pitäisiköhän noiden erota. Ei avoliitostakaan noin vaan lähdetä, varsinkin jos on ne kuuluisat asuntolainat ja lapset.
"Ei se paperinpalan puute tarkoita, että voi noin vaan häipyä sillä sekunnilla, kun ei enää huvita olla toisen kaa." Älä nyt naurata. Minä ainakin lähden silloin kuin huvittaa, ei minua määräillä. Vai kuvitteletko oikeasti, että jos mies pettää, niin siihen jäädään kiltisti. Minua mies petti ja minä lähdin sanakaan sanomatta. En tiedä odottaako mies vieläkin 10 vuoden jälkeen minua kotiin, mutta minä en kaipaa mennyttä elämääni. Älä ole lapsellinen.
Tiedän aika montakin paria, jotka roikkuu huonossa suhteessa mukavuuden takia ja velkojen, mutta rakkaudesta siinä ei ole kyse. Tuo on aika yleistä jopa.
Miksi pitäisi roikkua huonossa suhteessa lasten takia ja velkojen? Olisiko velan ottaessa pitänyt muistaa myös velan riskit? Ei tee lapsillekkaan hyvää olla kulissiliitossa.
Siks en ole mennyt naimisiin, jotta kun kuolen, niin lapset perii mut. Ja jos mies kuolee, sama homma. Tietysti meillä helppo, kun kumpikaan ei ole toisestaan taloudellisesti riippuvainen, ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on viisastuneet ja tajunneet, ettei avioliitto tuo mitään lisäarvoa muuta kuin mahdollisen leskeneläkkeen. Muut puolet onkin sitten haittapuolia. Rakkaus on ilman nimiä papereilla ja kahletta sormessakin.
Päinvastoin, avioliiton hyödyt ovat kiistattomat naisille mutta myös koko yhteiskunnalle. Toki naiset on saatu aivopestyä ajattelemaan toisin, ihan niin kuin naiset on saatu uskomaan, että seksin myyminen voimauttaa ja vapauttaa ja on feminismin todellisin muoto.
Avioliiton hyödyt eivät ole sukupuolesta kiinni. Kukaan ei ole aivopessyt mua eikä seksin myyminen voimauta eikä vapauta tietenkään, eikä liity mitenkään feminismiin. Feminismi on tasa-arvoa.
Avioliiton hyödyt eivät ole sukupupuolesta kiinni, mutta valitsette silti aina sukunimen sukupuolen perusteella ja syrjitte liitoissa tyttöjä koska he eivät jatka nimeä. Heteroliitot on läpeensä naisvihaisia, olette varsinaisia pölvästejä kun annatte miesten hyväksikäyttää teitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse naimisissa. Minulle oli tärkeää mennä naimisiin paitsi symbolisten, myös juridisten syiden takia. Vaikka meillä oli jo yhteinen omistusasunto, keskinänen testamentti ja lemmikki, niin minulle oli tärkeää, että aviomiehestä tuli minulle kaikilla foorumeilla lähin omaiseni vanhempieni sijaan. Minulla ei myöskään ole mitään tarvetta arvostella pareja, jotka eivät ole syystä tai toisesta halunneet mennä naimisiin. Heillä on siihen varmasti syynsä, ihan niin kuin minulla ja miehelläni oli omat syymme avioliiton solmimiselle.
Siksi toivoisin, että puolin ja toisin oltaisiin ymmärtäväisiä eikä haukuttaisi toisten valintoja. Olen lukuisissa konteksteissa saanut kuulla, kuinka naimisiin menevät ovat yltiökonservatiivisia hihhuleita, joiden pitää kahlita kumppaninsa sormuksella ja paperinpalalla. Myös helposti nostetaan esiin se, että naimisiinmeno on vain tekosyy morsiamelle pitää oma prinsessapäivä. Tässäkin ketjussa on haukuttu avioliitot epäaidoksi kulissiksi ja lahkolaisten hömpötykseksi. Jos on ihan oikeasti ja aidosti tyytyväinen omiin valintoihinsa, niin ei silloin ole tarvetta haukkua toisia ja ylentää itseään alentamalla muita. Tuollainen haukkuminen vaan kertoo huonosta itsetunnosta ja siitä, että jotakin avioliiton suhteen on jäänyt hampaankoloon.
Miehet ei liity akan sukuun. Kas kun sen tekee aina akka ;) ne ei ole mitään omia valintoja, kun heikennätte kollektiivisesti kaikkien asemaa.
Koko naimisiinmenolta on nykyään viety arvoa pois.
Kuuntele nyt itseäsi. Joku toinen sanoo ettei halua naimisiin ja sinä alat selittää että hänellä on väärä ymmärrys avioliitosta (ja perinteistä).
Voiko tätä nyt kutsua marriagesplainingiksi? Mikä siinä on vaikeaa tajuta etteivät kaikki vain yksinkertaisesti halua mennä naimisiin?
Ohis